Διαγωνισμός-σοκ από το Εθνικό Θέατρο

18-03-2014

Είναι σύνηθες φαινόμενο, για τα ελληνικά δεδομένα, όταν αλλάζει ο διευθυντής ενός οργανισμού να επιθυμεί να βάλει την προσωπική του σφραγίδα στον οργανισμό αυτό που έχει οριστεί να διευθύνει.
Αυτό δεν είναι απαραίτητα κακό (το αντίθετο μάλιστα) αρκεί να γίνεται στο μέτρο εκείνο που διορθώνει κάποια κακώς κείμενα, ή που δίνει μια νέα κατεύθυνση και πνοή.

Δυστυχώς κάτι τέτοιο δεν φαίνεται να ισχύει για το Εθνικό μας Θέατρο, στο τιμόνι του οποίου τον (και με γραφιστικές ανησυχίες) κ. Γιάννη Χουβαρδά έχει πλέον διαδεχτεί ο κ. Σωτήρης Χατζάκης.
Η επιθυμία του να αποβάλλει το βραβευμένο λογότυπο που πριν λίγα χρόνια σχεδίασε η MNP, είναι γνωστή (αρκεί κάποιος να δει τα νέα προγράμματα, από τα οποία λείπει ο γνωστός λογότυπος).
Ο τρόπος που διάλεξε να το κάνει όμως, είναι σοκαριστικός, ιδιαίτερα για έναν οργανισμό με την ιστορία και την προσφορά του Εθνικού Θεάτρου.

Με έκπληξη λάβαμε πριν λίγη ώρα δελτίο τύπου που αναφέρει ότι το Εθνικό Θέατρο, προκηρύσσει διαγωνισμό για το λογότυπο αυτού.

Ο διαγωνισμός είναι ανοικτός σε εταιρίες και φυσικά πρόσωπα (ή ομάδες)και απευθύνεται σε γραφίστες, σχεδιαστές, και άλλες συναφείς ειδικότητες.
Αιτήσεις συμμετοχής γίνονται δεκτές για χρονικό διάστημα τριάντα (30) ημερών από την τελευταία δημόσια γνωστοποίηση.

Από την προκήρυξη προκύπτουν συν όλα τα άλλα και δύο ανησυχητικά σημεία.
Το πρώτο αφορά στην επιτροπή που θα επιλέξει το νικητή. Η σύνθεσή της έχει ως εξής:
• Σωτήρης Χατζάκης (Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου)
• Ιωάννης Μετζικώφ (Μέλος ΔΣ του Εθνικού Θεάτρου)
• Αντώνης Κούφαλης (Καλλιτεχνικός Σύμβουλος)
• Ουρανία Τριβέλλα (Υπεύθυνη Εκδόσεων)
• Κατερίνα Αγγελιδάκη (Υπεύθυνη Προβολής & Επικοινωνίας)

Το δεύτερο συναντάται στην εξής πρόταση: Ο διαγωνιζόμενος του οποίου η πρόταση θα επιλεγεί ως λογότυπο του Εθνικού Θεάτρου, θα λάβει χρηματικό βραβείο ύψους χιλίων πεντακοσίων ευρώ (1.500,00 €).

Όλες οι πληροφορίες υπάρχουν εδώ.

Print Print ETHNIKO THEATRO - PLAY CATALOGUES

 

33 Responses

  • Σάββας Σαββίδης

    Αν είναι δυνατόν … Αν είναι δυνατόν!!!!!!!!!

  • Σάββας Σαββίδης

    Προτείνω να και την ανασχεδίαση της σημαίας. Κάθε πρωθυπουργός και νέα σημαία …

  • Δημήτρης Κανελλόπουλος;

    Να τρέξουμε να λάβουμε μέρος, είναι μεγάλη ευκαιρία για αυτοξεφτίλα.

  • Απόστολος Τσιοβάρας

    Λυπηρό.

  • graFistiki

    Καπως πρεπει να το μπλοκαρουμε αυτο! δεν ξερω πως, να τον κανουμε βουκινο στα social media, να γινει ξεφτιλα ο νεος προεδρος να ντραπει να το αλλαξει..να διαμαρτυρηθουμε γραπτως, οχι μονο η ενωση αλλα ενας-ενας, ολοι μας, με επιστολες στο Εθνικο, με post στην σελιδα τους.
    Ελεος πια με αυτη την καταντια, ποσο πιο κατω να παει;

  • Ρενάτο Τάτα

    η mnp έχει κάνει εξαιρετική δουλειά.

