Μνημεία και Μουσεία της Ελλάδας: το τελευταίο κεφάλαιο (;)

08-03-2012
Έπειτα μια σχετικά σύντομη, αλλά πολύ ταραχώδη πορεία, που ξεκίνησε με διαμαρτυρίες σχετικά με του κανονισμούς του διαγωνισμού, τις αμοιβές και τα χρονικά περιθώρια και έφτασε μέχρι το διαβλητό της ψηφοφορίας του κοινού, ανακοινώθηκαν, χθες Παρασκευή 2/3, οι νικητές του διαγωνισμού ιδεών για την ενιαία ταυτότητα των Μνημείων και Μουσείων της Ελλάδας.
Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, η κριτική επιτροπή αντιμετωπίζοντας μικρό σχετικώς αριθμό προτάσεων (49 έγκυρες) απεφάσισε να μην συντάξει βραχύ κατάλογο προτεινόμενων προτάσεων (short list) αλλά να εξετάσει ισότιμα και τις 49 προτάσεις, οι οποίες και θα συμπεριληφθούν στην έκθεση που θα γίνει σε χώρο που θα αποφασιστεί από τον αγωνοθέτη. Σε επανειλημμένες συνεδρίες και μετά από εξέταση των προτάσεων και διαλογική συζήτηση των μελών, έγιναν διαδοχικές ψηφοφορίες από τις οποίες αναδείχθηκαν ως περισσότερο ανταποκρινόμενες στους όρους και τα κριτήρια της προκήρυξης τέσσερις (4) προτάσεις ισάριθμες με τα τρία βραβεία και τον έπαινο που προβλέπει η προκήρυξη να απονεμηθούν από την Κριτική Επιτροπή.
Η αναλυτική αιτιολόγηση της κατάταξης για την οποία ψήφισε έκαστο των μελών της επιτροπής περιλαμβάνεται στα πρακτικά.
Για την ώρα τα ονόματα των νικητών δεν είναι ορατά (μόνο οι κωδικοί στους οποίους αντιστοιχούν). Επίσης το μέγεθος των εικόνων που έχουν αναρτηθεί (ιδιαίτερα για το λογότυπο του πρώτου νικητή) δεν επιτρέπει τη λεπτομερή αξιολόγησή του. Επιφυλασσόμαστε να ανανεώσουμε λοιπόν το συγκεκριμένο άρθρο με επιπλέον πληροφορίες και εικόνες μόλις αυτές γίνουν διαθέσιμες
ENHMEΡΩΣΗ 3/3 (18:50)
Σύμφωνα με πηγές μας, το έργο που παρουσιάστηκε από την ιστοσελίδα του διαγωνισμού ως δεύτερο, δεν κέρδισε τη θέση αυτή, αλλά παρουσιάστηκε ως τέτοιο εκ παραδρομής, από τον υπεύθυνο ενημέρωσης της ιστοσελίδας. Το λάθος εντοπίστηκε με καθυστέρηση λίγων ωρών και ίσως να είναι αυτός ο λόγος για τον οποίο τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές, τα έργα των νικητών δεν είναι πλέον ορατά από την εν λόγω ιστοσελίδα. Υποθέτουμε ότι έχουν απο-ενεργοποιηθεί για να ενημερωθούν με τα σωστά αποτελέσματα. Κατά συνέπεια κι εμείς με τη σειρά μας “κατεβάζουμε” το συγκεκριμένο έργο και την εφαρμογή του, με αποτέλεσμα να προβάλλουμε μόνο τον πρώτο και τον τρίτο νικητή.
Αυτά εν αναμονή εξελίξεων…
ENHMEΡΩΣΗ 8/3 (16:50)
Ανακοινώθηκαν τελικά σήμερα, Πέμπτη 8/3 τα ονόματα των νικητών του διαγωνισμού. Το α’ βραβείο, που συνοδεύεται από χρηματικό έπαθλο ύψους 12.000 ευρώ κέρδισαν οι Καλλιόπη Ζαφείρη και Μαρία Κατσίκα. Τη δεύτερη θέση και το έπαθλο των 6.000 κέρδισε η πρόταση του Γιώργου Τσίτρα ενώ τα 3.000 ευρώ που αντιστοιχούν στο 3ο βραβείο κέρδισε η πρόταση των Ιωάννη Πέτρου και Κωνσταντίνου Τσιάχα. Οι δύο έπαινοι των 1.000 ευρώ απονεμήθηκαν στην πρόταση των Χρυσή Λέκκα, Γεωργίου Λουίζη και Γεωργίου Τριανταφυλλάκου από την κριτική επιτροπή και στην πρόταση του Ιωάννη Βεργίτση από την ψήφο του κοινού αντίστοιχα.
«Η πρότασή μας ακολουθεί τις Σύγχρονες Αισθητικές Τάσεις, διατηρώντας με τη λιτότητα των γραμμών τη διαχρονικότητα. Συγκεκριμένα, για τη δημιουργία του σήματος επιλέξαμε στοιχεία όπως τον κίονα δωρικού ρυθμού, θερμό γκρι χρώμα φαινομενικά ουδέτερο που όμως ταυτίζεται με το τοπίο της ελληνικής γης και των υλικών της, καθώς επίσης το χρυσό, εμπνευσμένο από το ελληνικό φως, αλλά και το ίδιο το πολύτιμο μέταλλο που αποτελεί βασικό συστατικό πλήθους καλλιτεχνικών δημιουργημάτων του ελληνικού πολιτισμού. Στόχος μας ήταν να δημιουργήσουμε ένα σήμα με διακριτή ταυτότητα ανταποκρινόμενο στη διαχρονική αξία των έργων του Ελληνικού πολιτισμού», ανέφεραν στην παρουσίαση της πρότασής τους οι δύο νικήτριες.
Όλες οι προτάσεις που συμμετείχαν στον διαγωνισμό θα εκτεθούν στο Επιγραφικό Μουσείο, από τις 15 Μαρτίου έως τις 6 Απριλίου.

