Ποιος σχεδίασε τη ΡΙΚΣΣΥ;

05-12-2012

Εδώ και δύο μέρες στην πολιτική συζήτηση έχει έντονα εισέλθει ένας νέος σχηματισμός, που ακούει στο όνομα ΡΙΚΣΣΥ (Ριζοσπαστική Κίνηση Σοσιαλδημοκρατικής Συμμαχίας).
Όπως είναι φυσικό, ιδιαίτερα στους κύκλους των γραφιστών, η συζήτηση έχει επεκταθεί και στο σήμα της κίνησης του κου Λοβέρδου.
Ως το “μέσο ενημέρωσης” του χώρου, ψάξαμε να βρούμε ποιο γραφείο βρίσκεται πίσω από το συγκεκριμένο έργο.
Ο δρόμος (από τη στιγμή που δεν είναι κρυφός), δεν άργησε να μας φέρει στην πόρτα του πολυβραβευμένου γραφείου mousegraphics.
Επιχειρήσαμε να διερευνήσουμε την όλη διαδικασία, με τον επικεφαλής του γραφείου, Γρηγόρη Τσακνάκη, ο οποίος όμως με ευγένεια και πολύ χιούμορ κατέληξε: «Φτιάξαμε απλά ένα λογότυπο. Δε θα ήθελα να πω κάτι παραπάνω επί τούτου, μια και γνωρίζω καλά, ότι ό,τι κι αν πω θα χρησιμοποιηθεί εναντίον μου» (γέλια).

 

18 Responses

  • Andreas Xenoulis

    Τουλάχιστον -στο δικό μου μάτι πάντα- ο λογότυπος με προδιαθέτει σε κάτι φρέσκο και άρτια δομημένο. Για να δούμε αν ισχύει κάτι τέτοιο και στο νέο αυτό “σχηματισμό”.

  • Peter Kostopoulos

    Ε συγνώμη τώρα αλλά είσαι αλίθορος!

  • mister

    @ peter kostopoulos

    Κι εσύ αγενής και ανορθόγραφος

  • Peter Kostopoulos

    Αλλά ειλικρινής.

  • Γιώργος Τριανταφυλλάκος

    Αν μου επιτρέπετε(-αι) με προβληματίζουν κάποια σημεία:

    1. η υπερβολικά λεπτή διαγώνια και οι αντίστοιχες πολύ μικρές αποστάσεις των γραμμάτων. Στοιχεία τα οποία χάνονται σε πολύ μικρά μεγέθη (π.χ. δείτε το site)

    2. οι σκιάσεις (κυρίως για τους ίδιους λόγους). Να ρωτήσω αν υπάρχει καθαρή, εντελώς flat εκδοχή του σήματος χωρίς σκιάσεις και ενδεχομένως και χωρίς την διαγώνια γραμμή και τις μικρές αποστάσεις μεταξύ των γραμμάτων;

    3. η όρθια διάταξη των στοιχείων η οποία μπορεί να αποβεί προβληματική συγκρινόμενη με τα σήματα άλλων κομμάτων. Πλέον η συνηθέστερη χρήση λογοτύπων κομμάτων είναι η τηλεοπτική οθόνη, είτε σε γραφικές παραστάσεις δημοσκοπήσεων, είτε δίπλα στην παρουσίαση ονομάτων καλεσμένων σε τηλεοπτικές συζητήσεις (θα έλεγα ότι η κατεξοχήν και αποκλειστική χρήση τους σε αφίσες ή σημαιάκια ευτυχώς έχει παρέλθει – εφαρμογές στις οποίες μάλλον θα λειτουργούσε καλά το εν λόγω σήμα). Η μόνη εξαίρεση είναι ίσως οι ομιλίες σε κλειστούς χώρους όπου το σήμα δεσπόζει σε κάποια κατασκευή στο φόντο. Οι δυο πρώτες ωστόσο (συνηθέστερες) εφαρμογές απαιτούν την χρήση του σε μικρό μέγεθος (άρα προκύπτει το πρόβλημα 1). Πρόβλημα που εντείνεται εξ ανάγκης και λόγω της όρθιας διάταξης των στοιχείων του λογοτύπου. Είτε θα πρέπει να μικρύνει ώστε να ισορροπήσει καθ’ ύψος με τα υπόλοιπα λογότυπα, είτε θα ξεχωρίζει λόγω ύψους (εκτός και αν αυτός ήταν ο στόχος). Καθαρά ενημερωτικά, να ρωτήσω αν και με ποιο τρόπο οι σχεδιαστές πραγματοποίησαν κάποια συγκριτική μελέτη με τα υπόλοιπα σήματα των κομμάτων/ανταγωνιστών; (είμαι σίγουρος ότι το έκαναν, απλά θα με ενδιέφερε η διαδικασία)

