Χρειάζεται η ρωσική αστυνομία νέα οπτική ταυτότητα;

16-12-2011

Πριν από μερικούς μήνες, σε μια προσπάθεια αναδιάρθρωσης στην πολιτική της δημόσιας τάξης, ο πρόεδρος Μεντβιέντεφ, επέφερε συγκεκριμένες αλλαγές και στο σώμα της ρωσικής αστυνομίας. Οι περισσότερες από τις αλλαγές αυτές είχαν εσωτερικές και διαρθρωτικές κατευθύνσεις, αυτό όμως που έγινε πιο ορατό στους πολίτες ήταν η αλλαγή του ονόματος, το οποίο έγινε από militsiya (πολιτοφυλακή) politsiya (αστυνομία).
Η αλλαγή αυτή όμως δεν συνοδεύτηκε από μια αντίστοιχη αλλαγή στην οπτική ταυτότητα του σώματος, με αποτέλεσμα το ευρύ κοινό να μην έχει, σε μεγάλο βαθμό, αντιληφθεί το νέο πρόσωπο που επιθυμούν οι υπεύθυνοι να δημιουργηθεί μέσω των μεταρρυθμίσεων.
Στο θέμα αυτό αποφάσισε να απαντήσει το γραφείο Smart Heart, με δικιά του πρωτοβουλία. Αυτό που έκανε, είναι να δουλέψει πάνω στο project του ανασχεδιασμού της οπτικής ταυτότητας της νέας ρωσικής αστυνομίας, χωρίς να έχει αναλάβει την εντολή ή την ανάθεση από κάποιον αρμόδιο. Το έκανε ως άσκηση ή ίσως ως ένα μοχλό πίεσης. To εν λόγω γραφείο εργάστηκε κανονικά σαν κάποιος να του είχε δώσει τη συγκεκριμένη δουλειά και δημοσίευσε τις προτάσεις του σε μια ιστοσελίδα που δημιούργησε για το σκοπό αυτό.
Στη συνέχεια, κι αφού η εργασία αυτή έλαβε σημαντική προβολή εντός κι εκτός ρωσικών συνόρων, εκπρόσωποι του Smart Heart ήλθαν σε επαφή με τους υπεύθυνους από την πλευρά του ρωσικού κράτους και παρουσίασαν την πρότασή τους.

Για την ώρα, όλη η εργασία (η οποία, σημειώστε βασίζεται στα χρώματα της ρωσικής σημαίας) βρίσκεται στο στάδιο της εξέτασης από την Αστυνομία. Στη σχετική ιστοσελίδα, διαβάζουμε ότι μέχρι το τέλος του 2012, το σώμα θα έχει αποκτήσει νέα ταυτότητα. Περισσότερα εδώ

 

5 Responses

  • Morgan S. Bailey

    Πειράζει να προτείνω ότι η αισθητική θα έπρεπε να είναι αλληλένδετη με την ηθική;

    Αισθητικά, βρίσκω την οπτική ταυτότητα αρτιότατη. Αλλά το ρωσικό κράτος είναι ένα από τα πολυάριθμα πλέον κράτη που χρησιμοποιεί το αστυνομικό σώμα πολύ περισσότερο για σκοπούς τρομοκράτησης και καταστολής κοινωνικών αντιδράσεων, παρά για την καταπολέμηση του εγκλήματος, που είναι ο τυπικός ρόλος της.

    Προσέξτε, η θέση μου δεν είναι πολιτική, αλλή ηθική. Δεν υποστηρίζω κάποιο κίνημα ή ιδεολογία επί του παρόντος, απλά αντιτίθεμαι στις βάρβαρες πρακτικές της αστυνομίας, οι οποίες στη σημερινή εποχή καταγράφονται αρκούντως με τη βοήθεια της τεχνολογίας.

    Θέλω απλά να καταλήξω στην αρχική μου πρόταση, περί σύνδεσης ηθικής και αισθητικής. Γιατί και τα επιστολόχαρτα του Χίτλερ, κάποιος γραφίστας τα έκανε κι αυτά.

  • Gournis

    πολυ ωραια παρατηρηση One Response. νομιζω οτι η απαντηση στο ερωτημα σου ειναι εδω:

    http://fw2.gr/8fi
    Προπαγάνδα είναι η παρουσίαση ενός μηνύματος με έναν συγκεκριμένο τρόπο ώστε να εξυπηρετήσει συγκεκριμένους σκοπ….

  • PaKa

    Πέρα από τις ιδεολογικές προεκτάσεις που έχει το συγκεκριμένο θέμα για τον καθένα, προσωπικά θεωρώ απαράδεκτο το να δουλεύεις ένα project για συγκεκριμένο πελάτη χωρίς να σου έχει αναθέσει τίποτα (εκτός κι αν πρόκειται για άσκηση σε σχολή design ή συμμετοχή σε διαγωνισμό) με σκοπό να το πουλήσεις μετά.
    Αυτή η διαδικασία ονομάζεται: ‘xalao tin piatsa’ και δυστυχώς την ακολούθησαν διάφοροι και στην χώρα μας.
    Κι ύστερα βγαίνουμε στα forums να λέμε για πελάτες που έχουν παράλογες απαιτήσεις. Γιατί άραγε…

  • Re:

    Da Da Da

  • Papi

    Συνήθως η αλλάγη της “εταιρικής” εικόνας σηματοδοτεί (και συμβολίζει κατ’ επέκταση) μια στρατηγική αλλαγή στην φιλοσοφία της εταιρείας ή τις υπηρεσίες της… Συμβαίνει κάτι αντίστοιχο εδώ…?

    Αλλάξε ο Μανωλιός και έβαλε τα ρούχα του αλλιώς…



Στην περίπτωση που κάποιο σχόλιο περιέχει υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις, οι υπεύθυνοι της ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα να το καταργήσουν μερικώς ή πλήρως. Προς αποφυγή κακόβουλων μηνυμάτων (spam), τα μηνύματα που περιέχουν συνδέσμους προς άλλες ιστοσελίδες θα παραμένουν αφανή μέχρι να εγκριθούν από τους υπεύθυνους του designmag.gr.

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ, ΝΕΑ 07-02-2019 [1]

Νέα τουριστική ταυτότητα για το Ηράκλειο Κρήτης

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 09-01-2019 [0]

Νέα ταυτότητα για τους ΑΝΕΛ

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 31-12-2018 [0]

Η Design Ambassador και το Cursor Design παρουσιάζουν τους δώδεκα Θεούς του Ολύμπου

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 10-12-2018 [0]

Το Susami Creative Agency για την Μπιενάλε της Αθήνας

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 02-12-2018 [0]

Νέα τουριστική ιστοσελίδα για τον Δήμο Αγίου Νικολάου Κρήτης

ΆΡΘΡΑ, ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 24-11-2018 [0]

Πέντε ημιτελείς γραμματοσειρές του Bauhaus αναβιώνουν ξεπερνώντας τη ναζιστική επιβολή

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 11-11-2018 [1]

Η 2yolk σχεδιάζει την οπτική ταυτότητα του Φεστιβάλ Αισχύλεια

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 19-10-2018 [2]

Από τη MILK η νέα εικόνα της MISKO

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 18-09-2018 [2]

Επανασχεδίασε η Red Creative το λογότυπο του ΑΠΘ;

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 12-09-2018 [2]

Ο Βασίλης Μαρματάκης πίσω από την αφίσα και της νέας δουλειάς του Γιώργου Λάνθιμου



designmag.gr has been designed by
Beetroot and is powered by WordPress.
Hosted by Apogee Information Systems.
Entries (RSS) and Comments (RSS).