    προσωπικά, πιστεύω πως δεν μπορώ να φτιάξω
    κάτι καλύτερο από το υπάρχον λογότυπο.
    όχι τώρα δλδ, όχι τόσο νωρίς,
    το λογότυπο είναι ακόμα νέο.

    αυτό που συμβαίνει, είναι αστείο,
    όμως μου προκαλεί μεγάλη θλίψη.

    όλα αυτά πάντως, είναι ο καθρέπτης
    της κοινωνίας στην οποία ζούμε.
    δεν ξέρω αν αντιμετωπίζεται, και πως.

    εγώ θα κάνω το κομμάτι μου, με το να μην συμμετέχω.
    ελπίζω να κάνουν και οι υπόλοιποι γραφίστες το ίδιο
    και ο όποιος αρμόδιος, ό,τι μπορεί για να αλλάξει την απόφαση.

    με εκτίμηση,
    ρενάτο τάτα

  • Μαρία Χρυσού

    Με στεναχώρησε πάρα πολύ αυτή η είδηση. Αφ’ ενός γιατί θέλουν να αλλάξουν ένα πραγματικά όμορφο λογότυπο και αφ’ εταίρου γιατί η τελική επιλογή του νέου λογοτύπου θα είναι απογοητευτική (μιας και τον τελευταίο καιρό, όπου κι αν έχει γίνει αντίστοιχος διαγωνισμός καταλήγουμε πάντα στο ίδιο αποτέλεσμα). Δεν ξέρω αν υπάρχει τρόπος για να μπλοκάρουμε κάτι τέτοιο -όπως προτείνει πιο πάνω ο χρήστης/σχολιαστής/συνάδελφος grafistiki- αλλά πραγματικά εύχομαι να μην συνεχιστεί ο διαγωνισμός. Αν συνεχιστεί, πάντως, θα είναι η πρώτη φορά που θα λάβω μέρος σε τέτοιον διαγωνισμό και το λογότυπο που θα στείλω θα είναι ΤΟ ΠΑΛΙΟ (γράφοντας βέβαια από κάτω πως δεν είναι πρωτότυπη ιδέα). Μπας και καταλάβουν πως αυτή η διαδικασία είναι πραγματικά περιττή….

  • Νίκος Μάρκου

    Απαράδεκτο!!!! Ετσι απλά… Ο μόνος που μπορω να φανταστω πως χαίρεται με την άκυρη φυσικά επιλογή του κου Χατζάκη είναι ο κύριος Μπρούσαλης της DASC branding που το πολέμησε δεόντος και το έκρινε από την αρχή ως πλέον ακατάλληλο… Προτείνω να δοκιμάσει μόνο αυτός να εμπλακεί λοιπόν για να δούμε και την δική του προσέγγιση στο ίδιο θέμα αφού τώρα έχει την ευκαιρία να μας δείξει πως θα ήταν το σωστό…

    😉

  • Δημήτρης Παπάζογλου

    Από την αρχή η επιλογή του Χατζάκη για το Εθνικό Θέατρο μου φαινόταν προσωπικά παντελώς άκυρη. Κατέληξα σε αυτό το συμπέρασμα χωρίς κάποια εμπάθεια προς το πρόσωπο του κου Χατζάκη αλλά βλέποντας το έργο και κυρίως την κάκιστη αισθητική του σε θέματα επικοινωνίας αφότου ανέλαβε το Κρατικό Θέταρο Βορείου Ελλάδος (προηγούμενη θητεία), θεσμός ο οποίος κατα την εποχή ειδικά που τελούσε υπο την Διεύθυνση του κ. Βίκτωρ Αρδίτη γνώρισε τρομερή άνθιση δημιουργώντας μια εξαιρετική συλλογή-σχολή-κληρονομιά γραφιστικής μέσα από τις θεατρικές του αφίσες, δίνοντας τρομέρο κίνητρο για σχεδιάστες ώστε να παράξουν ποιοτικό και εξωστρεφές design. Είχα την τύχη να συνεργαστώ και εγω σε μερικές από αυτές μαζί με τον Κώστα Πετρίδη (Linea) και πραγματικά το θεωρώ ακόμα τιμή και ευτύχημα… Κανένας σεβασμός λοιπόν (για 2η φορά) κατά την γνώμη από τον κύριο Χατζάκη στην ποιοτική και άκρως αναγωρισμένη ταυτότητα που παραλαμβάνει, ενδειξή πλήρους ανικανότητας να χτίσει και να συνεχίσει πάνω σε μια ήδη πολύ γερη βάση. Φτου κι απ’την αρχή ως συνήθως και άπειρο χρήμα, κόπος και ενέργεια πεταμένη στα σκουπίδια… Κρίμα και αίσχος απλά για να μην πω τίποτα άλλο…

  • Παπαδόπουλος Κυριάκος

    Ας μην στείλει κανείς προτάσεις!
    Να πάρουν μία από τις δύο προτάσεις που θα περισσέψουν από το made in Greece να γλυτώσουν και τα έξοδα!