    4. το κακοσχεδιασμένο Κ. Αντιλαμβάνομαι ότι για λόγους συνέπειας στη γεωμετρία έπρεπε να γίνει έτσι, αλλά φοβάμαι ότι είναι πραγματικά κακό. Και ακριβώς επειδή είναι στο κέντρο και ακριβώς επειδή αυτό είναι η αφορμή και εν τέλει οδηγεί την διαγώνιο γραμμή, το πρόβλημα γίνεται ακόμη πιο έντονο.

    5. τέλος, με προβληματίζει το χρώμα. Αφενός ιδεολογικά (… είπαμε “ριζοσπαστική” σοσιαλδημοκρατία αλλά μην τρελαθούμε κιόλας…) αλλά και αισθητικά. Νομίζω ότι είναι και το μαύρο και το βαθύ κόκκινο είναι υπερβολικά βαριά χρώματα για μια τέτοια εφαρμογή. Υποκειμενική άποψη αυτή αλλά η πρώτη μου ενστικτώδης αντίδραση/εντύπωση ήταν μάλλον αρνητική (κυρίως λόγω του σκούρου κόκκινου): μαυρίλα, μελαγχολία και άλλα αρνητικά συναισθήματα (ξαναλέω υποκειμενικό όλο αυτό – ένας ψυχίατρος πιθανώς να έβρισκε κάτι να πει για αυτή μου την αποστροφή στο συγκεκριμένο χρώμα :-). Επίσης, ενημερωτικά, θα μπορούσα να ρωτήσω με ποιο τρόπο έγινε η έρευνα για την επιλογή χρώματος;

  • Γιώργος Τριανταφυλλάκος

    Πέραν αυτών και κλείνω εδώ (και αυτό δεν αφορά σε καμία περίπτωση τους σχεδιαστές): μπορεί το όνομα να είναι εύηχο, αλλά ως αρχικά είναι τραγικά δύσκολο… Στοιχηματίζω από τώρα ότι κανείς δεν πρόκειται να θυμάται που μπαίνουν οι τελείες ή αν είναι 2 τα Σ ή 2 τα Κ (το λάθος είχε γίνει ήδη από τις πρώτες μέρες, όταν στο title στο header της σελίδας αντί για rikssy.gr έγραφε rikksy.gr – πλέον έχει διορθωθεί).

  • Peter Kostopoulos

    @ mister
    Συμπαθάτε με αλλά έχω τα ελληνικά σαν δεύτερη γλώσσα.
    Το σωστό όμως να λέγετε! Είναι αλίθορο το παιδί.

  • gioulia

    very rissky

  • yohan

    pragmatika pote epitelous tha ginoume ypeythinoi gia tis douleies mas. einai dynaton na kano ena sima fresko gia enan karagiozi? kanonika den tha eprepe na vriskei kanenan na toy kanei tipota. as to ekanan monoi toys. toulaxiston etsi 8a edeixan ti pragmatika antiprosopeyoun. emas exoyn apomizisei kai emeis toys ftiaxnoume tin eikona? varethika na vlepo gnostoys an8ropous na dinoun tin eikona toys se karxaries kai kleftes.

  • MarkG

    +1 στην αναλυση και τα ερωτηματα του Γιωργου…

  • pass

    +1 στα ερωτήματα του Γιώργου κι από μένα, και
    +1 ερώτημα ακόμη:

    Υπάρχει σοβαρός σχεδιαστής (οπτικής) ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
    που δέχεται να λογοτυπήσει το λεκτικό “ρικσσυ”;

    Έχω φ-ρίξει, από την πρώτη στιγμή που το άκουσα.

  • Telalis

    me kamia 3-4 liarika mia xara to logotypei!!!!

