OTE και Cosmote εις μάρκα μίαν

29-10-2015

Στη μεγαλύτερη αλλαγή από ιδρύσεώς όσον αφορά την οπτική του ταυτότητα (αλλά και τη δομική του υπόσταση) περνά αυτές τις ημέρες ο ΟΤΕ. Ύστερα από χρόνια ύπαρξης, το όνομα και μαζί με αυτό ο ιστορικός και αναγνωρίσιμος λογότυπος που συνόδευσε τον ελληνικό οργανισμό από το 1969, αποτελεί πλέον παρελθόν.

Όσο κι αν το γεγονός αυτό στεναχωρεί αρκετούς, είναι προφανές ότι στην εποχή του διαδικτύου και εν κινήσει επικοινωνίας και πρόσβασης στην πληροφορία η απόφαση αυτή ήταν μονόδρομος. Μετά τη συγχώνευση της ΟΤΕΝΕΤ με την τον ΟΤΕ και σε δεύτερη φάση με την Cosmote, αλλά και επιτυχή λειτουργία της OTE TV,  οι υπεύθυνοι αποφάσισαν ότι οι αλλαγές αυτές θα έπρεπε να επικοινωνηθούν μια κοινή ταυτότητα, και κατά συνέπεια, με έναν ενιαίο λογότυπο.

Το όνομα που επελέγη να σκεπάσει όλες τις δραστηριότητες είναι αυτό της Cosmote που αποδίδει σαφέστερα μια διεθνή και εξωστρεφή κατεύθυνση και ο λογότυπος είναι η μπλε-πράσινη σφαίρα που με την οργανική της φόρμα υπονοεί την αέναη κίνηση, την εξέλιξη και την καινοτομία.

H ενημέρωση της εφαρμογής My Cosmote, η οποία έγινε διαθέσιμη από την Κυριακή 25 Οκτωβρίου ήταν η πρώτη που χρησιμοποίησε το νέο λογότυπο της εταιρείας. Στη συνέχεια, από την αρχή της εβδομάδας έγινε η ενοποίηση των ιστοσελίδων (με υποσελίδες Cosmote σταθερό/κινητό/τηλεόραση). Το rebranding θα ολοκληρωθεί μέσα στον Νοέμβριο, ενώ, αναφορικά με το δίκτυο καταστημάτων του ΟΤΕ έχει ήδη ξεκινήσει την εφαρμογή της νέας ταυτότητας.

Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου ΟΤΕ, κ. Μιχάλης Τσαμάζ, δήλωσε: «Πίσω από τις μεγάλες εξελίξεις στην επικοινωνία βρίσκεται ο Όμιλος ΟΤΕ. Έβαλε το τηλέφωνο σε κάθε ελληνικό σπίτι, έφερε στην αγορά το γρήγορο internet και έκανε την κινητή τηλεφωνία προσιτή σε κάθε Έλληνα. Γι αυτό η μακρόχρονη σχέση με τους πελάτες μας είναι σχέση εμπιστοσύνης. Σήμερα, κάνουμε το επόμενο μεγάλο βήμα, καθιερώνοντας μια ενιαία εμπορική μάρκα. Με τον Όμιλο ΟΤΕ σταθερή εγγύηση ποιότητας, τεχνογνωσίας και εμπειρίας, το νέο εμπορικό σήμα COSMOTE σηματοδοτεί στο εξής έναν ολοκληρωμένο κόσμο επικοινωνίας και ψυχαγωγίας, με τα πιο εξελιγμένα προϊόντα και υπηρεσίες. Γινόμαστε συνεχώς καλύτεροι για τον πελάτη μας, ώστε να συνεχίσουμε να απολαμβάνουμε την εμπιστοσύνη του και να είμαστε η επιλογή της καρδιάς του».

YouTube Preview Image

bybyeOTE2 bybyeOTE3

Ο ιστορικός λογότυπος αποτελεί πλέον παρελθόν

Ο ιστορικός λογότυπος αποτελεί πλέον παρελθόν

23 Responses

  • vodafone

    Τραγικοι οι ανθρωποι!
    Απο image bank το αγορασαν το λογοτυπακι?
    Δεν κανουν ερευνα? Υπαρχουν τουλαχιστον 2 ντουζινες πανομοιοτυπα λογοτυπα εκει εξω…

  • Sam

    Λοιπόν παιδιά το βρήκα, θα πάρουμε το παλιό σήμα της Symantec και θα το αλλάξουμε χρώματα, ποιός θα το καταλάβει μωρέ, αφού δεν το χρησιμοποιούν άλλο…
    http://logos.wikia.com/wiki/Symantec

  • Ντιζάϊνεράζ

    Ξέρει κανείς ποιός το σχεδίασε;

  • OTEλος

    οοοοοο γέροντα ο οτε!!….να ρωτήσω και πόσο θα τιμολογήθηκε το ιματζ;;

  • Ηρακλής

    Δυστυχώς τόσο generic που θα μπορούσε να είναι κάλλιστα σε συσκευασία απορρυπαντικού. Η τυπογραφία τους παραμένει αναγνωρίσιμη και ίσως να έπρεπε να αφιερώσουν περισσότερη προσοχή εκεί· η φόρμα του S μοιάζει πολύ ξένη.

