Αποκαλυπτήρια για την αφίσα του φετινού Καρναβαλιού της Πάτρας

13-01-2012
Η Κοινωφελής Επιχείρηση Δήμου Πατρέων “Καρναβάλι Πάτρας”, όπως είχαμε αναφέρει πριν από δύο περίπου μήνες είχε προκηρύξει Πανελλήνιο Διαγωνισμό Αφίσας για το Πατρινό Καρναβάλι (με έπαθλο μάλιστα ταξίδι σε καρναβαλική πόλη της Ευρώπης). Πριν από λίγες μέρες, ανακοινώθηκαν τα αποτελέσματα, όπως τα αποφάσισε Κριτική Επιτροπή που αποτέλεσαν οι: -Ηλίας Αηδονίδης (ζωγράφος-εκπρόσωπος του Εικαστικού Εργαστηρίου του Δήμου Πατρέων) -Νίκος Γερασιμόπουλος (ιδιοκτήτης Αίθουσας Τέχνης) -Κωνσταντίνος Μιχαήλ (εκπρόσωπος Γνωμοδοτικής Επιτροπής Πολιτών της Κοινωφελούς Επιχείρησης Δήμου Πατρέων Καρναβάλι Πάτρας) -Μαρία Κουρμπανά (καλλιτεχνική διευθύντρια του Πατρινού Καρναβαλιού) -Μαρία Αλανιάδη (εκπρόσωπος της Κοινωφελούς Επιχείρησης Δήμου Πατρέων Πατρινό Καρναβάλι) Νικήτρια του διαγωνισμού αναδείχθηκε η Ναταλία Σπυροπούλου, με έργο το οποίο σύμφωνα με τη γνωμοδότηση της Κριτικής Επιτροπής «χαρακτηρίζεται από πρωτοτυπία (μακριά από τα καθιερωμένα που έως σήμερα είχαμε συνηθίσει) και αποπνέει τα σημεία των καιρών. Η δημιουργία φέρνει στο νου το χρώμα των παλαιότερων, παραδοσιακών καρναβαλιών που ξέραμε στην Πάτρα, ενώ συνδυάζει το ύφος της αλλοτινής Αποκριάς με την επικαιρότητα, εμπλουτισμένη με πινελιές σύγχρονου στυλ». Στην αφίσα απεικονίζεται ο Καρνάβαλος καθισμένος σε παγκάκι -σε στάση αναμονής- με τη βαλίτσα ακουμπισμένη δίπλα στα πόδια του, τα οποία «πατάνε» στη γη, αλλά με το κεφάλι του να κοιτά ψηλά στον ουρανό και να ονειρεύεται. Στο φόντο σημεία κατατεθέντα της Πάτρας, το συντριβάνι της πλατείας Γεωργίου και το Αρχαίο Ωδείο που σύμφωνα με την Κριτική Επιτροπή «μαρτυρούν τη σύγκλιση Κάτω και Άνω Πόλης και των στοιχείων που πρεσβεύουν (σύγχρονο και παραδοσιακό) στη μεγάλη καρναβαλική γιορτή».

26 Responses

  • Dennis Spearman

    συγκλονισμένος_

  • Τζανέτος Πετροουλέας

    Μιά ακόμα χαμένη ευκαιρία. Κρίμα!

  • Ιωάννης Φετάνης

    Είμαστε για τα καρναβάλια! 🙁

  • πανταζη ποπη

    8-ο

  • Σωτήρης Μαργέλος

    Την θεωρώ άκρως επιτυχημένη…
    Αντικατοπρίζει το πραγματικό Πατρινό καρναβάλι.

  • Maria Papagianni

    Η ιδέα και το εικαστικό δεν είναι άσχημο, μου αρέσει που έχει διαφορετικές υφές και σαν αποτέλεσμα βγάζει κάτι το φολκλόρ. Οι χρωματικοί τόνοι μου θυμίζουν κάτι που έχει παλιώσει αλλά ίσως τελικά να εξυπηρετουν την ιδέα, δηλ. της αναπόλησης των παλιών καλών καιρών. Αυτό όμως που βγάζει και τα 2 μάτια είναι η γραμματοσειρά! μα γιατί μια τέτοια, γιατί?!….

