Το σήμα της Τρίπολης – υποψήφιας Ευρωπαϊκής Πρωτεύουσας Πολιτισμού

28-01-2015
Πριν λίγους μήνες ενηρώσαμε από εδώ για τη διενέργεια διαγωνισμού με θέμα το σήμα της Τρίπολης ως υποψήφιας Ευρωπαϊκής Πρωτεύουσας Πολιτισμού. Υπενθυμίζουμε ότι ως έπαθλο είχε ορισθεί χρηματική αμοιβή €3.000 και ένα ταξίδι στην Ευρώπη(από χορηγό) για το δημιουργό του καλύτερου σχεδίου και €1.000 έκαστος για τους δημιουργούς του δεύτερου και του τρίτου καλύτερου σχεδίου. Η ώρα της ανακοίνωσης έφτασε και νικητής ανακηρύχθηκε ο Ευάγγελος Κασσαβέτης. !cid_948657AB-CD2B-4696-970A-8DC50BA9B33C@Speedport_W_724V_09071601_00_032A !cid_DF7B5AD8-F060-4A0C-B521-1F5D5C1FAFF2@Speedport_W_724V_09071601_00_032A logo-negative Το κείμενο της αιτιολόγησης της απόφασης της κριτικής επιτροπής έχει ως εξής: Το σχέδιο που προτείνουμε ως σήμα για την υποψηφιότητα της Τρίπολης και της Αρκαδίας στο θεσμό της Ευρωπαϊκής Πρωτεύουσας Πολιτισμού για το έτος 2021, εκ πρώτης όψεως, θα μπορούσε να εκληφθεί ως μια μπερδεμένη μουτζαλιά, ένα ακατανόητο κουβάρι με γραμμές. Εντούτοις, εδώ ακριβώς βρίσκεται το πρώτο του πλεονέκτημα. Δεν περνά απαρατήρητο και διαθέτει μια εντελώς πρωτότυπη φόρμα που το καθιστά αναγνωρίσιμο, ακόμη και χωρίς το λεκτικό του μέρος. Αν κάποιος το δει μια φορά, είναι μάλλον βέβαιο ότι θα το αναθυμάται εύκολα κάθε φορά που θα το βλέπει. Σε μια δεύτερη ανάγνωση, όλοι θα διακρίνουμε εύκολα δυο χέρια, δυο παλάμες που αγκαλιάζουν πολλές επάλληλες γραμμές. Θα μπορούσαν να κρατούν ή να προσφέρουν κάτι. Όχι απαραίτητα κάτι συγκεκριμένο και δεδομένο. Ο καθένας μας μπορεί να βάλει ανάμεσα στα χέρια οτιδήποτε του έρχεται στο μυαλό. Από την αυλαία ενός θεάτρου μέχρι τα μαλλιά ενός κοριτσιού ή μια παγωμένη μπύρα. Μια αγκαλιά λουλούδια, ένα βιβλίο ή ένα δώρο, έναν αυλακωτό κίονα, τα στάχυα του θερισμού, ένα δεμάτι κληματόβεργες για τη φωτιά της Λαμπρής. Η ουσία της παράστασης του σήματος δε βρίσκεται αποκλειστικά στη μορφή του, αλλά κυρίως στην ενέργεια που συσσωρεύεται στην οργανική σχέση του ανθρώπου με την ύλη του κόσμου. Την ύλη που στα δημουργικά χέρια γίνεται εργαλείο για τη ζωή και όργανο για την τέχνη. Στη δική μας περίπτωση, το σχέδιο έχει σαν αφετηρία ένα όργανο μουσικό. Κάποιος Τιρολέζος ίσως αναγνώριζε ένα ακορντεόν. Οι Κέλτες πιθανόν να άκουγαν μια άρπα, στη Φλάνδρα μπορεί να θυμούνταν τα αναγεννησιακά λαούτα και στο Αιγαίο θα έβλεπαν ένα σαντούρι. Οι Αρκάδες, βέβαια, θα καταλάβαιναν από την αρχή ότι πρόκειται για τη σύριγγα, τον αρκαδικό αυλό του Πανός. Φτιαγμένη από το καλάμι στο οποίο μεταμορφώθηκε η ομώνυμη νύμφη για να αποφύγει τον ερωτικό πόθο του θεού. Επομένως, στο συμβολικό επίπεδο, το σήμα λειτουργεί με πολλαπλές αναγνώσεις. Αναφέρεται ισότιμα και στις δύο συστατικές πλευρές του θεσμού της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας: την οικοδέσποινα Αρκαδία και την προσκεκλημένη