  • Ηρακλής

    Υ.Γ.: Υπερβολικά οικείο το ηχητικό, μέχρι που θυμήθηκα προέλευση: https://www.youtube.com/watch?v=6B26asyGKDo / http://www.deepelm.com/carlycomando/

    Υ.Y.Γ.: Προς κυρίους διαχειριστές: βάλτε ένα τρόπο να μην σβήνεται το σχόλιο όταν έχουμε ξεχάσει το antispam, ένα απλό cookie είναι.

  • kitsos tzavelas

    Ωραίο το δελτίο τύπου, αλλά πείτε μας ποιός σχεδιάσε, με τι concept, αυτά μας ενδιαφέρουν.

  • Babette

    Η χαρά του Shutterstock! Set logo carving sphere 113573395. Παιδεύτηκε πολύ ο γραφίστας για να φτιάξει τελικά κάτι που μοιάζει περισσότερο με λογότυπο απορρυπαντικού. Μερικές σκιές, degrade και λάμψεις και… θα το χρέωσαν χρυσάφι. Ελλάδα του 2015…

  • benson

    Μια δύο σκέψεις.

    Είναι πολύ λογικό η ιδέα να είναι μια σφαίρα (κόσμος) που να αποτελείται από 2 στοιχεία (2 brands), ένα πράσινο (cosmote) και ένα μπλε (οτε). Είναι επίσης πολύ λογικό κάτι παρόμοιο να υπάρχει στο shutterstock, και να αποτελέσει τη βάση για τη δουλειά σου. Αν δε, ο δημιουργός έχει από μόνος του κάνει και όλα divides και glows τότε μιλάμε για πραγματική αυθεντική εργασία!

    Το κακό λοιπόν δεν είναι το shuterstock, το κακό είναι η έλλειψη δημιουργικής σκέψης για να απεικονίσεις το αυτονόητο χωρίς να κάνεις το αυτονόητο. Αυτό σε συνδυασμό με την απόλυτα αναχρονιστική αισθητική της γυαλάδας (ναι, αυτή του γυαλιού, όχι την υποβόσκουσα) και με τη σημαντικότητα του έργου (ο οτε είναι ρε φίλε, δεν είναι η ασφαλιστική της γειτονιάς) κάνει για εμέ, το σύμβολο αυτό κακό.

    Αυτά για το σύμβολο. Μιας και εδώ είναι μια πλατφόρμα συζήτησης για το design, θα ήθελα να καταθέσω και την άποψή μου για κάτι που πραγματικά σχεδιάστηκε. Το font.

    Αυτό είναι το μεγαλύτερο fail αυτής της δουλειάς. Εκεί δηλαδή που ο δημιουργός αποφάσισε να το πάρει επάνω του και να …σχεδιάσει. Και θεωρώ, πως η αξία τόσο του εν λόγω λογοτύπου όσο και της όποιας κριτικής πρέπει να γίνει για το design είναι εκεί ακριβώς.

    Ένα S από άλλο ανέκδοτο, ένα Μ από παράλλο ανέκδοτο, παρμένα από γραμματοσειρές σίγουρα κακοσχεδιασμένες (μέχρι αποδείξεως βέβαια) και κερασάκι στην τούρτα η απέλπιδα προσπάθεια να βάλουμε και καμπυλίτσες σε κάποια γράμματα (το Τ είναι που με ξεπερνάει).

    Αλλά πως να το κάνουμε?.

    Αυτά παθαίνεις όταν αναθέτεις το rebranding του ΟΤΕ σε μια διαφημιστική εταιρία, στο πλαίσιο ενός budget που είναι προκαθορισμένο για διαφημιστικό χρόνο. Η χαρά του Junior Art (στην καλύτερη) και η θλίψη του γραφίστα, που δεν θα του δοθεί ποτέ μια τέτοια ευκαιρία.

    Μην αναρωτιέστε πόσο κόστισε. Είμαι σίγουρος πως οι περισσότεροι εδωμέσα θα την κάναμε αυτή τη δουλειά και χωρίς αμοιβή.
    ΟΤΕ. Τολμάς…?

  • benson

    Μια άλλη φορά θα μιλήσουμε και για το κεφάλαιο “κυματιστό brand identity”.. πνιγήκαμε!!!