  • Fooolish

    Να αλλάξει ο πρόεδρος καλύτερα και όχι το λογότυπο, αμάν πια σε αυτή τη χώρα!

  • Δημοσθένης Μπρούσαλης

    Διαφώνησα δημόσια με το σχεδιασμό της ΜΝP και δεν άλλαξα γνώμη. Aλλά διαφωνώ 1.000 φορές με την αλλαγή και με την μεθόδευση.

    Το σήμα είναι εκεί, λειτουργεί και κάνει δουλειά. Η συνέχεια και η συνέπεια σε τέτοιους οργανισμούς είναι πολύ σημαντικότερη από την προσωπική σφραγίδα οποιουδήποτε. Ας αρχίσουν την αλλαγή από αλλού. Πχ από την νοοτροπία τους.

  • AndyNew

    Όποιος Γραφίστας-Σχεδιαστής λάβει μέρος σε αυτή τη παρωδία είναι άξιος της μοίρας του, προσωπικά έστειλα επιστολή διαμαρτυρίας και θα το αναρτήσω όπου έχω την δυνατότητα, στο χέρι μας είναι να δείξουμε λίγο “πολιτισμό” σαν κλάδος και ‘όχι μόνο να προσπαθούμε να τον “σχεδιάζουμε” …

  • Simply

    Εγώ λέω πάλι ότι κάποιος ικανός γραφίστας πρέπει να στείλει μια ενδιαφέρουσα πρόταση για να αποφύγουμε πάλι τις καρδούλες, τα καραβάκια και τις κολώνες…ή όπως το αισχρό ΜΑ του μουσείου της Ακρόπολης… δεν είναι για τα λεφτά αλλά για μια καλή αισθητική…

  • TNS

    προτείνω να κάνουμε ένα διαγωνισμό εδώ και οι 5 καλύτερες προτάσεις (για να έχουν να επιλέγουν) να σταλούν μέσω της ΕΓΕ.

    Βέβαια για 1500 αναρωτιέμαι πόσα σοβαρά γραφεία θα ασχοληθούν με κάτι τέτοιο…

  • Theodoros Ploumis

    Για όσους θέλουν να αναλάβουν δράση διαδικτυακά…

    http://www.facebook.com/pages/Ethniko-Theatro/128092980553144
    http://www.youtube.com/user/PROMODEPT

  • Photis Michael

    Εγώ πραγματικά αν ήμουν γραφίστας θα με προσέβαλλε πάνω από όλα η χαμηλή αμοιβή για ένα τόσο σημαντικό λογότυπο δημοσίου οργανισμού. Πρόκεται για εξώφθαλμη απαξίωση ενός ολοκληρου επαγγελματικού κλάδου. Σαν να σας λένε στα μούτρα ότι με την ανεργία που έχουν οι ίδιοι δημιουργήσει μπορούν να σας κάνουν να δουλέψετε για όσο χαμηλά εκείνοι θέλουν.

  • Yoda

    Δείτε αυτό και στείλτε τη διαμαρτυρία σας.

    https://www.facebook.com/groups/30695492359/permalink/10152302745572360/?stream_ref=8

    (Αν δεν ανοίγει για κάποιο λόγο, βρείτε το σχετικό ποστ στην σελίδα Facebook της Ένωσης Γραφιστών Ελλάδας)

  • graFistiki

    Χθες συνταξαμε μια επιστολη και την στειλαμε τοσο στο Εθνικο οσο και στα ΜΜΕ. Πολλοι, παρα πολλοι συναδελφοι, τοσοι που καποια mailboxes γεμισαν. οποιος θελει να διαμαρτυρηθει, εστω και διαδικτυακα εδω ειναι η επιστολη http://bit.ly/EpistoliEthnikoTheatro

