Ο λογότυπος της Θεσσαλονίκης

21-02-2012

Η πόλη της Θεσσαλονίκης, μόλις απέκτησε καινούρια ταυτότητα. Την ανάπτυξη της branding στρατηγικής και δημιουργία του σλόγκαν, το οποίο χαρακτηρίζει το brand της Θεσσαλονίκης, μελέτησε και ανέπτυξε η Brandexcel/CBX, ενώ το λογότυπο και οι εφαρμογές του σχεδιάστηκαν από την Colibri.
Έπειτα από σχετική απόφαση των υπευθύνων του Δήμου και του Οργανισμού Τουριστικής Προβολής & Μάρκετινγκ Θεσσαλονίκης ζητήθηκε η υποβολή προτάσεων. Το λογαριασμό κέρδισε το Μάιο του 2011, η κοινοπραξία Brandexcel και Colibri και κάπως έτσι ξεκίνησε η δημιουργική διαδικασία για την παραγωγή της νέας τουριστικής ταυτότητας της πόλης, με το βλέμμα κυρίως στις αγορές του εξωτερικού. Αρχικά, το σχετικό χρονοδιάγραμμα προέβλεπε τα αποκαλυπτήρια του αποτελέσματος της διαδικασίας αυτής, για τον περασμένο Δεκέμβριο. Λόγω κυρίως όμως των γνωστών δυσκολιών που αντιμετωπίζει η χώρα (και κατά συνέπεια η τοπική αυτοδιοίκηση), η “τελετή” παρουσίασης συνεχώς έπαιρνε αναβολή και γινόταν όλο και λιγότερο φιλόδοξη ως προς το μέγεθός της.
Τελικά, και έπειτα από τις έντονες πιέσεις της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης, που περίμεναν την ανακοίνωση ώστε να ξεκινήσουν τις δικές τους δράσεις, η παρουσίαση πραγματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια μιας σεμνής συνέντευξης τύπου, χθες, Δευτέρα 20 Φεβρουαρίου, στα γραφεία του Οργανισμού.

«Πολλοί μπορεί να λένε ότι ο κόσμος καίγεται και εμείς ασχολούμαστε με το brand name της πόλης, αλλά εμείς λέμε ότι αυτό είναι η απάντηση στην κρίση. Στόχος είναι να βάλουμε από κάτω την κρίση και όχι να μας βάλει αυτή από κάτω», είπε ο κ. Μπουτάρης για να προλάβει τις πιθανές αντιδράσεις στο χρόνο της πραγματοποίησης αυτής της πρωτοβουλίας. «Θέλουμε να τονίσουμε τον χαρούμενο και ανάλαφρο χαρακτήρα της πόλης, που θα έχει όμως βάθος και θα αντικατοπτρίζει τη μακρά ιστορική διαδρομή της Θεσσαλονίκης» συνέχισε.
Σε ερώτημα για την μη αναφορά σε γνωστά πρόσωπα και κτήρια της πόλης, απάντησε «Δεν ξεχνάμε τον Μ. Αλέξανδρο, αλλά θα αντιμετωπίζεται ως ένα από τα σημαντικά στοιχεία της μεγάλης ιστορίας της περιοχής μας. Δεν είδαμε ποτέ η Ρώμη να προβάλλει τον Ιούλιο Καίσαρα ως βασικό της σύμβολο»

