ΕΣΩ 2015 – σύντομη ανασκόπηση

26-02-2015

Η 4η ημερίδα ΕΣΩ για την αρχιτεκτονική και το design που φιλοξενήθηκε για ακόμη μια φορά στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών με παρουσιαστή τον αρχιτέκτονα και αρχισυντάκτη του archisearch.gr, Σταύρο Μαρτίνο, κατάφερε, παρουσία περισσότερων από 800 θεατών, να αγγίξει θέματα που εκτείνονται σε πολλούς τομείς του σχεδιασμού [αρχιτεκτονική, σχεδιασμός αντικειμένων, τυπογραφία κ.α] γεγονός που επετεύχθη χάρη στην ενδιαφέρουσα ώσμωση των προσκεκλημένων ομιλητών και την πραγματικά ενεργή συμμετοχή του κοινού.
Η ημερίδα ξεκίνησε με την ομιλία του φωτογράφου Γιώργη Γερόλυμπου, ο οποίος με την αμεσότητα του λόγου του και το χαρακτηριστικά παλλόμενο στυλ του, αναφέρθηκε στο πώς η καλή αρχιτεκτονική φωτογραφία διασώζει κάτι απ’ το παρελθόν, μεταφέρει τα νέα της ημέρας και προοικονομεί το μέλλον, ενώ παρουσίασε το πρόσφατο φωτογραφικό του έργο στο Κέντρο Πολιτισμού του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος.
Η επόμενη ομιλήτρια, η Ρένα Σακελλαρίδου, συνιδρύτρια του αρχιτεκτονικού γραφείου SPARCH, αφηγήθηκε μια προσωπική, μη γραμμική διαδρομή που εξελίσσεται μέσα από αλλεπάλληλες δυσκολίες, σχεδιαστικές προκλήσεις σε επίπεδο χρόνου και απαιτήσεων
και στιγμιαίες εκλάμψεις της έμπνευσης που συγκροτούν εν τέλει το σώμα του αρχιτεκτονικού έργου που παρουσίασε.
Αμέσως μετά, ο Κωνσταντίνος Λαμπρινόπουλος από τους K-Lab ιχνηλάτησε κι εκείνος με τη σειρά του μια προσωπική πορεία στοχασμού πάνω στο ποια στοιχεία απαρτίζουν μια σύγχρονη ελληνική αρχιτεκτονική, παρουσιάζοντας με χιούμορ και ενάργεια ορισμένα από τα έργα των K-lab που προσεγγίζουν με επίκαιρο τρόπο την εντόπια αρχιτεκτονική.
Στη συνέχεια, ο Δημήτρης Κολιαδήμας, αλλάζοντας τελείως κλίμακα, μίλησε για τη σημασία της απλότητας στον σχεδιασμό, μια πρακτική που εφαρμόζει στα συστατικά στοιχεία μιας οπτικής ταυτότητας, και διέπει το σύνολο του έργου του, από την επιμέλεια των εικόνων και των συμβόλων μέχρι και την επιλογή της γραμματοσειράς.
Η 5η ομιλήτρια, Μαριάνθη Τατάρη, των UNStudio, μίλησε για τον τρόπο συνεργασίας του γραφείου, που λειτουργεί πλέον σε δύο ηπείρους, εξηγώντας τα πρωτότυπα συστήματα που έχουν αναπτύξει οι εργaζόμενοι μεταξύ τους και αναφέρθηκε στις «μεγάλες λεπτομέρειες», μια συνήθη σχεδιαστική επιλογή του γραφείο που επιτελεί πολλές διαφορετικές λειτουργίες και προσλαμβάνει διαφορετική μορφή σε κάθε έργο τους.
Ο Πρόδρομος Νικηφορίδης και ο Bernard Cuomo, μίλησαν ως «δύο ξένοι στην ίδια πόλη», σύμφωνα με τον τίτλο της ομιλίας τους, εκδιπλώνοντας ένα ευρύ φάσμα ιδεών που χαρακτηρίζουν τη δουλειά τους και αναφέρθηκαν στο πρόσφατο έργο τους, τη
Νέα Παραλία Θεσσαλονίκης, που συγκαταλέγεται στις 40 υποψηφιότητες που διεκδικούν το φετινό βραβείο Mies van der Rohe.
Λίγο πριν το τέλος της ημερίδας, οι Σταύρος Παπαγιάννης και Γιώργος Κυριαζής παρουσίασαν συνεργασίες αγαπημένες και πολύτιμες γι΄αυτούς, σε μία απολαυστική ρετροσπεκτίβα του έργου τους διανθισμένη από την ευφράδεια και το ταλέντο μιας καλλιτεχνικής ομάδας που αφιερώνεται ολοκληρωτικά στην υπόθεση του design.
Τη βραδιά έκλεισε η διεθνούς φήμης αρχιτέκτονας και σχεδιάστρια, Carlotta de Bevilacqua, κομίζοντας στην εκδήλωση το γνήσιο ενθουσιασμό μιας ομιλίας με έντονη κινησιολογία, λίγη φυσική, πολλές αναφορές στην παράδοση του ιταλικού design, οικολογικά μηνύματα και άφθονη απήχηση από την πλευρά το κοινού.
Η 4η ημερίδα ΕΣΩ, προαναγγέλει ακόμη περισσότερα για την επόμενη χρονιά. Η ψηφιακή εφαρμογή Conferience για tablets και smartphones που χρησιμοποιήθηκε ευρύτατα από το κοινό για την απεύθυνση ερωτήσεων, παρά τα πειράγματα ορισμένων χρηστών της προς τους ομιλητές, επιβεβαίωσε το ενδιαφέρον όσων ήρθαν στις 18/02 στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, ενισχύοντας τις προσδοκίες για τη διοργάνωση του 2016.
Όλες οι παρουσιάσεις θα αναρτηθούν στο www.vimeo.com/archisearch.