    η διαμαρτυρια μας εχει ηδη αρχισει να εμφανιζεται σε καποια ΜΜΕ

  • Πάρις Κούτσικος

    Δουλεύω για το Εθνικό Θέατρο από τον Σεπτέμβριο του 2013 έχοντας αναλάβει την καλλιτεχνική επιμέλεια των προγραμμάτων των παραστάσεων.
    Παρόλο που η μέχρι στιγμής συνεργασία μου με τους ανθρώπους του Ε.Θ. είναι άριστη, συμφωνώ απόλυτα ότι η αλλαγή λογοτύπου είναι πέρα από κάθε λογική. Το συγκεκριμένο λογότυπο (όπως και όλο τον σχεδιασμό της εταιρικής ταυτότητας) το θεωρώ άριστο, ό,τι πιο καλαίσθητο, ισορροπημένο και δυναμικό έχει σχεδιαστεί για δημόσιο (και όχι μόνο) οργανισμό τα τελευταία χρόνια. Την άποψή μου αυτή την έχω επαναλάβει πολύ συχνά στους ανθρώπους με τους οποίους συνεργάζομαι χωρίς όμως να έχω την δυνατότητα να την επιβάλω στα προγράμματα (όπως θα παρατηρήσει κάποιος, στα προγράμματα δεν υπάρχει το λογότυπο των MNP). Επιπλέον, έχω κατά καιρούς δώσει “μάχες” για να το χρησιμοποιήσω. (Μια φορά, μάλιστα, τα κατάφερα! Χρησιμοποίησα το λογότυπο σε ένα ενημερωτικό έντυπο που αφορούσε το πρόγραμμα των παραστάσεων της περιόδου 2013-14).
    Από την άλλη, θεωρώ ότι η επιστολή διαμαρτυρίας θα έπρεπε να είναι πιο λιτή και να μην έχει τόσο συναισθηματικό τόνο. Πιστεύω ότι αυτό που αναφέρει -μεταξύ άλλων- η Κατερίνα Παπαπαναγιώτου των ΜNP στο popaganda (http://popaganda.gr/ti-apanta-dimiourgiko-grafio-mnp-stin-apofasi-tou-sotiri-chatzaki-na-allaxi-logotipo-tou-ethnikou-theatrou/) είναι απλό και σαφές: «…Φυσικά, κάποια στιγμή τα λογότυπα των οργανισμών μπορεί να χρειαστεί να αλλάξουν, αλλά αυτό συμβαίνει όταν συντρέχουν κάποιοι λόγοι, όπως για παράδειγμα, στην περίπτωση που το προηγούμενο λογότυπο χρειάζεται ανανέωση ή στην περίπτωση που δεν συμβαδίζει με την εποχή και ο ανασχεδιασμός είναι απαραίτητος. Η επικοινωνία ενός θεσμού, ενός οργανισμού, αλλά ακόμα και μιας εταιρείας θα πρέπει να αλλάζει όταν η προηγούμενη επικοινωνία δεν πληροί τις σχεδιαστικές και επικοινωνιακές ανάγκες του.»
    Με άλλα λόγια, μπορεί κάποιος να υποστηρίξει την αντίθεσή του στον παραλογισμό αυτό, προτάσοντας μια λογική και “ψυχρή” επιχειρηματολογία και όχι να μιλάει για λύπη, απογοήτευση και το κλασικό πολυφορεμένο επιχείρημα ότι «στην Ελλάδα πάντα έτσι συμβαίνει κλπ κλπ…»
    Όπως λένε και οι Άγγλοι: «If it’s not broke, don’t fix it»! Θα παρέφραζα: «If it works, don’t change it»!

  • Spiros

    Ανοικτός διαγωνισμός λογοτύπου με έπαθλο 1500 ευρώ… Για το Ιστορικότερο Θέατρο της χώρας? Τη στιγμή που έχει ένα πολύ όμορφο και επιτυχημένο σήμα? Και αυτός ο άνθρωπος “καλλιτεχνικός διευθυντής” θέλει να ισχυρίζεται ότι σέβεται το Θέατρο και θέλει το καλό του?

  • Thanasis Polychronakis

    Πολύ κρίμα.

  • Δήμητρα Αμπελά

    Όταν πρωτοείδα το λογότυπο του Εθνικού Θεάτρου, αρχικά θαύμασα το πόσο άρτιο, λιτό, ξεκάθαρο και ταυτόχρονα δυναμικό είναι και πόσο εύστοχα πληροί τις επικοινωνιακές ανάγκες του θεάτρου. Αδύνατον να το ξεχάσεις ή να μην του δώσεις σημασία.

