Νέος λογότυπος για τη Microsoft ύστερα από 25 χρόνια

24-08-2012

Tο νέο λογότυπό της παρουσίασε χθες, Πέμπτη 23/8 η Microsoft.
Πρόκειται για το πέμπτο της ιστορίας της, ξεκινώντας το 1975, όμως είναι το πρώτο, έπειτα από 25 ολόκληρα χρόνια.
Το νέο λογότυπο απεικονίζει το λειτουργικό σύμβολο της Microsoft τα Windows με τα τέσσερα τετράγωνα σε κόκκινο, πράσινο, μπλε και κίτρινο στην επάνω αριστερή θέση δίπλα στο όνομα της Microsoft το οποίο είναι γραμμένο με γκρι χρώματα και τη γραμματοσειρά Segoe.

«Πέρασαν 25 χρόνια από τότε έχουμε να ενημερώσουμε το λογότυπο της Microsoft και τώρα είναι η τέλεια στιγμή για μια αλλαγή» ανέφερε η Microsoft παρουσιάζοντας το νέο λογότυπο.

Η αλλαγή στην ταυτότητα έρχεται να προαναγγείλει το νέο κύμα των προϊόντων της που θα περιλαμβάνει τις νέες εκδόσεις των Windows 8, των Windows Phone 8, και τις υπηρεσίες του Xbox και το Office.

15 Responses

  • Σωτήρης Μαργέλος

    Αισχρό… Πολύ απλά σου λέει “Don’t buy me”. Όμως αν σκεφτούμε την ποιότητα των προϊόντων της εταιρείας (ανέμπνευστα, δυσλειτουργικά, αντίγραφα και κυρίως πρόχειαρ) τότε το logo κρίνεται επιτυχές αφού εκφράζει απολύτως σωστά και αυτό με την σειρά όλα τα παραπάνω χαρακτηριστικά της εταιρείας.

  • Γιάννης Αμπελάς

    Αυτό ας πούμε τώρα θα ανταγωνιστεί το μήλο της Apple?? χαχαχα!!

  • Giorgos

    Σωτήρης Μαργέλος δεν θα μπορούσες να έχεις περισσότερο δίκιο!! Πραγματικά αντικατοπτρίζει τέλεια τα προϊόντα της…

  • Παν. Λουτράρης

    Oι άνθρωποι έχουν κάποιες branding guidelines που τις ακολουθούν πιστά και πολύ καλά κάνουν. Αυτό εξ άλλου είναι και το νόημα του branding. Και είναι 100 φορές προτιμότερο να έχεις ΜΙΑ και ΕΝΙΑΙΑ γραμμή και στρατηγική για το branding μιας εταιρείας, παρά 500 που η καθεμία έχει το δικό της ύφος και το δικό της χαρακήρα.

    Είναι λάθος το ότι εξετάζουμε το εταιρικό λογότυπο αποστασματικά και μόνο ως εξέλιξη του προηγούμενου λογοτύπου, χωρίς να το βλέπουμε ενταγμένο στη συνολική στρατηγική του brand image της Microsoft. Και είναι ακόμα χειρότερο το ότι ορισμένοι το εξετάζουν ανταγωνιστικά (και με μεγάλη προκατάληψη) με άλλα λογότυπα άλλων εταιρειών τεχνολογίας.

    Όποιος περιμένει ότι ένα λογότυπο από μόνο του, θα κάνει κάποιον να αγαπήσει ή να προτιμήσει μια εταιρεία (και μιλάω για εταιρικό λογότυπο, όχι για προϊοντικό, όπου εκεί τα πράγματα είναι διαφορετικά), έχει σοβαρό πρόβλημα κατανόησης του πως λειτουργεί το branding… Τι δουλειά είπαμε ότι κάνετε;

  • Σωτήρης Μαργέλος

    Καλό θα είναι να κλείνουν καμιά φορά λίγο τα μάνιουαλ και οι μπάι δε μπούκ αντιλήψεις για το τι είναι μπράντινγ και να κοιτάμε και λίγο την ουσία φίλε Παναγιώτη και άσε το τι δουλειά κάνει ο καθένας.

