Χρειάζεται η ρωσική αστυνομία νέα οπτική ταυτότητα;

16-12-2011

Πριν από μερικούς μήνες, σε μια προσπάθεια αναδιάρθρωσης στην πολιτική της δημόσιας τάξης, ο πρόεδρος Μεντβιέντεφ, επέφερε συγκεκριμένες αλλαγές και στο σώμα της ρωσικής αστυνομίας. Οι περισσότερες από τις αλλαγές αυτές είχαν εσωτερικές και διαρθρωτικές κατευθύνσεις, αυτό όμως που έγινε πιο ορατό στους πολίτες ήταν η αλλαγή του ονόματος, το οποίο έγινε από militsiya (πολιτοφυλακή) politsiya (αστυνομία).
Η αλλαγή αυτή όμως δεν συνοδεύτηκε από μια αντίστοιχη αλλαγή στην οπτική ταυτότητα του σώματος, με αποτέλεσμα το ευρύ κοινό να μην έχει, σε μεγάλο βαθμό, αντιληφθεί το νέο πρόσωπο που επιθυμούν οι υπεύθυνοι να δημιουργηθεί μέσω των μεταρρυθμίσεων.
Στο θέμα αυτό αποφάσισε να απαντήσει το γραφείο Smart Heart, με δικιά του πρωτοβουλία. Αυτό που έκανε, είναι να δουλέψει πάνω στο project του ανασχεδιασμού της οπτικής ταυτότητας της νέας ρωσικής αστυνομίας, χωρίς να έχει αναλάβει την εντολή ή την ανάθεση από κάποιον αρμόδιο. Το έκανε ως άσκηση ή ίσως ως ένα μοχλό πίεσης. To εν λόγω γραφείο εργάστηκε κανονικά σαν κάποιος να του είχε δώσει τη συγκεκριμένη δουλειά και δημοσίευσε τις προτάσεις του σε μια ιστοσελίδα που δημιούργησε για το σκοπό αυτό.
Στη συνέχεια, κι αφού η εργασία αυτή έλαβε σημαντική προβολή εντός κι εκτός ρωσικών συνόρων, εκπρόσωποι του Smart Heart ήλθαν σε επαφή με τους υπεύθυνους από την πλευρά του ρωσικού κράτους και παρουσίασαν την πρότασή τους.

Για την ώρα, όλη η εργασία (η οποία, σημειώστε βασίζεται στα χρώματα της ρωσικής σημαίας) βρίσκεται στο στάδιο της εξέτασης από την Αστυνομία. Στη σχετική ιστοσελίδα, διαβάζουμε ότι μέχρι το τέλος του 2012, το σώμα θα έχει αποκτήσει νέα ταυτότητα. Περισσότερα εδώ

 

5 Responses

  • Morgan S. Bailey

    Πειράζει να προτείνω ότι η αισθητική θα έπρεπε να είναι αλληλένδετη με την ηθική;

    Αισθητικά, βρίσκω την οπτική ταυτότητα αρτιότατη. Αλλά το ρωσικό κράτος είναι ένα από τα πολυάριθμα πλέον κράτη που χρησιμοποιεί το αστυνομικό σώμα πολύ περισσότερο για σκοπούς τρομοκράτησης και καταστολής κοινωνικών αντιδράσεων, παρά για την καταπολέμηση του εγκλήματος, που είναι ο τυπικός ρόλος της.

    Προσέξτε, η θέση μου δεν είναι πολιτική, αλλή ηθική. Δεν υποστηρίζω κάποιο κίνημα ή ιδεολογία επί του παρόντος, απλά αντιτίθεμαι στις βάρβαρες πρακτικές της αστυνομίας, οι οποίες στη σημερινή εποχή καταγράφονται αρκούντως με τη βοήθεια της τεχνολογίας.

    Θέλω απλά να καταλήξω στην αρχική μου πρόταση, περί σύνδεσης ηθικής και αισθητικής. Γιατί και τα επιστολόχαρτα του Χίτλερ, κάποιος γραφίστας τα έκανε κι αυτά.

  • Gournis

    πολυ ωραια παρατηρηση One Response. νομιζω οτι η απαντηση στο ερωτημα σου ειναι εδω:

    http://fw2.gr/8fi
    Προπαγάνδα είναι η παρουσίαση ενός μηνύματος με έναν συγκεκριμένο τρόπο ώστε να εξυπηρετήσει συγκεκριμένους σκοπ….

  • PaKa

    Πέρα από τις ιδεολογικές προεκτάσεις που έχει το συγκεκριμένο θέμα για τον καθένα, προσωπικά θεωρώ απαράδεκτο το να δουλεύεις ένα project για συγκεκριμένο πελάτη χωρίς να σου έχει αναθέσει τίποτα (εκτός κι αν πρόκειται για άσκηση σε σχολή design ή συμμετοχή σε διαγωνισμό) με σκοπό να το πουλήσεις μετά.
    Αυτή η διαδικασία ονομάζεται: ‘xalao tin piatsa’ και δυστυχώς την ακολούθησαν διάφοροι και στην χώρα μας.
    Κι ύστερα βγαίνουμε στα forums να λέμε για πελάτες που έχουν παράλογες απαιτήσεις. Γιατί άραγε…

  • Re:

    Da Da Da

  • Papi

    Συνήθως η αλλάγη της “εταιρικής” εικόνας σηματοδοτεί (και συμβολίζει κατ’ επέκταση) μια στρατηγική αλλαγή στην φιλοσοφία της εταιρείας ή τις υπηρεσίες της… Συμβαίνει κάτι αντίστοιχο εδώ…?

    Αλλάξε ο Μανωλιός και έβαλε τα ρούχα του αλλιώς…



Στην περίπτωση που κάποιο σχόλιο περιέχει υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις, οι υπεύθυνοι της ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα να το καταργήσουν μερικώς ή πλήρως. Προς αποφυγή κακόβουλων μηνυμάτων (spam), τα μηνύματα που περιέχουν συνδέσμους προς άλλες ιστοσελίδες θα παραμένουν αφανή μέχρι να εγκριθούν από τους υπεύθυνους του designmag.gr.

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 13-03-2017 [0]

O Mαρίνος Κολοκοτσάς σχεδιάζει το Melima

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 08-03-2017 [7]

Ανανέωση για την “Γρηγόρης” από το Bob Studio

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 13-10-2016 [2]

Λογότυπος για το Δήμο Σαρωνικού

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 10-10-2016 [23]

Η εικόνα του 57ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 27-09-2016 [0]

Η εξέλιξη του PURO από την høly

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 02-09-2016 [0]

Volvo Cars a new beginning

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ, ΝΕΑ 31-08-2016 [11]

Ο νέος λογότυπος της Καβάλας

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 05-08-2016 [1]

Η αφίσα του 22ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 15-07-2016 [0]

Rubika B601 μια ελληνική ξύλινη βιβλιοθήκη

ΆΡΘΡΑ, ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 20-05-2016 [11]

H οπτική επικοινωνία του Δήμου Κέας από τον Γιάννη Καρλόπουλο



designmag.gr has been designed by
Beetroot and is powered by WordPress
Entries (RSS) and Comments (RSS).