Περού: Νέα ταυτότητα για μια χώρα

17-03-2011

Εδώ και λίγες μόλις ημέρες, το Περού αποκάλυψε επίσημα τη νέα οπτική του ταυτότητα.
Πρόκειται για έργο του βρετανικού κολοσσού FutureBrand, ο οποίος ανάμεσα σε άλλα έργα έχει επίσης δημιουργήσει και την ταυτότητα της Αυστραλίας (2003). Η πρωτοβουλία για την ανάπτυξη του brand ανήκει στο Υπουργείο Τουρισμού του Περού και τον οργανισμό προβολής της χώρας, PromPeru.
Ο λογότυπος χρησιμοποιεί τη λέξη Περού μόνο, με μια σπείρα στο πρώτο γράμμα, η οποία δημιουργεί μια “παγκόσμια εικόνα”, με αναφορές σε μοτίβα από αρχαιολογικούς χώρους του Περού όπως το Caral και το Moray.
Η νέα οπτική ταυτότητα έκανε το ντεμπούτο της την περασμένη Παρασκευή (11/3) στο πλαίσιο της πρώτης επίσημης “Ημέρας του Περού” στην Wall Street. Σύμφωνα με τους υπεύθυνους «Η μάρκα δεν είναι απλώς διακοσμητικό στοιχείο, αλλά ένα εργαλείο».
Ο λογότυπος αναμένεται να χρησιμοποιηθεί στις ετικέτες για τα εξαγώγιμα προϊόντα του Περού. Θα υπάρξει μια απλή διαδικασία για τις εταιρείες που επιθυμούν να το χρησιμοποιήσουν.
Χαρακτηριστικά, ο José Luis Silva, πρόεδρος του Συνδέσμου Εξαγωγέων του Περού, σχολίασε ότι «…τρεις χιλιάδες και πλέον περουβιανά προϊόντα είναι στα τραπέζια των καταναλωτών σε όλο τον κόσμο. Χρειάζεται να δώσουμε το σήμα σε όλα αυτά τα προϊόντα».

YouTube Preview Image

Η παλιά κι η νέα ταυτότητα του Περού

Σύμφωνα με τους ανθρώπους της FutureBrand, το έργο ξεκίνησε το 2009, με σκοπό να κεφαλοποιηθούν τα οφέλη από την αλματώδη ανάπτυξη της χώρας σε θέματα εξαγωγών, επενδύσεων και τουρισμού.
Η FutureBrand δούλεψε στην επανατοποθέτηση του Περού στοχεύοντας στην οπτικοποίηση του πολύπλευρου πλούτου της χώρας, της πολιτιστικής της κληρονομιά της και της μαγευτικής εικόνας της που αποτελεί το αποτέλεσμα του συνδυασμού ανθρώπων, τοπίου, κλίματος, προϊόντων και ευκαιριών. Οπτικά, το σπειροειδές σχήμα του αρχικού «Ρ» θυμίζει μοτίβα που υπάρχουν σε όλες τις κουλτούρες που γεννήθηκαν στη γη του Περού και εκπροσωπεί την εξέλιξη, την αλλαγή, και το μετασχηματισμό. Έχει επίσης αναφορά σ’ ένα δακτυλικό αποτύπωμα, σύμφωνα με το σλόγκαν ότι «υπάρχει ένα Περού για τον καθένα».

Το ντεμπούτο της ταυτότητας, έξω από το χρηματιστήριο της Wall Street

O λογότυπος θα χρησιμοποιείται στα εξαγώγιμα προϊόντα "made in Peru"

Εφαρμογή πάνω σε προϊόντα

Η TypeTogether προσάρμοσε τη δημοφιλή της οικογένεια "Bree" για χρήση στην ταυτότητα του Περού

Πόσο χρήσιμη πιστεύετε ότι είναι η δημιουργία οπτικής ταυτότητας για την Ελλάδα τη δεδομένη χρονική στιγμή;

  • Δεν είναι απλώς χρήσιμη, είναι απαραίτητη (70%, 69 Votes)
  • Είναι χρήσιμη, αλλά αυτή τη στιγμή δεν αποτελεί προτεραιότητα (26%, 25 Votes)
  • Τη δεδομένη στιγμή δεν είναι χρήσιμη (4%, 4 Votes)
  • Δεν έχω άποψη (0%, 0 Votes)

Total Voters: 98

Loading ... Loading ...

Αν η Ελλάδα ξεκινούσε τη διαδικασία για μια νέα οπτική ταυτότητα, πιστεύετε ότι η δουλειά θα έπρεπε να ανατεθεί:

  • Σε ελληνικό γραφείο, με γνώση των τοπικών ιδιαιτεροτήτων (65%, 64 Votes)
  • Σ' ένα συνδυασμό των δύο παραπάνω (30%, 29 Votes)
  • Σε μεγάλο γραφείο του εξωτερικού, με ανάλογη πείρα (5%, 5 Votes)
  • Δεν έχω άποψη (0%, 0 Votes)

Total Voters: 98

Loading ... Loading ...

6 Responses

  • Petros D

    Άσχετα με το εύστοχο δημοψήφισμα, στο οποίο έδωσα τη γνώμη μου, ήθελα να πω ότι μου αρέσει πολύ η δουλειά για το Περού. Έχω μια ένσταση για τη γραμματοσειρά, αλλά μάλλον την έκαναν για τίτλους μόνο, οπότε (αν ισχύει αυτό) είμαστε ΟΚ.