Από το κείμενο που παρουσιάζει το λογότυπο της Θεσσαλονίκης στην ιστοσελίδα της Colibri, αντιγράφουμε:
Με πρώτη ύλη τις σύγχρονες ψηφίδες -ρόμβους και κύκλους- αναπαριστάται το μήνυμα που στέλνει ήδη και θα συνεχίσει να στέλνει στους επισκέπτες της η Θεσσαλονίκη. 
Η σύνθεση δεν είναι συμπαγής, το σχήμα της καρδιάς προκύπτει από την κίνηση, την πύκνωση και την αραίωση των ψηφίδων: από μέσα προς τα έξω, από έξω προς τα μέσα –και οι δύο κατευθύνσεις είναι ανοιχτές, όπως και η πόλη. 
Τα χρώματα δείχνουν την ποικιλότητα ανθρώπων και οικοδομημάτων, παρά τον αριθμό τους όμως λειτουργούν ζευγαρωτά –ώχρες/ γαλάζια, θερμά/ψυχρά, στεριά/θάλασσα, πολιτισμός/φύση, πάθος/νηνεμία. 
Τα σχήματα, τα μεγέθη και τα χρώματα των ψηφίδων μαζί με την κίνηση που τις πολλαπλασιάζει οπτικοποιούν τις ιστορίες της πόλης, η καρδιά που σχηματίζουν εικονίζει την υπόσχεση και την αλήθεια της. Αυτήν την αλήθεια υπογραμμίζει και ο χαρακτήρας της γραφής. 
Ευπρόσιτος, συγκρατημένος σε δηλώσεις βάρους/κύρους ή ελαφρότητας/κομψότητας, μαύρος -σχεδόν τεκμηριωτικός, ο τρόπος γραφής της Θεσσαλονίκης θα μπορούσε να είναι τίτλος σε ενημερωτική έκδοση. Mε την ίδια λιτότητα και αυτοπεποίθηση είναι γραμμένο και το μήνυμα-ταυτότητα της πόλης: many stories, one heart. Προφέρεται απλά και από καρδιάς!
Η συνολική εικόνα του σήματος της πόλης μεταδίδει χαρά, είναι πληθωρική, ακόμα και η έκκεντρη θέση της καρδιάς συμβάλλει στην εξωστρέφειά του. Έχει χαρακτηριστικά εταιρικού σήματος, αλλά η προσωπικότητα του δείχνει σαφώς προτίμηση στις εκδηλώσεις, τη γιορτή, την καλόκαρδη ελαφρότητα. 

Το σλόγκαν, που προέκυψε με τη συνέργεια του ειδικού σε θέματα destination branding, Martin Tippin είναι το «πολλές ιστορίες, μία καρδιά» (many stories, one heart). Σκοπός της όλης προσπάθειας είναι να κερδίσει την καρδιά του ξένου τουρίστα, στοχεύοντας πρωτίστως στο συναίσθημα και τη διάθεσή του να περάσει ωραία.
«Στο εξής, η δουλειά του Οργανισμού είναι να αγαπήσουν οι πολίτες αυτό το σήμα» τόνισε ο κ. Μπουτάρης ενώ ο κ. Τζιτζικώστας κάλεσε τους Θεσσαλονικείς να φορέσουν το αντίστοιχο μπλουζάκι στις επισκέψεις τους στο εξωτερικό και να γίνουν οι ίδιοι οι καλύτεροι πρεσβευτές της πόλης τους. Την ίδια στιγμή, το σήμα – ψηφιδωτό της καρδιάς θα κληθούν να χρησιμοποιούν όλοι οι φορείς του νομού Θεσσαλονίκης ενώ θα ακολουθήσει διαφημιστική εκστρατεία και στο εξωτερικό.

Η κ. Προέδρου, Διευθύνουσα Σύμβουλος της Brandexcel, δηλώνει: «Στόχος του branding προγράμματος της Θεσσαλονίκης είναι η δημιουργία μιας ισχυρής και ξεχωριστής ταυτότητας, η οποία θα αυξήσει την αναγνωρισιμότητα και επισκεψιμότητα της πόλης διεθνώς και θα συμβάλλει στην άνθηση της οικονομίας του τόπου. Το πρωτεύον κοινό είναι όλοι οι επισκέπτες, από Ελλάδα και εξωτερικό και το δευτερεύον κοινό είναι οι κάτοικοι της πόλης, οι Θεσσαλονικείς». Και συνεχίζει «Οι 3 πλέον σημαντικές αξίες του brand της Θεσσαλονίκης είναι η καλή ζωή, η φιλοξενία, η διασκέδαση και η χαρά που προσφέρει η πόλη. Επίσης, η μοναδική της τοποθεσία, πάνω στη θάλασσα με θέα τον Όλυμπο. Το πλέον σημαντικό και μοναδικό χαρακτηριστικό της Θεσσαλονίκης είναι το γεγονός ότι ήταν από ιστορικούς χρόνους κέντρο πολιτισμών».

