Ελληνικές συσκευασίες ελαιολάδου: πρωτοποριακό design ή υπερβολή;

11-12-2014

Τα τελευταία χρόνια, τα χρόνια της κρίσης, έχουμε όλοι δει μια ραγδαία αύξηση ενδιαφέροντος από πλευράς των μικρών και μεσαίων παραγωγών σε ό,τι αφορά την οπτική τους ταυτότητα, και ιδιαίτερα το σχεδιασμό των συσκευασιών τους. Αναζητώντας αγορές εκτός Ελλάδας, απευθύνθηκαν στους ειδικούς (βλ. δημιουργικά γραφεία) ζητώντας εκείνη τη συσκευασία που θα κάνει το προϊόν τους να ξεχωρίζει στα ράφια των καταστημάτων και των delicatessen του εξωτερικού.

Κάπως έτσι, η συσκευασία ελαιολάδου έγινε ένα πεδίο δόξης λαμπρό για τους σχεδιαστές, κι αυτό είχε πολλαπλά αποτελέσματα: από τη δημιουργία ειδικής κατηγορίας στα ΕΒΓΕ, μέχρι άρθρα στον τύπο του εξωτερικού. Δίπλα σε αυτές τις επιτυχίες όμως, δεν έλειψε και ο αντίλογος: “υπερβολή” είπαν κάποιοι, “απώλεια ελληνικότητας” κάποιοι άλλοι, “αυξημένο κόστος”, “καμία συνάφεια συσκευασίας-περιεχομένου” και άλλα πολλά.

Τι τελικά ισχύει; Είναι ο συγκεκριμένος τομέας μια ευκαιρία για την προβολή προς τα έξω όχι μόνο του περιεχομένου, αλλά και του σχεδιαστή της συσκευασίας; Ή μήπως χάσαμε το δρόμο και κάνουμε design για το design;

Απάντηση στο θέμα αυτό θα επιχειρήσουν να δώσουν από τη μία  πλευρά ο Κώστας Καπαρός (mousegraphics) και από την άλλη ο Γιάννης Καρλόπουλος, συζητώντας μεταξύ τους και μαζί με το κοινό του designAthens, αυτό το Σάββατο, στις 13/12.

300

Το πρώτο designAthens, διοργανώνεται από το περιοδικό +Design, στο Αμφιθέατρο του Μουσείου Μπενάκη στην Πειραιώς στις 13 & 14 Δεκεμβρίου 2014.
Εισιτήρια για το designAthens μπορείτε να αγοράσετε στην τιμή προπώλησης (με σημαντική έκπτωση) μέχρι εξαντλήσεων αποθεμάτων, είτε online είτε τηλεφωνικώς στο 2109523617.

2 Responses

  • George Magkas

    Χαχα!
    Ωραίο θέμα και ομιλητές
    Μπράβο σε αυτούς που το σκέφτηκαν (είστε ωραία τρολάκια)

  • Christina

    Πολύ, πολύ ενδιαφέρων θέμα, παρά τις ευφάνταστες συσκευασίες του ελληνικού λαδιού τα προϊόντα μας είναι 1α στις “δαχτυλιές” ήτοι το πιάνει στα χέρια του ο καταναλωτής για να δει τι είναι και τελικά παίρνει το ιταλικό λάδι (σύμφωνα με έρευνα της nielsen).



Στην περίπτωση που κάποιο σχόλιο περιέχει υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις, οι υπεύθυνοι της ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα να το καταργήσουν μερικώς ή πλήρως. Προς αποφυγή κακόβουλων μηνυμάτων (spam), τα μηνύματα που περιέχουν συνδέσμους προς άλλες ιστοσελίδες θα παραμένουν αφανή μέχρι να εγκριθούν από τους υπεύθυνους του designmag.gr.

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ 13-09-2017 [0]

Πρωτοβουλία της Σοφίας Σακοράφα για τον ελληνικό σχεδιασμό προϊόντων

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ 12-09-2017 [0]

Έκθεση στην Ολλανδία με τα εξώφυλλα της Factory Records

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ 08-09-2017 [0]

Tα εργαστήρια του Digitized17

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ 31-08-2017 [0]

Έκθεση αφίσας στο Ηράκλειο Κρήτης

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ 30-08-2017 [2]

Έκθεση αφιερωμένη στον Toulouse-Lautrec τον Σεπτέμβριο στο Μπενάκη

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ 24-08-2017 [0]

Έκθεση με 17 χρόνια αφισών του Δήμου Νάουσας

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ 04-08-2017 [0]

Έκθεση κόμικς και εικονογράφησης στην Ελληνοαμερικανική Ένωση

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ 01-08-2017 [0]

Εκατό αφίσες για την Κρήτη

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ 03-07-2017 [0]

Πάρτι για τα έξι χρόνια Archisearch

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ 29-06-2017 [0]

Επαγγελματική εκδήλωση από την Ένωση Γραφιστών και Εικονογράφων Κύπρου



designmag.gr has been designed by
Beetroot and is powered by WordPress
Entries (RSS) and Comments (RSS).