    Και φυσικά ένα λογότυπο δεν λειτουργεί από μόνο του.
    Καμία προκατάληψη επίσης στο βαθμό της σύγκρισης με άλλες ανταγωνιστικές εταιρείες.

    Ένα λογότυπο, ένα σήμα, ακόμα και ένας γραφισμός φέρνει συσσωρευτικά επάνω του μια σειρά από απτά αλλά παράλληλα και μη απτά νοήματα. Μία σειρά από ερμηνείες και αισθήσεις. Ακόμα και όταν δεν συμβαίνει αυτό (θεμιτό) η φόρμα το σχήμα, το χρώμα και γενικά η σύνθεση του αποπνέουν μία συνολικότερη αίσθηση που σε 2ο επίπεδο πάντα κάτι σηματοδοτούν ή έχουν μια αναφορά. (δυναμισμό, τεχνολογία, εφίσιενσι, βίζιον, σταμπίλιτ, σέϊφτι και μπλα μπλα μπλα). Αλλωστε πάνω σε αυτό το τελευταίο βασίζεται κυρίως ο τομέας του βιομηχανικού σχεδιασμού. Δεν νομίζω ότι θα σου άρεσε ένα κινητό τηλέφωνο π.χ. που βλέπεις παντού τις βιδες και τις ενώσεις εξωτερικά όταν στην εποχή μας οι “φιξ” κατασκευές έχουν απαντηθεί με επιτυχία από τους σχεδιαστές και την γραμμή παραγωγής. (σε επίπεδο κόστους). Εκτός και αν γινόταν από άποψη οπότε οκ. Κάπως έτσι και αυτό το logo, λίγο γραφιστική corel, λιγο clipart, καμιά έμπνευση λίγο τίποτα… (και φυσικά δεν μιλάω και δεν επικροτώ επίσης εξησυζητημένες ‘αφηρημένες’ και ανέμπνευστες λύσεις).

    Φυσικά και ένα σήμα από μόνο του δεν σημαίνει τίποτα απολύτως αν δεν στηριχθεί καταλλήλως από τις “στρατηγικές” μιας εταιρείας. Απλά φίλε Παναγιώτη έχει υπεραντικατασταθεί πλήρως το στοιχείο του ευρήματος, της τεχνικής αρτιότητας, της αισθητικής γλώσσας και της τυπογραφικής καινοτομίας με τις φιλοσοφίες του “μπραντινγκ” που σε λίγο θα βλέπουμε ανέμπνευστα και πρόχειρα πράγματα απλά και μονο επειδή η Χ εταιρεία θα τα στηρίζει με απειρές προβολές και εφαρμογές. Αλλωστε που είδες εσύ σε μπριφ εταιρείας να ζητείται κάτι πρόχειρο που να θυμίζει 1980?

    Δεν νομίζω ότι όταν ο Paul Rand σχεδίαζε το σήμα της IBM ή της Westing House σκεφτόταν ακριβώς με τις αρχές του branding με τον τρόπο που έχει μάθει πλέον να τις πιπιλάει η σάρα και η μάρα και ο κάθε θεωρητικολογιστής με ολίγη από ντιζάϊνερ του branding, ότι δηλαδή “ας κάνω μια ‘ανέμπνευστη’ κουτσουλιά αφού η εταιρεία θα το στηρίξει και λόγο του μεγέθους της θα αφομοιωθεί από το κοινό και θα κριθεί ως άριστο. Υπάρχει από πίσω έρευνα, μεθοδολογία και τεχνική αρτιότητα κατα την εκτέλεση της εργασίας κάτι που επίσης δεν φαίνεται εδώ.

    Όσο για τα γκάιντλάινς στην προκειμένη περίπτωση, ναι, καλώς και να ακολουθούνται πιστά από την Microsoft (είμαι φαν των κανόνων και των περιορισμών) αλλά το να είναι επίσης τα γκάιντλάινς απολύτως λάθος και πρόχειρα το έχεις σκεφτεί.