YouTube Preview Image

Ο νέος λογότυπος και το σλόγκαν της Θεσσαλονίκης

Εφαρμογές λογοτύπου

 

Η ταυτότητα του ελληνικού τουριστικού προϊόντος

Λογότυποι άλλων πόλεων

 

117 Responses

  • caracaltaca

    Ναι, MASTERPISS… αναμφισβήτητα.
    Αυτή η φτωχομάνα, ερωτική, και μπλα-μπλα-μπλα νυφούλα του Θερμαϊκού μετά τους ανθεμοψωμιάδηδες έχει επιτέλους και το σήμα κατατεθέν που της αξίζει!
    Όπως και να το δω αυτό το λογότυπο, το βρίσκω τελικά φτωχό, ανεπαρκές, ακατάλληλο… και κούφιο!
    Θα το συνηθίσουμε ή θα το αλλάξουμε μέσα στα επόμενα χρόνια, επιτείνοντας έτσι το πρόβλημα;

    Κάποιος μίλησε για «μουτζούρα». Δεν έχει άδικο –ειδικά όταν το βλέπεις σε μικρό μέγεθος. Το δε lettering προκαλεί με σιγουριά heart failure στην ίδια broken heart της πόλης μου.

    Τα σχετικά συνοδευτικά κείμενα, πομπώδη, με «ωραία» και «παχιά» λόγια. Μάλλον απαίτησαν περισσότερο χρόνο από το σχεδιασμό. Ο δε κύριος Χέλμης υπόσχεται κι άλλα… με τη συνδρομή της κυρίας Brandexcel αυτή τη φορά. Ωχ… Ποιος ξέρει; Ίσως έτσι μπερδευτούμε και αρχίσει να μας αρέσει.
    Αναλύοντάς το περισσότερο και θεωρητικοποιώντας το, ίσως καλύψουμε και τις διαδικασίες ανάθεσής του αλλά και τα σχεδιαστικά στραβά του. Ίσως, επιστρατεύοντας ακόμα περισσότερους ομοτράπεζους κόλακες αλλάξει και η οπτική μας η ίδια. Ίσως πιστούμε βρε αδερφέ… Στο τέλος μπορεί.

    Τους άλλους, αυτούς για τους οποίους προορίζεται, ποιος θα τους πείσει;
    Γιατί, το συγκεκριμένο λογότυπο σίγουρα δε θα μπορέσει.

    Θα κλείσω παραφράζοντας μια αγαπητή ρήση των εξεταστών υποψηφίων οδηγών του Υπ. Συγκοινωνιών: Αγαπητοί σχεδιαστές και μαρκετίστες, στα προφορικά και στην οδήγηση περνάτε, στα «σήματα» κόβεστε…

    ΥΓ: Ας κρίνουμε τα λεγόμενα των σχολιαστών και όχι «ντε και καλά» την επωνυμία τους –ειδικά όταν δεν μας αρέσουν οι κριτικές. Ζούμε σε χαλεπούς καιρούς και το τελευταίο που θα επιθυμούσα είναι να συγκεντρώσω την οργή και τα πυρά των μπραντεξελοχελμηδομπρουσαλοπουλαίων –παρότι προσπαθώ να παραμείνω κόσμιος μ’αυτά που βλέπω.

  • Δ. Μπρούσαλης

    Για μένα η σοβαρότητα του κάθε σχολίου είναι απολύτως σχετική με την υπογραφή κε (αν κατάλαβα καλά) Caracaltaca.

    Προφανώς δεν βλέπετε τον σουρεαλισμό του να προσπαθείτε να ακούγεστε σοβαρός και εμπεριστατωμένος κάτω από ένα τέτοιο ψευδώνυμο.

    Περιττό να επαναλάβω το ότι πιστεύω πως οφείλουμε τα επώνυμα σχόλιά μας σε επώνυμες μελέτες, ειδικά όταν αυτά γίνονται σε επαγγελματικούς δημόσιους χώρους όπως αυτός που μας φιλοξενεί, και όχι πχ στο fb.

    Και, ακριβώς επειδή πρόκειται για δημόσιο χώρο, καλό είναι να θυμόμαστε ότι μπορεί τα σχόλιά μας να διαβάζονται και από ανθρώπους εκτός σιναφιού. Και ότι τα σχόλια που γράφονται εδώ, συμμετέχουν στην διαμόρφωση της εικόνας μας προς την αγορά.

    Όμως αυτά όλα, απλώς είναι η προσωπική μου γνώμη. Καλή συνέχεια.