    Όμως αυτό που μου έκανε περισσότερο εντύπωση είναι ότι ένιωσα να ταυτίζομαι μαζί του και κοιτώντας το σε μια αφίσα να νιώθω την ανάγκη να βρεθώ στη πλατεία του θεάτρου και να παρακολουθήσω την παράσταση.

    Είναι λίγα τα λογότυπα που μπορούν να μεταδώσουν με τον τόσο απλό σχεδιασμό τους τόσο δυνατά συναισθήματα.
    Please, don’t change it!

  • panagiota

    Προτεινω να λαβουν μερος ΟΛΟΙ ΜΑ ΟΛΟΙ οι γραφιστες και να παρουσιασουν το υπαρχον λογοτυπο –αν συμφωνει και ο κυριος Κουτσικος φυσικα. 🙂

    Χρειαζονται τρελλο τρολλαρισμα αυτοι οι διευθυνταδες!

  • Παναγιώτης

    Αμάν βρε παιδιά, τι μανία είναι αυτή? Έτσι γίνονται διεθνώς με τα λογότυπα. Δεν καταλαβαίνω το μένος σας! Σας φαίνεται αριστούργημα το λογότυπο για το ΕΘΝΙΚΟ μας ΘΕΑΤΡΟ? Χειρότερο δεν υπάρχει! Δεν παραπέμπει πουθενά. Εγώ θα πρότεινα να επαναφέρει ο κύριος Χατζάκης το προηγούμενο από αυτό λογότυπο, χωρίς να πληρώσει τίποτε. Το έχετε ξεχάσει προφανώς…

  • Χρήστος Μ.

    Η πρώτη μου σκέψη για το λογότυπο είναι τα λόγια του Πάρι Κούτσικου:

    ” Το συγκεκριμένο λογότυπο (όπως και όλο τον σχεδιασμό της εταιρικής ταυτότητας) το θεωρώ άριστο, ό,τι πιο καλαίσθητο, ισορροπημένο και δυναμικό έχει σχεδιαστεί για δημόσιο (και όχι μόνο) οργανισμό τα τελευταία χρόνια. ”

    Δεν με εντυπωσιάζει το παρόν λογότυπο σε πολύ μεγάλο βαθμό αλλά, ναι, ισχύει το παραπάνω.

    Λογικά το επόμενο θα είναι μια μικρή αντιγραφή αυτού, με πιο ευδιάκριτα τα “Ε” και “Θ”.

    Old Time Classic καταστάσεις.

  • Γιάννης Π.

    Καλησπέρα παιδιά.

    Καταρχάς θεωρώ ότι το υπάρχον λογότυπο του Εθνικού είναι καταπληκτικό. Και εγώ όπως αναφέρετε και παραπάνω όταν το πρωτοείδα το θαύμασα. Είναι η σωστή λέξη, “Θαυμασμός”. Είναι από τα project που βλέπεις και σου βγάζει ένα συναίσθημα τύπου “μακάρι να το είχα κάνει εγώ”, αλλά με θετική χροιά. Όποτε αξίζουν συγχαρητήρια στον δημιουργό και ας κρατήσουμε το “θετικό” της ιστορίας, ότι γνωρίσαμε, μία μεγάλη μάζα, ποιος είναι ο δημιουργός.

    Από την άλλη, νομίζω ότι οι αντιδράσεις έχουν πάρει κάποια υπερβολική μορφή. Συμφωνώ και με χαροποιεί ιδιαιτέρως το γεγονός ότι η συναδελφικότητα έδειξε ισχυρά αντανακλαστικά, αλλά νιώθω ότι περισσότερο κατευθηνθήκαμε προς αυτό πάρα ήταν κάτι αυθόρμητο. Αν κρίνω από τον εαυτό μου τουλάχιστον, αφού όταν πρωτοδιάβασα το θέμα στους τίτλους συνοδευόταν από τις λέξεις ΣΟΚ κλπ και συνδυαστικά με τις υπόλοιπες (ίσως δίκαιες) κριτικές που έχω διαβάσει για τον νέο Διευθυντή του Εθνικού.

    Επίσης να πούμε και την άλλη πλευρά, όσο αντισυναδελφική και να είναι, η ίδια η Εταιρεία που δημιούργησε το logo και παράλληλα είχε αναλάβει και την οπτική ταυτότητα του Εθνικού δεν υποστήριξε την χρήση του δημιουργήματος της, αλλά είχε αποδεχτεί την μη χρήση του. Είναι κάλο όταν πιστεύουμε στα δημιουργήματα μας να τα υποστηρίζουμε κιόλας.

