Τέχνη, παράδοση και design σε μια πρωτότυπη ετικέτα κρασιού

06-12-2013

Κρασί φτιάχνει ο άνθρωπος εδώ και περίπου 8.000 χρόνια. Τα τελευταία εξ αυτών, το “ντύνει” με περίτεχνες συσκευασίες. Και είναι πολλές οι συσκευασίες αυτές, αφού ανά πάσα στιγμή κυκλοφορούν στην υφήλιο δεκάδες χιλιάδες κρασιά, σε πολλά εκατομμύρια μπουκάλια. Οι δε ετικέτες οφείλουν να υπακούουν σε ορισμένους κανονισμούς. Το σίγουρο λοιπόν είναι ότι είναι εξαιρετικά δύσκολο να σχεδιάσει κανείς μια “πρωτότυπη” πρόταση για μπουκάλι κρασιού.

Η οικογένεια οινοπαραγωγών Σπυρόπουλος προσέγγισε τη Mousegraphics και ζήτησε ακριβώς αυτό: την πρωτοτυπία.
Η κατεύθυνση (εν συντομία) είχε ως εξής: “έχουμε έναν νέο τύπο κρασιών το οποίο θα θέλαμε να κυκλοφορήσουμε με μια ενδιαφέρουσα προϊοντική προσέγγιση και συσκευασία”.
Το κοινό: πρόκειται για προϊόν μαζικής κατανάλωσης, καλής ποιότητας και καλής τιμής το οποίο απευθύνεται στην ελληνική αλλά και ξένες αγορές.

Ο Γρηγόρης Τσακνάκης της mousegraphics σημειώνει: «Ο πελάτης μας έδωσε την ελευθερία να σκεφτούμε σε κάθε κατεύθυνση για να δημιουργήσουμε μια φιλική στον καταναλωτή αλλά ενδιαφέρουσα ταυτότητα για τις νέες ετικέτες του που θα διατεθούν στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Πρόκειται για μια παλιά οικογένεια οινοπαραγωγών με κύρος και στενούς δεσμούς με την γη, τους αμπελώνες, ακόμη και τα μοναδικά, ιστορικά κτίρια του 19ου αι. στις περιοχές της Μαντίνειας και της Νεμέας στην Πελοπόννησο. Ανανεωμένη με σύγχρονες οργανικές μεθόδους καλλιέργειας, η δράση της εταιρείας στοχεύει στην παραγωγή υψηλής ποιότητας σταφυλιών και κρασιών με την ταυτόχρονη προστασία του οικοσυστήματος κα του περιβάλλοντος. Όλα τα παραπάνω μας ενέπνευσαν έναν σχεδιασμό βασισμένο στην αρχέγονη φιγούρα του προστάτη των αμπελιών: του σκιάχτρου. Είδος λαϊκής τέχνης, βασικής ανάγκης και κοινής πρακτικής, το σκιάχτρο έχει αποτελέσει αντικείμενο γοητείας για καλλιτέχνες και ανθρώπους της γης εξίσου. Φεστιβάλ οργανώνονται σε όλο τον κόσμο για να γιορτάσουν τη φαντασία και επινοητικότητα που ενέχει συχνά η κατασκευή του».

Η Mousegraphics ανέθεσε σε πολύ γνωστό Έλληνα καλλιτέχνη να σχεδιάσει και στη συνέχεια να κατασκευάσει τρία διαφορετικά σκιάχτρα σε αντιστοιχία με τις τρείς διαθέσιμες ετικέτες (λευκό, κόκκινο και ροζέ). Τα σκιάχτρα φωτογραφήθηκαν από φωτογράφο που δραστηριοποιείται στην τέχνη και την μόδα, με ανάλογη φροντίδα. Το brand name “Οι Φύλακες” (“the Guardians”) συνοδεύεται στην συσκευασία από τη μικρή φράση: ” να υπηρετούν και προστατεύουν τα μυστικά της καλής οινοποιίας”.
Αυτή είναι και η φράση που συνοψίζει την συλλογιστική και τις αναφορές της τελικής πρότασης.

320 323321 322327

5 Responses

  • george

    Τί σημαίνει “γνωστό Έλληνα σχεδιαστή” και “φωτογράφο που δραστηριοποιείται στην τέχνη και την μόδα”?

    Ονόματα δεν έχουν?

    Είναι λυπηρό να βλέπεις γραφεία με πολυετή δραστηριότητα και να μην δίνουν credits σε εξωτερικούς συνεργάτες.

