Ο Χάρης Τσέβης δημιουργεί για την Save the Children

18-04-2017

Με τα σύνορα ανάμεσα στην Ελλάδα και την ΠΓΔΜ επισήμως κλειστά, περισσότεροι από 60.000 άνθρωποι έχουν εγκλωβιστεί στην Ελλάδα, εκ των οποίων 21.000 είναι παιδιά, σύμφωνα με στοιχεία της UNICEF. Αυτός ο αριθμός περιλαμβάνει 2.300 παιδιά που είναι εδώ μόνα τους, χωρίς τους γονείς τους ή κάποιο κηδεμόνα.

Η Save the Children παρέχει υπηρεσίες σε παιδιά πρόσφυγες και μετανάστες, συμπεριλαμβανομένων ασυνόδευτων παιδιών, σε όλη την Ελλάδα. Στον ξενώνα της στην Αθήνα φιλοξενούνται 30 ασυνόδευτα παιδιά στα οποία παρέχεται 24ωρη υποστήριξη, 3 γεύματα την ημέρα, ψυχοκοινωνική υποστήριξη και βασικές νομικές συμβουλές για να τα βοηθήσει στην επανένωση με τις οικογένειές τους στο εξωτερικό. Πραγματοποιούνται επίσης, μεταξύ άλλων, μαθήματα ελληνικών, αγγλικών, μαθηματικών και ψυχοκοινωνικές δραστηριότητες.

Επιλέξαμε τη δημιουργία ενός μωσαϊκού, γιατί είναι ένας μοναδικός τρόπος να εντάξουμε τα παιδιά στη δημιουργική διαδικασία. Ο στόχος ήταν να συγκεντρώσουν διάφορες φωτογραφίες που απεικονίζουν το ταξίδι τους και τις φιλοδοξίες τους για το μέλλον σε ένα έργο τέχνης με ένα ευρύτερο μήνυμα. Πολλά παιδιά συμμετείχαν στη δημιουργία του βάζοντας όλα ένα κομμάτι του εαυτού τους και των ονείρων τους για το μέλλον. 

Στον ξενώνα της Save the Children για ασυνόδευτα παιδιά, οργανώθηκαν εργαστήρια φωτογραφίας και εκδρομές για τα παιδιά όπου τους δώθηκαν φωτογραφικές μηχανές και μπόρεσαν να συλλέξουν φωτογραφίες, οι οποίες αποτέλεσαν μέρος του ψηφιδωτού. Το ζητούμενο ήταν να δωθεί στα παιδιά η ευκαιρία να μάθουν πώς δημιουργείται ένα μωσαϊκό και να στείλουν τα δικά τους μηνύματα μέσα από αυτό.

Ο Χάρης Τσέβης, ο οποίος συνεργάστηκε με την Save the Children και τα ασυνόδευτα παιδιά για την παραγωγή του συγκεκριμένου έργου, είναι από τους κορυφαίους παγκοσμίως σχεδιαστές ψηφιακών μωσαϊκών, για την κατασκευή των οποίων χρησιμοποιεί χιλιάδες φωτογραφίες. Είναι ιδιαίτερα γνωστός για τα πορτρέτα- μωσαϊκά του Μπαράκ Ομπάμα και του Steve Jobs και συνεργάζεται συχνά με εφημερίδες και περιοδικά, όπως η L.A. Times και η Wall Street Journal. Εκτός από τη γνωστή δουλειά του ο Χάρης Τσέβης είναι επίσης και καθηγητής γραφιστικής και γι ‘αυτό ήταν το πιο κατάλληλο πρόσωπο για να φέρει εις πέρας αυτό το μωσαϊκό.

Το έργο απεικονίζει τρία αδέρφια από τη Συρία που έχουν εγκλωβιστεί στη Λέρο με τις οικογένειές τους, αναμένοντας την απόφαση της αίτησης ασύλου που έχουν υποβάλει. Ένα από αυτά τα παιδιά πάσχει από σοβαρές διαταραχές ύπνου, λόγω των βομβαρδισμών που βίωσε στη Συρία. Οι ψυχολόγοι της Save the Children στη Λέρο παρέχουν συμβουλές στη μητέρα του παιδιού για το πώς να τον βοηθήσει να χαλαρώσει και να κοιμηθεί. Οι ψηφίδες αποτελούνται από φωτογραφίες του ταξιδιού των προσφύγων, απεικονίζουν τις συνθήκες διαβίωσης στις δομές φιλοξενίας, τις δραστηριότητές της οργάνωσης εκεί και φυσικά περιλαμβάνουν τις φωτογραφίες που τράβηξαν τα ασυνόδευτα παιδιά στον ξενώνα στον Άλιμο.

