Ποιος σχεδίασε το νέο λογότυπο της Τράπεζας Πειραιώς;

02-07-2013
Όσοι έχουν επισκεφθεί την ιστοσελίδα της τράπεζας Πειραιώς, θα έχουν δίχως άλλο προσέξει το νέο λογότυπο του μεγάλου χρηματοπιστωτικού οργανισμού. Τη γνώριμη αρχαία τριήρη έχουν πλέον αντικαταστήσει τρεις πλάγιες γραμμές, οι οποίες παραπέμπουν στα κουπιά του πλοίου, ενώ η γραμματοσειρά του λογοτύπου δείχνει να έχει ελαφρύνει σημαντικά. Την αλλαγή της ταυτότητας επιτάσσει προφανώς η νέα πραγματικότητα που δημιουργείται γενικά στο τραπεζικό μας σύστημα και συγκεκριμένα για την Πειραιώς η απορρόφηση πολλών τραπεζών (Αγροτική, Millennium, Κύπρου, Λαϊκή, Ελληνική) τα brand των οποίων θα πρέπει να συνδυάσει με το δικό της. Επικοινωνώντας με το υπεύθυνο για την εικόνα τμήμα της τράπεζας μάθαμε δύο πράγματα: 1. Παρ' ό,τι έχει ξεκινήσει η εφαρμογή της νέας ταυτότητας, ο σχεδιασμός της δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμα, γι' αυτό και δε γίνεται να μας δώσουν αρχεία προς παρουσίαση. Πρόκειται να γίνουν ορισμένες διορθώσεις ακόμα και στη συνέχεια, η παρουσίαση θα γίνει σε ειδική τελετή. 2. Υπεύθυνο για τη νέα εικόνα της τράπεζας Πειραιώς είναι το πολυβραβευμένο δημιουργικό γραφείο mnp
Πάνω αριστερά ο νέος λογότυπος

Πάνω αριστερά ο νέος λογότυπος

piraeusnu1

Tέως κατάστημα Αγροτικής στην πλατεία της Νέας Σμύρνης

piraeusnu6

Εφαρμογή σε διαφημιστικό φυλλάδιο

piraeusnu5

Εφαρμογή σε ταμπέλα

 
Eφαρμογή σε ηλεκτρονικό banner

Eφαρμογή σε ηλεκτρονικό banner

113 Responses

  • Stefanson.

    «Τα ΖΑRΑ μια ζωή χωρίς σήμα είναι με Times, δεν έπαθαν τίποτα.»
    Καλά, εντάξει!
    (facepalm)

  • Vector Hugo

    Γεια σου φίλε Δημήτρη.

    Συμφωνώ ότι το brief δεν το γνωρίζουμε ποτέ. Αν είμαστε τυχεροί, σε κάποιες περιπτώσεις μπορούμε να δούμε ένα μικρό case study ή μια παρουσίαση σε κάποιο event.

    Στην συγκεκριμένη περίπτωση όμως, υπάρχει μια πολύ σημαντική διαφοροποίηση από κάθε άλλη προσπάθεια σχεδίασης που έχει γίνει στο παρελθόν.

    Δεν μιλάμε για επανασχεδίαση σήματος, κατά την άποψή μου, αυτό που βλέπω είναι rembranding.

    Δεν μιλάμε για μια τράπεζα που αποφάσισε να φρεσκάρει το σήμα της. Μιλάμε για έναν οικονομικό οργανισμό που σε σύντομο χρονικό διάστημα απορρόφησε έναν μεγάλο αριθμό τραπεζών. Μιλάμε για μια τράπεζα που από την Χ θέση, πήγε σε ένα βράδυ στην θέση 1. Μιλάμε επίσης ότι αυτή η αλλαγή δεν συμβαίνει μόνο στη χώρα μας αλλά και σε άλλες χώρες, όπου υπήρχαν υποκαταστήματα όλων των τραπεζών αυτών, με διαφορετικές κουλτούρες, με διαφορετική αισθητική και σε ένα περιβάλλον μάλλον σκεπτικό (να το θέσω κομψά) ως προς την Ελληνική οικονομία.

    Να μου επιτραπεί λοιπόν να ισχυριστώ ότι είναι κάτι που δεν έχουμε συνηθίσει στην Ελλάδα να το βλέπουμε, δεν γνωρίζουμε τις ανάγκες εφαρμογών, τα πολιτικο-οικονομοικά παιχνίδια που παίζονται σε μια κρίσιμη στιγμή για το ευρωπαϊκό τραπεζικό σύστημα και για το πως έχει αποφασίσει η ίδια η τράπεζα να δείχνει όχι μόνο στη χώρα μας, αλλά και προς τα έξω.

    Επειδή είναι πολλά λοιπόν που ΔΕΝ είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε, μπορώ να ακούσω την κάθε άποψη για το αν αρέσει το σήμα ή όχι, αλλά θα προτιμούσα προσωπικά να εξετάσω λίγα ακόμη πράγματα πριν φτάσω σε κάποιο συμπέρασμα.