  • Αστυνόμος Μπαλούρδος

    Ανοίγουμε νέους δρόμους! Φτου μας!

    http://www.youtube.com/watch?v=hX9sznIC65E&feature=related
    http://www.designmag.gr/branding-usa/3501

  • ραμboboτσαρης

    @ αστυνόμος μπαλούρδος:..
    δεν ξέρω, αν ο πρωταρχικός σκοπός της προσπάθειας ήταν να ανοίξουν νέους δρόμους, άγγελέ μου… ο κύριος στόχος είναι να συνδεθεί με την πόλη, και μια αρχή θά ‘ταν, αν το στήριζε ο κόσμος… όπως ξανάγραψα και πιο πάνω, προσωπικά δεν μπορώ να το συνδέσω αποκλειστικά με τη θεσσαλονίκη…

    παράλληλα, όμως, είμαι περίεργος και να μάθω, πόσο πρόθυμος είναι ο κόσμος της γκιμαράες να στηρίξει αυτήν την εικόνα, και αν είναι και στη θέση να προσδιορίσει ότι ο λογότυπος είναι εμπνευσμένος από τις οχυρώσεις του κάστρου της πόλης και το κράνος του βασιλιά αλφόνσου α’ της πορτογαλίας…

  • Αστυνόμος Μπαλούρδος

    @ραμboboτσαρης:

    Ναι, σύμφωνοι. Κύριος στόχος είναι η σύνδεση του σήματος με την πόλη. Έχω όμως την εντύπωση ότι μια αρχή θα ήταν η στοχευμένη στρατηγική και ο δημιουργικός σχεδιασμός. Νομίζω ότι αν είχαμε αυτά τα δύο στοιχεία, μαζί με τις κατάλληλες ενέργειες εξωστρέφειας, ο μέσα κόσμος θα το στήριζε και ο έξω κόσμος θα ήθελε να το γνωρίσει από κοντά.

    Αλλά ας αφήσουμε στην άκρη την χιμαιρική “Μεγαλειότητα” μας. Ο μόνος λόγος που έκανα αυτό το σχόλιο παραθέτοντας αυτά τα links είναι γιατί πραγματικά αναρωτιέμαι ποια θα είναι η σύγχυση που θα προκαλέσουμε στο κεφάλι του Γάλλου, Πορτογάλου, Σέρβου, Ρώσου ή Αμερικάνου. Και ποια εν τέλει είναι η δική μας ξεχωριστή προσθήκη στο χάρτη (τουριστικό και σχεδιαστικό); Τι το ξεχωριστό πρεσβεύουμε και με ποιον μοναδικό οπτικό τρόπο το δηλώνουμε; Λυπάμαι πάρα πολύ αλλά πιστεύω ότι μόλις απαντήσαμε “Τίποτα” και “Με κανέναν”.

    (I like the new bobo-name, θενκς!)

  • ραμboboτσαρης

    @ αστυνόμος μπαλούρδος:..
    μα, είναι σωστή η εντύπωσή σου, που διατυπώνεις στην πρώτη παράγραφο… το καράβι, όμως, έχει ήδη σαλπάρει… ή βοηθάς να φτάσει στο επόμενο λιμάνι, ή το εγκαταλείπεις πηδώντας στη θάλασσα με την ελπίδα ότι θα περάσει κάποιο άλλο καράβι με πιο κατάλληλα εφόδια… 🙂

    το τελευταίο μισό της δεύτερης παραγράφου του σχολίου σου, ας προσπαθήσουν να το κατανοήσουν τα ιθύνοντα μυαλά αυτής της προσπάθειας…

    (η αφορμή να σου απευθυνθώ προήρθε από το σχόλιό σου «ανοίγουμε νεόυς δρόμους» και την ταυτόχρονη παράθεση των παραδειγμάτων «guimarães 2012 c.e.c.» και «discover america»…)

  • thessalonikarxontas

    Κλασικές “συναδελφικές” αντιδράσεις Ελλήνων…

    Επίσης, ας σταματήσουν ορισμένοι να έχουν αναλάβει εργολαβία, δήθεν μου απενοχοποιημένοι κι αποστασιοποιημένοι, το branding της Θεσσαλονίκης ως συντηρητικής, ερωτικής, ανθιμοψωμιαδιακής κλπ…

    Δεν το χρειαζόμαστε, δεν το θέλουμε, δεν υφίσταται βρε αδερφέ…(ή υφίσταται όσο και σε άλλες πόλεις..πρωτεύουσες και μή..)

