Σειρά συσκευασιών Philab

07-06-2011

H Philab Cosmetics είναι μια ελληνική εταιρεία παραγωγής καλλυντικών. Η φιλοσοφία της στηρίζεται στις αρχές της αποτελεσματικότητας, της ποιότητας και της ασφάλειας. Πριν από λίγο καιρό ανέθεσε στο γραφείο Chris Trivizas Design τη μελέτη για το σχεδιασμό του λογοτύπου της, καθώς και της σειράς συσκευασιών για τα προϊόντα της.
Με δεδομένο το εταιρικό όνομα, πηγή έμπνευσής του συμβόλου ήταν το κεφάλαιο γράμμα «Φ» (το οποίο συμβολίζει τη χρυσή τομή – τον αριθμό 1,618 και το οποίο έχει επιλεγεί διεθνώς προς τιμήν του Φειδία, του γνωστότερου ίσως γλύπτη της ελληνικής αρχαιότητας, και του σημαντικότερου της κλασικής περιόδου).
Η απόλυτα συμμετρική μορφολογία του κεφαλαίου «Φ» διαμορφώθηκε έτσι ώστε να παραπέμπει στο σχήμα της γυάλινης φιάλης χημικού εργαστηρίου.
Το βαθύ ιώδες εναρμονίζει τη δύναμη του κόκκινου με τη δύναμη του μπλε.

Ο αριθμός «Φ» εκφράζει την εσωτερική αρμονία ενός αντικειμένου. Οι πλευρές των συσκευασιών σχεδιάστηκαν έτσι ώστε να ακολουθούν με ακρίβεια τον χρυσό αριθμό «Φ». Εάν ΑΓ>ΒΓ τότε ΑΒ/ΑΓ=ΑΓ/ΒΓ. Το σημείο τομής Γ ισούται με τη χρυσή αναλογία «Φ»(=1,618), διότι ΑΒ/ΑΓ και ΑΓ/ΒΓ=1,618. Η συσκευασία των προϊόντων σχεδιάστηκε με βάση αυτή ακριβώς τη μαθηματική φόρμουλα. Έτσι, εάν τοποθετήσουμε τις δύο μικρότερες συσκευασίες τη μία επάνω στην άλλη, δημιουργούμε μια συσκευασία με τις ακριβείς διαστάσεις της τρίτης συσκευασίας. Στο ράφι, οι συσκευασίες αυτές δημιουργούν ένα τέλειο σχήμα, εκφράζοντας την φυσική αρμονία που αποτελεί τον πυρήνα του σχεδιασμού αυτών των προϊόντων.
Το ισοσκελές τρίγωνο, στο οποίο η αναλογία της μεγάλης προς τη μικρή πλευρά ισούται με «Φ», ονομάζεται «χρυσό τρίγωνο». Κάθε ισοσκελές τρίγωνο με γωνία κορυφής 36º είναι «χρυσό».

Τα προϊόντα χωρίστηκαν σε 4 κατηγορίες. Για κάθε κατηγορία δημιουργήθηκαν μοτίβα, τα οποία αντικατοπτρίζουν τη λειτουργία των προϊόντων αυτής της κατηγορίας, ως εξής:
Καθαρισμός/Cleanse: Το μοτίβο «κύμα/wave» δημιουργήθηκε από το μετασχηματισμό του χρυσού τριγώνου (που προκύπτει από το κανονικό πεντάγωνο, το οποίο έχει γωνία 72º) έτσι ώστε να δίνει την αίσθηση του κύματος, συμβολίζοντας με αυτόν τον τρόπο το στοιχείο του νερού, τη βάση του καθαρισμού.
Προστασία/Protect: Το μοτίβο «κύβος/cube», το οποίο σχεδιάστηκε από το μετασχηματισμό του χρυσού τριγώνου (που προκύπτει από το κανονικό πεντάγωνο, το οποίο έχει γωνία 72º) είναι ένα κλειστό σχήμα, ένα σχήμα που περικλείει, καλύπτει, προστατεύει. Αποτελεί ουσιαστικά μια γεωμετρική «αγκαλιά», έναν βασικό συμβολισμό της έννοιας της προστασίας.
Πρόληψη/Prevent: Το μοτίβο «απλότητα/simplicity» δημιουργήθηκε από το μετασχηματισμό του χρυσού τριγώνου. Είναι το πιο απλό από τα 4 μοτίβα. Προβάλλει τα χαρακτηριστικά αυτών των προϊόντων, τα οποία χρησιμοποιούνται εύκολα και έχουν γρήγορα αποτελέσματα, λειτουργούν, δηλαδή, απλά.
Διόρθωση/Correct: Το μοτίβο «φύση/nature» δημιουργήθηκε από το μετασχηματισμό του χρυσού τριγώνου. Με αυτόν τον τρόπο σχηματίστηκε ένα «δάσος» από τρίγωνα που μοιάζουν με δέντρα, συνδέοντας με σαφήνεια αυτή τη σειρά προϊόντων με τη φύση και τον τρόπο που η φύση αυτό-προστατεύεται και αυτο-ιαίνεται.