Το Α’ Βραβείο απέσπασαν η Καλλιόπη Ζαφείρη και η Μαρία Κατσίκα,

Εφαρμογές του σήματος

Εφαρμογές του σήματος

Εικονογράμματα της νικητήριας πρότασης

Τη δεύτερη θέση κέρδισε η πρόταση του Γιώργου Τσίτρα

Εφαρμογές εταιρικής ταυτότητας

Εικονογράματα και εφαρμογές στη σήμανση

Η πρόταση που κέρδισε την τρίτη θέση ανήκει στους Ιωάννη Πέτρου και Κωνσταντίνο Τσιάχα

Εφαρμογές αυτής στη σήμανση

 

Τον έπαινο της κριτικής επιτροπής απέσπασε η πρόταση των Χρυσή Λέκκα, Γεωργίου Λουίζη και Γεωργίου Τριανταφυλλάκου

Εφαρμογές οπτικής ταυτότητας

Εικονογράμματα

68 Responses

  • ραμboboτσαρης

    @ mark g:..
    σόρυ, μαν… invitation only… 🙂

  • in a rub a dub style

    @ markg η αλήθεια είναι…..ότι ο γραπτός λόγος δεν είναι και το δυνατό του σημείο……..αντιλαμβάνομαι πως κάπου μεταπηδάω από το ένα στο άλλο θέμα και είναι δύσκολο να το αποκωδικοποιήσεις……

    σόρρυ για αυτό……αλλά προσπαθώ να κάνω ότι μπορώ και γω…..

    σε καμία περίπτωση δεν εννοώ κάποιο μυστικό club …..αλλά τον τρόπο προσέγγισης ενός πράγματος…παραθέτοντας δύο ξεχωριστές περιπτώσεις σε ένα σχόλιο…

  • Tapros

    Τελικά θέλαν ή δεν θέλαν κολόνες κλπ;;
    Την πρόταση του κ. Τριανταφυλλάκοy την επαίνεσαν αλλά δεν την επέλεξαν…

  • Δημήτρης Κανελλόπουλος

    Καλησπέρα σας και πάλι, μιας και πολλά λέγονται και αρκετά είναι άκομψα και δεν μας τιμούν καθόλου. Σας παραθέτω το πόρισμα μου (http://gda.gr/node/1762) μετά από την συμμετοχή μου στην κριτική επιτροπή.