    Το “έπαθλο” όντως είναι εντός εισαγωγικών. Αστείο ποσό, τόσο για την φύση του οργανισμού, όσο και ως έπαθλο διαγωνισμού. Δυστυχώς είναι το κερασάκι στην τούρτα… Πόσοι γραφίστες δουλεύουν part time με βασικό; Πόσοι δουλεύουν full time με βασικό μισθό; Πόσοι freelancer δίνουμε τιμές που κάποιες άλλες εποχές θα γελάγαμε με το άκουσμα τους; Η δουλειά μας έχει γενικότερα υποτιμηθεί. Και όσο συλλογικά δεν δρούμε ώστε να διατηρήσουμε την Δημιουργική μας Εργασία σε αξιοπρεπή επίπεδα ανταμοιβής (όπως αξιοπρεπή αποτελέσματα σε μεγάλο μερίδιο παρουσιάζουμε) τόσο θα πέφτουν οι αμοιβές και στον επόμενο “διαγωνισμό” το έπαθλο θα είναι ανταποδοτικά οφέλη αξίας 100 ευρώ.

    Τέλος για την επιστολή διαμαρτυρίας που κυκλοφορεί. Δεν θα αναφερθώ στο περιεχόμενο καθόλου. Δεν είναι εκεί οι ενστάσεις μου. Αλλά…

    Ως Designer, προσφέρουμε υπηρεσίες που αφορούν την εικόνα του άλλου. Δεν μπορεί όταν αυτή είναι η δουλειά μας, η δικιά μας η εικόνα να είναι έτσι. Και αναφέρομαι στην εικόνα της επιστολής. Ενώ έχει ένα κομψό στυλ, δεν είναι αυτό εικόνα επιστολής που σύνταξε άνθρωπος που προσφέρει υπηρεσίες οπτικής επικοινωνίας. Συγνώμη κιόλας προς τον συντάκτη για αυτά που λέω… Πραγματικά… Αλλά μία πλήρης στοίχιση στις παραγράφους, μία σωστή δόμηση της πρώτης παραγράφου και ολόσωστη χρήση των σημείων στίξης παντού θα την έκαναν πιο ολοκληρωμένη. Και την απόσταση του θέματος από τα στοιχεία του παραλήπτη τα αφήνω ασχολίαστο, επειδή μου άρεσε σαν άποψη.

    Και ξέρω ότι είναι άσχημο αυτό που λέω, αλλά αν ήμουν εγώ ο παραλήπτης αυτής της επιστολής διαμαρτυρίας, θα ένιωθα ακόμα πιο σίγουρος για την απόφαση μου. Συγνώμη και πάλι προς τον συντάκτη δεν ήθελα να τον προσβάλω και θέλω να πιστεύω ότι δεν το έκανα.

  • Αγνωστος Χ

    Παιδιά; Δε νομιζω όλοι εσεις να λάβετε μέρος; (Φωνάζει ο κλέφτης…;)

  • Μαρία Μαγουλά

    Ε.Θ.

    Ένας Κύκλος και ένα Τετράγωνο που σκίζονται από μια λευκή γραμμή.

    Έ,τσι συμβολίστηκε το θεατρικό έργο ” έλληνες θύματα- έλληνες θύτες” που παίζεται εδώ και πάμπολες δεκαετίες σε έναν τυχαίο Τόπο, που ας τον πούμε ελλάδα.

    Ο “σκηνοθέτης” μας διατυπώνει το παραπάνω δράμα, να αλλάζει χρώματα όπως εντέχνως συμβαίνει στην ελληνική κοινωνία τουλάχιστον από τη στιγμή που αυτή διαμορφώθηκε ως εννιαίο κράτος μετά από κάποιον επίπονο αγώνα. Η οδύνη αυτού του αγώνα συμβολίζεται δια του σκισίματος δυο βασικών σχημάτων για να μας θυμίσει τον εμφύλιο. Τα δύο σχήματα εφάπτονται για να μας διατυπώσουν την αμφίδρομη σημασία ρόλων: ο θύτης που γίνεται θύμα, το θύμα που γίνεται θύτης. Τα δυο βασικά γεωμετρικά σχήματα επικοινωνούν τον σκληρό ορθολογισμό σε τετράγωνο- θύτης, και την συναισθηματική ευαλωτότητα σε κύκλο-θύμα.

    Ένα θεατρικό έργο πάντα εύληπτο στον θεατή που συμπάσχει με το δρώμενο.

