Λογότυπο για το νέο Μουσείο Ελληνικής Παιδείας

18-06-2015

Οι περισσότεροι γνωρίζουμε την Καλαμπάκα ως την πόλη κάτω από τα μοναδικά Μετέωρα. Ένας ιδιώτης (ο συμβολαιογράφος Π. Μπαλογιάννης) όμως, την επέλεξε για να στεγάσει τη μεγάλη του συλλογή από βιβλία και εικόνες, σχετικές με την ελληνική παιδεία. Το Μουσείο Ελληνικής Παιδείας κατανοώντας την ανάγκη διαφύλαξης της πολιτιστικής κληρονομιάς και κουλτούρας του λαού μας, καθώς και τη μεταλαμπάδευση των αξιών της στις επόμενες γενιές, ανοίγει προσεχώς τις πύλες του εκθέτοντας την εργογραφία κορυφαίων μορφών της ελληνικής γραμματείας, επιχειρώντας παράλληλα να ξετυλίξει την ιστορία της ελληνικής εκπαίδευσης.

Ο λογότυπος του μουσείου, που σχεδίασε η γραφίστρια Χριστίνα Τάμπα (εντέχνως) αποσκοπεί στο να αποδώσει άμεσα την ελληνικότητα καθώς και το σύγχρονο ύφος όπως προτάσσει και επιτάσσει η σημερινή πραγματικότητα σε συνάρτηση με το πλούσιο και ανεκτίμητο αρχείο εκατοντάδων χρόνων. Ο συλλογισμός αυτός συνέβαλε στη σύλληψη της αρχικής ιδέας του λογότυπου, η θέα του οποίου αποκαλύπτει το μοντέρνο στοιχείο, παραπέμποντας ταυτόχρονα στη βιομηχανική αρχιτεκτονική του κτιρίου.

Η τυπογραφία είναι επηρεασμένη από την αρχαϊκή γεωμετρία των ελληνικών χαρακτήρων, ενώ το πάντρεμα του πολυτονικού συστήματος με τα κεφαλαία γράμματα και τις καταλήξεις της δημοτικής συναρμόζει ένα επιπλέον χαρακτηριστικό της ιστορίας της ελληνικής γραφής με τη σύγχρονη ελληνική ιδιωματική μορφή.

Η λέξη “μουσείο” αναδύεται στον μαυροπίνακα, η επιλογή του οποίου ως φόντο έρχεται να υπερτονίσει την αξία του ως ενός αναπόσπαστο οργάνου της ελληνικής τάξης για δεκάδες χρόνια και μέσο μετάγγισης στους μαθητές κάθε ελληνικής γνώσης και αξίας. Ταυτόχρονα, δηλώνεται ο παιδευτικός ρόλος του μουσείου ως διαδραστικού σχολείου ελληνικής παιδείας της σύγχρονης Ελλάδας. Τα βιβλία που εκτίθενται στο Μ (μουσείο) αποτελούν την πνευματική παρακαταθήκη και κύριο έκθεμα του μουσείου.

Πηγή έμπνευσης της σημειολογίας του τρίχρωμου συνδυασμού αποτέλεσαν για το αυστηρό μαύρο ο μαυροπίνακας, το χρώμα της διαχρονικής γραφής της πένας καθώς και το πρώτο και βασικό χρώμα της τυπογραφίας, ενώ η ώχρα φέρνει αναμνήσεις ενός βιβλίου μιας νοσταλγικής εποχής, η μακρά ιστορία του οποίου του προμηνύει και το εύρος των νοημάτων του. Τέλος, το γαλάζιο της ελληνικής σημαίας αντανακλά θάλασσα, ουρανό, Ελλάδα, αποτελώντας πηγή έμπνευσης πλήθους καλλιτεχνών, ποιητών και λογοτεχνών ανά τους αιώνες.

11053198_911717025558642_204409553668201643_n 11219503_911717622225249_6223574974693775112_o

YouTube Preview Image

12 Responses

  • taratata

    Special!
    Αντε κι αλλα τετοια!

  • *facepalm

    Η «μεταλαμπάδευση» της γνώσης μάλλον δεν πέτυχε ουσιαστικά, γιατί αν ήξεραν από ελληνική παιδεία, τότε θα γνώριζαν ότι οι τόνοι και τα πνεύματα παραλείπονται σε λέξεις που γράφονται ολόκληρες με κεφαλαία!

  • George the O

    Κάτι δεν κατάλαβες *facepalm.
    Λογότυπος είναι. Όχι άσκηση ορθογραφίας.
    Προφανώς και τα πνεύματα έχουν εικονογραφικό χαρακτήρα.
    Περιέχει και βιβλία ο λογότυπος. Γιατί δε λες ότι αυτά δεν υπάρχουν στο ελληνικό αλφάβητο;;;

  • Έλλη

    Δυστυχώς πολύ κακός σχεδιασμός λογοτύπου απο όλες τις απόψεις για ενα τέτοιο μουσείο.

  • Ελένη Μάρτη

    Χωρίς να θέλω να το παίξω “θύμα”, θέλω να πω, ότι νομίζω πως υπάρχει ένας σνομπισμός από πολλούς συναδέλφους, όταν πρόκειτε για δουλειές που έχουν κάνει μικρά γραφεία που δεν είναι από την Αθήνα ή τη Θεσσαλονίκη.
    Σε άλλες περιπτώσεις μόνο “μπράβο” διαβάζουμε.
    Κάθε φορά που βλέπουμε δουλειά από την περιφέρεια, η αρνητική κριτική είναι πιο εύκολη…

  • Έλλη

    Αξιόλογα γραφεία υπάρχουν παντού, αλλά δυστυχώς το συγκεκριμένο δεν ειναι ένα από αυτά. Το καλό design επιβραβεύεται πάντα και από όλους.