    Να αναφέρω εδώ πως η ανομοιογένια των μελών της ήταν κατά την γνώμη μου καθοριστικός παράγοντας που έκρινε το αποτέλεσμα αλλά και την τύχη του διαγωνισμού.

  • Ιάσονας Γεωργιάδης

    Καλησπέρα και από μένα.
    Είμαι φοιτητής της τεχνολογίας γραφικών τεχνών με μεγάλο ενδιαφέρον για τη γραφιστική και με στόχο να αποτελέσει το επόμενο βήμα μου, με το τέλος της σχολής μου, μέσω κατατακτήριων εξετάσεων.
    Παρά το φόρτο εργασίας μου αυτή τη περίοδο και τον λίγο χρόνο που έδιναν οι διοργανωτές, αποφάσισα να συμμετέχω σε έναν μεγάλο διαγωνισμό όπως αυτός, με τις όσες ελάχιστες γνώσεις μπορεί να έχω, χωρίς να περιμένω απαραίτητα να κερδίσω κάποια διάκριση, μόνο και μόνο για την εμπειρία που θα μου απέφερε. Ως συμμετέχων για πρώτη φορά σε ένα διαγωνισμό και μάλιστα γραφιστικό, ήμουν σίγουρος πως θα κατάφερνα να κερδίσω κάτι, μέσα από τις κριτικές (τις καλοπροαίρετες πάντα), αλλά και με τη “συναναστροφή” μου σε κάποιο βαθμό, με το χώρο αυτό.

    Αποφάσισα να συμμετάσχω προσπαθώντας να σκεφτώ κάτι πρωτότυπο, που θα μπορούσε να αποτελέσει μια καλή ιδέα, ικάνη να αντιπροσωπέυσει την κληρονομιά μας. Από τα σχόλια που έχω δει έως τώρα ίσως απέτυχα σε αυτό, αλλά όπως είπα και πάλι, από την αρχή, αποσκοπούσα στο να βελτιωθώ και όχι στο να ακούσω διθυράμβους με τη λήξη του διαγωνισμού. Οπότε, θέλω να νιώθω ικανοποιημένος και κερδισμένος.

    Η πρόταση μου είναι αυτή http://img560.imageshack.us/img560/1/logotupo.jpg, http://img526.imageshack.us/img526/8470/logotupompenakisundiast.jpg, http://img827.imageshack.us/img827/2748/makrinhapostsashepipedo.jpg
    και η ιδέα μου ήταν η απεικόνιση του παρελθόντος και της ιστοριάς μας, πιασμένη χέρι με το μέλλον και επομένως συνδεδεμένη με αυτό, μέσω δύο φιγούρων, μίας που παραπέμπει σε κάποιον ανώνυμο αρχαίο έλληνα (ο οποίος στο μυαλό του καθενός θα μπορεί να πάιρνει και ένα όνομα, πχ. Αριστοτέλης κλπ) και μιας άλλης που παραπέμπει σε ένα παιδί με σύγχρονη ένδυση. Οι δυό τους κατευθύνονται προς ένα μνημείο (αρχαία Ολυμπία) και η “ιστορία” παρουσιάζει και παραδίδει στο μέλλον την κληρονομιά που του άφησε. Με βάση αυτή την ιδέα έφτιαξα το συγκεκριμένο λογότυπο.

    Παραδέχομαι πως υπάρχουν αρκετά λάθη, τα έχω παρατηρήσει και ο ίδιος, απλώς ο χρόνος δεν μου επέτρεπε την περαιτέρω διόρθωση. Άλλωστε ήλπιζα και θέλω ακόμη να ελπίζω πως οι διοργανωτές θα δώσουν χρόνο για βελτίωση, αν χρειάζεται στη νικήτρια πρόταση (όποια και αν ήταν). Πιστεύω ότι το λογότυπο μου έχει δυσκολίες όσον αφορά την εφαρμογή του, αλλά και το ότι ίσως διαθέτει αρκετές λεπτομέριες για λογότυπο. Θα ήθελα να είχα το χρόνο για να το δουλέψω παραπάνω, μιας και η όρεξη υπήρχε, αλλά αυτό δεν ήταν εφικτό.