    Ναι. Θα μπορούσε να σημαίνει και αυτό, το βραβευμένο λογότυπο της MNP. Πιο πιθανό είναι να σημαίνει κάτι τέτοιο παρά Εθνικό Θέατρο.
    Κι αν κάποιοι το λάτρεψαν επειδή είναι λιτό, αυτό μάλλον συνέβη επειδή δεν βίωσαν τα μέτρα λιτότητας.

    Εύληπτος δεν γεννιέσαι… ΓΙΝΕΣΑΙ.
    Το άλλο δράμα μιας διαφημιστικής προπαγάνδας, που εύκολα μας πείθει ότι ο βασιλιάς δεν είναι γυμνός.
    Όταν ένας κύκλος και ένα τετράγωνο που σκίζονται από μια λευκή γραμμή παλεύουν να σε πείσουν ότι είναι ο νέος εύληπτος συμβολισμός του τυπογραφικού Στοιχείου “Ε” και του “Θ”, και χρειάζεται ο θεατής να πάρει ναρκωτικά για να φανταστεί κάτι τέτοιο, τότε εμφανίζεται ως από μηχανής θεός το χεράκι της διαφήμισης και του θεσμού των εβγε, ώστε να σου τραβήξει την προσοχή σε κάτι ασαφές και ασήμαντο που αλλάζει χρώματα χαμαιλεοντικά και που αυτό το ορίζει ασταθώς σαν Ταυτότητα, σύμφωνα με τη νέα λογική αστάθειας.
    Εφόσον βραβεύεται θα το παρατηρήσεις αποβλακωμένος μέχρι να πειστείς ότι είναι εύληπτο και θα πειστείς στο: τί άραγε να σήμαινε. (?) Αυτό θα στο κάνει γνωστό ο διαγωνισμός και για την Ποιότητά του θα σε πείσει η επιβράβευση της ιδέας.
    Μα είναι αυτονόητο ότι για να κάνεις σήμερα κάτι εύληπτο, αρκεί να το προπαγανδίσεις και να το προβάλεις επανειλημμένα (πλύση εγκεφάλου) πάνω στον θεατή. Τεχνική της διαφήμισης είναι αλίμονο.

    Εύληπτος δεν γεννιέσαι σήμερα. Γίνεσαι.
    Αυτή τη βλάβη κλήθηκε με διαγωνισμό κάποιος άλλος γραφίστας να επιδιορθώσει. Φυσικά με low budget.

    Είμαι απ΄αυτούς τους λίγους που δεν πίστεψα ότι ο βασιλιάς δεν είναι γυμνός.

  • Μαρία Μαγουλά

    Από πότε κάτι που δεν είναι εύληπτο με κριτήρια γενικής αισθητικής κοινού, υποσυνείδητου, ορμέμφυτου, και Κοινού για ΟΛΟΥΣ ανεξαρτήτως μόρφωσης και κοινωνικής τάξης θα το επιβάλει μια άλλη κοινωνική ομάδα προνομιούχα ως εύληπτο… to be?
    Ο βραβευμένος λογότυπος της MNP, δεν είναι κατανοητό ως Ε και Θ ούτε σαν εθνικό θέατρο απ΄το μέσο άνθρωπο, από τον ακαλλιέργητο εκείνο που αληθινά έχει την ανάγκη να μορφωθεί και να συμμετέχει σαν θεατής σε θεατρικά δρώμενα. Είναι ένας λογότυπος που απευθύνεται σε elite ιδεών, αξιών, αναγνώρισής του και τίποτε άλλο. Σαν να λέμε: το Εθνικό Θέατρο είναι ΜΟΝΟ για όσους είναι καλλιεργημένοι ήδη, για εκείνο το target group το ίδιο του Μεγάρου Μουσικής που πρέπει να΄χει ένας άνθρωπος ευμάρεια για να μπορέσει ποτέ να δεί μέσα απ΄την πλατεία του και όχι περνώντας απ΄έξω με το λεωφορείο. Τα χάλια μας που δεν θα μπορέσουμε ποτέ να διορθώσουμε επειδή δεν είμαστε ικανοί ούτε καν να αντιληφθούμε πότε κάτι είναι εύληπτο και πότε δεν είναι. Όχι ως προς εμάς- αλλά ως προς το ΟΛΟ. Εγωκεντρικότατο και θλιβερό.

  • Μαρία Μαγουλά

    Ο κοινωνικός ρατσισμός των σχολίων που διάβασα παραπάνω και το εκθίαζαν τυφλά, δίχως να σκέφτονται το ΟΛΟ, το σύνολο παρά μόνο την πάρτη τους για να το “λατρέψουν” και να φανούν προοδευτικοί αρκετά αληθινά με ανατριχιάζει.