    Και για να μην το παίζω πόντιος Πιλάτος, αν θες την άποψή μου, θεωρώ πολύ αδύναμο σχεδιαστικά και πολύ “άγευστο” το λεκτικό κομμάτι του λογοτύπου και την απόστασή του από το σύμβολο.

    Τέλος πάντων, σέβομαι την άποψη όλων, αλλά δεν ασπάζομαι μια τόσο εύκολη κριτική για κάτι που δεν έχουμε γνωρίσει ξανά σε μέγεθος και ιδιαιτερότητα.

    Συμπέρασμα: δεν κρίνω τις απόψεις των άλλων, απλά ως τροφή για σκέψη δίνω και μια άλλη γωνία που ίσως να μας έχει διαφύγει.

    Φιλικά,
    VH

  • Δ. Μπρούσαλης

    Δεν θα αναφερθώ στο σήμα, έχει εξαντληθεί. Όμως, η σήμανση του δικτύου είναι ασθενής και πιθανότατα θα δημιουργήσει σοβαρό θέμα ορατότητας στην τράπεζα.

    Πηγαίνει κόντρα στις βασικές αρχές σήμανσης σε ελληνικό αστικό περιβάλλον και δείχνει άγνοια κανόνων, ή ηθελημένη αγνοησή τους. Ή έλλειψη σχετικής εμπειρίας και μελέτης. Επίτηδες δεν αναφέρομαι καν στην αισθητική και μένω στην λειτουργία.

    Σαφώς έχει μερίδιο στο αποτέλεσμα ο πελάτης, όμως το μεγάλο βάρος πέφτει πάντα στον μελετητή.

  • Σωτήρης Μαργέλος

    άλλη μια ενδιαφέρουσα οπτική γωνία… Άσχετο. Θα διακοσαρήσουν τα σχόλια άραγε?

  • Stefanson.

    ‘Οντως, Σωτήρη.

    Οπότε ας αναρωτηθώ κι εγώ, αν η πληθώρα φωτογραφικού υλικού αυτού του μετά-tweet, που αποτελείται από το εξωτερικό χώρο της εισόδου ενός υποκαταστήματος από δύο διαφορετικές οπτικές γωνίες, μπορεί να θεωρηθεί αρκετή, ώστε να βγει το συμπέρασμα, χωρίς παράθεση αντικειμενικών επιχειρημάτων, ότι η σήμανση του δικτύου καταστήματων θα είναι ασθενής και πιθανότατα θα δημιουργήσει σοβαρό θέμα ορατότητας (;) στην τράπεζα.

    Και σχετικά με την άσχετη παρατήρησή σου, βάσει μιας πρόχειρης στατιστικής καταγραφής, εκτιμώ ότι ο στόχος των διακοσίων σχολίων είναι εφικτός, μόνο αν συνδράμει δυναμικά το πρώτο τρολ στην ιστορία του διαδικτύου, που χρησιμοποιεί το πραγματικό του ονοματεπώνυμο.

  • Δ. Μπρούσαλης

    @Stefanson. Ναί, είναι, αν ξερεις τι κοιτάς και αν έχεις την εμπειρία μελέτης και εφαρμογής. Και ναι, δίκτυο που δεν σημαίνεται επαρκώς σημιουργέι σοβαρό θέμα. Μία επίσκεψη σε ένα κατάστημα πείθει.

    Η αποστολή της σήμανσης είναι σαφής και δεν επιδέχεται ερμηνείες. H αποτελεσματικότητα οδηγεί. Καλή συνέχεια.

  • MarkG

    @Σωτηρη, ειχα βαλει στοιχημα για τα 100 και το κερδισα. Τα διακοσια τα βλεπω δυσκολα παντως 😉

    @Stefanson, εσυ παλι ακολουθεις την παραδοση περι ανωνυμου… “ευγε”! 🙂

  • Παν. Λουτράρης

    Μάρκο, τα πραγματικά troll θέλουν να βαφτίζουν όλους τους άλλους troll για να μην αισθάνονται μόνα τους. Το πρώτο μου σχόλιο (τρίτο στη σειρά), έλεγε ότι ακριβώς έλεγαν και τα δύο προηγούμενα σχόλια (κάτι που δεν θα έκανε ένα troll). Αντίθετα τα troll της παρέας, με πρώτο και καλύτερο το συγκεκριμένο troll – που μέχρι πριν καμιά εικοσαριά σχόλια επέμενε ότι το λογότυπο δεν είναι το τελικό και πρέπει να περιμένουμε διορθώσεις για να καταλήξει ότι τελικά το λογότυπο είναι αυτό που βλέπαμε από την αρχή – κάνουν ακριβώς ότι λέει ο ορισμός της έννοιας troll. Η δική μου θέση ήταν συγκεκριμένη από το πρώτο μου σχόλιο ως και το τελευταίο. Το ότι υποστηρίζω την αρχική θέση μου σχολιάζοντας, δεν με κάνει troll, γιατί πώς να το κάνουμε, αυτή είναι η θέση μου. Γιατί και με τον Σωτήρη και με το Λένδρο για παράδειγμα, μπορεί να διαφωνούμε αλλά εκεί έχουμε μείνει. Τα troll δεν μένουν εκεί. Προχωρούν σε προσωπικές επιθέσεις, όπως το συγκεκριμένο troll έχει ξεκινήσει να κάνει συστηματικά από το τρίτο του σχόλιο, με σχεδόν τα μισά από τα σχόλια που έχει κάνει να αναλώνονται σε προσωπικές επιθέσεις (που δεν περιορίστηκαν σε μένα μόνο, αλλά επεκτάθηκαν και στο designmag).

