Πώς το Εθνικό Μουσείο της Νορβηγίας αναζητά νέα οπτική ταυτότητα

11-02-2016

Σε αναζήτηση νέας οπτικής ταυτότητας βρίσκεται το Εθνικό Μουσείο της Νορβηγίας (Nasjonalmuseet).
Ο λόγος για τον οποίο μας κίνησε το ενδιαφέρον ήταν σαφώς η σύγκριση του πώς κινείται ένας δημόσιος οργανισμός στη σκανδιναβική αυτή χώρα, σε σύγκριση με τη δική μας, όπου οι ανοιχτοί διαγωνισμοί έχουν πάρει διαστάσεις επιδημίας.

O τρόπος προσέγγισης της όλης διαδικασίας, λοιπόν, είχε ως εξής:
Αρχικά η διοίκηση του Μουσείου ανακοίνωσε την πρόθεσή του να προκηρύξει διαγωνισμό για το σχεδιασμό νέου λογοτύπου και οπτικής ταυτότητας (το φθινόπωρο που μας πέρασε) σε δύο μέρη. Κατά το πρώτο μέρος δέχθηκε προτάσεις από 42 γραφεία, από τη Νορβηγία και το εξωτερικό. Απαιτούμενο στις προτάσεις αυτές δεν ήταν η υποβολή κάποιου σχεδίου, αλλά η κατάθεση του σκεπτικού που θα ακολουθούσε κάθε γραφείο, καθώς και ένας φάκελος με παρόμοιες εργασίες που έχει ήδη εκτελέσει το κάθε γραφείο.
Στη συνέχεια μια επιτροπή από πέντε εκπροσώπους του Μουσείου και δύο εξωτερικούς σχεδιαστές τους Eivind Solberg (Art Director, Fjeldheim & Partners) και Margareth Rynning (Λέκτορα του Westerdals Oslo School of Arts Communication and Technology) αξιολόγησε τους φακέλους που είχαν κατατεθεί και πρόκρινε πέντε γραφεία βάση των κριτηρίων της καλύτερης κατανόησης του έργου, της προτεινόμενης προσέγγισης και το ήδη υπάρχον πορτφόλιο κάθε γραφείου.

Η διαδικασία περνά τώρα στη δεύτερη φάση της. Τα πέντε προκριθέντα βραβεία καλούνται να υποβάλλουν τις συγκεκριμένες γραφιστικές προτάσεις τους (τόσο για το λογότυπο όσο και για τις εφαρμογές του). Για τις οποίες θα λάβουν προκαθορισμένη αμοιβή. Ο τελικός νικητής θα λάβει τη διπλάσια αμοιβή από όλους τους υπόλοιπους.

Για την ιστορία, θα αναφέρουμε ότι το τελικό αποτέλεσμα θα ανακοινωθεί τον ερχόμενο Μάιο, ενώ οι πέντε φιναλίστ είναι οι:
Anti Inc.
Fabrique
Metric Design
Neue Design Studio
Snøhetta Brand Design

70396-ccfa0-feature

One Response

  • Stephan

    🙂



Στην περίπτωση που κάποιο σχόλιο περιέχει υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις, οι υπεύθυνοι της ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα να το καταργήσουν μερικώς ή πλήρως. Προς αποφυγή κακόβουλων μηνυμάτων (spam), τα μηνύματα που περιέχουν συνδέσμους προς άλλες ιστοσελίδες θα παραμένουν αφανή μέχρι να εγκριθούν από τους υπεύθυνους του designmag.gr.

ΆΡΘΡΑ 15-09-2017 [7]

Ενέργεια κατά της κατάργησης του τμήματος Γραφιστικής στο Τ.Ε.Ι. Αθηνών

ΆΡΘΡΑ 11-05-2017 [1]

Καλλιόπη Αποστολίδου: Το να μένεις στάσιμος σκοτώνει το πνεύμα και τη φαντασία

ΆΡΘΡΑ 05-05-2017 [1]

Μ. Μπότης: To ελληνικό design δεν είναι απλά καλό

ΆΡΘΡΑ 13-04-2017 [0]

Απολογισμός για το τρίτο Graphic Stories Cyprus

ΆΡΘΡΑ 23-01-2017 [0]

Εθνική Βιβλιοθήκη: 6 γρίφοι για δυνατούς λύτες

ΆΡΘΡΑ 08-08-2016 [0]

Τι απέγιναν τα «Ιχνη Εμπορίου»;

ΆΡΘΡΑ, ΝΕΑ 27-05-2016 [0]

Έλληνες: οι καλύτεροι σχεδιαστές συσκευασίας στον κόσμο

ΆΡΘΡΑ, ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 20-05-2016 [11]

H οπτική επικοινωνία του Δήμου Κέας από τον Γιάννη Καρλόπουλο

ΆΡΘΡΑ, ΝΕΑ 29-03-2016 [0]

Τι αποφάνθηκαν οι Νεοζηλανδοί για τη σημαία τους

ΆΡΘΡΑ 04-03-2016 [0]

FITC Amsterdam 2016



designmag.gr has been designed by
Beetroot and is powered by WordPress
Entries (RSS) and Comments (RSS).