  • Χάρης Ρόδης

    Δηλαδή περιμένατε να βγει κάτι καλύτερο από έναν ανοιχτό διαγωνισμό και μια επιτροπή “εκπροσώπων”; Και ο Glaser να έστελνε, μπορεί να έχανε γιατί το laptop του δημάρχου δείχνει τα κόκκινα πράσινα ή γιατί το αρχείο ήταν μεγάλο και κόπηκε από το spam filter.

    Η ιδέα της αφίσας είναι εξαιρετική υπό αυτές τις συνθήκες και πολύ τους είναι θα έλεγα (έχετε άραγε δει τη περσινή αφίσα;). Κρίμα για τους σχεδιαστές που χαραμίζουν το χρόνο τους.

  • Παναγιώτης Μεταλληνός

    Λίγο απ’ όλα με μπόλικο τίποτα.

  • Παν. Λουτράρης

    Όσο οι πελατάκοι (και οι συμμετέχοντες όμως έχουν μεγάλο μερίδιο ευθύνης, μην τα ρίχνουμε όλα στους πελατάκους) θα θεωρούν μια αφίσα ως ένα εικαστικό μέσο έκφρασης της καλλιτεχνικής τους υπόστασης και όχι εργαλείο επικοινωνίας, τα αποτελέσματα θα είναι σε αυτό το επίπεδο.

    Η συγκεκριμένη αφίσα, ούτε concept έχει, ούτε μήνυμα (τουλάχιστον όχι σαφές στον πολύ κόσμο), ούτε τίποτε. Είναι μια αφίσα που εκφράζει το δημιουργό της και μόνο αυτόν. Μπορεί ως εικαστικό αποτέλεσμα να λέει κάτι, αλλά όποιος έχει τέτοιες εμπνεύσεις, να τις κρατάει για το σαλόνι του, όχι για τους τοίχους και τις κολώνες της Πάτρας (εν προκειμένω).

  • Πέτρος

    Γειά σας φίλοι.

    Είμαι πατρινός και θέλω και εγώ να πω οτι η αφίσα αυτή δε μου αρέσει. Για να πω την αλήθεια δεν καταλαβαίνω το μηνυμα που θέλει να στειλει, και πόσο “καρναβαλική” είναι.

    Ενα πατρινό σχεδιαστικό γραφείο έφτιαξε και αυτό τη δική του αφίσα, αλλα πήρε το τρίτο κατά σειρά βραβείο. Η δουλειά τους είναι αυτή :

    http://studioampersand.net/2462759/Carnival-of-Patras-2012

    Πως τη βλέπετε εσεις που ειστε πιο ειδικοι ; Εγω τη θεωρω καλύτερη.

    Πέτρος

  • Σπύρος Ηλιόπουλος

    Ενώ η Θεσσαλονίκη στέφθηκε η Ευρωπαϊκή Πρωτεύουσα του graphic design φέτος, η Νότια Ελλάδα αρνείται πεισματικά να επηρεαστεί. Θέλουμε όλοι περισσότερη δουλειά, περισσότερα κίνητρα, περισσότερο μεράκι. Καλή συνέχεια.

  • Γιώργος Τριανταφυλλάκος

    @Πέτρος: η αφίσα των ambersand είναι αριστουργηματική!

    @anyone: μόνο για εμένα είναι η δουλειά του Δημήτρη Γιαννακούλια (ambersand studio) μια αποκάλυψη! Έχω μείνει άφωνος…

    @Φακίνος: νομίζω ότι η δουλειά του Γιαννακούλια αξίζει ένα ξεχωριστό post… Μην χαθεί σε ανούσιες και άσκοπες συζητήσεις περί επιτροπών, διαγωνισμών και άλλων δαιμονίων…

    p.s. η πρακτική της παρουσίασης εργασιών που έχουν λάβει μέρος σε κάποιον διαγωνισμό αλλά δεν έχουν κερδίσει (αδίκως) κάποιο βραβείο νομίζω ότι έχει ιδιαίτερα θετικά αποτελέσματα: εκτός της πλήρους απογύμνωσης των όποιων επιτροπών, μπορεί να οδηγήσει και σε εξαιρετικά ευρύματα…