    Όλος αυτός ο διαγωνισμός για μένα ήταν σημαντικός, ακόμα και αν δεν έγινε όπως θα έπρεπε, και ακόμη και αν τα αποτελέσματα για πολλούς από σας που είστε πιο ειδικόι ήταν απογοητευτικά. Αφενός λυπάμαι που ίσως δεν κατάφερα να ανταπεξέλθω στο βαθμό που θα ήθελα, αφετέρου όμως χαίρομαι που κατάφερα να συμμετάσχω και να πάρω κάποιες ιδέες, ακόμη και να συζητήσω μαζί σας, σχετικά με κάποια δουλειά μου (και μάλιστα την πρώτη). Όλες οι κριτικές οι οποίες θα είναι καλοπροαίρετες, είναι ευπρόσδεκτες και σίγουρα θα με βοηθήσουν πολύ και θα τις εκτιμήσω δεόντως.

    Ευχαριστώ για το χρόνο σας.

  • Παναγιώτης Χαρατζόπουλος

    @Γιώργος Τριανταφυλλάκος

    Φίλε Γιώργο, συμφωνώ σε πολλά από όσα αναφέρεις. Είχαμε τον ίδιο προβληματισμό σχετικά με την ανάγκη περιγραφής μιας γενικότερης εικόνας της πολιτισμικής διαδρομής και όχι στην εστίαση σε ένα συγκεκριμένο χρονικό πλαίσιο (σχεδόν πάντα αρχαίο), που όμως τελικά προτιμήθηκε.

    H γενίκευση σου όμως:
    «
    Και αποφασίστηκε ομόφωνα πως θα ήταν λάθος η τελική πρόταση να σχετίζεται με οποιοδήποτε τρόπο με κολώνες και εύκολες/εικονογραφικές λύσεις τύπου “Μ”.
    »
    μάλλον δεν είναι τόσο εύστοχη στο βαθμό που μέσω αυτής προσπαθείς να ενισχύσεις την τεκμηρίωση της πρότασής σου.

    Οι Γάλλοι, οι οποίοι ξέρουν καλά να προβάλλουν τον πολιτισμό τους, μάλλον έχουν αντίθετη άποψη:
    http://www.apeloig.com/logotypes.php?cle=Musee%20de%20France

    Το design, ειδικά αυτής της κλίμακας, θα πρέπει πάνω απ’ όλα να είναι και επικοινωνικά εύληπτο.

  • bab

    @Παναγιώτης Χαρατζόπουλος: Ετοιμάζαμε από χθες μία απάντηση με αφορμή τη συγκεκριμένη φράση του Γιώργου Τριανταφυλλάκου αλλά μας πρόλαβες 🙂
    @Γιώργος Τριανταφυλλάκος: Γιώργο, ένα σχόλιο από 2 τέτοιους συμμετέχοντες σχεδιαστές που εργάστηκαν με την “εύκολη / εικονογραφική επιλογή”: τυχαίνει να έχουμε το βιβλίο του Mollerup, και θα ήθελα να σου επιστήσω την προσοχή σε ένα μεγάλο ποσοστό trademarks, τα οποία αν και έχουν ως προμετωπίδα τα αρχικά του θεσμού ή της εταιρείας που εκπροσωπούν, ο τρόπος με τον οποίο επεξεργάστηκαν από τον σχεδιαστή τους, τα μετέτρεψε σε εξαίρετους οπτικούς διαύλους πολυσύνθετων μηνυμάτων, διότι πέρα από την λογοτύπιση διέπονται από ένα ολόκληρο σύστημα κανόνων τα οποία υπογραμμίζουν την διαμόρφωση του πλαισίου και του μηνύματος αυτού (και τα οποία ορίστηκαν και ως προδιαγραφή για συμμετοχή στον διαγωνισμό).