  • *facepalm

    Αγαπητέ George the O, πέρα από την (αυτονόητη, duh) πτυχή του «εικονογραφικού χαρακτήρα», οι περισπωμένες, η δασεία και η οξεία τοποθετήθηκαν στις σωστές θέσεις, αλλά και με βάση την ορθότητα του τονισμού της κάθε λέξης. Αυτό δείχνει ότι η ορθογραφία έχει σημασία!

    Σίγουρα ο σχεδιασμός λογοτύπου δεν είναι ακριβώς «άσκηση ορθογραφίας», αλλά βλέπεις ότι όλες οι τρεις λέξεις έχουν αποτυπωθεί με τη σωστή ορθογραφία. Για ποιο λόγο; Κατά τύχη ή ακολουθούν τους κανόνες ορθογραφίας; Τείνω προς το δεύτερο. Δεν φταίω λοιπόν εγώ για το γεγονός ότι υπάρχει στη γλώσσα και στη γραφή μας ο κανόνας του μη τονισμού των λέξεων που γράφονται μόνο με κεφαλαία.

    Προφανώς σου κόστισε που δεν αναφέρθηκα στα βιβλία που «δεν υπάρχουν στο ελληνικό αλφάβητο». Αν και τελείως άσχετη με τον προβληματισμό μου η παρατήρησή σου, το μοναδικό που θα μπορούσα να σου απαντήσω γι’ αυτό είναι ότι «το μουσείο φαίνεται να έχει μόνο τέσσερα βιβλία» (με βάση το γνωστικό επίπεδο που μάλλον προτιμάς να σου απαντώ για να καταλαβαίνεις).

  • Αρχων

    Συμφωνω απολυτα με την Ελλη.
    Εχουν πονεσει τα ματια μου να βλεπουν παρομοιες εικονες…

  • tsolerman

    Πιστεύω ότι το σήμα περιγράφει άψογα την κατάσταση της ελληνικής παιδείας.

    Οι καλές δουλειές γίνονται από καλούς σχεδιαστές, όποιος κι αν είναι ο τόπος διαμονής τους.

    Συγχαρητήρια για το διασκεδαστικό επεξηγηματικό κείμενο.

  • Anna

    like

  • Undifited81

    Άλλη μια δουλειά που καμιά σχέση δεν έχει με το ύφος και το κύρος του μουσείου Ελληνικής Παιδείας.
    Δυστυχώς ενώ υπάρχουν αξιόλογοι designers, βλέπουμε μέτριες δουλειές πράγμα που κατά την ταπεινή μου άποψη συνεπάγεται στο ότι είτε δεν υπάρχει σωστή αξιολόγηση ή δεν δίνονται τα ανάλογα κίνητρα ώστε να αποφεύγουμε τέτοιου είδους προχειρότητες.

  • Ιφιγένεια

    Λαμβάνοντας υπόψη ότι η γραφιστική είναι μορφή τέχνης και η τέχνη είναι μορφή έκφρασης, τότε δικαιολογείται ό,τι οξύμωρο (βλ. κεφαλαία με τόνους και πνεύματα) βάσει της οπτικής του καλλιτέχνη. Οι υποδείξεις περί σωστής ορθογραφίας είναι άστοχες στο εν λόγω θέμα. Σχετικά με το κατά πόσο αξιόλογη είναι η συγκεκριμένη δουλειά και ανάλογη με το κύρος του Μουσείου Ελληνικής Παιδείας, αυτό είναι κάτι το υποκειμενικό, διαφορετικά οι γνώστες θα πρέπει να επισημάνουν ορισμένα κριτήρια για να φωτιστούν οι υπόλοιποι άσχετοι που αρέσκονται στη θέα του λογοτύπου. Η απόλυτη και η αυστηρή κριτική χωρίς επιχειρήματα με σχόλια που αφορούν ένα συγκεκριμένο γραφείο, μόνο άκομψα “ηχούν”.



Στην περίπτωση που κάποιο σχόλιο περιέχει υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις, οι υπεύθυνοι της ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα να το καταργήσουν μερικώς ή πλήρως. Προς αποφυγή κακόβουλων μηνυμάτων (spam), τα μηνύματα που περιέχουν συνδέσμους προς άλλες ιστοσελίδες θα παραμένουν αφανή μέχρι να εγκριθούν από τους υπεύθυνους του designmag.gr.

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 16-11-2017 [0]

Η Elly K P σχεδιάζει μια συλλογή επίπλων και αντικειμένων με έμπνευση από το ελληνικό αλφάβητο

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 13-11-2017 [0]

Νέα τουριστική ταυτότητα για την Αττική

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ, ΝΕΑ 12-10-2017 [11]

H αφίσα του 58ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 09-10-2017 [0]

Kλασικά παιχνίδια με άρωμα Ελλάδας από τον Ιωάννη Εργελετζή

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 05-10-2017 [0]

Ένας μελισσοκόμος από την BusyBee

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 18-07-2017 [0]

To polkadot σχεδιάζει για την Strange Brew

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 10-07-2017 [5]

Ιδού ο νέος λογότυπος της Κοζάνης

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 02-07-2017 [4]

Viupax™. Πρωτοποριακή συσκευασία παπουτσιών

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 26-06-2017 [5]

Νέα εικόνα για τους Μύλους Αγ. Γεωργίου από την Mousegraphics

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 20-06-2017 [8]

Mηλοκλέφτης από την Yalos Branding Intelligence



designmag.gr has been designed by
Beetroot and is powered by WordPress
Entries (RSS) and Comments (RSS).