  • Alexander Chalkidis

    Για να δώσουμε σε οποιοδήποτε μια τέτοια δουλειά θα πρέπει να ξέρουμε που είμαστε και που θέλουμε να πάμε.
    http://alexanderchalkidis.com/?p=732

  • Χάρης Τσέβης

    Πολύ καλή η δουλειά για το Peru και πολύ ενδιαφέρον το link του Αλέξη.
    Όσο για το branding της Ελλάδας ας το αφήσουμε. Πολύ καλύτερο branding κάνουν οι πολίτες που την αγαπούν. Το κράτος κάνει ό,τι μπορεί για να λειτουργεί αρνητικά.

  • Re:

    Πιστεύω πως τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή, μία νέα οπτική ταυτότητα, είναι το τελευταίο που χρειαζόμαστε στην Ελλάδα.
    Πραγματικά, είναι τουλάχιστον αστείο, τη στιγμή που καθυστερώ (αδυνατώ) να πληρώσω το ενοίκιό μου και τη ΔΕΗ (συμπεριλαμβανομένου της ΕΡΤ, εννοείται) γιατί δεν έχω μία… να συζητάμε για νέα οπτική ταυτότητα της χώρας.

    Άλλού είναι το πρόβλημα.
    Ας αναλάβουμε λοιπόν όλοι τις ευθύνες μας,
    και ας γίνουμε υπεύθυνοι… ξεκινώντας από την στιγμή που στεκόμαστε μπροστά στην κάλπη. Αυτή είναι η πραγματική οπτική ταυτότητα, οι άνθρωποι που εμείς ψηφίσαμε για να είναι στην εξουσία.

    Καλημέρα σας.

  • Loukia

    Εγώ αντίθετα με τους από πάνω μου θεωρώ ότι το branding είναι ένα εργαλείο, που ακριβώς επειδή είμαστε μέσα στα σκ… θα πρέπει να το χρησιμοποιήσουμε για να βοηθηθούμε.
    Η εικόνα μας στο εξωτερικό, αυτή τη στιγμή είναι τραγική. Οπωσδήποτε πρέπει να κάνουμε βαθιές τομές στην ουσία για να την αλλάξουμε, αλλά πρέπει να τις επικοινωνήσουμε κι όλας οπτικά.
    Χρειαζόμαστε να χρησιμοποιήσουμε ότι όπλο είναι διαθέσιμο στο οπλοστάσιο της προβολής και του μάρκετινγκ. Και το branding είναι ένα ισχυρό τέτοιο όπλο.
    ΠΡΟΣΟΧΗ: να μην παρεξηγηθώ λέω ξεκάθαρα ότι δε φτάνει μόνο η εικόνα. Αυτό που λέω είναι ότι χρειάζεται οπωσδήποτε και η εικόνα.

  • bobo

    @ alexander chalkidis:..
    επίσης, να μάθουμε να ξεχωρίζουμε:.. άλλο διεθνής πολιτικός σύμβουλος, και άλλο μια περιοχή ενός κρατιδίου της ομοσπονδιακής δημοκρατίας της γερμανίας…

    βρίσκω συμπαθητική τη νέα ταυτότητα του περού…

    όσο για το δημοψήφισμα, είμαι αυτός, που έδωσε την ψήφο του στην ανάθεση σε ξένους… μάλλον, υπήρχε κάποιος λόγος, για τον οποίο είχαν φέρει τότε τον όθωνα… ναι, ξέρω, «δεν αγαπώ την χώρα μου, μπλα, μπλα, μπλα, κ.ο.κ.», αλλά αυτοί, που διαλαλούν ότι την αγαπούν περισσότερο, αποδεικνύεται ότι την αγαπούν τελικά λιγότερο κι από μένα… πώς το καταφέρνουν πάντα;!.. 😉

    αλλά έτσι ανοίγουμε ένα διαφορετικό θέμα απ’ αυτό της επικεφαλίδας…

    κάποιος andreas markessinis δεν προσπάθησε να τρέξει μια αντίστοιχη συζήτηση ( http://nation-branding.info/brandinggreece/ ) κάποια χρόνια πριν;.. πιο πρόσφατη υπάρχει και η προσπάθεια του giorgos anastasiadis ( http://brandgreece.blogspot.com/ )…

    ένιουέι, η επίσημη «τοποθέτηση» της ελλάδας βρίσκεται κάπου στο http://www.minpress.gr/minpress/index/currevents/publ_about_brand_greece.htm



Στην περίπτωση που κάποιο σχόλιο περιέχει υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις, οι υπεύθυνοι της ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα να το καταργήσουν μερικώς ή πλήρως. Προς αποφυγή κακόβουλων μηνυμάτων (spam), τα μηνύματα που περιέχουν συνδέσμους προς άλλες ιστοσελίδες θα παραμένουν αφανή μέχρι να εγκριθούν από τους υπεύθυνους του designmag.gr.

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 18-05-2017 [4]

Η αφίσα της νέας ταινίας του Γιώργου Λάνθιμου

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 25-04-2017 [0]

Οι αφίσες του 13oυ ADAF από το designpark

Ο Χάρης Τσέβης δημιουργεί για την Save the Children

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 06-04-2017 [7]

Οι αφίσες του φετινού Φεστιβάλ Αθηνών-Επιδαύρου

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 30-03-2017 [3]

O Στέφανος Κολτσιδόπουλος σχεδιάζει για την ΕΥΔΑΠ

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 13-03-2017 [0]

O Mαρίνος Κολοκοτσάς σχεδιάζει το Melima

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 08-03-2017 [7]

Ανανέωση για την “Γρηγόρης” από το Bob Studio

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 13-10-2016 [2]

Λογότυπος για το Δήμο Σαρωνικού

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 10-10-2016 [23]

Η εικόνα του 57ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 27-09-2016 [0]

Η εξέλιξη του PURO από την høly



designmag.gr has been designed by
Beetroot and is powered by WordPress
Entries (RSS) and Comments (RSS).