Πώς αντιμετώπισαν τα ΜΜΕ το λογότυπο της ελληνικής προεδρίας

02-12-2013

Μια εβδομάδα πέρασε από την παρουσίαση του λογοτύπου της Ελληνικής Προεδρίας του Συμβουλίου και, συν όλα τα άλλα, η συγκεκριμένη εργασία αποτέλεσε μια πρώτης τάξεως ευκαιρία να ασχοληθούν όλα ανεξαιρέτως τα μεγάλα ΜΜΕ με ένα θέμα που άπτεται του σχεδιασμού της επικοινωνίας.

Στην ειδικά αφιερωμένη στην παρουσίαση του λογοτύπου εκδήλωση, αναφερόμενος στο λογότυπο ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης κ. Βενιζέλος τόνισε ότι «Στόχος της ελληνικής Προεδρίας είναι το λογότυπο να είναι απλό, λιτό αλλά περιεκτικό», και διευκρίνισε ότι είναι «απλό στη σχεδίαση αλλά πλούσιο σε ουσία, όπως επιβάλλει η έννοια του ελληνικού “μέτρου”, καθώς και απλό, αλλά ουσιαστικό, όπως θέλουμε να είναι η Ελληνική Προεδρία προς όφελος όλων των ευρωπαίων πολιτών».

To εκτενές ρεπορτάζ της Καθημερινής αναφέρει:

Συνεχίζοντας, ο αντιπρόεδρος πρόσθεσε ότι θέλαμε ένα λογότυπο ευρωπαϊκό και με ξεκάθαρη ελληνική σφραγίδα. Λογότυπο που αναδεικνύει σε πρώτο πλάνο το E και το U του European Union, της Ένωσής μας, αλλά τα αποτυπώνει με έναν τρόπο ευρηματικό, ελληνικό, που παραπέμπει σε σχήματα ελληνικά, ντυμένα με ελληνικά χρώματα οικεία σε όλους με φόντο την θάλασσα. Τη θάλασσα ως θεμελιώδες στοιχείο της ελληνικής ταυτότητας, αλλά και της ευρωπαϊκής ιστορίας. Τη θάλασσα ως οριζόντια προτεραιότητα της Προεδρίας μας αλλά και ως παράγοντα ανάπτυξης και θέσεων εργασίας για όλη την Ευρώπη, μέσω της γαλάζιας ανάπτυξης που αφορά τομείς αιχμής όπως ο τουρισμός, η ενέργεια, η αλιεία.
Παράλληλα, σημείωσε ότι θέλαμε ένα λογότυπο που υπενθυμίζει σε όλους την αφήγηση της Ευρώπης που μας ένωσε, μετά από ανείπωτες καταστροφές και παγκόσμιους πολέμους. Την αφήγηση που λέει ότι σε αυτή την οικογένεια, είναι απόφασή μας και προς όφελος όλων μας να πορευόμαστε μαζί, άλλοτε σε ήρεμους καιρούς, άλλοτε σε φουρτουνιασμένους καιρούς. Αλλά το ταξίδι είναι κοινό, κοινές οι ευθύνες, κοινά τα προβλήματα, κοινός ο στόχος και κυρίως κοινές οι λύσεις που χρειαζόμαστε.
Αναφερόμενος στο τέταρτο χαρακτηριστικό στοιχείο του λογοτύπου της Ελληνικής Προεδρίας, ο κ. Βενιζέλος έκανε λόγο για το «ημικύκλιο» σημειώνοντας, ότι αντιπροσωπεύει το Κοινοβούλιο αλλά και το αρχαίο θέατρο, το ωδείο. Το ημικύκλιο ως σύμβολο της μήτρας, όπου γεννήθηκε η Δημοκρατία, η ελεύθερη σκέψη, η διαπάλη των απόψεων, αλλά και ο αρχαίος και σύγχρονος πολιτισμός.
Το ημικύκλιο ως αδιάρρηκτος δεσμός που ενώνει το χθες με το σήμερα, το αρχαίο με το νέο, το αρχαίο ελληνικό πνεύμα με τη σύγχρονη ελληνική και κοινή ευρωπαϊκή μας κληρονομιά, πάνω στις αρχές της Δημοκρατίας, της ελεύθερης σκέψης και της ελεύθερης έκφρασης.
Ολοκληρώνοντας την περιγραφή του λογοτύπου της Προεδρίας ο κ. Βενιζέλος αναφέρθηκε στο τελευταίο συνθετικό του στοιχείο, αυτό της «αισιοδοξίας», τονίζοντας ότι «θέλαμε ένα λογότυπο αισιόδοξο . Μία ρεαλιστική νότα αισιοδοξίας, την οποία όλοι χρειαζόμαστε στην Ευρώπη και στην Ελλάδα, χωρίς να παραγνωρίζουμε ούτε το τι έγινε, ούτε τα προβλήματα, ούτε τη δύσκολη πορεία που έχουμε μπροστά μας».
Σχετικά με το κόστος της δημιουργίας του λογοτύπου της Ελληνικής Προεδρίας, υπογράμμισε ότι προέκυψε με ελάχιστη δαπάνη και ευχαρίστησε για την συμβολή της, την εταιρεία Beetroot, ενώ παράλληλα στάθηκε και στη συμμετοχή των στελεχών της Δημόσιας Διοίκησης, που με το μεράκι και τον προβληματισμό τους συντέλεσαν στο τελικό αποτέλεσμα.
(Το υπουργείο Εξωτερικών απευθύνθηκε σε διάφορες εταιρείες για να προτείνουν logo Ελληνικής Προεδρίας. Καταλληλότερη επιλογή, σε σχέση με το προφίλ και τους στόχους της Ελληνικής Προεδρίας, θεωρήθηκε αυτή της Beetroot, μια ελληνική εταιρία νέων δημιουργών. Το ύψος της σύμβασης ανέρχεται σε 10.000 ευρώ για όλη την οπτική και λεκτική ταυτότητα της Προεδρίας (δημιουργικό ιστοσελίδας, banners, λογότυπο, διαδικτυακές εφαρμογές, έντυπες εφαρμογές κ.α.), το χαμηλότερο ποσό που έχει δοθεί ποτέ από Προεδρία για ένα τέτοιο έργο).