  • Μαρία Μαγουλά

    Δεν θα πω συγχαρητήρια στην mnp. Δεν τα΄χει ανάγκη αν κρίνω από το Ισχυρό της πελατολόγιο. Και η δουλειά της δεν μου άρεσε ειλικρινά ως μέσου καταναλωτή, ως θεατή δρώμενων, ως γραφίστα, και ως ατόμου. Σε όποιον ρόλο κι αν βάλω τον εαυτό μου. Δεν ήταν ποτέ εύληπτο και παράλληλα έξυπνο-ευρηματικό. Δεν με σοκάρισε ο νέος διαγωνισμός, με σοκάρισαν οι αντιδράσεις όσων…designers βλέπουν τον κόσμο μόνο μέσα από αυτόν τον Κοινωνικό/θεατρικό τους ρόλο. Θα σας ευχηθώ ένα Μεγάλο Γιγάντιο ΕΥΓΕ, που θα σας πείθει όταν το λάβετε ότι η πρωτοπορία στο design πρέπει να “μιλάει” μόνο σε ειδική elite. Μα αυτό είναι το πιο εύκολο πράγμα για να σχεδιαστεί. χαιρετώ.

  • Φαίδων Α.

    «το Εθνικό Θέατρο είναι ΜΟΝΟ για όσους είναι καλλιεργημένοι ήδη, για εκείνο το target group το ίδιο του Μεγάρου Μουσικής που πρέπει να΄χει ένας άνθρωπος ευμάρεια για να μπορέσει ποτέ να δεί μέσα απ΄την πλατεία του και όχι περνώντας απ΄έξω με το λεωφορείο».
    Το πόσο άκυρα είναι όσα γράφεις συνοψίζονται στην παραπάνω σου φράση. Μάλλον δεν ξέρεις ότι οι τιμές των εισιτηρίων στο Μέγαρο ξεκινούν από τα 5 ευρώ (για νέους και ανέργους) σε ΟΛΕΣ τις παραστάσεις. Εκτός αν θεωρείς ότι πρέπει να είσαι άνθρωπος με ευμάρεια για να διαθέσεις 5 ευρώ. Οπότε πάω πάσο.
    Το πιο πιθανό είναι να μη σε ενδιαφέρουν οι παραστάσεις του Μεγάρου ή του Εθνικού. Οπότε είναι και λογική η πρόσληψή σου της έννοιας “εύληπτο”.
    (παρεμπιπτόντως: κοίτα ποιος μιλά για κοινωνικό ρατσισμό)



Στην περίπτωση που κάποιο σχόλιο περιέχει υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις, οι υπεύθυνοι της ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα να το καταργήσουν μερικώς ή πλήρως. Προς αποφυγή κακόβουλων μηνυμάτων (spam), τα μηνύματα που περιέχουν συνδέσμους προς άλλες ιστοσελίδες θα παραμένουν αφανή μέχρι να εγκριθούν από τους υπεύθυνους του designmag.gr.

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ 01-03-2017 [2]

Ο πιο πρωτότυπος ανοιχτός διαγωνισμός λογοτύπου

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ 28-02-2017 [0]

Δέκα μέρες ακόμα για υποβολές στους Αγώνες Νέων Σχεδιαστών

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ 13-02-2017 [0]

Μέχρι και την Παρασκευή η υποβολή συμμετοχών στα European Design Awards 2017

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ 18-01-2017 [0]

5o CU Restart: Δωρεάν στέγη για δημιουργικά μυαλά

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ 21-12-2016 [1]

Άλλος ένας ανοιχτός διαγωνισμός από το Πατρινό Καρναβάλι

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ 13-12-2016 [1]

Το Αριστοτέλειο καλεί τους φοιτητές του να σχεδιάσουν λογότυπο για το πρόγραμμα S.U.C.RE.

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ 24-11-2016 [0]

Και ο Δήμος Κοζάνης αναζητά νέα ταυτότητα μέσω διαγωνισμού

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ 14-11-2016 [1]

Επιτέλους ένας διαγωνισμός-υπόδειγμα

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ 12-11-2016 [0]

Διεθνής διαγωνισμός αφίσας με τίτλο “Λευκωσία, η πόλη της Ουτοπίας”

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ 11-11-2016 [0]

Τέταρτος διαγωνισμός ετικέτας Gold Label Awards 2017



designmag.gr has been designed by
Beetroot and is powered by WordPress
Entries (RSS) and Comments (RSS).