Μεταξύ δύο προτάσεων για το λογότυπο της Σπάρτης

10-12-2015

Πριν από δύο περίπου μήνες δημοσιεύσαμε την πρόσκληση του Δήμου Σπάρτης για το σχεδιασμό δηλωτικού σήματος, το οποίο θα έβρισκε χρήση κυρίως στην τουριστική προβολή της πόλης.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που αποκαλύφθηκαν χθες (Τετάρτης, 8/12) κατά τη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Σπάρτης, υποβλήθηκαν συνολικά 34 προτάσεις εκ των οποίων η αρμόδια κριτική επιτροπή προέκρινε τις επτά καλύτερες. Μετά από ενδελεχή εξέταση των επτά αυτών προτάσεων και τη σχετική αξιολόγηση προέκυψε ισοψηφία για την ανάδειξη του καλύτερου λογοτύπου, ανάμεσα στις προτάσεις του Μιχάλη Κανόνη και της Dolphins communication design. Ο μεν πρώτος βασίστηκε στα στοιχεία Ελιά (παράδοση) – Σπείρα (πολιτισμός) – Περικεφαλαία (ιστορία) οι δε  Dophins στα στοιχεία Βουνό (Ταΰγετος) – Εκκλησία (Μυστράς) – Περικεφαλαία (Αρχαία Σπάρτη).

Tην ισοψηφία αυτή κλήθηκαν να λύσουν τα μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου, τα οποία όμως, στην όψη των προτάσεων εξέφρασαν έντονη απογοήτευση. Σύμβουλοι της μείζονος αντιπολίτευσης δεν έκρυψαν τη δυσφορία τους και για τους δύο λογοτύπους, καθώς όπως ανέφεραν δεν φέρουν τα ιστορικά χαρακτηριστικά του Δήμου, ενώ χαρακτήρισαν αποτυχημένο το σχετικό διαγωνισμό (με έπαθλο €5.000) και ζήτησαν ακόμη και την επανάληψή του.
Σύμβουλος της πλειοψηφούσας παράταξης πρότεινε να ανατεθεί η δημιουργία του νέου λογοτύπου σε μαθητές σχολείων, ενώ ο επικεφαλής της όλης πρωτοβουλίας κ. Αλεξάκος ζήτησε να καταλήξει το συμβούλιο σε μία επιλογή, καθώς η καθυστέρηση θα έχει συνέπειες στην τουριστική προώθηση του δήμου.
Η έξοδος από το αδιέξοδο που διαφάνηκε προς στιγμήν, ήλθε από το δήμαρχο Σπάρτης, κο Βαλιώτη ο οποίος ζήτησε να υπάρξει επικοινωνία με τα δύο σχεδιαστικά γραφεία, να ενημερωθούν για τις ενστάσεις του Διοικητικού Συμβουλίου και να ζητηθούν βάση αυτών τροποποιήσεις και βελτιώσεις, ώστε να κριθεί ο τελικός νικητής.

logo_sparti

H πρόταση της Κmcreative

12363979_10153284084503575_938777055_o

H πρόταση της Dolphins

 

25 Responses

  • Aliki

    Το δεύτερο είναι πολύ ωραιότερο!

  • Παντελής Χατζηιορδάνογλου

    Είναι κρίμα δημιουργικά γραφεία με αξιόλογη δουλειά να παίρνουν μέρος σε τέτοιους διαγωνισμούς. Το χειρότερο παράδειγμα για τα νέα παιδιά.

  • Leonidas

    Κανόνη ο διαγωνισμός!
    Δωσ’τε το ρε στα παιδακια του δημοτικου να το ζωγραφισουν!
    Να φανε και μερικοι μερικοι…

    Τραγικό το 1ο!
    Καλυτερο το 2ο αλλα “λιγο”

  • Χάρης Τσέβης

    Η δουλειά των Dolphins νομίζω πως είναι πάρα πολύ καλή.

  • Ευτυχία

    Dolphins δαγκωτό!