Στην συντριπτική τους πλειοψηφία τα τηλεοπτικά κανάλια, οι εφημερίδες και οι ιστοσελίδες αναφέρονται στο λιτό χαρακτήρα του σχεδίου το οποίο έχει αναφορά σε ελληνικά στοιχεία. Η Ελευθεροτυπία παραπέμπει μάλιστα στο άρθρο του designmag.gr, το οποίο ήταν το πρώτο μέσο που παρουσίασε το λογότυπο. Το Έθνος, με αφορμή τη συγκεκριμένη εργασία, κάνει μια σύντομη παρουσίαση στην beetroot. Η Αυγή σημειώνει ότι η παρουσίαση έγινε “στη σκιά του ιλίγγου και της εξεταστικής για τα υποβρύχια” και έχει ως τίτλο “Πού πας καραβάκι με τέτοιο καιρό”, ενώ το newpost.gr δημιουργεί ένα κουίζ για να ερμηνεύσει το κοινό, τι ακριβώς βλέπει στο νέο λογότυπο.

Σχεδόν άμεσα κυκλοφορούν σατυρικές του σχεδίου (δείτε εδώ κι εδώ), σε κάθε όμως παρουσίαση λείπει η κριτική (θετική ή αρνητική). Μια σχετική έρευνα στο google θα σας οδηγήσει σε δεκάδες άρθρα, δύσκολα όμως θα βρείτε κάποια κριτική.

Εξαίρεση αποτελεί η εφημερίδα Kontra News του ομίλου Κουρή, η οποία σε πρωτοσέλιδο δημοσίευμά της, πληροφορεί το ευρύ κοινό “Πληρώσαμε 12.500€ για ένα παιδικό σκίτσο” (ο τίτλος στρογγυλοποιεί ελαφρώς προς τα πάνω το ποσό που περιλαμβάνει το 23% του ΦΠΑ) και έχει ως υπότιτλο “Προκαλεί η σπατάλη για το ‘σήμα’ της ελληνικής προεδρίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση” (το οποίο έρχεται σε αντίθεση με το σχόλιο της Καθημερινής ότι πρόκειται για το χαμηλότερο ποσό που έχει δοθεί ως σήμερα από Προεδρία για αντίστοιχο έργο). Τουλάχιστον περιέχει ένα χαρακτηρισμό: το “σκίτσο” είναι “παιδικό”.

kontra3

5 Responses

  • Χάρης Τσέβης

    Πολύ χαμηλό επίπεδο δημοσιογραφούντων.
    Πολύ μέτριοι οι κυβερνητικοί παρουσιαστές.
    Ευτυχώς πολύ καλή η δουλειά των σχεδιαστών.