Γράφει η Ανθή Ροζή

Κατάμεστη κι αυτή τη φορά η Στέγη Γραμμάτων & Τεχνών

Κατάμεστη κι αυτή τη φορά η Στέγη Γραμμάτων & Τεχνών

ΕΣΩ Conference / Carlotta de Bevilacqua, (Φωτο: Ίρια Χωριανοπούλου)

ΕΣΩ Conference / Carlotta de Bevilacqua, (Φωτο: Ίρια Χωριανοπούλου)



Στην περίπτωση που κάποιο σχόλιο περιέχει υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις, οι υπεύθυνοι της ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα να το καταργήσουν μερικώς ή πλήρως. Προς αποφυγή κακόβουλων μηνυμάτων (spam), τα μηνύματα που περιέχουν συνδέσμους προς άλλες ιστοσελίδες θα παραμένουν αφανή μέχρι να εγκριθούν από τους υπεύθυνους του designmag.gr.

ΆΡΘΡΑ, ΝΕΑ 24-11-2017 [1]

Ενοχλημένο το Ραδιοτηλεοπτικό Ίδρυμα Κύπρου από την παρέμβαση της εκεί Ένωσης Γραφιστών

ΆΡΘΡΑ 29-10-2017 [2]

Θέτοντας ερωτήματα στον Ανοιχτό Διαγωνισμό του Φεστιβάλ Κινηματογράφου

ΆΡΘΡΑ 15-09-2017 [7]

Ενέργεια κατά της κατάργησης του τμήματος Γραφιστικής στο Τ.Ε.Ι. Αθηνών

ΆΡΘΡΑ 11-05-2017 [1]

Καλλιόπη Αποστολίδου: Το να μένεις στάσιμος σκοτώνει το πνεύμα και τη φαντασία

ΆΡΘΡΑ 05-05-2017 [1]

Μ. Μπότης: To ελληνικό design δεν είναι απλά καλό

ΆΡΘΡΑ 13-04-2017 [0]

Απολογισμός για το τρίτο Graphic Stories Cyprus

ΆΡΘΡΑ 23-01-2017 [0]

Εθνική Βιβλιοθήκη: 6 γρίφοι για δυνατούς λύτες

ΆΡΘΡΑ 08-08-2016 [0]

Τι απέγιναν τα «Ιχνη Εμπορίου»;

ΆΡΘΡΑ, ΝΕΑ 27-05-2016 [0]

Έλληνες: οι καλύτεροι σχεδιαστές συσκευασίας στον κόσμο

ΆΡΘΡΑ, ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 20-05-2016 [11]

H οπτική επικοινωνία του Δήμου Κέας από τον Γιάννη Καρλόπουλο



designmag.gr has been designed by
Beetroot and is powered by WordPress.
Hosted by Apogee Information Systems.
Entries (RSS) and Comments (RSS).