  • OTEλος

    ΓΚΟΥΧ…όχι και δωρεάν τον ΟΤΕ βρε benson, που κάθε γραφίστας έχει ονειρό να κάνει μια δουλειά για “μεγάλο πελάτη” για να έχει να περάσει στα στερνά του!!(λεμε τώρα) 😀 😀

  • OTEλος

    “όνειρο” ήθελα να πω…το είπα γαλλικά!!!

  • otetzis

    Να σας πω πριν αρχίσει ο πανικός και τα χρυσά φτυάρια, πως οποίος εχει περασει απο τη διαφήμιση εχει δει και την ολη επιρροή που ασκεί ο πελάτης ή το τμήμα μαρκετιγκ. Και φυσικα ποτε κανείς δε θα ανεθετε το rebranding στον junior art οπως λεει καποιος παραπανω. Το rebrand το εκανε η http://www.futurebrand.com . Δυστυχως ομως ειναι εμφανεις η επεμβαση του πελατη σε εντονο βαθμο. Μιας και η futurebrand εχει ηδη πολυ δυνατά brands στο ιστορικο της. Τωρα, περι της ελληνικης διαφημιστικής. Η ogilvy που έχει τον ομιλο ΟΤΕ, εχει απο αποψη design να προσαρμόσει το branding που της δωθηκε με πολυ σφιχτα guidelines, πραγμα που δεν αφηνει χωρο για διορθωτικες κινησεις στο branding. Κύρια δουλειά της διαφημιστικής ειναι η διαφήμιση. Οποτε παμε σε ταινίες και κειμενικα μυνηματα. Οποτε το design απλα συνοδευει.

    Στην τελικη ως γραφιστες και σεις, δειτε το σαν σκεψη αλληλεγγύης στον πονο του αλλου γραφιστα που εχει δεμενα τα χερια στη διαφημιση, και οχι σαν ευκαιρια να κραξουμε τους αχρηστους συναδελφους μας χωρις να ειμαστε στη θεση τους.

  • kitsos tzavelas

    Εμένα μου αρέσει. Είναι καταρχάς προτότυπο, δεν το έχω ξαναματαδει πότε. Επίσης σέβεται το ήδη υπάρχον σήμα, την τυπογραφία που έχει αφήσει επόχη, και την πάει στον επόμενο αιώνα, και φυσικά έχει το υπέροχο μισό μισό χρώμα στο 2ο Ομικρόν. Αυτό μάλλον είναι το καλύτερο πράγμα σε τούτο το ριμπραντ, ή μάλλον το καλύτερο είναι το στίγμα που αφήνει, ναι, θα δούμε να ξεπηδούν και άλλα τέτοια εφάνταστα γεμάτα σκιές και γκραντιεντς σύμβολα, υπέροχα!

    *ε, όχι και αλληλεγγύη σε χαμηλού επιπέδου δουλείες.

  • benson

    Aγαπητέ Οτετζή, πολύ ενδιαφέρουσα η πληροφορία για τη futurebrand. Όσο απίστευτο και αν φαίνεται, μάλλον είσαι insider στο θέμα και κάτι γνωρίζεις παραπάνω. Δεν αλλάζει κάτι. Κατανοητή η επιρροή του πελάτη, αλλά ως ένα σημείο. Δεν πιστεύω πως αυτή η δουλειά είναι αποτέλεσμα μόνο κακής επιρροής του πελάτη για τους λόγους που αναφέρω στις πρώτες παραγράφους της προηγούμενης ανάρτησής μου. Από εκεί και πέρα, καλώς τα έχει δεμένα τα χέρια του ο γραφίστας της διαφημιστικής. Ένα σωστό brand φέρει και τα απαραίτητα guidelines, τα οποία είναι φτιαγμένα ακριβώς για τα χέρια του γραφίστα της διαφημιστικής. Δεν έχω κάτι με τις εταιρίες που κάνουν διαφήμιση, το πρόβλημά μου είναι η κατάληψη που έχουν κάνει στην αγορά αναλαμβάνοντας και δουλειές που δεν είναι στο description τους για να τα εκτελέσει ένα τμήμα το οποίο όπως λες και συ, είναι εκεί για να συνοδεύει και όχι για να δημιουργεί.

    ΟΤΕλος, δεν το εννοούσα κυριολεκτικά το τζάμπα. Θέλω να το καταστήσω σαφές.

    Τις καλημέρες μου

  • Kώστας

    Δώρο με κάθε τηλεφωνική γραμμή μια σύνδεση 256Κbps.
    Ηappy new millennium!

  • Ntintikos

    Emena mou aresei!

  • hayabubuska

    I was excited when I saw +design had an article about the ote/cosmote rebranding, although the excitement didn’t last for very long, as I soon realized it was the same press release I had already seen all over, with the CEO’s senseless quote, etc.

