Μηδέν το αποτέλεσμα – τι θα κάνει τώρα η Ρόδος για το λογότυπο της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας

02-08-2015

Πριν λίγες ημέρες φιλοξενήσαμε αναφορά σχετικά με διαγωνισμό για την  ανάδειξη της Ρόδου ως Πολιτιστικής Πρωτεύουσας της Ευρώπης για το έτος 2021.
Εν τάχει, να θυμίσουμε ότι ο αρμόδιος οργανισμός της υποψηφιότητα ενημέρωνε τους ενδιαφερόμενους σχεδιαστές να δημιουργήσουν και να υποβάλλουν τις προτάσεις τους μέσα σε 10 μέρες, δεν ανέφερε πουθενά την κριτική επιτροπή και προσέφερε έπαθλα ύψους €3.000 και για τις τρεις καλύτερες δημιουργίες, συνολικά.

Υπό τις συνθήκες αυτές, μάλλον δεν αποτελεί έκπληξη ότι ο διαγωνισμός δεν στέφθηκε από επιτυχία. Σύμφωνα με τους διοργανωτές 150 άτομα, ζήτησαν και πήραν την προκήρυξη, αλλά στο τέλος μόνο 18 φάκελοι υπεβλήθησαν. Από αυτές τις προτάσεις οι δέκα ακυρώθηκαν για τυπικούς λόγους και ουσιαστικά εξετάσθηκαν μόνο οκτώ προτάσεις, οι οποίες κρίθηκαν τελικά ανεπαρκείς.

Συν τοις άλλοις, μάθαμε ότι η κριτική επιτροπή ήταν τριμελής και αποτελείτο από τους: Βαγγέλη Παυλίδη (σκιτσογράφος), Νάσια Στουραϊτη (εκπρόσωπος νέας γενιάς!!!;) και Μary Miller (καλλιτεχνική διευθύντρια του οργανισμού Stavanger-πολιτιστική πρωτεύουσα της Ευρώπης 2008).

H λύση που, υπό τις συνθήκες, προέκρινε η ΔΕΡΜ ΑΕ (η δημοτική επιχείρηση δηλαδή, που έχει αναλάβει να “τρέξει” την υποψηφιότητα της Ρόδου ως Πολιτιστική Πρωτεύουσας της Ευρώπης) είναι να διεξάγει πάλι διαγωνισμό, δίνοντας αυτή τη φορά μεγαλύτερα χρονικά περιθώρια στους δημιουργούς, ώστε να σχεδιάσουν ένα λογότυπο που θα ανταποκρίνεται στο ζητούμενο του διαγωνισμού.
Σε σχετική του ανακοίνωση, ο αντιδήμαρχος Πολιτισμού κ. Τέρης Χατζηιωάννου αναφέρει:
«…Αυτό που διαπίστωσε η επιτροπή ήταν ότι όλες οι προτάσεις δεν κατάφεραν να αποδώσουν την κεντρική ιδέα που είχε τεθεί για το λογότυπο της Ρόδου, δηλαδή το ταξίδι και το φως.
Η εισήγηση προς τη ΔΕΡΜΑΕ είναι ότι δεν ικανοποιούνται από το αποτέλεσμα και μπαίνουμε σε μία διαδικασία, κατά την οποία σύντομα η εταιρία θα δημοσιεύσει την προκήρυξη και πάλι και θα δώσουμε περισσότερο χρόνο.
Οφείλω να πω ότι αυτή τη διαδικασία θα μπορούσαμε πολύ εύκολα να την αναθέσουμε σε ένα γραφείο και να σχεδιάσει το λογότυπο για τη Ρόδο. Όμως εμείς θέλαμε να μπούμε σε μία διαγωνιστική διαδικασία συμμετοχική για την κοινωνία και σε αυτό θα επιμείνουμε.
Αυτή τη φορά όμως θα δώσουμε περισσότερο χρόνο ώστε μέχρι τα μέσα Σεπτεμβρίου, να κατατεθούν νέες προτάσεις. Το λογότυπο είναι μία πολύ μεγάλη υπόθεση, πρέπει να φέρει τη ψυχή της πρότασης και της υποψηφιότητας…»

rodoscast

3 Responses

  • Peter the Grande

    “Οφείλω να πω ότι αυτή τη διαδικασία θα μπορούσαμε πολύ εύκολα να την αναθέσουμε σε ένα γραφείο και να σχεδιάσει το λογότυπο για τη Ρόδο.”
    Kάντο βρε άνθρωπε κι άσε μας στην ησυχία μας…

  • Κατερίνα Ζμπέεβα

    α. Δεν έπρεπε να εξηγούν οι υπεύθυνοι τι ακριβώς εννοούν με το “10 συμμετοχές ακυρώθηκαν για τυπικούς λόγους”;;;
    β. Αυτή η εκπρόσωπος νέας γενιάς μέσα στην κριτική επιτροπή… τι φάση;!

  • Thanasis

    Shmera h parousiash.
    http://www.rodiaki.gr/article/322088/paroysiazetai-to-logotypo-gia-thn-diekdikhsh-ths-politistikhs-prwteyoysas-apo-thn-rodo



Στην περίπτωση που κάποιο σχόλιο περιέχει υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις, οι υπεύθυνοι της ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα να το καταργήσουν μερικώς ή πλήρως. Προς αποφυγή κακόβουλων μηνυμάτων (spam), τα μηνύματα που περιέχουν συνδέσμους προς άλλες ιστοσελίδες θα παραμένουν αφανή μέχρι να εγκριθούν από τους υπεύθυνους του designmag.gr.

ΝΕΑ 08-11-2017 [0]

Έφυγε από κοντά μας η Τζένη Ορνεράκη

ΝΕΑ 30-10-2017 [0]

Ελληνική πρωτιά στη μακρινή Ιαπωνία

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ, ΝΕΑ 12-10-2017 [11]

H αφίσα του 58ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

ΝΕΑ 28-09-2017 [0]

Έλληνες αποδεδειγμένα οι κορυφαίοι σχεδιαστές συσκευασίας στον κόσμο

ΝΕΑ 25-09-2017 [0]

Η φετινή σοδειά της Ελλάδας στα Pentawards

ΝΕΑ 04-09-2017 [15]

Ελληνική επιτυχία στα Type Directors Club Awards

ΝΕΑ 29-08-2017 [0]

Ριζικές αλλαγές του χρόνου στο τμήμα γραφιστικής του ΤΕΙ

ΝΕΑ 25-08-2017 [3]

Μια Ελληνίδα ανάμεσα στους κορυφαίους του Adobe Achievement Awards

ΝΕΑ 14-07-2017 [2]

Πένθος για τη διεθνή οικογένεια της αφίσας

ΝΕΑ 23-06-2017 [0]

Μεγάλη επιτυχία για την ελληνική διαφήμιση



designmag.gr has been designed by
Beetroot and is powered by WordPress
Entries (RSS) and Comments (RSS).