Μια γραφιστική ιστορία βγαλμένη από τα παραμύθια

02-11-2011
H Carolyn Davidson ήταν μια φοιτήτρια γραφιστικής που βρέθηκε στο σωστό μέρος τη σωστή στιγμή. Συγκεκριμένα, βρισκόταν στο διάδρομο της σχολής της (Portland State University) και έλεγε σε μία φίλη της ότι δεν είχε αρκετά χρήματα για να κάνει μαθήματα ζωγραφικής όπως θα ήθελε, τη στιγμή που περνούσε ένα μέλος του διδακτικού προσωπικού και την άκουσε. Ήταν ο Phil Knight, ο οποίος εργαζόταν ως αναπληρωτής καθηγητής λογιστικής, ενώ ταυτόχρονα ήταν συνιδρυτής και συνιδιοκτήτης της εταιρείας Blue Ribbon Sports (BRS) που εισήγαγε τα αθλητικά παπούτσια Tiger της Onitsuka (σήμερα γνωστής ως ASICS), από την Ιαπωνία στην Αμερική. Ήταν το 1971, όταν ο Phil Knight αποφάσισε να λανσάρει τη δική του μάρκα αθλητικών παπουτσιών, και ακούγοντας την συνομιλία της Carolyn Davidson (της οποίας άλλες δουλειές είχε δει μέσα στη σχολή) της πρότεινε να σχεδιάσει μια ταυτότητα για τη νέα του μάρκα. Εκείνη δέχτηκε και συμφώνησαν στην αμοιβή των 2 δολαρίων την ώρα. Έπρεπε να σχεδιάσει κάτι που να παραπέμπει σε κίνηση, να "κάθεται" καλά πάνω σ' ένα παπούτσι, και με το δεδομένο ότι οι ρίγες της Adidas ήταν ο αγαπημένος λογότυπος του εργοδότη της. Έπειτα από 17,5 ώρες δουλειά, η οποία παρήγαγε κάμποσες εναλλακτικές προτάσεις, ο Phil Knight επέλεξε αυτό που αργότερα έγινε γνωστό ως "swoosh", το λογότυπο της εταιρείας που όλοι ξέρουμε ως Nike. Ο λογότυπος αυτός αναπαριστά την πτήση της θεάς Νίκης (το "Nike" είναι η αγγλική γραφή της "Νίκης") και όταν τον πρωτοείδε ο πρόεδρος της εταιρείας είπε «δεν τρελαίνομαι κι όλας, αλλά νομίζω ότι θα το συνηθίσω». Το θέμα ήταν, ότι ο χρόνος πίεζε (είχε ήδη προγραμματιστεί η παραγωγή των πρώτων παπουτσιών) και δεν υπήρχαν περιθώρια για παραπάνω γραφιστικό ψάξιμο. Η αμοιβή της νεαρής φοιτήτριας για το λογότυπό της ήταν $35 (το οποίο σε σημερινές τιμές αντιστοιχεί στο ποσό των 140 ευρώ περίπου)!!! H ίδια παραδέχτηκε «εντάξει, δεν ήταν πολλά τα χρήματα, ούτε για τα δεδομένα εκείνης της εποχής, όμως αυτή ήταν η ωριαία τιμή που συμφώνησα, τόσο τιμολόγησα και τόσο έπρεπε να πάρω...». Στη συνέχεια, μετά την αποφοίτησή της, η Carolyn Davidson εργάστηκε κανονικά, ως υπάλληλος της εταιρείας, απ' όπου και αποσύρθηκε το 1983. Αργότερα, ο πρόεδρος της Nike την προσκάλεσε σε ένα δείπνο προς τιμήν της όπου και της έκανε δώρο ένα διαμαντένιο δαχτυλίδι (με το λογότυπο της εταιρείας) και ένα φάκελο με 500 μετοχές της Nike (τότε αξίας $150) ως αναγνώριση των υπηρεσιών της. Σήμερα, έπειτα από τέσσερα σπλιτ και με αξία μετοχής (χθες 1/11/2012) στα $93,88 η αξία εκείνου του δώρου ―και η Carolyn Davidson έχει ακόμα όλες τις μετοχές στην κατοχή της― ανέρχεται στο ποσό των $750.000 (πάνω από μισό εκατομμύριο ευρώ). Σίγουρα θα συμφωνήσετε ότι αυτό το τίμημα εκφράζει καλύτερα την αξία του "brand" Nike, από το αρχικό ποσό των 35 δολαρίων. Φέτος το θρυλικό "swoosh" κλείνει 40 χρόνια ζωής.

To πρώτο σκαρίφημα του γνωστού λογοτύπου

Η ύπαρξη και μόνο του swoosh πάνω σε οποιοδήποτε προϊόν αυξάνει δυσανάλογα την τιμή του

Η Carolyn Davidson μπροστά στο δημιούργημά της

 



Στην περίπτωση που κάποιο σχόλιο περιέχει υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις, οι υπεύθυνοι της ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα να το καταργήσουν μερικώς ή πλήρως. Προς αποφυγή κακόβουλων μηνυμάτων (spam), τα μηνύματα που περιέχουν συνδέσμους προς άλλες ιστοσελίδες θα παραμένουν αφανή μέχρι να εγκριθούν από τους υπεύθυνους του designmag.gr.

ΆΡΘΡΑ 08-08-2016 [0]

Τι απέγιναν τα «Ιχνη Εμπορίου»;

ΆΡΘΡΑ, ΝΕΑ 27-05-2016 [0]

Έλληνες: οι καλύτεροι σχεδιαστές συσκευασίας στον κόσμο

ΆΡΘΡΑ, ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 20-05-2016 [11]

H οπτική επικοινωνία του Δήμου Κέας από τον Γιάννη Καρλόπουλο

ΆΡΘΡΑ, ΝΕΑ 29-03-2016 [0]

Τι αποφάνθηκαν οι Νεοζηλανδοί για τη σημαία τους

ΆΡΘΡΑ 04-03-2016 [0]

FITC Amsterdam 2016

ΆΡΘΡΑ 11-02-2016 [1]

Πώς το Εθνικό Μουσείο της Νορβηγίας αναζητά νέα οπτική ταυτότητα

ΆΡΘΡΑ 03-02-2016 [0]

Τι κρύβεται πίσω από τη νέα εικόνα της Budweiser;

ΆΡΘΡΑ 07-01-2016 [0]

Τα σημαντικότερα θέματα του 2015 (Γ’ μέρος)

ΆΡΘΡΑ 03-01-2016 [0]

Τα σημαντικότερα θέματα του 2015 (Β’ μέρος)

ΆΡΘΡΑ 02-01-2016 [0]

Τα σημαντικότερα θέματα του 2015 (Α’ μέρος)



designmag.gr has been designed by
Beetroot and is powered by WordPress
Entries (RSS) and Comments (RSS).