  • PaKa

    Τις υπόλοιπες αφίσες που διαγωνίστηκαν πού μπορούμε να τις δούμε;

  • tsolerman

    Η δουλειά των ambersand είναι όντως αποκάλυψη.
    Είναι πραγματικά κρίμα να ξοδεύονται αυτές οι δουλειές
    στον κάλαθο των αχρήστων των άχρηστων κριτών.
    Δείτε και τις περσινές συμμετοχές για το καρναβάλι.
    Απ’ ό,τι φαίνεται δεν φταίνε οι σχεδιαστές της Νότιας Ελλάδας,
    αλλά οι άρχοντές της και όλοι αυτοί οι θεσμοθετημένοι “ειδικοί”.

  • atmosphair3

    κρίμα

  • το πράγμα μη απτό formerly known as bobo

    θά ‘θελα να δω, πότε θα βγει κάποιος και θα «καταγγείλει» το γεγονός ότι η σχεδιάστρια τυγχάνει να είναι η κόρη της πρώην προϊσταμένης της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ηλείας, κας. φωτεινής παπαντωνοπούλου…

    λες κι αυτό έχει σχέση με το δημιουργικό κομμάτι της αφίσας, την οποία θεωρώ αρκετά «αρτιότερη» από τις αφίσες των προηγούμενων ετών…

    όμως, δεν μπορώ και να μην επισημάνω το διπλό κενό μεταξύ των λέξεων «πατρινό» και «καρναβάλι», και ότι στον επίσημο ιστότοπο ως ημέρα έναρξης αναφέρεται η 21η ιανουαρίου…

    @ πέτρος:..
    όμορφες οι δουλειές του studio ampersand…

    @ γιώργος τριανταφυλλάκος:..
    τς, τς… παρέσυρες και τον tsolerman στην ανορθογραφία… 😛
    το «αδίκως» της παρένθεσης στο υστερόγραφό σου το δέχομαι μόνο ως προσωπική σου κρίση, αφού η «δικαιοσύνη του πράγματος» «εξασφαλίζεται» από την κριτική επιτροπή…

    @ designmag:..
    συμφωνώ με την πρόταση του γιώργου τριανταφυλλάκου…
    προτείνω, επίσης, να φτιάξετε έναν αλφαβητικό κατάλογο με όλους τους δημιουργούς και τους διαδικτυακούς συνδέσμους των ιστοτόπων τους…

    καλή χρονιά σε όλους, και με πολλή τύχη!..

  • Γιώργος Τριανταφυλλάκος

    Να με συγχωρείτε που τα ευρήματα έγιναν “ευρύματα” από κεκτημένη ταχύτητα και ενθουσιασμό 🙂

  • το πράγμα μη απτό formerly known as bobo

    @ γιώργος τριανταφυλλάκος:..
    εννοούσα περισσότερο το ανορθόγραφο όνομα του δημιουργικού γραφείου του dimitrios gianakoulias… :O

  • Γιώργος Τριανταφυλλάκος

    Συγγνώμη και για αυτό λοιπόν… :-/

  • το πράγμα μη απτό formerly known as bobo

    @ γιώργος τριανταφυλλάκος:..
    i am sorry for being a grammar nazi… 🙂

  • tsolerman

    Διορθώνω κι εγώ με τη σειρά μου το ambersand σε ampersand.
    Ο Τριανταφυλλάκος δεν φταίει σε τίποτα για τη δική μου απροσεξία
    κε πρώην bobo.

  • το πράγμα μη απτό formerly known as bobo

    @ tsolerman:..
    ε, τότε καλά λένε ότι τα μεγάλα πνεύματα συναντώνται· την ίδια μέρα στην ίδια πόλη με τρεις ώρες (παρά ένα λεπτό) διαφορά…
    (γιατί «κύριος»;!..)

