Σουβλάκι στο Λονδίνο δια χειρός tind

18-08-2015

Τα σουβλατζίδικα είναι κομμάτι της Ελλάδας, το οποίο αγαπούν όχι μόνο οι ντόπιοι, αλλά και οι τουρίστες που επισκέπτονται τη χώρα μας. Πολύ λογικά λοιπόν, σουβλατζίδικα ανοίγουν κι εκτός των συνόρων, με κοινό-στόχο τόσο τους Έλληνες του εξωτερικού, όσο και (κυρίως) τους ανθρώπους εκείνους που έχουν δοκιμάσει και αγαπήσει τις χαρακτηριστικές ελληνικές γεύσεις κατά τη διάρκεια των διακοπών τους και θέλουν να κρατήσουν την εμπειρία αυτή και στην καθημερινή τους ζωή.

Μια τέτοια προσπάθεια είναι και το Suvlaki στο Soho, οι υπεύθυνοι του οποίου, εκτός από τη γευστική εμπειρία, κατανόησαν ότι έπρεπε να συνοδεύσουν την προσπάθειά τους και με την κατάλληλη οπτική εμπειρία, ώστε να έχουν ένα συνολικό αποτέλεσμα που να “μεταφέρει” τον πελάτη στην Ελλάδα.

Την οπτική αυτή εμπειρία ανέλαβε να φέρει εις πέρας ο Μανώλης Αγγελάκης (tind) γράφοντας στην πρόσοψη του εστιατορίου το ποίημα “Ιθάκη” του Κ. Καβάφη και επεμβαίνοντας στο εσωτερικό του, με “κλασικό” ελληνικό “γκραφίτι”. Συζητήσαμε με το δημιουργό για την εμπειρία του αυτή.

Πώς προέκυψε αυτό το project;
Με προσέγγισαν από το στούντιο της Αφροδίτης Κρασσά (που είχε την καλλιτεχνική διεύθυνση και επίβλεψη του έργου) μετά από προτροπή του γραφείου επιμελητών Double Decker με το οποίο είχαμε συνεργαστεί στο παρελθόν και το ένα οδήγησε στο άλλο. Σε πρώτη φάση είχα προτείνει επαγγελματίες που ασχολούνται ειδικότερα με την τυπογραφία άλλα τελικά μετά από δείγματα δουλειάς επέλεξαν να προχωρήσουν με εμένα.
Τι είδους προετοιμασία έγινε πριν μεταβείτε στον χώρο εκεί;
Πέρα από την μελέτη και την έρευνα έκανα δείγματα τυπογραφίας με διάφορα υλικά σε φύλλα 72×102 εκ τα οποία είτε χρησιμοποιήθηκαν αυτούσια σε εφαρμογές του εστιατορίου είτε ήταν οδηγός στο ύφος της τυπογραφίας που θα ακολουθούσαμε εκεί.
Πόσο διήρκεσε η δουλειά εκεί;
Τέσσερις μέρες συνολικά από 8 έως 10 ώρες εργασίας καθημερινά.
Με ποιον ακριβώς τρόπο εργαστήκατε;
Στους μήνες που προηγήθηκαν υπήρχε διαφορετικό πλάνο και προσχέδια για το πως ακριβώς θα ήταν τα γραφικά στην πρόσοψη και στο εσωτερικό που μαγαζιού τα οποία άλλαξαν σε πολύ μεγάλο βαθμό την τελευταία στιγμή οπότε θα έλεγα πως δούλεψα κυρίως με ένστικτό. Σημαντικό ρόλο έπαιξε η εμπιστοσύνη που υπήρχε από τους συνεργάτες μας, την Αφροδίτη και τον ιδιοκτήτη του εστιατορίου στο ύφος που θέλαμε να δώσουμε.
Ποιο ήταν το brief και με ποιους συνεργαστήκατε για να το φέρετε εις πέρας;
Αρχικά τα σχέδια με την τελική εικόνα ήταν πολύ διαφορετικά. Στην πορεία άλλαξαν πάρα πολλά και τελικά αποφασίστηκε να δοθεί ένα ύφος και μεγαλύτερο βάρος στην πρόσοψη και την “Ιθάκη” του Κωνσταντίνου Καβάφη.
Ποια ήταν η αντίδραση του κόσμου που σας έβλεπε να δουλεύετε ζωντανά;
Παρόλο που στο Λονδίνο και ειδικότερα στο Soho υπάρχει μεγάλη σκηνή στην χειροποίητη τυπογραφία υπήρχε τρομερό ενδιαφέρον καθημερινά και κατά την διάρκεια όλης της μέρας από τον κόσμο. Εντυπωσιακό ήταν το γεγονός πως πάρα πολλοί στα σχολεία τους είχαν διδαχθεί Ελληνικά ή αρχαία Ελληνικά και μπορούσαν είτε να αναγνωρίσουν την γλώσσα είτε λέξεις και να περάσουμε λίγο παραπάνω χρόνο κουβεντιάζοντας συνήθως το τι συμβολίζει η “Ιθάκη”. Επίσης στο άκουσμα Ελλάδα υπήρχε εξαιρετικό ενδιαφέρον από την πλευρά τους να ακούσουν μια διαφορική άποψη για το συμβαίνει εκείνη την περίοδο στην Ελλάδα καθώς ήταν πρώτες μέρες των capital control και του δημοψηφίσματος.
Ποιες θεωρείτε ότι ήταν οι κυριότερες δυσκολίες αυτής της εργασίας;
Οι καιρικές συνθήκες θα έλεγα παρόλο που οι μέρες κατά κύριο λόγο ήταν ηλιόλουστες καθώς και ότι εργάστηκα με χρώματα που δεν είχα ξαναχρησιμοποιήσει.
Ποιες είναι οι πρώτες εντυπώσεις που έχουν δημιουργηθεί;
Η θετική ανταπόκριση που υπήρξε σε αυτή την δουλειά ήταν πραγματικά εντυπωσιακή. Είτε όντως άρεσε τόσο πολύ είτε όλοι όσοι ήρθαμε σε επαφή ήταν πολύ ευγενικοί. (γέλια)

