TEFF Lexicon – Η ακριβότερη γραμματοσειρά στον κόσμο

18-08-2014

Μπορεί στον κόσμο του design, και της τυπογραφίας, οι γραμματοσειρές να έχουν τη δική τους σημασία, με τον σχεδιαστή να αποτυπώνει τον λόγο ή την ιδέα με τυπογραφικούς χαρακτήρες, για μια εταιρεία όμως, που χρησιμοποιεί μια οικογένεια γραμμάτων για να επικοινωνήσει την εταιρική της ταυτότητα, ένα προϊόν ή το λογότυπο-σήμα της, μπορεί να αποτελεί σημαντική επένδυση.
Πόσα χρήματα είναι άραγε διατεθειμένος να πληρώσει κάποιος για να αγοράσει μία οικογένεια γραμμάτων; Πρόσφατα διαβάσαμε πως η ακριβότερη γραμματοσειρά κοστίζει €3.592 και ονομάζεται TEFF Lexicon.

Υπάρχουν δύο εκδόσεις για την TEFF Lexicon, με κύρια διάφορα ανάμεσα τους το γεγονός ότι πως η πρώτη (Lexicon 1) έχει σχεδιαστεί για χρήση σε μικρότερες μεγέθη (λεξικά, βίβλους, εγκυκλοπαίδειες κτλ) ενώ η δεύτερη (Lexicon 2) για χρήση σε κείμενα κανονικού μεγέθους.
Η TEFF Lexicon έχει σχεδιαστεί από τον Bran De Does, ο οποίος πέρασε το μεγαλύτερο μέρος της σταδιοδρομίας του ως σχεδιαστής βιβλίων και γραμμάτων (πρώτα στο J. H. de Bussy στο Άμστερνταμ και στη συνέχεια στο John Enchede en Zonen στο Χάρλεμ).
Ο Bran De Does σε όλη του την ως τώρα πορεία έχει σχεδιάσει μόνο δυο γραμματοσειρές: την Trinite, για την ελβετική εταιρεία γραφικών Bobst (1981), και την Lexicon (1992).
H Lexicon γεννήθηκε όταν το 1989 οι υπεύθυνοι της έκδοσης του λεξικού Van Dale, ζήτησαν από τον De Does μία Medium Condensed (συμπυκνωμένη) έκδοση της Trinite, για χρήση σε 7pt. O σχεδιαστής αντιπρότεινε τη δημιουργίας μιας νέας οικογένειας γραμμάτων και για το σκοπό αυτό συνεργάστηκε με τον Peter Mattias Nortzil (που ψηφιοποίησε τα χειρόγραφα σχέδιά του) για λογαριασμό της Enschede Font Foundry (TEFF).

Ίσως να μην υπάρχει ακριβής απάντηση για το πόσο μπορεί να κοστίζει μία γραμματοσειρά αφού κάθε μία έχει τη δική της ιστορία και αποτελεί ξεχωριστή περίπτωση. Όσο κοπιαστικός και χρονοβόρος κι αν είναι ο σχεδιασμός της έτσι ώστε να φτάσει στο επιθυμητό αποτέλεσμα, θα μπορούσε κάποιος να ισχυριστεί ότι το κόστος της συγκεκριμένης οικογένειας (TEFF Lexicon) για μια ελληνική εταιρεία (ιδίως στην παρούσα περίοδο), φαίνεται υπερβολικό. Για μία όμως εταιρεία η οποία επενδύει εκατομμύρια κάθε χρόνο για την εικόνα της (και υπάρχουν τέτοιες) είναι μία λύση.

Κώστας Κανελλόπουλος

 teff-lexicon-sample-sheet



Στην περίπτωση που κάποιο σχόλιο περιέχει υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις, οι υπεύθυνοι της ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα να το καταργήσουν μερικώς ή πλήρως. Προς αποφυγή κακόβουλων μηνυμάτων (spam), τα μηνύματα που περιέχουν συνδέσμους προς άλλες ιστοσελίδες θα παραμένουν αφανή μέχρι να εγκριθούν από τους υπεύθυνους του designmag.gr.

ΆΡΘΡΑ 23-01-2017 [0]

Εθνική Βιβλιοθήκη: 6 γρίφοι για δυνατούς λύτες

ΆΡΘΡΑ 08-08-2016 [0]

Τι απέγιναν τα «Ιχνη Εμπορίου»;

ΆΡΘΡΑ, ΝΕΑ 27-05-2016 [0]

Έλληνες: οι καλύτεροι σχεδιαστές συσκευασίας στον κόσμο

ΆΡΘΡΑ, ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 20-05-2016 [11]

H οπτική επικοινωνία του Δήμου Κέας από τον Γιάννη Καρλόπουλο

ΆΡΘΡΑ, ΝΕΑ 29-03-2016 [0]

Τι αποφάνθηκαν οι Νεοζηλανδοί για τη σημαία τους

ΆΡΘΡΑ 04-03-2016 [0]

FITC Amsterdam 2016

ΆΡΘΡΑ 11-02-2016 [1]

Πώς το Εθνικό Μουσείο της Νορβηγίας αναζητά νέα οπτική ταυτότητα

ΆΡΘΡΑ 03-02-2016 [0]

Τι κρύβεται πίσω από τη νέα εικόνα της Budweiser;

ΆΡΘΡΑ 07-01-2016 [0]

Τα σημαντικότερα θέματα του 2015 (Γ’ μέρος)

ΆΡΘΡΑ 03-01-2016 [0]

Τα σημαντικότερα θέματα του 2015 (Β’ μέρος)



designmag.gr has been designed by
Beetroot and is powered by WordPress
Entries (RSS) and Comments (RSS).