Νέο “φάουλ” από τους Ολυμπιακούς του Τόκιο

21-10-2015

Σίγουρα οι περισσότεροι θα θυμούνται την πρόσφατη ιστορία με το θέμα που δημιουργήθηκε αναφορικά με το σήμα των Ολυμπιακών Αγώνων του Τόκιο (2020). Έπειτα από την κατακραυγή (αλλά και την αίτηση για ασφαλιστικά μέτρα από τον σχεδιαστή Olivier Debie) που δέχθηκαν οι διοργανωτές σχετικά με την ομοιότητα του επιλεγέντος λογοτύπου που είχε σχεδιάσει ο Kenjiro Sano, και το οποίο παρέπεμπε σε μεγάλο βαθμό στο λογότυπο του θεάτρου της Λιέγης, αποφάσισαν να το αποσύρουν και να αναζητήσουν νέο.

Xθες, ενάμισι μήνα περίπου από τη συνέντευξη τύπου στην οποία ανακοινώθηκε η απόσυρση του σήματος, οι οργανωτές επανέρχονται, με τη χειρότερη δυνατή (κατά τη γνώμη μας) επιλογή: έναν ανοιχτό διαγωνισμό. Στο διαγωνισμό αυτό μπορεί να συμμετάσχει όποιος το επιθυμεί (ασχέτως γνώσεων ή επαγγελματικής κατάρτισης) αρκεί να είναι Ιάπωνας πολίτης, ή μόνιμος κάτοικος Ιαπωνίας. Ο διαγωνισμός είναι επίσης ανοιχτός σε ομάδες έως και 10 ατόμων (αρκεί ένα τουλάχιστον μέλος της ομάδας να είναι Ιάπωνας πολίτης ή μόνιμος κάτοικος Ιαπωνίας).

Το “παράθυρο” για την αποστολή των συμμετοχών πρόκειται να ανοίξει στις 24 Νοεμβρίου και θα κλείσει στις 7 Δεκεμβρίου. Σημειώστε ότι ως αμοιβή αναφέρεται το ποσό των €7.000 περίπου, ποσό το οποίο θα πρέπει να θεωρείται ως κακόγουστο αστείο για το λογότυπο ενός θεσμού που από την εφαρμογή του σήματος και μόνο (τα δικαιώματα του merchandise) θα κερδίσει πολλά εκατομμύρια.
Πιο λυπηρό όμως ακόμη κι από αυτό είναι ότι για μια ακόμα φορά οι υπεύθυνοι ενός σημαντικού (και μάλιστα του σημαντικότερου αθλητικού γεγονότος της εποχής μας) απευθύνονται στο ευρύ κοινό για ένα θέμα τόσο ‘ειδικό’ όπως η οπτική ταυτότητα. Το μόνο που καταφέρνουν είναι να απαξιώνουν το προϊόν της εργασίας των σχεδιαστών, και μάλιστα τις περισσότερες φορές, με πολύ αμφίβολα αποτελέσματα. Ίσως πρόκειται για μια συμβολική χειρονομία “τιμωρίας” ολόκληρης της σχεδιαστικής κοινότητας, για το ατόπημα του Kenjiro Sano…

Σε κάθε περίπτωση, είναι δημοσιογραφικό μας καθήκον να αναφέρουμε ότι για όποιον ενδιαφέρεται, περισσότερες πληροφορίες υπάρχουν εδώ.

553501_500674193356556_2130777572_n

Για την ώρα, η οργανωτική επιτροπή χρησιμοποιεί το λογότυπο που είχε δημιουργηθεί για τη φάση της υποψηφιότητας του Τόκιο ως πόλης-διεκδικήτριας των Ολυμπιακών Αγώνων

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ: στο αρχικό κείμενο γινόταν λόγος για μη αναφορά επάθλου νικητή. Αυτό όμως ήταν λάθος, αφού σε εσωτερικές σελίδες αναφέρεται το ποσό των 1.000.000 γιεν (περίπου €7.000)

 

3 Responses

  • lio

    και μετά μας φταίει η αλόννησος

  • Ντανιελ Σαν

    Αιντεεε παει, αποβλακωθηκαν κι οι Γιαπωνεζοι…

  • Ριτζ Φόρεστερ

    1. ¥1.000.000 = €7.340
    Το designmag απέκρυψε 340 ευρουλάκια, ποσό σημαντικό, ίσο με κάτι λιγότερο από αυτά που βγάζει o μέσος έλληνας γραφίστας σε μισό χρόνο, χωρίς να συνυπολογιστεί το κέρδος των φραπέδων που έχουν προσφερθεί από τους large πελάτες τους μέσω των θυγατέρων των παιδικών φίλων των τελευταίων, τις οποίες έχουν στείλει από την επαρχία για να εμπλουτίσουν το work experience τους σε μια σύγχρονη μικρομεσαία επιχείρηση της πρωτεύουσας.

