H αφίσα του 58ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

12-10-2017

Το περασμένο καλοκαίρι ανακοινώσαμε από αυτές τις σελίδες τον ανοιχτό διαγωνισμό για τον σχεδιασμό της αφίσας του 58ου φεστιβάλ της Θεσσαλονίκης. Τελικά ο διαγωνισμός αυτός, στο οποίο έλαβαν μέρος αρκετά γνωστά γραφεία κηρύχθηκε άγονος. Σύμφωνα με την επικοινωνία που είχαμε με τους ανθρώπους του φεστιβάλ, η κριτική επιτροπή αποφάσισε ότι καμία από τις υποβληθήσες προτάσεις δεν ικανοποιούσε στον βαθμό που έπρεπε τα ζητούμενα.
Ως αποτέλεσμα, το φεστιβάλ στράφηκε ξανά στη λύση της απευθείας ανάθεσης. Οι υπεύθυνοι ζήτησαν από το πολυβραβευμένο γραφείο Red Creative να αναλάβει να δώσει λύση στο διαφαινόμενο αδιέξοδο.

Το παραδοτέο είναι μια σειρά τεσσάρων αφισών, η οποία στηρίζεται σε ένα από τα βασικά στοιχεία του σινεμά και της εικόνας: την έννοια του κάδρου.

Το κινηματογραφικό κάδρο είναι το πεδίο δράσης του ενορχηστρωτή των πλάνων, του σκηνοθέτη, ο οποίος χρησιμοποιεί το κάδρο για να πλάσει τις εικόνες, τα πλάνα της ταινίας που οραματίστηκε. Το κάδρο είναι μέρος της πραγματικότητας και βάση-φόντο του σινεμά μυθοπλασίας. Μέσα του τεκταίνονται και τεκμαίρονται «πράματα και θάματα».

Κάθε κινηματογραφικό κάδρο και κάθε πλάνο «είναι ουσιαστικά ένα καλλιτεχνικό προϊόν διαφορετικό από την αντικειμενική πραγματικότητα» [Rudolf Arnheim]. Κάθε κινηματογραφικό κάδρο και κάθε πλάνο είναι ταυτόχρονα και πλάνη του χρόνου. Σύμφωνα με τα λόγια του πατέρα του χωροχρόνου, «η διάκριση σε παρελθόν, παρόν και μέλλον είναι απλά μια ανθεκτική έμμονη πλάνη» [Albert Einstein].

Οι φωτογραφίες είναι παρμένες από την ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης (Θερμαϊκός, δυτικές συνοικίες, ταράτσες στο κέντρο, προβλήτα στην Αρετσού). Έχουν, δε, το φως και την ατμόσφαιρα του φεστιβαλικού Νοεμβρίου.

Σχεδιασμός: Red Creative
Φωτογραφίες: Σίμος Σαλτιέλ

4 Responses

  • Γρηγόρης

    (χωρίς καμία δόση γρκίνιας) Ατύχεστατη η επιλογή της preview εικόνας σε σχέση με το περιεχόμενο αγαπητό +design. Σε προκαταβάλει αρνητικά πριν δεις το άρθρο.

  • tsolerman

    Καταρχήν, συγχαρητήρια στη Red Creative.

    Δυστυχώς, δεν μπορώ να πω το ίδιο για τη διαδικασία του διαγωνισμού. Το γραφείο μου (Oxhouse Design Studio) συμμετείχε στον διαγωνισμό με 3 προτάσεις. Στις 31 Ιουλίου μου ανακοίνωσαν ότι η συμμετοχή μου δεν επιλέχθηκε. Από τότε δεν υπήρξε καμιά επικοινωνία για την εξέλιξη του διαγωνισμού. Έμαθα ότι κυρήχθηκε άγονος μετά από τηλεφώνημά μου (συμπτωματικά) μια μέρα πριν την τελική ανακοίνωση. Η επιτροπή δεν μπήκε καν στον κόπο να ενημερώσει η ίδια τους διαγωνιζόμενους για το τί έγινε.

    Μια τέτοια πρακτική δείχνει να μην σέβεται τον κάπο που κατέβαλαν (αμισθί) οι διαγωνιζόμενοι. Τέλος, το γεγονός ότι συμμετείχαν αρκετά γνωστά γραφεία (σύμφωνα με το άρθρο), αλλά κανένα δεν κατάφερε να σχεδιάσει μια αφίσα αντάξια του διαγωνισμού, φαίνεται -το λιγότερο- παράδοξο.

  • Souzi Tsouzi

    Οσα δε φτανει η αλεπου…

  • Νικος

    @tsolerman

    Συμφωνω απολυτα με την τελευταια σου παραγαφο. Ειναι λιγο περιεργο εως (αισιως) παραδοξο, οντως.

    Δεν καταλαβαινω ομως που ειναι το προβλημα σε ολα τα υπολοιπα με βαση τα λεγομενα σου. Το Φεστιβαλ σε ενημερωσε (ως οφειλε) για την μη επιλογη της προτασης σου. Αρα νομιζω ειναι σωστοι απεναντι σου. Απο εκει και περα σιγα μην δινει λογαριασμο για οτιδηποτε αλλο. Θα επρεπε να το περιμενεις. Διοτι με βαση το ιστορικο του, μια ζωη ολοι οι σχεδιαστες γκρινιαζανε-ουμε για τις πρακτικες του. Ας μην εστελνες. Και μονο που ηταν δωρεαν, σου λενε εξ’αρχης οτι “δεν σεβονται τον κοπο του σχεδιαστη”. Τι σου φαινεται λοιπον παραξενο? Μηπως συμμετεχοντας σε εναν διαγωνισμο τετοιων προδιαγραφων βοηθας κι “εσυ” με τον τροπο σου να μην αναγνωριζουν τελικα τον κοπο του σχεδιαστη?

    Σχετικα με την προταση: Μου αρεσει πολυ το κονσεπτ, δεν μου αρεσε τοσο η εκτελεση. Αλλα αυτα περι ορεξεως.



Στην περίπτωση που κάποιο σχόλιο περιέχει υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις, οι υπεύθυνοι της ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα να το καταργήσουν μερικώς ή πλήρως. Προς αποφυγή κακόβουλων μηνυμάτων (spam), τα μηνύματα που περιέχουν συνδέσμους προς άλλες ιστοσελίδες θα παραμένουν αφανή μέχρι να εγκριθούν από τους υπεύθυνους του designmag.gr.

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 09-10-2017 [0]

Kλασικά παιχνίδια με άρωμα Ελλάδας από τον Ιωάννη Εργελετζή

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 05-10-2017 [0]

Ένας μελισσοκόμος από την BusyBee

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 18-07-2017 [0]

To polkadot σχεδιάζει για την Strange Brew

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 10-07-2017 [5]

Ιδού ο νέος λογότυπος της Κοζάνης

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 02-07-2017 [4]

Viupax™. Πρωτοποριακή συσκευασία παπουτσιών

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 26-06-2017 [5]

Νέα εικόνα για τους Μύλους Αγ. Γεωργίου από την Mousegraphics

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 20-06-2017 [8]

Mηλοκλέφτης από την Yalos Branding Intelligence

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 19-06-2017 [5]

To Comeback Studio δημιουργεί για τη Γιορτή της Μουσικής

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 25-05-2017 [1]

Η αφίσα του 7ου Athens Open Air Film Festival από τον Βασίλη Μέξη



designmag.gr has been designed by
Beetroot and is powered by WordPress
Entries (RSS) and Comments (RSS).