    Θα σε παραπέμψω (από το ίδιο βιβλίο) σε ορισμένα τέτοια παραδείγματα: τα λογότυπα των Royal National Theatre UK του Ιan Dennis, το Musee d’Orsay Paris του Monguzzi (επίκαιρο κιόλας), το Victoria & Albert Museum, το λογότυπο για τον οίκο επίπλων Rud.Rasmussen από τον Kaare Klint, η ΕΝΟ του Μike Dempsey.. Όλα κλασσικά, όλα διαχρονικά σημεία αναφοράς.

    Εφόσον δεν υφίσταται τέτοιο πράγμα όπως ένα ενιαίο σύστημα σημασιοδότησης στην επικοινωνία μιας και οι σχεδιαστές εργάζονται με δάνεια από ένα ετερόκλητο σύμπλεγμα πολιτιστικών κωδικών, θα έλεγα πως (και) το γράμμα με την κατάλληλη επεξεργασία μπορεί να λειτουργήσει ως κινητήριος μοχλός ταυτοποίησης συγκεκριμένων χαρακτηριστικών. Ιστορικά τουλάχιστον επιβεβαιώνεται πως έχει λειτουργήσει παραπάνω από ικανοποιητικά.

    Από εκεί και πέρα, θα θέλαμε και εμείς με την σειρά μας να σε συγχαρούμε για την πρόταση σου αλλά και για την γενικότερη στάση σου απέναντι στο ζήτημα του διαγωνισμού. Άλλωστε είχαμε συμφωνήσει και εγγράφως με σχόλιο μας που ακολούθησε τα λεγόμενα σου από την πρώτη ανακοίνωση. Θα χαρούμε να ανταλλάξουμε περισσότερα σχόλια επι των προτάσεων όταν θα έχουμε ανεβάσει και την δική μας εργασία (ουφ).

    bric και brac

  • Γιώργος Τριανταφυλλάκος

    @Παναγιώτη + @bab: Απαντάω και στους δυο ταυτόχρονα λέγοντας πως προφανώς δεν ακυρώνω συλλήβδην την χρήση γραμμάτων ως σήματα και συμφωνώ πως υπάρχουν πολλά που λειτουργούν άψογα. Για το συγκεκριμένο ωστόσο θέμα σε καμία περίπτωση δεν θεώρησα (και εγώ και οι συνεργάτες) πως είναι λύση η οποία είναι μπορεί να υποστηρίξει την πολυπλοκότητα και την σημασία του.

    Τα δε παραδείγματα που παραθέτετε επιτρέψτε μου να πω ότι δεν υποστηρίζουν την χρήση Μ και στην δική μας περίπτωση: το Victoria & Albert χρησιμοποιεί τα αρχικά V&A επειδή το μουσείο λέγεται έτσι, το λογότυπο για τον οίκο επίπλων Rud.Rasmussen χρησιμοποιεί τα αρχικά RR επειδή λέγεται έτσι, το λογότυπο του Musee d’Orsay Paris χρησιμοποιεί τα αρχικά MO γιατί λέγεται έτσι, το δε m του (αγαπημένου) Apeloig για το μουσείο της Γαλλίας αν και δεν γνωρίζω πως προέκυψε δεν θα έλεγα ότι μπορεί από μόνο του να υποστηρίξει το αντεπιχείρημα ότι η χρήση ενός αρχικού είναι συνήθως μια εύκολη λύση (και με τον όρο εύκολη δεν εννοώ απαραίτητα εύκολη στην υλοποίησή της – κάτι που το επιβεβαιώνει το τόσο ξακουστό πλέον και “ζηλευτό από πολλούς” λογότυπο της Μελβούρνης – αλλά μάλλον εύπεπτη…)

    Στο θέμα των Μνημείων και Μουσείων της Ελλάδας για ποιό λόγο να χρησιμοποιηθεί ένα Μ ως σήμα. Με την ίδια λογική θα ήταν αρκετό να χρησιμοποιηθεί ένα Α από μια εταιρία που φτιάχνει Αυτοκίνητα, ένα Β από έναν εκδοτικό οίκο ή ένα Ρ από ένα μαγαζί που φτιάχνει ρούχα.

    Εξακολουθώ λοιπόν να πιστεύω ότι πρόκειται για μια προσέγγιση ικανή αλλά στη βάση “αναίμακτη” και χωρίς ουσιαστικό βάρος.