  • Nb

    Θα ήθελα πολύ να έχω σχεδιάσει τη πρόταση της Dolphins!

  • Κωστας Πεχλιβάνης

    Dolphins!!!

  • Νίκος Γιούρης

    άλλη μια εξαιρετική δουλειά των dolphins

  • Νίκος Γιούρης

    Κρίμα βέβαια για όλη την ιστορία που δημιουργήθηκε στον Δήμο, απ’οτι φαίνεται δεν ξέρουν τί τους γίνεται. Τί πάει να πει δεν φέρουν τα ιστορικά χαρακτηριστικά;

  • Δελαλης

    Η προταση των Dolphins σιγουρα καλυτερη.
    Γιατι ομως τετοια διαφορά μεταξυ ελληνικων και αγγλικων χαρακτηρων;

  • crossbow

    Και γω dolphins!

  • Marianna P.

    Dolphins by far

  • neville

    ο Λεώ συναντά τον… Boba Fett!

  • Dolph Lundgren

    εγω να δεις dolphins

  • Βουκύδη Βιβή

    [Ανοιχτός διαγωνισμός, “κλειστά” μυαλά]

    Την επόμενη φορά που θα αναρωτηθώ «γιατί είναι έτσι η πόλη μου;», θα θυμηθώ να παρακολουθήσω για άλλη μια φορά το τελευταίο δημοτικό συμβούλιο στο οποίο συζητήθηκε το λογότυπο του δήμου.

    Δε χρειάζεται να αναφερθώ σε τεχνικές προδιαγραφές και λογική που πρέπει να έχει ένα λογότυπο για να είναι λογότυπο, ούτε το ρόλο του.

    Δεν είναι όμως δυνατόν ένα λογότυπο να απεικονίζει όλα τα αξιοθέατα και τα προϊόντα του τόπου. Αυτό ονομάζεται τουριστικός οδηγός.
    Αλίμονο αν ο δήμος π.χ. Θεσσαλονίκης, εκτός από τον Μέγα Αλέξανδρο συμπεριλάμβανε στο λογότυπό του, το Λευκό Πύργο, την Άνω Πόλη, το Θερμαϊκό και λίγα τρίγωνα Πανοράματος.

    Οι γνώσεις και οι γνώμες γραφιστών και σχεδιαστών σ’ αυτή την πόλη περισσεύουν.
    Κι αν το λογότυπο του δήμου μπορεί να σχεδιαστεί από ένα μαθητή σχολείου, την επόμενη φορά που θα μας πονέσει το πόδι μας, ας συμβουλευτούμε έναν ηλεκτρολόγο κι όχι έναν ορθοπεδικό.

    Εγώ απογοητεύτηκα. Σε μια πόλη που τη μέρα περπατάω δίπλα σε αμέτρητες λακκούβες και δεν υπάρχει ούτε μια θέση να δέσω το ποδήλατό μου, που οι ράμπες των πεζοδρομίων είναι μονίμως «κλειστές» και το βράδυ είναι τόσο σκοτεινά λίγο πιο έξω από το κέντρο που φοβάμαι να περπατήσω μόνη μου, το λιγότερο που μπορεί τελικά να της συμβεί είναι ένα κακοσχεδιασμένο και κακόγουστο λογότυπο.

  • Δημήτρης Κανελλόπουλος

    Το θέμα δεν είναι ποιό από τα δύο. το θέμα είναι οτι έχουμε εκλεγμένους δημοτικούς συμβούλους – δημάρχους να αποφασίζουν για αυτά τα θέματα. ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ αυτοί να πέρνουν τέτοιες απόφάσεις. Αυτά είναι θέματα ειδικών. Των σχεδιαστών. Ο ρόλος των συμβούλων ειναι να βρούν τους ειδικούς.