  • Νεβιλ Μπροντι

    @ κυριο Δ.
    το ποσοτικο επιρρημα “πλεον” αναφερεται στο κοντινο παρελθον και καθοριζει (φοβαμαι) το εγγυς μελλον.
    Ουτε κι εμενα στο παρελθον με αντιμετωπιζαν ετσι.
    Αφουγκραζομουν-σχεδιαζα-τεκμηριωνα-παρεδιδα-πληρωνομουν.

    Αν στις μερες μας, πας να “πουλησεις” κατι μετριο διανθιζοντας το με 9 κιλα σαλτσα για να καλυψεις τις αδυναμιες του, ο ζορισμενος “πλεον” πελατης θα οσμιστει οτι κατι δεν παει καλα και θα σε αντιμετωπισει σαν παπατζη.
    Ή θα παρει ο,τι του δωσεις και θα σε πιστολιασει αναισχυντα, αλλα αυτο ειναι ενα αλλο θεμα…

    Επιστρεφω λοιπον στη δημοσια κριτικη και επιμενω:
    Το σημα με το ζορι καλο,
    το type και το ζυγισμα του απαραδεκτο,
    η πολλη κουβεντα-σαλτσα ΚΟΥΡΑΣΤΙΚΗ.

    Γι’αυτο μας βλεπει πλεον η αγορα σαν παπατζηδες
που παμε να τους φαμε τα λεφτα,
    ΠΡΑΓΜΑ ΠΟΥ ΜΕ ΒΡΙΣΚΕΙ ΚΑΘΕΤΑ ΑΝΤΙΘΕΤΟ
    ΚΑΙ ΔΕΝ ΤΑΙΡΙΑΖΕΙ ΣΤΗΝ ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΜΟΥ.

    και ναι, ειμαι κυριος.

  • Μ. Καντζιάρη

    Καλησπέρα και από εμένα,

    Ας ξεκινήσω λέγοντας ότι δεν είμαι γραφίστρια, αλλά ότι εργάζομαι στο χώρο της επικοινωνίας και του συνεδριακού τουρισμού. Έτσι, θα μοιραστώ την εμπειρία μου μαζί σας πρώτα από όλα ως απλός πολίτης που ζει και εργάζεται στη Θεσσαλονίκη και, δεύτερον, ως εργαζόμενη που είχε την ευκαιρία να περιπλανηθεί στα αμέτρητα περίπτερα που είχαν στηθεί σε μία από τις πιο γνωστές εκθέσεις συνεδρίων και εκδηλώσεων, την EIBTM φέτος στη Βαρκελώνη.

    Και για να σας μεταφέρω στο κλίμα, με εντυπωσίασε η ίδια η έκθεση, οι πολυάριθμες συμμετοχές (μπορούσες να επιλέξεις μεταξύ 3.300 εκθετών!), ο επαγγελματισμός των συμμετεχόντων, καθώς και η πληθώρα των δυνατοτήτων για δικτύωση και συνεργασία με επαγγελματίες του συνεδριακού κλάδου. Τα παραπάνω προσέδιδαν στην έκθεση έναν ιδιαίτερο, πολυπολιτισμικό, ευδιάθετο -σχεδόν εορταστικό- χαρακτήρα που προδιέθετε όλους και όλα να περιστρέφονται γύρω από έναν ομόκεντρο κύκλο, επαγγελματίες του κλάδου να επικοινωνούν, να ανταλλάζουν απόψεις, να αγοράζουν, να πωλούν και να συνυπάρχουν με την πεποίθηση νέων προοπτικών συνεργασίας και επιχειρηματικής εξωστρέφειας.