    Σε δυσαρμονία με το “κατεστημένο” το Ελληνικό design γίνεται “επικίνδυνα” πρωτοπόρο. Προσωπικά χαίρομαι.

  • AΡΤΕΜΗΣ ΡΟΥΣΣΟΣ

    Συμφωνώ απόλυτα με τον Χάρη. Το πρόβλημα είναι ότι τελικά οι κρίνοντες δεν μπορούν να διακρίνουν το μεγαλείο του απλού και το ταυτίζουν με το ισοπεδωμένο απλοϊκό. Όσον αφορά το κόστος, είναι το ελάχιστο δυνατό για όλο το πακέτο της οπτικής επικοινωνίας της ελληνικής προεδρίας. Ο όμιλος Κουρή καλά θα κάνει ασχοληθεί με την αισθητική των εντύπων του.

  • Ρενάτο Τάτα

    χμ… ναι.

    αυτοί είναι οι ίδιοι δημοσιογράφοι που θα επιβραβεύσουν τους beetroot
    μόλις η συγκεκριμένη δουλειά διακριθεί σε κάποιο φεστιβάλ, και φυσικά,
    θα μιλήσουν για το πόσο περήφανους μας κάνουν σαν έλληνες.

    μπράβο στους beetroot, που παραμένουν beetroot 🙂

    ρισπέκτ,
    ρενάτο τάτα

  • Leonidas

    Το λέει ο υποτίτλος “κόντρα σε όλους και σε όλα” ειναι αστειο.!
    Πως πας κύριε κόντρα σε όλα; Οι δημοσιογράφοι πληρωνονται
    για να βγάζουν χολή…μην πέρνεται σοβαρά τάτεια αρθρα δεν
    χρειάζονται επαναδημοσίευση.!

  • Ευάγγελος Τούρκογλου

    Πάλι καλά που δεν μάθαμε τί έγραψαν τα “Ιατρικά Ανάλεκτα”, “Auto Τρίτη” και “7 Μέρες TV” για το λογότυπο. Ακόμα.



Στην περίπτωση που κάποιο σχόλιο περιέχει υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις, οι υπεύθυνοι της ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα να το καταργήσουν μερικώς ή πλήρως. Προς αποφυγή κακόβουλων μηνυμάτων (spam), τα μηνύματα που περιέχουν συνδέσμους προς άλλες ιστοσελίδες θα παραμένουν αφανή μέχρι να εγκριθούν από τους υπεύθυνους του designmag.gr.

ΔΙΑΦΟΡΑ 27-01-2017 [0]

Συνδρομές μελών της Ένωσης Γραφιστών Ελλάδας για το 2017

ΔΙΑΦΟΡΑ 25-10-2016 [0]

Ολοκληρώθηκε με επιτυχία το Toolkit Designers Meeting 2016

ΔΙΑΦΟΡΑ 12-10-2016 [0]

Ανοιχτή πρόσκληση για συμμετοχή στην έκθεση της Στέγης “Tomorrows”

ΔΙΑΦΟΡΑ 10-10-2016 [0]

Σε διαβούλευση ο φάκελος των ανοικτών διαγωνισμών από την Ένωση Γραφιστών

ΔΙΑΦΟΡΑ 20-07-2016 [0]

Post-nostalgia: το Design συναντά την ουτοπία

ΔΙΑΦΟΡΑ 18-04-2016 [14]

Ψηφίστε το καλύτερο ΕΒΓΕ της φετινής τελετής

ΔΙΑΦΟΡΑ 06-04-2016 [1]

Θυμάστε το λογότυπο που δεν τόλμησε η ΗΡ να εγκρίνει;

ΔΙΑΦΟΡΑ 28-03-2016 [0]

Πρωτοβουλία διαμαρτυρίας εναντίον εκπαιδευτικού οργανισμού

ΔΙΑΦΟΡΑ 26-01-2016 [0]

100 χρόνια Bauhaus, η επέτειος ενός κινήματος που άλλαξε τον κόσμο.

ΔΙΑΦΟΡΑ 04-01-2016 [0]

H γραφιστική στο φετινό Αthens Voice Choice



designmag.gr has been designed by
Beetroot and is powered by WordPress
Entries (RSS) and Comments (RSS).