    Τώρα, βλέπουμε ακόμα τα αποτελέσματα ενός ανοικτού διαγωνισμού, μια από τα ίδια. Ο Διαγωνισμός έμπαζε από την αρχή, φυσικά εμείς εκεί συνεχίζουμε να συμμετέχουμε σε αυτούς τους άθλιους διαγωνισμούς για την δόξα και μόνο (εδώ είχε και χρήματα – μάλλον δηλαδή ανάλογα τις ορέξεις). (πόσο γραφικός να γίνω πια).

    Ξεφτιλίζουμε και υποβαθμίζουμε το επάγγελμα μας, και για αυτό ο καθένας – δημοτικός σύμβουλος – νομίζει πως αυτός ειναι ο ειδικός και όχι εμείς – οι σχεδιαστές.

    Αναμένουμε τον επόμενο υπέροχο διαγωνισμό λογοτύπου που θα ξεπροβάλει.

    ΥΓ. Διαβάστε και το κείμενο της AIGA που εστάλει στην Ολυμπιακή επιτροπή του Τόκυο 2020. Και εκεί γραφικοί θα είναι > https://eyeondesign.aiga.org/against-crowdsourcing-logo-design-an-open-letter-from-aiga-to-the-tokyo-olympic-committee/

  • Effie

    Aρχικά, αξίζει να τονιστεί πως μία από τις βασικές προϋποθέσεις του διαγωνισμού ήταν oτι το λογότυπο “θα αποτελείται από το εικαστικό και το λεκτικό μέρος (slogan), θα φέρει την επωνυμία του Δήμου και θα μπορεί να απεικονίζεται μαζί και ανεξάρτητα από το slogan”.

    Κάτι τέτοιο δε φαίνεται να συμβαίνει στην περίπτωση της 2ης συμμετοχής (απεικονίζεται μόνο το σήμα με την επωνυμία του Δήμου), αλλά μπορεί να είμαι και λάθος, και οι ιθύνοντες να μην έχουν εμφανίσει την συνολική πρόταση.

    Από εκεί και πέρα, το πρόβλημα δεν περιορίζεται στην αισθητική υπεροχή του ενός λογοτύπου έναντι του άλλου, αλλά στην προβληματικότητα των προκυρήξεων, την επιπολαιότητα και την αναξιοπιστία με την οποία μεταχειρίζονται τους διαγωνισμούς αυτούς οι κατα καιρούς ιθύνοντες.

    Κινδυνεύει, λέει, να αποβεί άγονος ο διαγωνισμός διότι οι αιρετοί αυτοί τοπικοί άρχοντες “δυσφόρησαν”(sic) μπροστά στις προτάσεις και απεφάνθησαν (ως ειδικοί επι του θέματος άλλωστε) οτι οι τελικές προτάσεις “δεν φέρουν τα ιστορικά χαρακτηριστικά του Δήμου” (πιθανότατα αναφέρονται σε εικονόγραμμα με τον μέλανα ζωμό σε ποτήρι Mikel). Κατόπιν ζητάνε από τα δημιουργικά γραφεία να κάνουν εκ νέου τροποποιήσεις διαφορετικά θα απευθυνθούν σε μαθητές γυμνασίου.

    Aυτά είναι αστεία πράγματα. Δεν είναι τυχαίο που ο πολιτισμός μετοίκησε στην Ευρώπη από την Ελλάδα, αφήνοντας μόνο αποκαϊδια στο λίκνο του δυτικού πολιτισμού. Δυστυχώς, εκείνοι που έζησαν πριν από εμάς έκαναν πολλά αλλά δεν τελείωσαν τίποτα. Ο σεβασμός στον συνανθρώπο, τον επαγγελματία και τον συνεισφέροντα είναι απαρέγκλιτη συνθήκη και θεμέλιος λίθος στη διαμόρφωση της ιστορίας και της ιστορικότητας που ευαγγελίζονται οι άσχετοι φωστήρες των εκάστοτε δημοτικών συμβουλίων.