    Περισσότερο απ’ όλα, όμως, αυτό που μου κίνησε το ενδιαφέρον και μου ‘κανε τη μεγαλύτερη εντύπωση ήταν η πληθώρα των λογοτύπων και οι υπέροχες κατασκευές των περιπτέρων που αναδείκνυαν τη φυσιογνωμία κάθε πόλης/χώρας και το πώς κάθε χώρα μέσα από τη δική της κουλτούρα παρουσίαζε το δικό της σκεπτικό και πλαίσιο, για να προβάλλει καλύτερα την κουλτούρα της, την ιστορία της, την ευρηματικότητά της, την τρέλα και τα θέλω της…με κύριο στόχο; Μα τι άλλο; Να προσελκύσει το δυνατόν περισσότερους μελλοντικούς επισκέπτες, τουρίστες και συνέδρους…

    Έτσι, ως εργαζόμενη στο χώρο της επικοινωνίας και έχοντας την εμπειρία της συγκεκριμένης έκθεσης, με το που είδα το νέο λογότυπο της Θεσ/νίκης ξεπρόβαλε από το πίσω μέρος του μυαλού μου η Βαρκελώνη και οι υπέροχες παρουσιάσεις των πόλεων/χωρών που βίωσα εκεί. Βρίσκω το λογότυπο εύστοχο για τα ακόλουθα χαρακτηριστικά του: είναι επικοινωνιακό, παιχνιδιάρικο, δημιουργικό, εκφραστικό και πέρα για πέρα ευδιάθετο, όπως ακριβώς ταιριάζει στην πόλη της Θεσσαλονίκης και τους ανθρώπους της! Ταιριάζει σε μια πόλη με την οποία έχεις να μοιραστείς πολλά, μπορείς να δεθείς συναισθηματικά και την οποία, μέσα από την προσωπική σου εμπειρία με την πόλη, την ιστορία της και τους κατοίκους της, μπορείς να συμπαθήσεις, να ερωτευθείς και να χαρείς, για να την βάλεις εν τέλει μέσα στην καρδιά σου!

    Τι απομένει; Η σωστή χρήση του λογοτύπου μαζί με μια στοχευμένη επικοινωνιακή πολιτική, για να μπορεί η πόλη να προβληθεί σε εκθέσεις όπως είναι η EIBTM, αλλά και για να είναι σε θέση να υποδεχτεί το x δυνητικό επισκέπτη με την υπόσχεση ότι θα ‘χει να του διηγηθεί ιστορίες πολλές…πρώτα απ’ όλα πτυχές της μακραίωνης ιστορίας της, και στη συνέχεια, τις ιστορίες των ίδιων των ανθρώπων της!

    Νομίζω πως αν επικοινωνήσουμε τη νέα οπτική ταυτότητα της Θεσσαλονίκης σωστά, και γίνουν παράλληλα οι κατάλληλες ενέργειες και δράσεις, και εφόσον προτιμήσουμε την εποικοδομητική –από τη στείρα- κριτική, ε τότε ναι, πιστεύω ότι οι προοπτικές που διανοίγονται για να αναπτυχθεί τουριστικά η πόλη μας είναι ιδιαίτερα μεγάλες!

    Όπως και να ‘χει, εύχομαι καλή επιτυχία στο εγχείρημα!

  • Δ. Μίχος

    κ. Καντζιάρη,
    προσπαθώντας να μείνω ανεπηρέαστος από το γεγονός ότι δουλεύετε στην Artion και συνεργάζεστε στενά με την Colibri, αναρωτιέμαι πώς έχοντας την εμπειρία της ΕΙΒΤΜ -την οποία πολύ γλαφυρά μας μεταφέρατε- πιστεύετε ότι το συγκεκριμένο λογότυπο είναι εύστοχο και επικοινωνιακό;

    Λέτε: “Ταιριάζει σε μια πόλη με την οποία έχεις να μοιραστείς πολλά, μπορείς να δεθείς συναισθηματικά και την οποία, μέσα από την προσωπική σου εμπειρία με την πόλη, την ιστορία της και τους κατοίκους της, μπορείς να συμπαθήσεις, να ερωτευθείς και να χαρείς, για να την βάλεις εν τέλει μέσα στην καρδιά σου!”
    Και ερωτώ: Από την πληθώρα των λογοτύπων των 3.300 εκθετών που επισκεφτήκατε, ποια πόλη/χώρα δεν ισχυρίζεται τα παραπάνω;

    Όντως, μπορούμε να λέμε πολλές γενικολογίες όταν λείπει η ουσία.