    Πάντως δεν είμαι σίγουρος ότι κέρδισες το στοίχημα. Αν αφαιρέσεις τις προσωπικές επιθέσεις των troll, τα σχόλια στο θέμα πρέπει να είναι καμιά πενηνταριά.

    @Δ. Μπρούσαλης: Άδικος κόπος να εξηγήσεις σε troll τι θέλεις να πεις. Ό,τι και να πεις, θα το διαστρεβλώσουν, θα κρατήσουν μόνο αυτό που τα συμφέρει και σε πρώτη ευκαιρία θα σου επιτεθούν ευθέως προσωπικά (γιατί στην αρχή το κάνουν με υπονοούμενα μόνο – όπως ακριβώς έγινε στο σχόλιο που απάντησες).

  • ακρώνυμο βδέλιρο τρολι

    Ένα ιδιαίτερα επίμονο και ενοχλητικό τρολ μπορεί να αποτρέψει άλλους χρήστες από το να συμμετάσχουν σ’ έναν κοινό διάλογο, ενώ μπορεί να προκαλέσει ακόμα και τη διάλυση μιας διαδικτυακής κοινότητας. Αν ένα τρολ αγνοηθεί από την υπόλοιπη κοινότητα (πρόκειται συνήθως για το πιο αποτελεσματικό μέτρο), συνήθως αρχίζει να παράγει όλο και πιο ενοχλητικά και προσβλητικά μηνύματα με μόνο στόχο να προκαλέσει αντίδραση. Αν αυτή δεν έρθει, τότε το τρολ συνήθως εγκαταλείπει την κοινότητα.

  • Καλοπιστος Τρίτος

    Εγώ πάντως βλέπω ένα “S”

  • Σωτήρης Μαργέλος

    Ένα “m” είναι πιο ευδιάκριτο.

  • tonymontana

    μήπως το νεο logo της Πειραιώς αποτελεί μια πρώτης τάξεως ευκαιρία να αντιμετωπίση τα προβλήματα ρευστότητας ο όμιλος της Μηχανικής?

    Άλλωστε φένεται ξεκάθαρα ότι πρόκειτε περί κλοπής

  • konstantin

    κύριοι, το θέμα είναι πολύ απλό. ο πρόεδρος τής τράπεζας ζήτησε το νέο λογότυπο να φέρει το αρχικό τού ονόματός του, δηλαδή εμφανίζεται ένα S το οποίο παραπέμπει στο Σάλλας. αυτό φαίνεται πολύ ξεκάθαρα όταν κάποιος γεμίσει την μεσαία λωρίδα με το ίδιο χρώμα που έχει το φόντο.
    το ίδιο έχει κάνει και η οικογένεια Λάτση με το λογότυπο τής Eurobank στο οποίο φαίνεται ξεκάθαρα το LA



Στην περίπτωση που κάποιο σχόλιο περιέχει υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις, οι υπεύθυνοι της ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα να το καταργήσουν μερικώς ή πλήρως. Προς αποφυγή κακόβουλων μηνυμάτων (spam), τα μηνύματα που περιέχουν συνδέσμους προς άλλες ιστοσελίδες θα παραμένουν αφανή μέχρι να εγκριθούν από τους υπεύθυνους του designmag.gr.

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 13-10-2016 [2]

Λογότυπος για το Δήμο Σαρωνικού

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 10-10-2016 [23]

Η εικόνα του 57ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 27-09-2016 [0]

Η εξέλιξη του PURO από την høly

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 02-09-2016 [0]

Volvo Cars a new beginning

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ, ΝΕΑ 31-08-2016 [11]

Ο νέος λογότυπος της Καβάλας

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 05-08-2016 [1]

Η αφίσα του 22ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 15-07-2016 [0]

Rubika B601 μια ελληνική ξύλινη βιβλιοθήκη

ΆΡΘΡΑ, ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 20-05-2016 [11]

H οπτική επικοινωνία του Δήμου Κέας από τον Γιάννη Καρλόπουλο

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 16-05-2016 [9]

Η ταυτότητα της Σίφνου από τον Γιώργο Προμπονά

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 12-05-2016 [20]

Το ERT.gr αποκτά νέο(;) πρόσωπο



designmag.gr has been designed by
Beetroot and is powered by WordPress
Entries (RSS) and Comments (RSS).