    Ακόμα και με το πως λειτουργεί το μπραντινγ (γενικά) αυτό το logo είναι παντελώς ανέμπνευστο. Είπα όμως. Αντικατοπτρίζει σωστά (όπως προβλέπει το μπραντινγ σε μία από τις πτυχές του) το περιεχόμενο, την φιλοσοφία και το βίζιον της εταιρείας.

    Βλέπεις εσύ κανένα βίζιον μέσα σε αυτόν την γραφιστική σύνθεση. Εμένα δεν με αφήνει να νιώσω δεν με αφήνει να δω παραπέρα… Κάτι τέτοιο δεν στοιχειοθετεί σε κάποιο σημείο του και το “μπράντινγ” ως συστατικό…?

    Όσο για το αν (θα πρέπει) να λειτουργεί ένα λογότυπο από μόνο του χωρίς να ξέρουμε το προϊόν αρκεί να σου αναφέρω πως δεν θα έμπαινες ποτέ σε τράπεζα όπου το λογότυπο θα είχε στοιχειοθετηθεί με καλλιγραφικά στοιχεία όπως επίσης δεν θα πετούσες με μία αεροπορική εταιρεία που θα είχε κάτι αντίστοιχο για προφανώς δεν θα σου ενέπνε αίσθημα ασφάλειας και τεχνολογίας η συγκεκριμένη γραφή. Κάθε ένα στοιχείο σε μια εταιρική εικόνα παίζει τον ρόλο του. Το χρώμα, η φόρμα, η τυπογραφία, τα επίπεδα αναγνωσης… Σαφώς και το μπραντίνγ είναι ένα εργαλείο. Δεν είναι όμως πανάκεια…

    Και όπως είπε κάποτε ένας μεγάλος σχεδιαστής “Ιν έβρυ άσπεκτ οφ κορπορέϊτ ίματζ γιου νιντ σερτεν ρουλς, λοτς οφ ρισερτς, ντισιπλιν εντ γκαιντλάϊνς, μπατ ιν όρντερ το σαξίντ ολγουεϊζ γιορ άουτκαμς νιντ ε σπαρκ οφ τζίνιους. Ινοβέιτ…”

    Δερ ιζ νο ινοβέϊσον ιν δις ιματζ.

  • Παν. Λουτράρης

    Σωτήρη, κατ’ αρχήν διευκρίνισα ότι εδώ μιλάμε για εταιρικό και όχι για προϊοντικό branding. Όταν λοιπόν η ίδια η εταιρεία δεν είναι και το προϊόν, το branding περιμένεις να αποδίδει την εικόνα της εταιρείας, η οποία είναι πιο διαχρονική και σαφώς πιο συντηρητική από την εικόνα ενός προϊόντος. Λες μπορεί να είναι λάθος τα guidelines. Αν είναι όμως λάθος τα guidelines, τότε ποιά θα ήταν τα σωστά guidelines; Το Metro style είναι πράγματι αυτό που είναι και που κάνει η Microsoft: είναι απλό, δομημένο, εργονομικό, ξεκάθαρο, λειτουργικό. Αποπνέει ασφάλεια και σταθερότητα. It simply works.

