Δείτε το νέο λογότυπο του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά

24-10-2013

Το βράδυ της περασμένης Τρίτης πραγματοποιήθηκαν με τρόπο λαμπρό τα εγκαίνια του ανακαινισμένου (μετά από 14 χρόνια αφωνίας) Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά, παρουσία τόσο του Προέδρου της Δημοκρατίας, όσο και του Πρωθυπουργού.
Πρόκειται για ένα κτίριο ιστορικό, που αποτελεί στολίδι, όχι μόνο για την πόλη του Πειραιά, αλλά και της Ελλάδας εν γένει. Οι περισσότεροι λοιπόν εστίασαν εκεί και στο πρόγραμμα, το οποίο αναμένεται να φιλοξενήσει στο μέλλον το θέατρο και λίγοι μόνο πρόσεξαν ότι η επανέναρξη της λειτουργίας του συνοδεύεται από ένα νέο λογότυπο το οποίο θα συνοδεύει και θα υπογράφει εφεξής την επικοινωνία του Θεάτρου

Δημιουργός του λογοτύπου είναι η JNL+.
Από την πλευρά μας, επικοινωνήσαμε με τους υπεύθυνους της JNL+ και σας παραθέτουμε όσα σχετικά είχαν να μας πουν

Με σεβασμό στην 118χρονη ιστορία του Θεάτρου και με το βλέμμα στη νέα πορεία που φιλοδοξεί να χαράξει στα Ελληνικά και Ευρωπαϊκά πολιτιστικά δρώμενα, η JNL+ ανέλαβε να δημιουργήσει ένα σήμα που θα ανταποκρίνεται στο διαχρονικό ρόλο του χώρου, προϊδεάζοντας και καλύπτοντας τα επόμενα βήματα του. Ένα λογότυπο που θα επικοινωνεί, χωρίς να περιορίζει τις πολιτιστικές πρωτοβουλίες του Θεάτρου. Που θα εκπροσωπεί, χωρίς να χαρακτηρίζει τις δράσεις που κάθε φορά θα υπογράφει.
Στο πλαίσιο αυτό, η έμπνευση δόθηκε από τη γεωμετρία των αρχικών γραμμάτων. Το σχήμα τους μεταλλάχτηκε σε βασικά γεωμετρικά σχήματα, στον κύκλο, το τετράγωνο και το τρίγωνο, τα οποία αποτελούν και την αρχέγονη βάση της αρχιτεκτονικής, ομολογώντας παράλληλα τη μοντέρνα διάσταση που ως ζωντανός πολιτιστικός οργανισμός μέσα στον αστικό ιστό μπορεί να λάβει.
Με χαρακτηριστικά Bauhaus και αδρές γραμμές το λογότυπο λειτουργεί ως ο συνδετικός κρίκος της αρχιτεκτονικής του κτιρίου και της βαρύνουσας υπόστασής του, ως κοιτίδα πολιτισμικού έργου της πόλης.
Το χρώμα που επιλέχθηκε, το ανοιχτό καφέ, αποπνέει μια φινέτσα σύμφωνη με την εξαιρετική αρχιτεκτονική του θεάτρου, σε απόχρωση διακριτή, χωρίς όμως να υπερκαλύπτει ή να χαρακτηρίζει το εκάστοτε περιεχόμενο της επικοινωνίας που υπηρετεί.

priearus2

Ο νέος λογότυπος

prireas1

Η δημιουργική πορεία έως το τελικό αποτέλεσμα

prires prirarad

 

18 Responses

  • ilias

    me sevasmo sto 118 xronia tou theatrou kathisame 1 lepto kai kaname auto!

  • crossbow

    “Με χαρακτηριστικά Bauhaus και αδρές γραμμές το λογότυπο λειτουργεί ως ο συνδετικός κρίκος της αρχιτεκτονικής του κτιρίου…”

    bauhaus to Δημοτικό Θέατρο;

  • soffia

    Σαν ιδέα δεν είναι κακό, η εκτέλεση όμως πολύ αδύναμη. Καλή η προσπάθεια από τους ανθρώπους του Θεάτρου.