  • bab

    “Με την ίδια λογική θα ήταν αρκετό να χρησιμοποιηθεί ένα Α από μια εταιρία που φτιάχνει Αυτοκίνητα, ένα Β από έναν εκδοτικό οίκο ή ένα Ρ από ένα μαγαζί που φτιάχνει ρούχα”. Δεν στέκει αυτός ο ισχυρισμός, διότι και στη συγκεκριμένη περίπτωση έχεις έναν σαφή διακριτικό τίτλο, ο οποίος μάλιστα τυχαίνει να λειτουργεί και στη δίγλωσση εφαρμογή του “Μνημεία και Μουσεία / Monuments and Museums”.

    Όσο για την ευπεψία των συμβόλων, αυτό προφανώς αφορά την κρίση και το γούστο του καθενός και δεν μπορεί να αναδειχθεί ως αποδεκτή αρχή.

  • Παναγιώτης Χαρατζόπουλος

    @Γιώργος Τριανταφυλλάκος
    «
    Στο θέμα των Μνημείων και Μουσείων της Ελλάδας για ποιό λόγο να χρησιμοποιηθεί ένα Μ ως σήμα.
    »
    Γιατί να είναι άμεσα αντιληπτό και σε έναν επισκέπτη. Πάντως Γιώργο, μάλλον αυτοαναιρείσαι όταν αναφέρεσαι στα παραδείγματα μουσείων της Γαλλίας και πόλης της Μελβούρνης που χρησιμοποιούν γράμμα, ειδικά όταν -όπως λες- είναι αγαπημένα σου και ζηλευτά. Υπάρχουν βέβαια πολλά ακόμη αντίστοιχα και σπουδαία παραδείγματα ειδικά στην σήμανση ευρείας κλίμακας, όπως η συγκεκριμένη.

    Καθώτι όμως, εμείς επιλέξαμε τη χρήση γράμματος όχι μόνο στο σήμα, αλλά όλη η πρόταση στηρίχθηκε στην εκφραστική τυπογραφία, παραθέτω τα links που μπορεί, όποιος ενδιαφέρεται να δει τη μελέτη.

    Η μελέτη:
    http://www.cannibal.gr/multimedia_sub.aspx?cat=4&sub=9&lang=el

    ή στο site του Β. Γεωργίου στα αγγλικά:
    http://www.firzb.com/Monuments-Museums-of-Greece

    Τα γράμματα της πρότασης:
    https://www.facebook.com/photo.php?fbid=312884898771722&set=a.312884618771750.71774.213908168669396&type=1&theater

    π.Χ.

  • Γιώργος Τριανταφυλλάκος

    @Παναγιώτης: Παναγιώτη νιώθω ότι προσπαθείς να δικαιολογήσεις την επιλογή σας να χρησιμοποιήσετε γράμμα βγάζοντάς με λάθος. Δεν υπάρχει κανένας λόγος να το κάνεις αυτό από την στιγμή που παραθέτεις το κείμενο και την λογική πάνω στην οποία στηριχτήκατε. Αυτά είναι αρκετά. Άσε με να παραμένω σταθερός στην θέση μου όπως προφανώς μπορείς και εσύ να κάνεις το ίδιο. Στην τελική, design κάνουμε, όχι engineering για να υπάρχει μονάχα μια και μοναδική “σωστή” λύση.

    Επειδή όμως με παρεξήγησες, είπα ότι είναι αγαπημένος ο Apeloig για το σύνολο της δουλειάς του (δεν είπα αγαπημένο κάποιο λογότυπό του συγκεκριμένα). Το δε m για το μουσείο της Γαλλίας δεν πιστεύω ότι είναι από τις καλύτερες του δουλειές. Και η φράση “ζηλευτό από πολλούς” για το Μ της Μελβούρνης ήταν ειρωνική (τα εισαγωγικά θα έπρεπε να σε ψυλλιάσουν). Ήταν ένα σχόλιο για την νέα τάση και επαναλαμβανόμενη χρήση modular, πολύχρωμου και κακώς νοούμενου “σύγχρονου” branding πόλεων από το οποίο βομβαρδιζόμαστε τελευταία…

    Ξαναλέω (και το κλείνω εδώ) ότι δεν θεωρώ την χρήση γραμμάτων ως σήματα γενικότερα κακή πρακτική. Θεωρήσαμε ως μη βέλτιστη μια αντίστοιχη λύση στο θέμα των Μνηνείων και Μουσείων. Κάποιος άλλος ενδεχομένως να πιστεύει το αντίθετο. Δεκτό. Πάμε παρακάτω.