    Μιλάς για innovation… για καινοτομία. Ο τρόπος που λειτουργεί η Microsoft και τα προϊόντα που βγάζει δεν είναι τόσο επαναστατικά καινοτομικά ώστε να το υιοθετήσει στο brand image της. Ακόμα και όταν βγάζει καινοτομία η Microsoft, τη μεταμφιέζει τόσο καλά, ώστε να μην γίνεται άμεσα αντιληπτή από τον τελικό της χρήστη (όπως έκανε π.χ. με το Kinnect). Η Microsoft δεν έχει κάνει σημαία και δεν φωνάζει “καινοτομία”. Ειδικά τα τελευταία χρόνια, λίγα πράγματα από όσα καινούργια πράγματα έχει ασχοληθεί είναι φανερά καινοτομικά. Και σε τελική ανάλυση, δεν είναι η καινοτομία που τελικά ενδιαφέρει το μέσο χρήστη-καταναλωτή. Το cloud για παάδειγμα, δεν το εφήυρε η Microsoft, παρ’ ότι έχει επενδύσει σημαντικά σε αυτό. Και το cloud δεν είναι χθεσινή ιστορία. Παρ’ όλα αυτά, αυτοί που πρωτοξεκίνησαν να ασχολούνται με αυτό, όσο και αν ήταν καινοτόμοι, δεν κατάφεραν να κάνουν το cloud εύκολο στη χρήση και προσβάσιμο από τους πολλούς. Αυτό όμως είναι που κάνει η Microsoft όλα αυτά τα χρόνια: παίρνει τις καινοτομίες και τις κάνει εύχρηστες και λειτουργικές, ώστε να μπορεί να τις χρησιμοποιήσει ο καθένας (το ότι αυτό γίνεται με άλλοτε με λιγότερη και άλλοτε με περισσότερη επιτυχία, είναι άλλη ιστορία). Αν έβλεπες λοιπόν την απεικόνιση της καινοτομίας στο λογότυπο της Microsoft, μπορεί να σε ευχαριστούσε εσένα ως σχεδιαστή, αλλά δεν θα ήταν αυτό που κάνει η Microsoft. Εξ άλλου, καμία από τις μεγάλες τεχνολογικές εταιρείες δεν βγάζουν την καινοτομία στο brand image τους: ούτε η Apple, ούτε η Google, ούτε η Adobe για να πιάσω τις πιο γνωστές. Γιατί να τη βγάλει η Microsoft;

    Όσο για τον Rand, σχεδίασε τα συγκεκριμένα λογότυπα πριν από 50 χρόνια, όταν ακόμα στο branding ήταν σε εβρυϊκό στάδιο, και τα οποία τα επικαλούμαστε σήμερα, όχι επειδή ήταν τα εκπληκτικά επιτεύγματα του design, αλλά επειδή τα λογότυπα σχεδιάστηκαν για μεγάλες εταιρείες και χρησιμοποιήθηκαν σε τεράστια έκταση. Αν το λογότυπο της IBM έλεγε ΙΤΤ, σήμερα δεν θα το ήξερε κανένας. Και αν θέλεις, όσο ανέμπνευστη κουτσουλιά λες ότι είναι το λογότυπο της Microsoft, άλλο τόσο ανέμπνευστη κουτσουλιά ήταν και το λογότυπο της IBM.

    Ας καταλάβουμε επιτέλους, ότι ένα εταιρικό λογότυπο και το σύνολο μιας εταιρικής οπτικής ταυτότητας, αποδίδει οπτικά και μόνο την εικόνα της εταιρείας, δεν ορίζει το ποιά θα είναι αυτή η εικόνα.

  • Γιώργος Τριανταφυλλάκος

    Η σχέση του λογοτύπου με την ενιαία εικόνα των GUIs διαφορετικών τύπων συσκευών με λειτουργικό της Microsoft (το Metro style που λέει και ο Λουτράρης) δεν θα μπορούσε να είναι πιο καθαρή και άμεση. Από αυτή την άποψη το λογότυπο είναι όντως επιτυχημένο.