  • Constantinos D.

    Κατ΄αρχάς, προφανής η επιρροή από το υπέροχο λογότυπο του Εθνικού Θεάτρου.

    Δυστυχώς, το τελικό αποτέλεσμα ωστόσο δείχνει ημιτελές και παράλληλα με κάποια τεχνικά προβλήματα (η απόσταση των τριών σχημάτων είναι εξαιρετικά μικρή μεταξύ τους—κάτι που δημιουργεί πρόβλημα στην ανάγνωση σε μικρότερα μεγέθη). Το ‘Θ’ διαβάζεται σαν ‘Ο’ και το τετράγωνο στο βάθος παύει να είναι ‘Π’ αφού το σχήμα του ‘χάνεται’ υπερβολικά. Επιπλέον, το ‘Δ’ χάνει ιδιαίτερα σε σύγκριση με τα δυο άλλα. Ενώ ο κύκλος και το τετράγωνο είναι τέλεια σχήματα (τεχνικά), το τρίγωνο δεν είναι—είναι προφανές πως για κάποιο λόγο τεντώθηκε προς τα πάνω, χάνοντας έτσι την τέλεια γεωμετρική αναλογία του. Επίσης και σαν μεγέθη, τα τρία στοιχεία διαφέρουν μεταξύ τους, αρχίζοντας από το μικρότερο (τρίγωνο) έως το μεγαλύτερο (τετράγωνο). Μπορώ να καταλάβω πως οι σχεδιαστές ήθελαν να δημιουργήσουν την ψευδαίσθηση του βάθους, ωστόσο το τελικό αποτέλεσμα δείχνει περισσότερο σαν λάθος αρχαρίου, παρά μια πετυχημένη αλλαγή προοπτικής.

    Πραγματικά εύχομαι, να δωθεί μια δεύτερη ευκαιρία στο συγκεκριμένο πρότζεκτ. Ένα τόσο ιστορικό κτίριο αξίζει σίγουρα πολύ περισσότερο επαγγελματισμό.

  • ilias

    Κωσνταντίνε είναι πολύ καλό που προσπαθείς να κάνεις βασικά μαθήματα οπτικής επικοινωνίας στου σχεδιαστές της JNL αλλά πραγματικά νομίζω ότι δε θα βοηθήσει καθόλου. Δεν είναι τυχαιό πως μεγάλες διαφημιστικές εταιρείες έχουν σούπερ πελάτες δημοσίου και έχον και το ελεύθερο να σκοτώνουν απλά μια εικόνα.

    Λες και δεν ξέρουν ότι είναι δουλειά του ποδαριού!
    Απλά το λογότυπο έπρεπε να γίνει… τι να κάνουμε τώρα

  • Κώστας Σ.

    χμ… Εγώ σκέφτομαι πως όποια γραμμή θα ήταν απευθείας αναφορά στο λογότυπο του Εθνικού θεάτρου, αλλά σε κάθε περίπτωση εντέλει τί ζητάμε?
    Σίγουρα το λογότυπο θα μπορούσες να έχει άπειρες διαφορετικές μορφές. Θα συμφωνήσω για τα περί των διαστάσεων του τριγώνου αλλά εν πάσει περιπτώσει… ηρεμία. Είναι σοβαρό, μετρημένο. Τόσο γεωμετρικά όσο και χρωματικά. Από εκεί και πέρα… εντάξει, περί ορέξεως…

  • Yiannis

    Το νεοκλασικό κτίριο είμαι σίγουρος πως θα λατρέψει ένα bauhaus λογότυπο που τυχαίνει να μοιάζει πολύ με το λογότυπο του Εθνικού.
    Anything goes? Ας είναι…αλλά επειδή μετά από σκέψη το αποφασίσαμε. Όχι γιατί αυτό ξέρω αυτό επιστεύομαι. Το bauhaus έτσι όπως το πάμε θα γίνει κατάρα.

