Η πρώτη διαδραστική αφίσα ενάντια στην φτώχεια

24-06-2014
Η χρησιμότητα του "κοινωνικού design" έχει πολλές φορές συζητηθεί στο παρελθόν. Ακόμη περισσότερες φορές έχει συζητηθεί η αποτελεσματικότητα της διαφήμισης ως μέσου προώθησης σκοπών κοινωνικού, και όχι μόνον, ενδιαφέροντος. «Καλό είναι να ευαισθητοποιούμε το ευρύ κοινό», λένε πολλοί, «όμως τι απτό αντίκτυπο έχουν οι διάφορες δράσεις στην πραγματικότητα των ανθρώπων;». Και να που η απάντηση ήλθε από τους δημιουργούς της γερμανικής Kolle Rebbe, οι οποίοι συνέλαβαν και πραγματοποίησαν μια πρωτότυπη δράση, που απέφερε άμεσα αποτελέσματα: Ουσιαστικά, ενέταξαν δύο οθόνες κι ένα μηχανισμό ανάγνωσης πιστωτικών καρτών μέσα σε μια διαδραστική αφίσα (η οποία τοποθετήθηκε σε αεροδρόμια) και προσκάλεσαν το κοινό, να "ταΐσει" οικογένειες στο Περού, ή να "απελευθερώσει" από τα δεσμά τους παιδιά στις Φιλιππίνες. Στην πράξη, κάθε φορά που κάποιος περνούσε την πιστωτική του κάρτα, δώριζε δύο ευρώ για τους σκοπούς της φιλανθρωπικής οργάνωσης Misereor, και έβλεπε την κίνησή του να έχει ορατό αποτέλεσμα (έκοβε μια φέτα ψωμί ή τα δεσμά από τα χέρια ενός παιδιού). Επιπλέον, η όλη δράση φιλοδοξούσε να έχει και επαναλαμβανόμενο αποτέλεσμα: Όταν ύστερα από κάποιες μέρες οι δωρητές λάμβαναν το λογαριασμό της κάρτας τους, σε αυτόν υπήρχε ενημέρωση σχετικά με το πώς θα μπορούσαν, σε περίπτωση που το επιθυμούσαν, η δωρεά τους να αποκτήσει μόνιμο χαρακτήρα, με δύο (ή περισσότερα) ευρώ να δωρίζονται κάθε μήνα σε κοινωφελείς σκοπούς. YouTube Preview Image Misereor_PlaCard2-1024x723 Misereor_PlaCard7-1024x723    

7 Responses

  • Θανάσης

    Τέλειο!!!!!

  • Maria P.

    …τέτοιες δουλειές βλέπεις και μετά αναρωτιέσαι τι κάνεις εσύ….

  • Γρηγόρης

    ΑΥΤΟ ΜΑΛΙΣΤΑ. Το λες “social design”. Όχι τα άλλα τα δήθεν που το μόνο που έχουν για σκοπό είναι την προβολή του δημιουργού τους.

  • AndyNew

    Ένα μεγάλο Μ-Π-Ρ-Α-Β-Ο και τίποτα άλλο λιγότερο .. !!
    Πραγματικά είναι απίστευτη ιδέα και υλοποίηση … συγχαρητήρια στους δημιουργούς.

  • Γαρυφαλιά Θανάσαινα

    Εξαιρετική ιδέα

  • Δημήτρης Ευαγγέλου

    φοβερό!

  • Grammar Nazi

    “Η φτώχεια θέλει καλοπέραση.”
    Η λέξη “φτώχεια” απ’ την άλλη θέλει βασικές γνώσεις ορθογραφίας.
    Καλή καρδιά!



Στην περίπτωση που κάποιο σχόλιο περιέχει υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις, οι υπεύθυνοι της ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα να το καταργήσουν μερικώς ή πλήρως. Προς αποφυγή κακόβουλων μηνυμάτων (spam), τα μηνύματα που περιέχουν συνδέσμους προς άλλες ιστοσελίδες θα παραμένουν αφανή μέχρι να εγκριθούν από τους υπεύθυνους του designmag.gr.

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 13-10-2016 [2]

Λογότυπος για το Δήμο Σαρωνικού

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 10-10-2016 [23]

Η εικόνα του 57ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 27-09-2016 [0]

Η εξέλιξη του PURO από την høly

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 02-09-2016 [0]

Volvo Cars a new beginning

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ, ΝΕΑ 31-08-2016 [11]

Ο νέος λογότυπος της Καβάλας

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 05-08-2016 [1]

Η αφίσα του 22ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 15-07-2016 [0]

Rubika B601 μια ελληνική ξύλινη βιβλιοθήκη

ΆΡΘΡΑ, ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 20-05-2016 [11]

H οπτική επικοινωνία του Δήμου Κέας από τον Γιάννη Καρλόπουλο

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 16-05-2016 [9]

Η ταυτότητα της Σίφνου από τον Γιώργο Προμπονά

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 12-05-2016 [20]

Το ERT.gr αποκτά νέο(;) πρόσωπο



designmag.gr has been designed by
Beetroot and is powered by WordPress
Entries (RSS) and Comments (RSS).