  • NA

    Κρίμα… Έχουν τόσο αξιόλογες δουλειές σαν γραφείο, γιατί το έκαναν αυτό; Και δεν αναφέρομαι στο σχεδιαστικό μέρος του λογότυπου αλλά σε αυτά που αντιπροχωπεύει το κόμμα και οι άνθρωποι που βρίσκονται πίσω από αυτο. Μας ξεπουλάνε καθημερινά και εμείς τους υπηρετούμε…

  • Andreas Xenoulis

    @Peter Kostopoulos
    Δεν είμαι αλοίθωρος, κρίνω καθαρά σχεδιαστικά. Έχει κάνει ωραίο “παιχνίδι” με τις διαγώνιες και τις περασιές, χρησιμοποιεί ωραία χρώματα, δεν λέω ότι είναι τέλειο αλλά τυπογραφικά δεν μπορείς να πεις οτι δεν “στέκει”. Στέκεται άρτια, θα μπορούσε να αποτελεί και μια απλή τυπογραφική σύνθεση αν δεν ήταν λογότυπος. Θα μπορούσα να φανταστώ χίλιες δυό εφαρμογές. Τώρα αν ταιριάζει για πολιτικό κόμμα, το λογότυπο θέλει καιρό για να αφομοιωθεί από τον παρατηρητή και να καταλάβουμε αν επικοινωνεί τελικά ή όχι. Σαν λέξη το ΡIKΣΣΥ, ναι, δεν επικοινωνεί, σε αυτό συμφωνώ.

  • tef

    τραγικό…

  • IPERgrafistas

    Eseis oloi oi YPERgrafistes kai analites logotipwn kai krites olwn ton graphic design efarmogwn DEN barethikate na kanete tin Tatiana tis Enwseis grafistw?
    Mia fora den exw diavasei thetiko sxolio gia kapoiwn i kapoia douleia!
    Entaksi kseroume oloi pws emeis oi “grafistes” eimaiste kolofara den xriazetai na to epivevaionoume me kathe eukeria.

    Douleia einai kai tin kanei o kathenas opws mporei.
    (den thelw na thiksw kanenan,apla aidiasmenos me ta idia sxolia kathe fora)

    Euxaristw.

  • yohan

    pros ton ypergrafista….
    oi grafistes den einai kolfara, an to ais8anesai esy,,,diko sou provlima,,,kai kala tha kaneis na to lyseis.
    to oti einai apla mia douleia to gnorizoume, opos episis exoume vare8ei anropoys aney8iniys poy 8eoroun to ka8ikon toys apla ena tipota k talaiporoun tous ypoloipoys apo emas,,,px mia episkepsi se dimosio forea, ika, poleodomia ktl ktl,,,kaneis den pairnei ey8ini,,oloi kanoun apla mia douleia kai mas zalizoun me thn anikanotita toys, tin okniria toys ,,,,

  • pinas

    @ IPERgrafistas
    sostos



Στην περίπτωση που κάποιο σχόλιο περιέχει υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις, οι υπεύθυνοι της ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα να το καταργήσουν μερικώς ή πλήρως. Προς αποφυγή κακόβουλων μηνυμάτων (spam), τα μηνύματα που περιέχουν συνδέσμους προς άλλες ιστοσελίδες θα παραμένουν αφανή μέχρι να εγκριθούν από τους υπεύθυνους του designmag.gr.

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 25-05-2017 [1]

Η αφίσα του 7ου Athens Open Air Film Festival από τον Βασίλη Μέξη

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 18-05-2017 [4]

Η αφίσα της νέας ταινίας του Γιώργου Λάνθιμου

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 25-04-2017 [0]

Οι αφίσες του 13oυ ADAF από το designpark

Ο Χάρης Τσέβης δημιουργεί για την Save the Children

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 06-04-2017 [7]

Οι αφίσες του φετινού Φεστιβάλ Αθηνών-Επιδαύρου

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 30-03-2017 [3]

O Στέφανος Κολτσιδόπουλος σχεδιάζει για την ΕΥΔΑΠ

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 13-03-2017 [0]

O Mαρίνος Κολοκοτσάς σχεδιάζει το Melima

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 08-03-2017 [7]

Ανανέωση για την “Γρηγόρης” από το Bob Studio

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 13-10-2016 [2]

Λογότυπος για το Δήμο Σαρωνικού

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 10-10-2016 [23]

Η εικόνα του 57ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης



designmag.gr has been designed by
Beetroot and is powered by WordPress
Entries (RSS) and Comments (RSS).