  • MarkG

    @Γιωργο, ουτε στην μηχανικη υπαρχει μια “σωστη” λυση 😉

    @Παναγιωτη, με την αδεια σας (ελπιζω) αναρτηθηκε η προταση σας για πιο ευκολη συζητηση
    http://www.hegrade.gr/?q=node/2625

  • ψευδώνυμος

    Μην τρελαίνεστε συνάδερφοι. “Αλλού τα κακαρίσματα κι αλλού γεννάνε οι κότες” λέει ο λαός… Σήμερα το πρωί ανέβηκε και ξανακατέβηκε σε χρόνο dt η προκήρυξη του διαγωνισμού για το “ψαχνό” της υπόθεσης. Με προθεσμία υποβολής 12 (!) ημέρες από σήμερα και προϋπολογισμό 900.000,00 ευρώ για την υλοποίηση της σήμανσης. Και αν πρόλαβα να δω καλά, με κάθε επιφύλαξη, ζητάνε ηφαιστειακή πέτρα (που τη φέρνει ένας στην Ελλάδα και στην οποία, προφανώς, θα μπει κολλητή ψηφιακή εκτύπωση… στην ηλιόλουστη Ελλάδα στον αρχαιολογικό χώρο της Δήλου… ας πούμε).

  • Tapros

    @ ψευδώνυμος

    Που ακριβώς ανέβηκε; Ρίξε το link της σελίδας

  • bab

    @Π.Χαρατζόπουλος: τα έχουμε πεί και στο Βασίλη, εξαιρετική δουλειά από όλες τις απόψεις.
    Το link με την μελέτη της bric-a-brac studio:
    http://wearebricabrac.com/Monuments-and-Museums-of-Greece

  • Βασίλης Ανδρεάδης

    Είμαι ο Βασίλης (και είμαι καλά) από το δημιουργικό γραφείο της Θεσσαλονίκης (χωρίς καρδούλα) Freelance.

    Εμείς είδαμε λίγο πιο απλά το θέμα του λογοτύπου. Εστιάσαμε την προσοχή μας στο ότι θα πρέπει να δείχνει αρκετά ελληνικό και χωρίς την τυπογραφία του (επεξήγηση του τι είναι). Επίσης δε θα έπρεπε (κατά την ταπεινή μας άποψη) να εγκλωβιστεί μόνο σε αρχαία σχήματα. (εκτός αν δούλεψες στο Υπουργείο Πολιτισμού για λίγο, σε βιβλιοπωλείο και τελείωσες το ΤΕΙ Γραφιστικής στην Αθήνα). Κι αυτό γιατί θα υπήρχε μεγάλη οπτική σύγχυση π.χ. αν έμπαινε σε ένα Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης ή στο Μουσείο Αθλητισμού Θεσσαλονίκης.

    Ψιλά γράμματα για την επιτροπή… Τέλος πάντων η δικιά μας πρόταση κόπηκε (μάλλον) γιατί δεν προλάβαμε να κάνουμε τις εφαρμογές του λογότυπου (σύμφωνα με το χρόνο που δόθηκε αυτό ήταν αδύνατο, τουλάχιστον για εμάς).

    Όποιος θέλει να χαζέψει για λίγο το logo το ανεβάσαμε στο site μας.
    http://www.freelancecreative.gr/works/Monuments_Museums_Greece/index.html

    ΥΓ1. Πολύ όμορφη τυπογραφική δουλειά των Cannibals Π. Χαρατζόπουλο, Γ. Καρλόπουλο και Β. Γεωργίου.