  • Δημήτρης Κανελλόπουλος

    Το ειδα προχτες στην TV, και είπα “μπά;” Τώρα που το ξαναβλέπω μου φαίνεται λίγο νερόβραστο. Στον πειραία, το θέατρο είναι ένα σημείο αναφοράς (landmark). Ίσως μια αναφορά στο ίδιο το κτιριο να μια καλύτερη λύση, είδικα και συμφωνώ με τις αναφορες στο οτι έχουμε ένα γνωστό πλεόν σήμα με κοινά χαρακτηριστικά.

  • Ευάγγελος Κασσαβέτης

    Το είδα κι εγώ τις προάλλες στο τηλεοπτικό σποτ
    και αυτόματα σκέφτηκα “κακή αντιγραφή του καλού Εθνικού”.

  • Ωχ μανα μου!

    Αν περασεις στο λογοτυπο και μια οριζοντια γραμμη στη μεση ανετα θα μπορουσε να ηταν και λογοτυπο για καποιο σουβλατζιδικο του Πειραια…

  • ωχ μανα σου!

    https://www.facebook.com/photo.php?fbid=573304279392189&set=a.487572291298722.1073741825.100001378674418&type=1&theater

  • D koletsis

    Ναι να συμφωνώ και διαφωνώ με τον φιλο Ευάγγελο
    πολύ κακή αντιγραφή του λιγοτερο κακού Εθνικού…

    αλλα ισως υπάρχει ελπίδα
    οταν γινει Γυμνασιο,
    μπορεί αυτα τα παιδια του Δημοτικού που το εφτιαξαν
    να κάνουν καλυτερη δουλεία …μπορεί λεω, δεν ειναι και βεβαιο….

  • Άντε πάλι...

    Πολύ κακή αντιγραφή του κακού λογοτύπου του Εθνικού…

  • Stefanson.

    Πληροφοριακά, το τρίγωνο, ο κύκλος και το τετράγωνο καθαυτά δεν αποτελούν χαρακτηριστικά του Bauhaus, αλλά γεωμετρικά σχήματα.

    Για το κίνημα του Bauhaus σημασία είχε η αντιστοίχιση των τριών βασικών σχημάτων με τα τρία βασικά χρώματα: κόκκινο τετράγωνο, κίτρινο τρίγωνο, μπλε κύκλος (βλ. «Η Τέχνη του Χρώματος» του Γιοχάνες Ίττεν).

    Επίσης αναρωτιέμαι (όπως και ο κύριος Κλάγκος πιο πάνω) για το νόημα της ασυνάρτητης προσπάθειας σύνδεσης της σχολής Bauhaus με το νεοκλασικό κτίριο που είχε σχεδιάσει ο Ιωάννης Λαζαρίμος.

    Ίσως όμως να εξηγείται με το συνολικό ύφος σύνταξης του «επεξηγητικού» κειμένου της JNL+, το οποίο περιέχει λιγότερες ουσιαστικές πληροφορίες από τα βίντεο παρουσίασης των υποψηφίων Σταρ Ελλάς.

    Οπτικά, το △⚪☐ κατάφερε να μου ξαναφέρει στο μυαλό τον πρώτο λογότυπο της Electronic Arts (☐⚪△), αλλά δεν έχει τόση σημασία, μια και είναι προσωπική μου ανάμνηση. Είμαι όμως περίεργος να δω τις μελλοντικές εφαρμογές του λογοτύπου.

    Σχεδιαστικά, μου λείπει η οπτική διόρθωση της μεγέθυνσης του κύκλου, έτσι ώστε να μην δείχνει μικρότερος του τετραγώνου· μια τεχνική λεπτομέρεια αρκετά γνωστή στους σχετικούς του κλάδου. Επιπλέον συμφωνώ με όλες τις παρατηρήσεις στο σχόλιο του κυρίου Dobrovolski.