    Τώρα αν μια διαφορετική προσέγγιση (για την συνολική εικόνα της εταιρίας) όπως αυτή: http://www.fastcodesign.com/1670245/a-students-smart-microsoft-rebranding-is-better-than-the-real-thing#1 θα ήταν πιο ελκυστική (δεν λέω πιο επιτυχημένη, δεν το ξέρω αυτό), αυτό είναι άλλη κουβέντα…

    Σε κάθε περίπτωση είμαι σίγουρος ότι μια εταιρία όπως η Microsoft μάλλον την έκανε την έρευνά της και κατέληξε εκεί που κατέληξε. Και μάλλον αυτή την έρευνα δεν την έκανε “η σάρα και η μάρα και ο κάθε θεωρητικολογιστής με ολίγη από ντιζάϊνερ του branding”…

    Εν κατακλείδι, θα πρότεινα, αν κάποιος ενδιαφέρεται (πραγματικά) να κατανοήσει σε βάθος το πως και το γιατί γίνονται κάποια πράγματα (και να βελτιωθεί και ο ίδιος επαγγελματικά μέσα από αυτή τη διαδικασία), να κοιτάει πέρα και πάνω από την εικόνα που και που. Καλή η κριτική (η οποία πλέον στο εν λόγω blog τείνει να γίνει το μοναδικό περιεχόμενο) αλλά έχει μεγαλύτερη ουσία ως έσχατο και όχι ως πρώτο (και πολλάκις, μοναδικό) μέσο αντιμετώπισης της δουλειάς των άλλων.

  • Μανώλης Μορεσόπουλος

    Νομίζω ότι θα συμφωνήσω με το σκεπτικό του Σωτήρη Μαργέλου. Δηλαδή Παναγιώτη από που γνωρίζεις με τόση σιγουριά το πως θέλει να τοποθετείται η Microsoft στην αγορά; Τι σε κάνει να πιστεύεις ότι στο τμήμα marketing της συγκεκριμένης εταιρείας το μότο είναι “καινοτομούμε αλλά το καμουφλάρουμε” (άρα και η εταιρική εικόνα μας ακολουθει την ίδια φιλοσοφία).Νομιζώ ότι χάνεσαι υπερβολικά μέσα στην θεωρητική πλευρά του πράγματος. Μπορείς να μου εξηγήσεις κατ’αρχάς ποια είναι η διαφορά του εταιρικού από το προϊοντικό branding?

  • Μανώλης Μορεσόπουλος

    http://mashable.com/2012/08/23/microsoft-new-logo-commentary/?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+Mashable+%28Mashable%29&utm_content=Google+Reader

  • Παν. Λουτράρης

    Μανώλη, θα έχεις παρατηρήσει ότι η Microsoft μπαίνει σε κατηγορίες προϊόντων που έχουν αρχίσει να αποκτούν κάποιο trend ή ακόμα και μια σχετικά μεγάλη βάση χρηστών. Το ίδιο έκανε και με την παιχνιδομηχανή της (ενώ υπήρχαν ήδη άλλες τρεις εταιρείες με παιχνιδομηχανές: η Sony, η Nintendo και η Sega), το ίδιο έκανε και με το τηλέφωνό της (ενώ υπήρχαν ήδη τέσσερις μεγάλοι κατασκευαστές λειτουργικών συστημάτων για κινητά τηλέφωνα, κάποιοι από τους οποίους ήταν και κατασκευαστές: η Apple, η Nokia, η Google και η RIM, χωρίς μάλιστα να υπολογίσω σε αυτούς τη Samsung με το Bada), το ίδιο θα κάνει τώρα και με την ταμπλέτα της κ.ο.κ. Σε καμία από αυτές τις κατηγορίες συστημάτων η Microsoft δεν ήταν ο πρωτοπόρος. Φυσικά, μπαίνοντας σε μια κατηγορία προϊόντων, η Microsoft έχει κάνει έρευνα σε καινοτομικά χαρακτηριστικά που ενσωματώνονται στα συστήματά της, αλλά στην επικοινωνία της δεν δίνει έμφαση στα καινοτομικά χαρακτηριστικά, αλλά στη λειτουργικότητα και την ευχρηστία του συστήματος ως σύνολο, που συνδυάζει καινοτομικά και μη-καινοτομικά χαρακτηριστικά.