suvlaki_tind (1) suvlaki_tind (2) suvlaki_tind (3)  suvlaki_tind (4) suvlaki_tind (5) suvlaki_tind (6)suvlaki_tind (7)

Η πλήρης παρουσίαση τς εργασίας βρίσκεται εδώ

One Response

  • baboum

    μπραβο σου παληκαρε!



Στην περίπτωση που κάποιο σχόλιο περιέχει υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις, οι υπεύθυνοι της ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα να το καταργήσουν μερικώς ή πλήρως. Προς αποφυγή κακόβουλων μηνυμάτων (spam), τα μηνύματα που περιέχουν συνδέσμους προς άλλες ιστοσελίδες θα παραμένουν αφανή μέχρι να εγκριθούν από τους υπεύθυνους του designmag.gr.

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 08-06-2018 [0]

Σχεδιασμός για τα My Greek Soap από τον Ιωάννη Εργελετζή.

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 30-05-2018 [0]

Μια ακόμα αφίσα για το Athens Open Air Film Festival από τον Βασίλη Μέξη

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 02-05-2018 [2]

H faze σχεδιάζει για τη Διεθνή Έκθεση Βιβλίου Θεσσαλονίκης

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 05-03-2018 [1]

Ο Νίκος Γεωργόπουλος σχεδιάζει για τον Leon of Athens

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 10-02-2018 [0]

Ο Mike Rafail ανανεώνει την οπτική ταυτότητα του Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 31-01-2018 [1]

Σχεδιασμός συσκευσιών και χαρακτήρων από την The comeback studio

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 30-01-2018 [1]

Ο Γιάννης Αντετοκούνμπο δια χειρός Yell

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 27-01-2018 [2]

Νέα οπτική ταυτότητα για την Rockvision από το Designclub

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 19-01-2018 [0]

Η ΜΝΡ σχεδιάζει το νέο λογότυπο του Φεστιβάλ Κινηματογράφου

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 15-01-2018 [0]

Ο Neville Brody δημιουργεί για την Coca-cola



designmag.gr has been designed by
Beetroot and is powered by WordPress.
Hosted by Apogee Information Systems.
Entries (RSS) and Comments (RSS).