    What I was expecting was some sort of interview with the agency who did this. It would be very interesting to see what the brief was, why, how did they come up with this proposal (that finally became more than just a proposal) etc.

  • Αλέξανδρος

    Μην ξεχνάτε το mentality αυτών των εταιριών. Έχω βρεθεί στην θέση του ατόμου που κάνει το research & brand identity και όταν καταθέτουμε τις προτάσεις μας δίνουν ένα shutterstock reference και μας υποχρεώνουν να το αντιγράψουμε γιατί 10-15 χρόνια branding experience είναι παγερά αδιάφορο στον Νικόλα (Τον Χ μπατζανάκη του head του OTE) που είναι lead στο project για λόγους που δεν θα μάθουμε ποτέ.

    Με αυτά και εκείνα πλέον αποχώρισα από cash driven agencies αλλά πάντα όταν βλέπω ένα κακό λογότυπο δεν κατηγορώ τον Designer, γιατί ξέρω ότι δεν είχε λόγο στο Design (μου ακούγεται τόσο παράλογη αυτή η πρόταση)

    Ίσως γιαυτό δεν βρίσκεται πουθενά ποιος το έκανε, και εγώ τέτοιες δουλειές δεν τις υπέγραψα ποτέ, ούτε ζήτησα εύσημα.

  • Αλέξανδρος

    Και στα σχόλια που πράγματα όπως τα παρακάτω

    “Είναι καταρχάς πρωτότυπο, δεν το έχω ξαναδεί πότε. Επίσης σέβεται το ήδη υπάρχον σήμα, την τυπογραφία που έχει αφήσει εποχή, και την πάει στον επόμενο αιώνα”

    Άν το opacity, overlay & gradient πιστεύεται ότι μας πάει στον επόμενο αιώνα, λυπάμαι αλλά είστε σε λάθος αιώνα. Δεν είναι ούτε στα σημερινά σχεδιαστικά standard ούτε διαχρονικό και αν δεν το έχετε ξαναδεί ποτέ; Μην κάνετε comment, δεν έχετε δει και πολλά πράγματα.

  • kitsos tzavelas

    Αλέξανδρε παρόλο που έχεις τόσα χρόνια στο brand research, την ειρωνία δεν την έπιασες.

  • Alex H.

    Kai gia allh mia fora oloi oi dhkastes/grafistes mphkan edw gia na poune thn “gnwmh” tous. Bravo sthn grafista pou katafere na poulisei to logo. To an einai wraio h oxi den tha to krinete eseis alla h cosmote pou plhrwse. Filia polla kai elpizw h grinia kai h mizeria na fygei apo aythn thn xwra.

  • ΘΩΜΑΣ

    καλησπερα…ειναι δυνατον να πληρωνω 24αρι ιντερνετ και να εχω ταχυτητα 1.2 mps??ελεος!!!!παιρνω τηλεφωνο εδω και 1 ωρα στισ βλαβες κ δε βγαινει κανενας ολοι ειναι διαθεσιμοι!!!



Στην περίπτωση που κάποιο σχόλιο περιέχει υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις, οι υπεύθυνοι της ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα να το καταργήσουν μερικώς ή πλήρως. Προς αποφυγή κακόβουλων μηνυμάτων (spam), τα μηνύματα που περιέχουν συνδέσμους προς άλλες ιστοσελίδες θα παραμένουν αφανή μέχρι να εγκριθούν από τους υπεύθυνους του designmag.gr.

ΝΕΑ 08-11-2017 [0]

Έφυγε από κοντά μας η Τζένη Ορνεράκη

ΝΕΑ 30-10-2017 [0]

Ελληνική πρωτιά στη μακρινή Ιαπωνία

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ, ΝΕΑ 12-10-2017 [11]

H αφίσα του 58ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

ΝΕΑ 28-09-2017 [0]

Έλληνες αποδεδειγμένα οι κορυφαίοι σχεδιαστές συσκευασίας στον κόσμο

ΝΕΑ 25-09-2017 [0]

Η φετινή σοδειά της Ελλάδας στα Pentawards

ΝΕΑ 04-09-2017 [15]

Ελληνική επιτυχία στα Type Directors Club Awards

ΝΕΑ 29-08-2017 [0]

Ριζικές αλλαγές του χρόνου στο τμήμα γραφιστικής του ΤΕΙ

ΝΕΑ 25-08-2017 [3]

Μια Ελληνίδα ανάμεσα στους κορυφαίους του Adobe Achievement Awards

ΝΕΑ 14-07-2017 [2]

Πένθος για τη διεθνή οικογένεια της αφίσας

ΝΕΑ 23-06-2017 [0]

Μεγάλη επιτυχία για την ελληνική διαφήμιση



designmag.gr has been designed by
Beetroot and is powered by WordPress
Entries (RSS) and Comments (RSS).