    Τέλος, θεωρώ ότι η ποιότητα του αποτελέσματος θα μπορούσε να είχε προκύψει και από διαγωνισμό για αρχιτέκτονες Πειραιώς και πάσης Ελλάδος με ηθική αμοιβή μια αναμνηστική πλακέτα 19 επί 14 εκατοστών με ξύλινο υπόστρωμα (MDF) και ασημί επιφάνεια χαραγμένη με laser (€40 από τον Ρούσσο), αλλά δεν θέλω να βάζω ιδέες.

    Πάμε παρακάτω.

  • benson

    “Η δημιουργική πορεία έως το τελικό αποτέλεσμα”.

    Αυτό. Τα λέει όλα.

  • tsolerman

    Συμφωνώ και επαυξάνω με όσα έγραψε ο Stefanson, προσθέτοντας
    (σχετικά με τις οπτικές διορθώσεις) ότι και το τρίγωνο θα έπρεπε
    να είναι ψηλότερο από το τετράγωνο (και από τον κύκλο), αλλά
    αυτά είναι «ψιλά γράμματα».

    Δεν συμφωνώ με τον D koletsis, που –αν κατάλαβα σωστά– υποστηρίζει
    ότι «παιδιά είναι θα μάθουν» (αν κάνω λάθος, παρακαλώ, διόρθωσέ μέ).
    Υποτίθεται ότι πουλάνε μια υπηρεσία ως επαγγελματίες. Αν δεν έμαθαν
    ήδη τα βασικά στη σχολή τους, που θα τα μάθουν; Πάνω στην πλάτη
    των πελατών τους;

  • D koletsis

    Tsoleman αγαπητέ

    συμφωνώ με τα λεγομενα σου…
    το σχολιο μου ηταν ενα ειρωνικό λογοπαιγνιο….
    γιατι δεν φταίνε ουσιαστικά αυτοί που “εφτιαξαν” αυτό το “λογοτυπό”
    αλλά αυτοί που το επελεξαν και το πλήρωσαν ( πληρώσαμε )….

    και όσο τα συμφεροντα, οι φιλίες και οι συμπαθειες κυβερνάνε αυτόν τον χώρο και τόπο….

    μην περιμενετε τιποτα αξιολογο….

  • όχι η χολή

    Πέντε μερες κοιτάω αυτο το post….. Ακόμα δεν έχω συνταξει την γραμμή υπεράσπισης του κατηγορουμένου. Θα το ψάξω λίγο ακομα…. Για την ώρα θα ήθελα πολύ να κράξω αλλά μεκαλυψατε με τα παραπανω σεντόνια.



Στην περίπτωση που κάποιο σχόλιο περιέχει υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις, οι υπεύθυνοι της ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα να το καταργήσουν μερικώς ή πλήρως. Προς αποφυγή κακόβουλων μηνυμάτων (spam), τα μηνύματα που περιέχουν συνδέσμους προς άλλες ιστοσελίδες θα παραμένουν αφανή μέχρι να εγκριθούν από τους υπεύθυνους του designmag.gr.

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 18-05-2017 [4]

Η αφίσα της νέας ταινίας του Γιώργου Λάνθιμου

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 25-04-2017 [0]

Οι αφίσες του 13oυ ADAF από το designpark

Ο Χάρης Τσέβης δημιουργεί για την Save the Children

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 06-04-2017 [7]

Οι αφίσες του φετινού Φεστιβάλ Αθηνών-Επιδαύρου

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 30-03-2017 [3]

O Στέφανος Κολτσιδόπουλος σχεδιάζει για την ΕΥΔΑΠ

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 13-03-2017 [0]

O Mαρίνος Κολοκοτσάς σχεδιάζει το Melima

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 08-03-2017 [7]

Ανανέωση για την “Γρηγόρης” από το Bob Studio

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 13-10-2016 [2]

Λογότυπος για το Δήμο Σαρωνικού

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 10-10-2016 [23]

Η εικόνα του 57ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 27-09-2016 [0]

Η εξέλιξη του PURO από την høly



designmag.gr has been designed by
Beetroot and is powered by WordPress
Entries (RSS) and Comments (RSS).