    2. Ενδιαφέρον έχει η λίστα “Tokyo 2020 Emblems Selection Committee Members” (as of 16 October) που φαίνεται να πληθαίνει με ρυθμούς Facebook (από το 2008 και μετά):

    Chairperson:
    • Ryohei MIYATA, President, Tokyo University of the Arts

    Members:
    • Hiroshi IMANAKA, President, Social Welfare Foundation SOOHKAI, Creative Director, Atelier Incurve
    • Ryoichi ENOMOTO, Creative Director, Visiting Professor, Kyoto University of Art and Design
    • Sadaharu OH, Chairman of the Board, Fukuoka SoftBank Hawks Corp. Chairman, World Children’s Baseball Foundation
    • Hiroshi KASHIWAGI, Professor, Musashino Art University
    • Mitsuo KATSUI, Graphic Designer
    • Toshiyuki SHIGA, Member of the Board of Directors and Vice Chairman, Nissan Motor Co., Ltd.
    • Ai SUGIYAMA, Former tennis professional player TV sports commentator
    • Aki TAGUCHI, Paralympian, Japanese national shooting team Director, Paralympians Association of Japan
    • Keiichi TADAKI, Attorney at Law Former Prosecutor General
    • Risa TANAKA, Executive Vice President and Managing Editor, Sendenkaigi Magazine
    • Motoo NAKANISHI, Design Consultant, PAOS Group Representative
    • Takeshi NATSUNO, Guest professor, Graduate School of Media and Governance of Keio University
    • Mei NISHIZAKI, Member, Narahamirai Association
    • Yuko HASEGAWA, Professor, Tama Art University Art Science
    • Izumi HAYASHI, Attorney at Law, SAKURAZAKA LAW OFFICES
    • Fumi SASADA, President & CEO, Bravis International Limited
    • Fuyuko MATSUI, Artist
    • Kei MATSUSHITA, Professor of Visual Communication Design, Tokyo University of the Arts
    • Mari Christine, Inter-cultural communications specialist and media personality
    • Hiroshi YAMAMOTO, Professor, Faculty of Sports and Health Studies of Hosei University Former NHK announcer and commentator



Στην περίπτωση που κάποιο σχόλιο περιέχει υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις, οι υπεύθυνοι της ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα να το καταργήσουν μερικώς ή πλήρως. Προς αποφυγή κακόβουλων μηνυμάτων (spam), τα μηνύματα που περιέχουν συνδέσμους προς άλλες ιστοσελίδες θα παραμένουν αφανή μέχρι να εγκριθούν από τους υπεύθυνους του designmag.gr.

ΆΡΘΡΑ 11-05-2017 [0]

Καλλιόπη Αποστολίδου: Το να μένεις στάσιμος σκοτώνει το πνεύμα και τη φαντασία

ΆΡΘΡΑ 05-05-2017 [0]

Μ. Μπότης: To ελληνικό design δεν είναι απλά καλό

ΆΡΘΡΑ 13-04-2017 [0]

Απολογισμός για το τρίτο Graphic Stories Cyprus

ΆΡΘΡΑ 23-01-2017 [0]

Εθνική Βιβλιοθήκη: 6 γρίφοι για δυνατούς λύτες

ΆΡΘΡΑ 08-08-2016 [0]

Τι απέγιναν τα «Ιχνη Εμπορίου»;

ΆΡΘΡΑ, ΝΕΑ 27-05-2016 [0]

Έλληνες: οι καλύτεροι σχεδιαστές συσκευασίας στον κόσμο

ΆΡΘΡΑ, ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 20-05-2016 [11]

H οπτική επικοινωνία του Δήμου Κέας από τον Γιάννη Καρλόπουλο

ΆΡΘΡΑ, ΝΕΑ 29-03-2016 [0]

Τι αποφάνθηκαν οι Νεοζηλανδοί για τη σημαία τους

ΆΡΘΡΑ 04-03-2016 [0]

FITC Amsterdam 2016

ΆΡΘΡΑ 11-02-2016 [1]

Πώς το Εθνικό Μουσείο της Νορβηγίας αναζητά νέα οπτική ταυτότητα



designmag.gr has been designed by
Beetroot and is powered by WordPress
Entries (RSS) and Comments (RSS).