    ΥΓ2. Πολύ όμορφη δουλειά (εφαρμογές) των bric-a-brac αλλά περίμενα και ένα ισοδύναμο logo.

  • bab

    @Βασίλης Ανδρεάδης: Βασίλη, γειά χαρά. Σ’ευχαριστούμε πολύ που έκανες τον κόπο να μοιραστείς την άποψη σου. Άλλωστε, αυτός ήταν και ο σκοπός της ανάρτησης του συνδέσμου.

    Το σχόλιο σου για το λογότυπο είναι αρκετά εύστοχο. Μέρος της λογικής πίσω από το σχεδιασμό υπήρξε η παρακάτω: δημιουργήθηκε με την προοπτική να “φιλοξενήσει” κάτω από τη στέγη του, όλα τα λογότυπα των μουσείων και των μνημείων της Ελλάδας. Ως οικοδεσπότης λοιπόν, όφειλε -κατά τη γνώμη μας- να διατηρήσει ένα πρωτόκολλο φιλοξενίας, (στην Αρχαία Αθήνα θεωρείτο θεία απαίτηση), ανεξάρτητα από την ιδιότητα και την τάξη που ανήκει ο επισκέπτης.

    Το τιμώμενο πρόσωπο που φιλοξενείται κάτω από τη στέγη αυτή, θα αφορά πάντα ένα λογότυπο άλλου μουσείου / μνημείου – συνεπώς θεωρήσαμε πως το σύμβολο θα πρέπει να διατηρεί την ευελιξία, την καθαρότητα αλλά και ένα αφτιασίδωτο, χαμηλό προφίλ, ωστε να αναδεικνύει τη δυναμική του μέσα από τη συνεργασία με τους άλλους θεσμούς. Ηθελημένα λοιπόν περιορίστηκε η αυταρέσκεια και η υπερβολή στη σχεδίαση του.

  • Βασίλης Ανδρεάδης

    @ bob: Γειά σου bob. Δεν χρειάζεται και πολύ επεξήγηση για την πρότασή σας. Οπτικά είναι ολοκληρωμένη, έχει μια ιδιαίτερη τεχνική (προσωπικά μου αρέσει) και ήταν πολύ άδικο που δεν διακρίθηκε. Δε πειράζει, αυτή η χώρα θέλει δε θέλει, σιγά σιγά, θα επανέλθει στο DNA της…



Στην περίπτωση που κάποιο σχόλιο περιέχει υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις, οι υπεύθυνοι της ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα να το καταργήσουν μερικώς ή πλήρως. Προς αποφυγή κακόβουλων μηνυμάτων (spam), τα μηνύματα που περιέχουν συνδέσμους προς άλλες ιστοσελίδες θα παραμένουν αφανή μέχρι να εγκριθούν από τους υπεύθυνους του designmag.gr.

ΝΕΑ 25-09-2017 [0]

Η φετινή σοδειά της Ελλάδας στα Pentawards

ΝΕΑ 04-09-2017 [15]

Ελληνική επιτυχία στα Type Directors Club Awards

ΝΕΑ 29-08-2017 [0]

Ριζικές αλλαγές του χρόνου στο τμήμα γραφιστικής του ΤΕΙ

ΝΕΑ 25-08-2017 [3]

Μια Ελληνίδα ανάμεσα στους κορυφαίους του Adobe Achievement Awards

ΝΕΑ 14-07-2017 [2]

Πένθος για τη διεθνή οικογένεια της αφίσας

ΝΕΑ 23-06-2017 [0]

Μεγάλη επιτυχία για την ελληνική διαφήμιση

ΝΕΑ 10-06-2017 [1]

Τίτλοι τέλους για την Ένωση Γραφιστών Ελλάδας

ΝΕΑ 01-06-2017 [2]

Παράθυρο ελπίδας για την Ένωση Γραφιστών Ελλάδας

ΝΕΑ 29-05-2017 [0]

Οι ελληνικές διακρίσεις στα European Design Awards 2017

ΝΕΑ 10-05-2017 [0]

Dieline 2017



designmag.gr has been designed by
Beetroot and is powered by WordPress
Entries (RSS) and Comments (RSS).