    Χαρακτηριστικό παράδειγμα “θαψίματος” καινοτομίας, είναι το format των αρχείων του Office (docx, xlsx, pptx) το οποίο ενώ ενσωματώνει μεταδεδομένα και χαρακτηριστικά βάσης δεδομένων, η Microsoft δεν προέβαλε ποτέ την καινοτομία της αυτή στα χαρακτηριστικά του Office (μάλιστα πολλοί χρήστες σιχτιρίζουν για την αλλαγή του format από π.χ. doc σε docx, ακριβώς επειδή η Microsoft φρόντισε να μην προβάλει την καινοτομία της αυτή).

    Όσο για τη διαφορά μεταξύ προϊοντικού και εταιρικού branding, μπορείς να ανατρέξεις στη σχετική βιβλιογραφία (προτείνω το “The New Strategic Brand Management: Advanced Insights and Strategic Thinking”)

  • Σωτήρης Μαργέλος

    Μάλιστα. Που καταλήγουμε λοιπόν?

  • Παν. Λουτράρης

    Προσωπικά, καταλήγω στο ότι και Κινέζος και Γιαπωνέζος και Άραβας που δεν ξέρει καθόλου Αγγλικά, μόλις βλέπει το λογότυπο, καταλαβαίνει ότι είναι της Microsoft, ακόμα και αν δεν μπορεί να το διαβάσει. Το ενδιαφέρον πείραμα, θα ήταν να χανόταν το λεκτικό μέρος (ίσως σε επόμενη φάση) για να δούμε πώς λειτουργεί μόνο του.

  • Σωτήρης Μαργέλος

    Η συζήτηση όμως είναι και για το σύμβολο όχι μόνο το λογότυπο. Νομίζω ότι το σύμβολο σε περίπτωση που χαθεί το λογότυπο (βλέπε εφαρμογές τύπου Nike, Apple, BP, HSBC, Xerox κτλ) θα λειτουργεί επίσης παρ’ όλο που είναι παντελως ανέμπνευστο και καθόλου πρωτότυπο (Windows προφανώς). Το θέμα όμως είναι ότι θα εξακολουθεί να παραμένει αδιάφορο από μόνο του όσο και αν “αντλεί δύναμη” από τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της εταιρείας. Και σε αυτήν την περίπτωση γιατί ο Αραβας να μην (επίσης) καταλάβει 4χ4 κύβο του Ρούμπικ?

  • Λευτέρης Κοντογιάννης

    Και για να ελαφρύνουμε το κλίμα, για να καταλάβω το 1980 ήταν που ο Gates ανακάλυψε τους Metallica;

  • CICILAS

    +1000 Παν. Λουτραρης good said man!!!



Στην περίπτωση που κάποιο σχόλιο περιέχει υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις, οι υπεύθυνοι της ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα να το καταργήσουν μερικώς ή πλήρως. Προς αποφυγή κακόβουλων μηνυμάτων (spam), τα μηνύματα που περιέχουν συνδέσμους προς άλλες ιστοσελίδες θα παραμένουν αφανή μέχρι να εγκριθούν από τους υπεύθυνους του designmag.gr.

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 13-03-2017 [0]

O Mαρίνος Κολοκοτσάς σχεδιάζει το Melima

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 08-03-2017 [7]

Ανανέωση για την “Γρηγόρης” από το Bob Studio

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 13-10-2016 [2]

Λογότυπος για το Δήμο Σαρωνικού

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 10-10-2016 [23]

Η εικόνα του 57ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 27-09-2016 [0]

Η εξέλιξη του PURO από την høly

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 02-09-2016 [0]

Volvo Cars a new beginning

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ, ΝΕΑ 31-08-2016 [11]

Ο νέος λογότυπος της Καβάλας

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 05-08-2016 [1]

Η αφίσα του 22ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 15-07-2016 [0]

Rubika B601 μια ελληνική ξύλινη βιβλιοθήκη

ΆΡΘΡΑ, ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 20-05-2016 [11]

H οπτική επικοινωνία του Δήμου Κέας από τον Γιάννη Καρλόπουλο



designmag.gr has been designed by
Beetroot and is powered by WordPress
Entries (RSS) and Comments (RSS).