Ευρώπη. Καταρχήν, το σημειωτικό περιεχόμενο της σύριγγας, αντιπροσωπεύει τόσο τη μορφή όσο και την ουσία της Αρκαδικής Αφήγησης, έτσι όπως αυτή καταγράφεται Τρίπολη, 18 Δεκεμβρίου 2014στον Ευρωπαϊκό Πολιτισμό. Η σύριγγα στον αρχαίο μύθο λειτουργεί ως όργανο και έργο τέχνης που δημιουργήθηκε ακριβώς για να αποκαταστήσει την αρχέγονη ενότητα των πραγμάτων. Η νύμφη έγινε καλαμιά και το καλάμι έγινε αυλός και ο αυλός έγινε τέχνη. Ο θεός και ο άνθρωπος και η φύση, γίνονται μέσα από τον αυλό του Πανός μία ενιαία ολότητα, και μάλιστα με οργανικό και επομένως αναπόδραστο τρόπο. Πηγή της ένωσης αυτής είναι ο ίδιος ο έρωτας· και καρπός της είναι η δημιουργία και η τέχνη. Αυτή ακριβώς η αρχετυπική οργανική ολότητα των πάντων, που σηματοδοτεί το κύριο περιεχόμενο του Αρκαδικού Ιδεώδους, αποδίδεταιστο σχεδίασμα του σήματος με τη χρήση της μονοκοντυλιάς, της μίας και μοναδικής γραμμής που το σχηματίζει και το ολοκληρώνει, το υποδιαιρεί και ταυτόχρονα το πολλαπλασιάζει. Επιπλέον, το σήμα έχει διάθεση γιορτινή και παιχνιδιάρικη. Βρίσκεται σε κίνηση διαρκή, ελεύθερη και αισιόδοξη, χωρίς αφετηρία και προορισμό. Διαθέτει δημιουργική εξωστρέφεια και ποιητικές αναφορές. Ταυτόχρονα, προδιαγράφει την απαραίτητη καλλιτεχνική πρόταση που οφείλει να κομίζει το έμβλημα και η επικοινωνία μιας Πρωτεύουσας Πολιτισμού. Η πολυφωνία των επτά καλαμιών του αυλού και η χρωματική ποικιλία, δηλώνουν την αρμονία και τη σύνθεση ανάμεσα στις μουσικές, τους χορούς, τα χρώματα, τα ποιήματα και τα έργα όλων των Αρκάδων, σε κάθε χώρο και κάθε χρόνο. Το έργο της Αρκαδίας. Παράλληλα, συμβολίζουν τη συνεργασία, την ανταλλαγή, το διάλογο και τη συνύπαρξη ανάμεσα στους λαούς της Ευρώπης, τις γλώσσες και τις ιστορίες τους, τις μνήμες και τις παραδόσεις τους, τις γιορτές και τα έργα τους. Ο μαγικός αυλός τραγουδά τους πολιτισμούς μας για να συνθέσει τον Πολιτισμό μας. Το μόνο στοιχείο του σήματος που μας επαναφέρει στην οργανωτική και τεχνοκρατική σκοπιμότητα του θεσμού, είναι η τυπογραφία του τίτλου της υποψηφιότητας. Εδώ το γράφημα αποκτά τη ρητή βάση αναφοράς του. Επενδύεται με κύρος, στιβαρότητα και αμεσότητα. Για το σήμα αλλά και όλη την οπτική ταυτότητα, επιλέξαμε ως γραμματοσειρά τη Fedra Sans, η οποία, πέρα από την κομψή, απέριττη και καθαρή σχεδιαστική γραμμή, αποτελεί εξαίρετο τυπογραφικό εργαλείο για την απαιτητική επικοινωνιακή υποδομή της διοργάνωσης, αφού διαθέτει χαρακτήρες για όλα τα ευρωπαϊκά αλφάβητα (ελληνικό, ελληνικό πολυτονικό, λατινικό, κυριλικό). Το σήμα λειτουργεί εξίσου αποτελεσματικά σε ασπρόμαυρη και έγχρωμη εκδοχή, σε μικρό και μεγάλο μέγεθος, αλλά και σε θετική ή αρνητική απεικόνιση. Επίσης, η καθαρή και ευέλικτη φόρμα του προσφέρεται για πλήθος δημιουργικών εφαρμογών αλλά και για πρωτότυπες κατασκευές και εγκαταστάσεις χώρου. sloganapplications-low4  applications-low3 applications-low2applications-low5