  • soffia

    εξαιρετική η δουλειά του studio ampersand!

    όσο για την αφίσα, νομίζω είναι μάλλον λογικό με την δομή που έχει το δημόσιο την Ελλάδα να βλέπουμε τέτοια και χειρότερα

  • Πέτρος

    Γειά σου Γρηγόρη…..!

    Είμαστε “συγκλονισμένοι” εδώ στην Πάτρα, που ένα πατρινό γραφείο κατάφερε και σε άφησε άφωνο…..

    Δε μπορείς να φανταστείς πόσο πολύτιμη είναι η γνώμη σου για εμάς.

    Νομίζω οτι τα ποστ των φίλων που έχουν μείνει “άφωνοι” από τις αριστουργηματικές δουλειές που έχουν λάβει μέρος σε κάποιον διαγωνισμό αλλά δεν έχουν κερδίσει (αδίκως βεβαίως !!!!!), αξιζουν ένα ξεχωριστό ποστ.

    Συγνώμη Γρηγόρη αν προτρέχω, αλλα με έχει καταλάβει ενθουσιασμός απο την ενθουσίαση που σε εχει κυριεύσει από την αριστουργηματική δουλειά του ενθουσιώδη Δημήτρη Γιαννακούλια !

  • Πέτρος

    “Γειά σου Γρηγόρη…..!”

    Γιώργο είδες τελικά πόσο πολύ συγκλονισμένος είμαι από τον ενθουσιασμό που σου προκέλεσε η αφισα του Δημήτρη Γιαννακούλια ;

    Από “Γιώργο” σε αποκάλεσα “Γρηγόρη”.

    Συγνωμη φίλε Γιώργο Τριανταφυλλάκο, αλλά όπως σου είπα είμαι συγκλονισμένος και άφωνος !

  • Θεόδωρος Γ.

    έχει και tiled background ή τα τετραγωνάκια είναι watermark για την αποφυγή πειρατείας?



Στην περίπτωση που κάποιο σχόλιο περιέχει υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις, οι υπεύθυνοι της ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα να το καταργήσουν μερικώς ή πλήρως. Προς αποφυγή κακόβουλων μηνυμάτων (spam), τα μηνύματα που περιέχουν συνδέσμους προς άλλες ιστοσελίδες θα παραμένουν αφανή μέχρι να εγκριθούν από τους υπεύθυνους του designmag.gr.

ΝΕΑ 02-12-2016 [3]

Πέντε τελικά οι υποψήφιοι που περνούν στη δεύτερη φάση για την Εθνική Βιβλιοθήκη

ΝΕΑ 23-11-2016 [1]

Τα αποτελέσματα των 30ων βραβείων Epica

ΝΕΑ 17-11-2016 [0]

Νέα Cyprus Airways σημαίνει και νέα οπτική ταυτότητα

ΝΕΑ 24-10-2016 [0]

Πρώτη επέτειος για το Αρχείο Οπτικής Επικοινωνίας Ελλάδας

ΝΕΑ 19-10-2016 [0]

Δημιουργικό κάλεσμα για τα 10+1 χρόνια του backpacker.gr

ΝΕΑ 14-10-2016 [1]

Και ελληνική παρουσία ανάμεσα στους νικητές του φετινού Poster for tomorrow

ΝΕΑ 29-09-2016 [0]

Ξανά επιτυχίες για την ελληνική συσκευασία στα Pentawards

ΝΕΑ 28-09-2016 [0]

Διαμαρτυρία των Διπλωματούχων του Τμήματος Μηχανικών Σχεδίασης Προϊόντων και Συστημάτων

ΝΕΑ 28-09-2016 [0]

Έλληνας ο νικητής του διαγωνισμού λογοτύπου της Eurojust

ΝΕΑ 26-09-2016 [0]

Οι νικητές του τρίτου διαγωνισμού αφίσας από το Μουσείο Τυπογραφίας



designmag.gr has been designed by
Beetroot and is powered by WordPress
Entries (RSS) and Comments (RSS).