    Αλήθεια πόσες “καρδιές” συναντήσατε εκεί έξω; Εγώ μετράω ήδη 17 (Belfast, Middlesbrough, Dunedin, Canterbury, Limburg, Barcelos, Νέα Υόρκη, Guimaraes 2012, Paris 2012, Rio 2016, Δανία, Σερβία, Κύπρος, Ουγγαρία, Κολομβία, Dubai, Μalawi).
    Πόσες τέτοιες ιστορίες έχει ήδη ακούσει ο δυνητικός επισκέπτης; Τι παραπάνω του υποσχόμαστε;

    ΥΓ: Όσο υπάρχει η στείρα κριτική άλλο τόσο υπάρχει και η κατευθυνόμενη.

  • Μ. Καντζιάρη

    Κ. Μίχο καλησπέρα σας,

    Το μόνο που προσπάθησα ήταν να μεταφέρω τη συγκεκριμένη εμπειρία και μέσα από αυτήν να πω την προσωπική μου άποψη, η οποία φυσικά και δεν είναι ανεπηρέαστη, αλλά όχι για το λόγο που αναφέρατε στην απάντησή σας, αλλά για τους λόγους που εγώ η ίδια έγραψα παραπάνω.

    Η άποψη μου δεν είναι τίποτα λιγότερο και τίποτα περισσότερο από την αυθόρμητη αντίδρασή μου απέναντι στο λογότυπο όταν το πρωτοαντίκρυσα. Ας μη φανταζόμαστε -και φαντασιωνόμαστε- συνωμοσίες πίσω από κάθε καλοπροαίρετη κίνηση, ενώ θα μπορούσε άνετα ως αντίλογος να ειπωθεί ότι κάτι τέτοιο μπορεί να ισχύει ενδεχομένως και για θετικά αλλά και για αρνητικά σχόλια. Δεν προσπάθησα να σας πείσω, αλλά να σας προβληματίσω με μια άλλη άποψη. Όσο γενικόλογο και αν θεωρείτε το περιεχόμενο της άποψης αυτής, άλλο τόσο απλή και ουσιώδη βρίσκω εγώ την αιτιολογία της.

    Τόσες πόλεις, μα τόσες καρδιές…; Μάλλον δεν είναι τόσο τυχαίος ο αριθμός των -17 είπατε;- πόλεων, μεταξύ των οποίων και η Νέα Υόρκη, το Παρίσι και το Ντουμπάι, που επέλεξαν να κάνουν χρήση της καρδιάς και της δύναμής της, για να προσελκύσουν επισκέπτες.

    Από την άλλη, μπορεί καρδούλες να υπάρχουν πολλές, το ερώτημα όμως είναι ποια πόλη από αυτές καταφέρνει να κάνει τον επισκέπτη της να δεθεί συναισθηματικά με αυτήν και τους ανθρώπους της. Γιατί ένα λογότυπο δεν μπορεί να σταθεί μόνο του, αλλά πίσω από αυτό υπάρχει ολόκληρη επικοινωνιακή στρατηγική.

    Εύχομαι καλό απόγευμα!

    Υ.Γ. Θα σας παρακαλούσα αν έχετε την καλοσύνη να μου γνωστοποιήσετε την ιδιότητά σας, και αν μπορώ να δω κάπου τη δουλειά σας.

  • Δ. Μίχος

    Καλή σας μέρα κ. Καντζιάρη,

    Για την πρώτη παράγραφο επιτρέψτε μου να έχω σοβαρές επιφυλάξεις.

    Για τη δεύτερη δεχτείτε σας παρακαλώ μια φιλική συμβουλή:
    Καλό θα ήταν οι άνθρωποι που ασχολούνται με θέματα της επικοινωνίας να μην έχουν παγιωμένες απόψεις που προέρχονται από τις αυθόρμητες αντιδράσεις του πρώτου πεντάλεπτου. Να ερευνούν και να ενημερώνονται αδιαλείπτως, να μην εφησυχάζουν στην πρώτη σκέψη που τους έρχεται στο μυαλό, να ακούν, να διαβάζουν, να συνθέτουν, να σκέφτονται και μία και δύο και τρεις και…άπειρες φορές. Υπάρχει διαφορά μεταξύ του απλού και του απλοϊκού.
    Προσωπικά τα σχόλια δεν τα διαχωρίζω σε αρνητικά και θετικά, αλλά σε κατευθυνόμενα και μη κατευθυνόμενα.