Περισσότερες πληροφορίες για το πολυβραβευμένο γραφείο Chris Trivizas | Design θα βρείτε εδώ

* Πατώντας πάνω σε κάθε εικόνα, μπορείτε να τη δείτε σε μεγαλύτερο μέγεθος

6 Responses

  • Λεωνίδας

    Τέλειο

  • Δημήτρης Κανελλόπουλος

    Καταπληκτική δουλεία και πολύ καλή παρουσίαση. Ο Χρήστος Τριβυζάς μας αποδεικνύει, (ακόμα μια φορά) πως το καλό Design είναι αποτέλεσμα σωστής έρευνας και μελέτης.

    Ας δούμε αυτή την εργασία σαν ένα πολύ καλό παράδειγμα σχεδιασμού και ταυτότητας.

  • Loukia

    +1
    Έρευνα, έρευνα, έρευνα.
    Είναι από τα αδύναμα στοιχεία μας.
    Κι όμως είναι το “Α” σε μια πορεία για τη σωστή δουλειά.
    Μπράβο στον κ. Τριβυζά!

  • Kostis

    Μία δουλεία, κ μια μελέτη ειδικότερα, που ΠΡΕΠΕΙ να γίνει παράδειγμα !
    Εξαιρετικό.!

  • Τακης

    Το κομμάτι της έρευνας λείπει απο το μεγαλύτερο κομμάτι της ελληνικής (αλλά και παγκόσμιας) γραφιστικής ακόμα και απο πολυ-βραβευμένα γραφεία στο (γραφιστική και κινούμεν εικόνα… γκουχ γκούχ…).
    Μιλάμε δηλαδή για μια καθαρά εικονογραφική δουλειά διχως κανένα βάθος παρά το όποιο αισθητικά αποδεκτό και σύνγχρονο αποτέλεσμα.

    Η συγκεκριμένη δουλειά ειναι όμορφη, όπως λέτε έχει έρευνα αλλά αυτή η έρευνα δε μπορεί να κατανοηθεί με το κοινό. Απο τη στιγμή που χρειάζεται κείμενο σαν το παραπάνω (σαν τεχνικό έντυπο) να περιγραφεί το σκεπτικό πίσω απο την εργασία τότε το παιχνίδι έχει χαθεί κατα ένα μεγάλο ποσοστό.
    Η έρευνα αυτή θα μπορούσε να ειναι αντικέιμενο ερευνας/εργασίας ακαδημαϊκού εντύπου για όσου ενδιαφέρονται για την οπτική αντίληψη αλλά όχι για συσκευασία.

  • Βαγγέλης

    Απἰστευτη δουλειά, συγχαρητήρια.



Στην περίπτωση που κάποιο σχόλιο περιέχει υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις, οι υπεύθυνοι της ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα να το καταργήσουν μερικώς ή πλήρως. Προς αποφυγή κακόβουλων μηνυμάτων (spam), τα μηνύματα που περιέχουν συνδέσμους προς άλλες ιστοσελίδες θα παραμένουν αφανή μέχρι να εγκριθούν από τους υπεύθυνους του designmag.gr.

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 13-03-2017 [0]

O Mαρίνος Κολοκοτσάς σχεδιάζει το Melima

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 08-03-2017 [7]

Ανανέωση για την “Γρηγόρης” από το Bob Studio

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 13-10-2016 [2]

Λογότυπος για το Δήμο Σαρωνικού

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 10-10-2016 [23]

Η εικόνα του 57ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 27-09-2016 [0]

Η εξέλιξη του PURO από την høly

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 02-09-2016 [0]

Volvo Cars a new beginning

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ, ΝΕΑ 31-08-2016 [11]

Ο νέος λογότυπος της Καβάλας

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 05-08-2016 [1]

Η αφίσα του 22ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 15-07-2016 [0]

Rubika B601 μια ελληνική ξύλινη βιβλιοθήκη

ΆΡΘΡΑ, ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 20-05-2016 [11]

H οπτική επικοινωνία του Δήμου Κέας από τον Γιάννη Καρλόπουλο



designmag.gr has been designed by
Beetroot and is powered by WordPress
Entries (RSS) and Comments (RSS).