    Μετά μιλάνε για εξωστρέφεια. Αν θέλεις να φτάσεις μέχρι την μακρινή Κίνα, δημιουργείς υγιείς συνεργασίες στη χώρα σου πρώτα.

  • Ντιρλαντά και τέζα όλοι

    @george:
    Στην ιστοσελίδα της Mousegraphics αναφέρονται τα ονόματα των Βασίλη Καρούκ και Τάσο Βρεττό!
    Οπότε αντί να θεωρείς τον εαυτό σου ένα είδος «Εμίλ Ζολά της Ελληνικής Γραφιστικής» που παρεμβαίνει με το δικό του «Κατηγορώ!» υπέρ των αδικημένων δημιουργών, καλά έιναι να μάθεις πρώτα να στοχοποιείς σωστότερα την «κριτική» σου, έτσι ώστε να μπορέσουμε να σε παίρνουμε στα σοβαρά.
    Είναι λυπηρό να βλέπεις συναδέλφους να κατηγορούν άλλους συναδέλφους άδικα, γιατί βαριούνται ή δυσκολεύονται σε πνευματικό επίπεδο.
    Βεβαίως, ελπίζω η απαραίτητη συγνώμη προς το γραφείο του Τσακνάκη να μην σε δυσκολέψει τόσο.

  • Nikos

    Εξαιρετικο… Το ολο concept και η διαδικασια φανερωνουν την ποιοτητα και την δημιουργικη προσεγγιση της mouse graphics σε ολα τα projects ανεξερετως….

    Βλεπω ανετα το συγκεκριμενο κρασι (ελπιζω να ειναι και ωραιο σε γευση) στα καλυτερα εστιατορια του κοσμου η στο ραφι καποιου σουπερμαρκετ που σεβεται τον εαυτο του..

  • george

    Αγαπητή/ έ ” Ντιρλαντά και τέζα όλοι ”

    Χαίρομαι που το σχόλιο μου, διόρθωσε την κατάσταση.

    υγ. Μένει μόνο να προστεθούν τα ονόματα και στο παραπάνω κείμενο

    😉

  • Ντιρλαντά και τέζα όλοι

    Χαρούμενε/-η/-ο «George»,

    Η συμβολή του σχολίου σου στο να διορθωθεί η κατάσταση (;) έχει την ίδια σημασία που είχε Βαμβακούλας για την κατάκτηση του Eurobasket το 1987.
    Ας σου μείνει η χαρά λοιπόν.

    ΥΓ: Αν θες τόσο πολύ να προστεθούν τα ονόματα στο παραπάνω κείμενο, γιατί δεν το ζητάς ευθέως από τους συντάκτες του άρθρου;
    ΥΓ2: Με αυτά που γράφεις, το κλείσιμο ματιού σου στο τέλος μπορεί να εκληφθεί μόνο ως νευρολογικό τικ (βλεφαροσπασμός) που, αν σ’ ενδιαφέρει, μπορεί να θεραπευτεί με ενέσεις botox.



Στην περίπτωση που κάποιο σχόλιο περιέχει υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις, οι υπεύθυνοι της ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα να το καταργήσουν μερικώς ή πλήρως. Προς αποφυγή κακόβουλων μηνυμάτων (spam), τα μηνύματα που περιέχουν συνδέσμους προς άλλες ιστοσελίδες θα παραμένουν αφανή μέχρι να εγκριθούν από τους υπεύθυνους του designmag.gr.

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 13-03-2017 [0]

O Mαρίνος Κολοκοτσάς σχεδιάζει το Melima

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 08-03-2017 [7]

Ανανέωση για την “Γρηγόρης” από το Bob Studio

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 13-10-2016 [2]

Λογότυπος για το Δήμο Σαρωνικού

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 10-10-2016 [23]

Η εικόνα του 57ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 27-09-2016 [0]

Η εξέλιξη του PURO από την høly

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 02-09-2016 [0]

Volvo Cars a new beginning

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ, ΝΕΑ 31-08-2016 [11]

Ο νέος λογότυπος της Καβάλας

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 05-08-2016 [1]

Η αφίσα του 22ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 15-07-2016 [0]

Rubika B601 μια ελληνική ξύλινη βιβλιοθήκη

ΆΡΘΡΑ, ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 20-05-2016 [11]

H οπτική επικοινωνία του Δήμου Κέας από τον Γιάννη Καρλόπουλο



designmag.gr has been designed by
Beetroot and is powered by WordPress
Entries (RSS) and Comments (RSS).