    Τούτο το φαινόμενο απλώς επιβεβαιώνει το προφανές, οτι δηλαδή η τέχνη και η πελατεία της έχει παγιδευτεί σε έναν αμοιβαία επιζήμιο εναγκαλισμό. Ο Raymond Aron έλεγε πως η σύγχρονη κοινωνία είναι μια δημοκρατική κοινωνία την οποία πρέπει να παρατηρούμε χωρίς να μας παρασύρει ο ενθουσιασμός ή η αγανάκτηση. Κάτι τέτοιο φαίνεται να συμβαίνει και με τους ελληνικούς δημιουργικούς διαγωνισμούς.

    Τη δική μας συμμετοχή μπορείτε να δείτε στο link: http://wearebricabrac.com/CITY-OF-SPARTA-LOGO-CONTEST.

    Effie Bambos / Stephan Muller
    http://www.wearebricabrac.com

  • Μπάμπης Μανώλογλου

    Αφού “απέτυχαν” οι ειδικοί ή λογική επιλογή μέλους της επιτροπής είναι να προτείνει να ανατεθεί η δημιουργία του νέου λογοτύπου σε μαθητές σχολείων. Είναι το ίδιο μέλος που προφανώς είχε επισημάνει την προηγούμενη αποτυχία!!!! Τα συμπεράσματα δικά σας!!!!!

  • Y. Κ.

    Καταρχήν να πούμε ότι σε άλλους κλάδους που προκυρήσσονται διαγωνισμοί πχ αρχιτεκτονικοί, το τεύχος του διαγωνισμού «φιλτράρετε» από το επίσημο φορέα των αρχιτεκτονων (ΤΕΕ) και το σύλλογό τους (ΣΑΔΑΣ). Εδω λοιπόν απουσιάζει ο δικός μας φορέας ο οποίος θα προλαμβανει το κάθε δήθεν (δημαρχος, οργανισμός κ.ά) και ο οποίος εκτός από τους βασικούς αξονες του διαγωνισμου θα μπορούσε να αναλάβει να ορίζει την επιτροπή αξιολόγησης (ακόμα και αν πρέπει το ένα μέλος να είναι ο άσχετος του χωριού, ορισμένος από τον εκάστοτε φορέα).

  • MarkG

    “Εδω λοιπόν απουσιάζει ο δικός μας φορέας ο οποίος θα προλαμβανει” – Λιγο δυσκολο η Ενωση να κανει τον ντεντεκτιβ για το ποιος δημαρχος θα ανακοινωσει διαγωνισμο, ποσο δε να τον σταματησει…

  • Y. Κ.

    Υπάρχει νομοθεσία που καλύπτει τους αρχιτεκτονικούς διαγωνισμούς (ΦΕΚ B΄1427, 16/6/2011), και κάθε αγωνοθέτης οφείλει να ενημερώσει επιμελητήριο και σύλλογο. Σε εμάς τι υπάρχει; Oύτε το υπουργείο πολιτισμού νομοθετεί για τη διαδικασία διεξαγωγής καλλιτεχνικών διαγωνισμών, ούτε για τις προϋποθέσεις που πρέπει να πληρούν οι συμμετέχοντες, για το πως προκύπτουν οι αμοιβές, τα χρονικά περιθώρια μεταξύ των υποβαλλόμενων ερωτήσεων και τις απαντήσεις τους σε σχέση με την ημερομηνία παράδοσης, και ένα σωρό ακόμα θέματα τα οποία αφήνονται στην βούληση του εκάστοτε δήμου, υπηρεσίας, φορέα κλπ να κάνει κατα το δοκούν, και “…σε όποιον αρέσει, γιατί δεν προλαβαίνουμε το ΕΣΠΑ”. Προφανώς δεν υπάρχει σεβασμός στη δουλειά γραφιστών και καλλιτεχνών, και δεν έχουμε ένα σημείο αφετηρίας να διεκδικήσουμε τα αυτονόητα σε σχέση με τους όρους διεξαγωγής των διαγωνισμών.

