H Somethink Creative Group σχεδιάζει το νέο λογότυπο του ΠΑΣΟΚ

03-09-2012

Συμπληρώνοντας 38 χρόνια από την ίδρυση του, το ΠΑ.ΣΟ.Κ. επιχειρεί να βρει το ρόλο του και να προσδιορίσει την ταυτότητά του κάτω από το πρίσμα της παρούσας πραγματικότητας. Ανάμεσα στις άλλες κινήσεις, στα πλάνα του κινήματος μπήκε και η ανανέωση της οπτικής του ταυτότητας, έργο το οποίο ανέλαβε να φέρεις εις πέρας, το δημιουργικό γραφείο Somethink Creative Group.
To αποτέλεσμα της συνεργασίας είναι μια περισσότερο “ζωντανή” εκδοχή του γνωστού, ιστορικού σήματος, ελαφρωμένη κατά δύο ακτίνες, μια εκδοχή που, μεταξύ άλλων, μοιάζει καλύτερα προετοιμασμένη (σε σχέση με το δισδιάστατο προηγούμενο σχήμα) να ανταποκριθεί σε ψηφιακές εφαρμογές.

Εμείς, εξασφαλίσαμε μια αποκλειστική μίνι-συνέντευξη με τους δημιουργούς του σήματος, την οποία και σας παραθέτουμε εδώ:

Πώς έγινε η ανάθεση του συγκεκριμένου έργου;
Μετά από έρευνα της επικοινωνιακής ομάδας του ΠΑΣΟΚ ήρθαν σε επαφή και με το δημιουργικό μας γραφείο. Προηγήθηκαν 1-2 συναντήσεις όπου μιλήσαμε για τα δικά τους οράματα και τις δικές μας σκέψεις πάνω σε αυτά, προτού προχωρήσουμε στην κατάθεση της οικονομικής μας προσφοράς. Μετά την έγκριση της προσφοράς προχωρήσαμε στον σχεδιασμό των προτάσεών.

Η επικοινωνία με το ΠΑΣΟΚ, το brief, τα προσχέδια κ.λπ. έγινε απευθείας με το κόμμα; Υπήρχε κάποια ειδική επιτροπή από μέρους τους;
Πρώτο κανάλι επικοινωνίας και συνεργασίας ήταν η επικοινωνιακή ομάδα του ΠΑΣΟΚ, με την οποία ανταλλάξαμε ιδέες και απόψεις. Η παρουσίαση και τεκμηρίωση των προτάσεών μας έγινε παρουσία του προέδρου. Και αυτός ήταν ένας επιπλέον λόγος που έκανε την όλη διαδικασία ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα.

Πόσο “αυστηρά” ήταν τα πλαίσια μέσα στα οποία κινηθήκατε; Πόσο “δημιουργικά ελεύθεροι” αισθανθήκατε;
Τα πλαίσια είναι από μόνα τους “αυστηρά” όταν έχεις να κάνεις με τον επανασχεδιασμό του λογοτύπου ενός κόμματος με 38 χρόνια ιστορία. Αυτή ήταν η πρόκληση για μας! Κυρίαρχο στοιχείο σε όλες τις προτάσεις που τους παρουσιάσαμε ήταν ο ήλιος.

Τι ζητούσε το brief που πήρατε;
Ζητούμενο ήταν να σηματοδοτήσουμε τη νέα εποχή που διανύει το ΠΑΣΟΚ. Να οπτικοποιήσουμε τη διάθεση ανανέωσης και ανασύστασης του κόμματος, σεβόμενοι πάντα την ιστορία του.