    Για την τρίτη παράγραφο:
    Καλή μου κυρία, δεν αντιλαμβάνεστε ότι η επανάληψη της καρδιάς και μάλιστα από μεγάλες πόλεις και χώρες, και η κατά κόρον χρήση της δεν ενισχύει αλλά αποδυναμώνει την πρόταση της Θεσσαλονίκης; Ας μην εξηγούμε τα αυτονόητα.

    Στην τέταρτη παράγραφο το μήνυμα είναι ξεκάθαρο:
    Καρδούλες υπάρχουν πολλές, Θεσσαλονίκη όμως μία! Μάλιστα…
    Ας ευχηθούμε η Θεσσαλονίκη να διαθέτει την κατάλληλη επικοινωνιακή στρατηγική.

    Τέλος, κ. Καντζιάρη, γράφουμε τις απόψεις μας για συγκεκριμένο θέμα σε ένα μπλογκ, αυτό και μόνο. Δεν είμαστε εδώ για να προβάλουμε το “εγώ” μας και τις δουλειές μας. Δε νομίζω ότι χρειάζεται κάποια ιδιότητα κάτω από το όνομα μου για να ενισχυθεί η άποψη μου. Στο κάτω-κάτω μπορείτε να ψάξετε όπως έκανα κι εγώ για σας.
    Και για να χαμογελάσουμε λίγο, ψάχνοντας βρήκα αυτό:
    http://www.spine2012.gr
    Ποιο νομίζετε πως ήταν το πρώτο πράγμα που…”ξεπρόβαλε από το πίσω μέρος του μυαλού μου”;

    Εύχομαι κάθε επιτυχία σε ό,τι κάνετε!

  • Μ. Καντζιάρη

    Γεια σας,

    Κ. Μίχο, σεβαστές οι απόψεις σας. Προς ενημέρωσή σας και προς αποφυγή παρεξηγήσεων, γράφω την προσωπική μου άποψη χωρίς να εκπροσωπώ καμία εταιρεία, άλλωστε ποτέ δεν ανέφερα πού εργάζομαι.

    Σας χαιρετώ, εύχομαι καλή μέρα και πάνω απ’ όλα καλή καρδιά!

    Μ.

  • Δ. Μίχος

  • Όχι συνεργάτης του Κολιμπρι

    Θεσσ

  • Όχι συνεργάτης του Κολιμπρι

    αλονική ερωτική πόλη… άμα δεν σε πείθει η εικόνα το πλακώνεις το πρότζεκτ στα λόγια, στα κέιζ στάντι, και τις δήθεν έρευνες και στρατηγικές και καθαρίζεις…

    Παιδιά δεν πήγε καλά το πρότζεκτ, τι να κάνουμε…

    (μήνυμα σε 2 δόσεις)..

  • aggelos grontas

    bobo



Στην περίπτωση που κάποιο σχόλιο περιέχει υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις, οι υπεύθυνοι της ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα να το καταργήσουν μερικώς ή πλήρως. Προς αποφυγή κακόβουλων μηνυμάτων (spam), τα μηνύματα που περιέχουν συνδέσμους προς άλλες ιστοσελίδες θα παραμένουν αφανή μέχρι να εγκριθούν από τους υπεύθυνους του designmag.gr.

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 13-03-2017 [0]

O Mαρίνος Κολοκοτσάς σχεδιάζει το Melima

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 08-03-2017 [7]

Ανανέωση για την “Γρηγόρης” από το Bob Studio

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 13-10-2016 [2]

Λογότυπος για το Δήμο Σαρωνικού

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 10-10-2016 [23]

Η εικόνα του 57ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 27-09-2016 [0]

Η εξέλιξη του PURO από την høly

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 02-09-2016 [0]

Volvo Cars a new beginning

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ, ΝΕΑ 31-08-2016 [11]

Ο νέος λογότυπος της Καβάλας

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 05-08-2016 [1]

Η αφίσα του 22ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 15-07-2016 [0]

Rubika B601 μια ελληνική ξύλινη βιβλιοθήκη

ΆΡΘΡΑ, ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 20-05-2016 [11]

H οπτική επικοινωνία του Δήμου Κέας από τον Γιάννη Καρλόπουλο



designmag.gr has been designed by
Beetroot and is powered by WordPress
Entries (RSS) and Comments (RSS).