«Επιλέξαμε το μετρό ως μέσο επικοινωνίας για την καμπάνια μας, γιατί θέλουμε το μήνυμά μας για ίσα δικαιώματα των παιδιών προσφύγων και μεταναστών στην προστασία και την εκπαίδευση να φτάσει στο ευρύ κοινό. Ο στόχος μας είναι να ευαισθητοποιήσουμε και να ενημερώσουμε το κοινό για καίρια θέματα που αφορούν τα παιδιά πρόσφυγες και μετανάστες, όπως η πρόσβαση στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, οι συνθήκες διαβίωσης στους χώρους φιλοξενίας και η κάλυψη των βασικών τους αναγκών» σημειώνουν οι υπεύθυνοι της Save the Children και καταλήγουν «Η καμπάνια μας στους σταθμούς του μετρό ελπίζουμε επίσης να φέρει την ελληνική κοινωνία ένα βήμα πιο κοντά στην πραγματικότητα των παιδιών που έχουν εγκλωβιστεί στη χώρα. Προσπαθήσαμε, δηλαδή, να δημιουργήσουμε ένα διάλογο μέσα από την τέχνη».

Ο ίδιος ο δημιουργός μας είπε: «Αυτό που χάρηκα πολύ ήταν η γνωριμία με τα παιδιά. Ήταν πολύ διδακτική, μιας και είναι πάντα καλό να έχουμε πληροφόρηση από πρώτο χέρι και όχι μόνο μέσα από περιγραφές στα ΜΜΕ. Αλλά ταυτόχρονα ήταν και διασκεδαστική, όπως πάντα είναι άλλωστε η επαφή με παιδιά. Αυτά έχουν πάντοτε χιούμορ, όνειρα, κέφι και παρά τα προβλήματα είναι πάντα η ελπίδα…».

YouTube Preview Image

Image may contain: 1 person, standing

4 Responses

  • ok

    Oκ ωραια, αλλα μετα τα πρωτα 1000 ιδια μωσαικα κουρασε λιγο…

  • MarkG

    Ευτυχως που υπαρχουν και οι ανωνυμοι κριτικοι και ερχονται τα πραγματα σε μια ισορροπια

  • "Run, Forrest, Run!"

    Δυστυχως που υπαρχουν και οι επωνυμοι κριτικοι και ερχονται τα πραγματα σε μια ανισορροπια.

  • matalin

    Πολλά εύγε σε τέτοιες προσπάθειες από συναδέλφους.
    Εξαιρετικό το αποτέλεσμα.



Στην περίπτωση που κάποιο σχόλιο περιέχει υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις, οι υπεύθυνοι της ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα να το καταργήσουν μερικώς ή πλήρως. Προς αποφυγή κακόβουλων μηνυμάτων (spam), τα μηνύματα που περιέχουν συνδέσμους προς άλλες ιστοσελίδες θα παραμένουν αφανή μέχρι να εγκριθούν από τους υπεύθυνους του designmag.gr.

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 26-06-2017 [2]

Νέα εικόνα για τους Μύλους Αγ. Γεωργίου από την Mousegraphics

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 20-06-2017 [6]

Mηλοκλέφτης από την Yalos Branding Intelligence

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 19-06-2017 [5]

To Comeback Studio δημιουργεί για τη Γιορτή της Μουσικής

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 25-05-2017 [1]

Η αφίσα του 7ου Athens Open Air Film Festival από τον Βασίλη Μέξη

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 18-05-2017 [4]

Η αφίσα της νέας ταινίας του Γιώργου Λάνθιμου

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 25-04-2017 [0]

Οι αφίσες του 13oυ ADAF από το designpark

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 06-04-2017 [7]

Οι αφίσες του φετινού Φεστιβάλ Αθηνών-Επιδαύρου

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 30-03-2017 [3]

O Στέφανος Κολτσιδόπουλος σχεδιάζει για την ΕΥΔΑΠ

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 13-03-2017 [0]

O Mαρίνος Κολοκοτσάς σχεδιάζει το Melima



designmag.gr has been designed by
Beetroot and is powered by WordPress
Entries (RSS) and Comments (RSS).