Πώς διαφοροποιείται το νέο σήμα, από την προηγούμενη εκδοχή του;
Ο ήλιος διατηρεί μεν τη θέση του ως ισχυρό ιστορικό σύμβολο αλλά σχεδιάζεται εκ νέου. Οι ακτίνες του ήλιου γίνονται επτά, αντιπροσωπεύοντας τους επτά πυλώνες στρατηγικής δράσης του ΠΑΣΟΚ. Δεν είναι όμως μόνο ο αριθμός που αλλάζει. Οι ακτίνες του νέου ήλιου μετατρέπονται σε γρανάζι, σύμβολο κίνησης και προόδου. Αυτό που θέλαμε να περάσουμε είναι ότι είμαστε όλοι μέρος της μηχανής. Είναι ουσιαστικά ένα κάλεσμα συνεργατικότητας προκειμένου καταφέρουμε να υπερβούμε τις δυσκολίες.
Η γραμματοσειρά που χρησιμοποιήθηκε είναι η Neutraface, η οποία δένει τυπογραφικά την ιστορία με το μέλλον του ΠΑΣΟΚ.

Τι μήνυμα ελπίζετε να μεταφέρει το νέο σήμα; Πιστεύετε ότι ένα σήμα μπορεί να συνεισφέρει στο να αλλάξει το πρίσμα υπό το οποίο βλέπει ο κόσμος το ΠΑΣΟΚ σήμερα;
Όπως γνωρίζουμε, η εικόνα μας παίζει σημαντικό ρόλο στο πώς μας βλέπουν και μας κρίνουν οι άλλοι. Μια πετυχημένη οπτική ταυτότητα έχει τη δύναμη να ασκήσει επιρροή στον κόσμο. Δίνει ελπίδα για κάτι διαφορετικό, δίνει την αίσθηση του νέου. Βέβαια η αλλαγή της ταυτότητας του κόμματος πρέπει να συνοδεύεται και από ένα νέο περιεχόμενο, μια νέα ατζέντα. Και αυτό είναι κάτι το οποίο γνωρίζουν καλά στο ΠΑΣΟΚ και είναι ακριβώς αυτό το στοιχείο που θέλαμε να αντανακλά το νέο λογότυπο.

Θα είχατε κάποιο πρόβλημα να σχεδιάσετε και το λογότυπο κάποιου άλλου κόμματος;
Θα ήταν αντιδεοντολογικό να επιλέγαμε με βάση κομματικά ή έστω και προσωπικά κριτήρια τους πελάτες μας. Εμείς βλέπουμε ένα αίτημα, μια ανάγκη και δουλεύουμε γι’ αυτό, ανεξαρτήτως κομματικών ή άλλων κριτηρίων. Υπό το πρίσμα αυτό θα μπορούσαμε να είχαμε δουλέψει για οποιοδήποτε πολιτικό κόμμα, ακολουθώντας φυσικά τους κανόνες της αγοράς και τη δεοντολογία του επαγγέλματος.

 

Τα στάδια του σχεδιασμού

Το κύριο νέο σήμα του ΠΑ.ΣΟ.Κ.

Η ασπρόμαυρη εκδοχή του σήματος

Το πορτοκαλί γίνεται επίσης (πέρα από το πράσινο) κομμάτι της νέας ταυτότητας του ΠΑ.ΣΟ.Κ.

56 Responses

  • tsolerman

    @ mimis
    Και τι θα άλλαζε αν οι γραφίστες κάνανε εμπάργκο στα κόμματα;
    Η δύναμή τους αντλείται από την ανοχή/συνενοχή/βόλεμα κλπ.
    των πολιτών.

  • Colors

    Κλασική Αποτυχία!
    Ένα Σήμα-Λογότυπο που περνάει σε μία άλλη διάσταση εποχής, σε μια σύγχρονη εποχή πιο εξελιγμένη με το τότε που σχεδιάστηκε το Σήμα-Λογότυπο του ΠΑ.ΣΟ.Κ. . Και, έτσι, δεν μπορούν να του σερβίρουν του σήματος μια γραμματοσειρά που δεν στέκει.

    Ένα Σήμα που μας πάει στην σημερινή εποχή και μια γραμματοσειρά που μας πάει πολλές δεκαετίες πίσω!