  • Απο Σπάρτη

    Ποιοι έκαναν την επιλογή της καρακιτς περικεφαλαίας με το σταυρό στο μέτωπο; Θα μας κοροϊδεύει ολόκληρη η οικουμένη εάν επιλεγεί το δεύτερο λογότυπο.. Είναι απαράδεκτο. Τι να πω, τέτοιο χάλι πια;

  • ΔιαγωνισμοΦάγος

    δεν είναι σταυρός. αστέρι είναι

  • Aλεξανδρος

    “δεν είναι σταυρός. αστέρι είναι”

    @Διαγωνισμοφαγος: Είσαι σίγουρος; Γιατί μοιάζει με σταυρό πάνω σε τρούλο.

  • maria

    Το λυπηρό δεν είναι οι προτάσεις είναι οτι όπως ανέφερε ο συνάδελφος κ.Κανλλόπουλος, το λυπηρό δεν είναι οτι δεν υπάρχει κανένας φορέας ικανός να προστατέψει και να οριοθετήσει τόσο νομικά όσο και προακτικά το επάγγελμα του γραφίστα και του σχεδιαστή. Ως γραφίστρια από την επαρχία και έχοντας πλεόν κλείσει τα βιβλία μου εδώ και ένα χρόνο θα ήθελα να θέσω ένα ερώτημα στην ένωση γραφιστών και στους συναδέλφους: Παρακαλώ αναφέρετε ή καταγράψτε τον αριθμό γραφιστών που έχουν συνταξιοδοτηθεί ως γραφίστες. Υπάρχει κανείς; Υπάρχει κάποιος που κατέφερε να μην αλλάξει επάγγελμα, να μη γίνει έμπορας ή καφετζής, να ζήσει απο αυτο το επάγγελμα και να πάρει μια αξιοπρεπή συνταξη απο αυτό; Δε νομίζω. Σκεφτείτε το. Σκεφτείτε πόσο σεβόμαστε εμείς οι ίδιοι το επάγγελμα μας και πως το κατοχυρώνουμε στα πλαίσια του συστήματος.



Στην περίπτωση που κάποιο σχόλιο περιέχει υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις, οι υπεύθυνοι της ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα να το καταργήσουν μερικώς ή πλήρως. Προς αποφυγή κακόβουλων μηνυμάτων (spam), τα μηνύματα που περιέχουν συνδέσμους προς άλλες ιστοσελίδες θα παραμένουν αφανή μέχρι να εγκριθούν από τους υπεύθυνους του designmag.gr.

ΝΕΑ 26-06-2018 [0]

Ποιοι είναι οι νικητές τους φετινού διαγωνισμού αφίσας του Μουσείου Τυπογραφίας

ΝΕΑ 05-06-2018 [0]

Ελληνικές διακρίσεις στα European Design Awards 2018

ΝΕΑ 21-05-2018 [0]

Νέα μεταπτυχιακά προγράμματα Hotel Design και Digital Design από τη Σχολή Βακαλό

ΝΕΑ 19-05-2018 [0]

Το Las Ramblas του Cursor Design Studio σε διεθνή έκδοση για το branding café.

ΝΕΑ 01-05-2018 [1]

Ξανά στην κορυφή του κόσμου ο ελληνικός σχεδιασμός συσκευασίας

ΝΕΑ 27-04-2018 [0]

Σημαντική επιτυχία για την Linakis Digital – Sputnik

ΝΕΑ 14-03-2018 [1]

Oι νικητές στις κατηγορίες design των Ermis Awards

ΝΕΑ 06-03-2018 [0]

Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε για 7η συνεχόμενη χρονιά το ΕΣΩ 2018

ΝΕΑ 21-02-2018 [5]

Ανακοινώθηκαν οι νικητές του διαγωνισμού του ΟΣΕΘ

ΝΕΑ 19-02-2018 [0]

Η ιστοσελίδα της Εταιρείας Ελληνικών Τυπογραφικών Στοιχείων σε νέα διεύθυνση



designmag.gr has been designed by
Beetroot and is powered by WordPress.
Hosted by Apogee Information Systems.
Entries (RSS) and Comments (RSS).