  • Πέτρος

    Υπάρχουν κάποιες περίεργες αναλογίες με το άγαλμα της ελευθερίας, το οποίο έχει επίσης επτά μυτερά τρίγωνα στο στέμμα. Σημειωτέον ότι το παλιό λογότυπο της ΝΔ είχε πυρσό που τυχαίνει να κρατά αυτό το άγαλμα. Από την άλλη μία πρώτη ανάγνωση θα μπορούσε να είναι ότι ενώ στρέφεται προς τα δεξιά, εμείς το βλέπουμε να κοιτάει προς τα αριστερά. Οπωσδήποτε το μήνυμα δεν είναι αθώο αλλά αμφίδρομο ανάλογα τον αποδέκτη και αρκετά σκοτεινό. Και οι καθόλου φιλικές ακτίνες σαν λεπίδες είναι παράξενες.

  • Δ.Κ.

    @tsolerman
    Ας μην ξεχνάμε ότι οι γραφίστες είναι και αυτοί πολίτες.
    Ο σχεδιασμός επικοινωνίας ενός κόμματος που προωθεί ανοχή/συνενοχή/βόλεμα είναι ανοχή/συνενοχή/βόλεμα και προωθεί ανοχή/συνενοχή/βόλεμα.
    Καλό είναι να μην είναι οι σχεδιαστές άβουλοι κηφήνες ενός σάπιου συστήματος. Έχουμε άποψη για το “προϊόν” του πελάτη μας και ευθύνη για το δικό μας. …Το αντίθετο θα ήταν αντιδεοντολογικό.

  • tsolerman

    @ Δ.Κ.
    @ mimis

    Τώρα που το ξανασκέφτομαι έχετε δίκιο. Ήταν βιαστική
    η προηγούμενη απάντησή μου. Ναι. Και ο γραφίστας
    είναι πολίτης και φέρει και αυτός την ευθύνη του.
    Πρέπει πρώτα να σκεφτόμαστε και να δρούμε ως πολίτες
    και μετά ως επαγγελματίες αν θέλουμε μια καλύτερη κοινωνία.

  • De-signer

    Ένα “λίφτινγκ” ενός αντιγραμένου εμβλήματος… Κάτι να έχουμε να πούμε… Οι πολιτικοί δε φημίζονται για τη φαντασία τους (ένας από τους λόγους για την τωρινή κατάντια μας). Λοιπόν και τι άλλαξε? Απλά κάτι ήθελε η κεντρική ομάδα του κόμματος να παρουσιάσει μπας και ξεχαστεί η πτώση. Προβλέπω αλλαγή όχι μόνο του λογοτύπου αλλά και της ονομασίας. Πολύ σύντομα…



Στην περίπτωση που κάποιο σχόλιο περιέχει υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις, οι υπεύθυνοι της ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα να το καταργήσουν μερικώς ή πλήρως. Προς αποφυγή κακόβουλων μηνυμάτων (spam), τα μηνύματα που περιέχουν συνδέσμους προς άλλες ιστοσελίδες θα παραμένουν αφανή μέχρι να εγκριθούν από τους υπεύθυνους του designmag.gr.

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ, ΝΕΑ 12-10-2017 [6]

H αφίσα του 58ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 09-10-2017 [0]

Kλασικά παιχνίδια με άρωμα Ελλάδας από τον Ιωάννη Εργελετζή

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 05-10-2017 [0]

Ένας μελισσοκόμος από την BusyBee

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 18-07-2017 [0]

To polkadot σχεδιάζει για την Strange Brew

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 10-07-2017 [5]

Ιδού ο νέος λογότυπος της Κοζάνης

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 02-07-2017 [4]

Viupax™. Πρωτοποριακή συσκευασία παπουτσιών

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 26-06-2017 [5]

Νέα εικόνα για τους Μύλους Αγ. Γεωργίου από την Mousegraphics

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 20-06-2017 [8]

Mηλοκλέφτης από την Yalos Branding Intelligence

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 19-06-2017 [5]

To Comeback Studio δημιουργεί για τη Γιορτή της Μουσικής

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 25-05-2017 [1]

Η αφίσα του 7ου Athens Open Air Film Festival από τον Βασίλη Μέξη



designmag.gr has been designed by
Beetroot and is powered by WordPress
Entries (RSS) and Comments (RSS).