29 Responses

  • Θανάσης Μπερταχάς

    Πολύ ωραία δουλειά! Μου αρέσει και το γραμμικό αλλά και ο συνδυασμός των χρωμάτων. Συγχαρητήρια!

  • γκρούπι

    κασσαβέτης ροκς!

  • γουατεβερ

    Γιατί δεν αναφέρεστε στη διαδικασία που ΔΕΝ ακολουθήθηκε για άλλη μία φορά;

    “Ειδική τριμελής κριτική επιτροπή, η οποία θα οριστεί από την Οργανωτική Επιτροπή, αποτελούμενη από ανθρώπους εγνωσμένου κύρους από τους χώρους της τέχνης και της επικοινωνίας, θα αναδείξει (3) τρία Σήματα- Σλόγκαν, τα οποία θα δημοσιευθούν. Θα ακολουθήσει παρουσίαση των τριών σημάτων σε ειδική ανοικτή εκδήλωση που θα γίνει για το σκοπό αυτό. Τα τρία σήματα θα υποβληθούν σε ηλεκτρονική ψηφοφορία, η οποία θα λάβει χώρα από 26/12/14 έως 19/01/15 και θα ληφθεί υπόψη στην τελική αξιολόγηση αυτών. ”

    http://www.designmag.gr/tripolis-21/11199

  • onoma

    oreo to sima!
    o logotyps ehei arketh doulia akoma, kathos den denei arketa me to sima

  • αξιοκρατία ξανά

    Για μια ακόμη φορά φαίνεται ότι αξιοκρατία πήγε περίπατο.
    Τυχαίο φαντάζομαι το γεγονός ότι ο κος. Κασσαβέτης είναι από την Τρίπολη…Μάλλον γι΄αυτό παρακάμφθηκαν οι ορισμένες διαδικασίες και με συνοπτικές διαδικασίες διάλεξαν το “καλύτερο” σήμα.
    Πραγματικά ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ το γεγονός ότι όλα έγιναν με τη μέθοδο του “άλλα λέω, άλλα εννοώ και άλλα κάνω τελικά”. Πότε έγινε η παρουσίαση των τριων σημάτων σε ανοιχτή εκδήλωση? Πότε έγινε η ηλεκτρονική ψηφοφορία? Μάλλον την ώρα που κοιμόμασταν εμείς (τον ύπνο του δικαίου).

  • Νικος Π

    Η παρουσίαση των τριών προτάσεων έγινε. Μπορείς να το βρεις με ελάχιστο ψάξιμο. Αλλά γιατί να κάνετε τον κόπο; Βγάλε λίγο χολή αφού δεν ξέρεις να σχεδιάζεις.

  • Νίκος ...Μανούσος

    Εξαιρετική δουλειά παγκόσμιας κλάσης. Συγχαρητήρια στο δημιουργό.
    Τα υπόλοιπα που γράφονται είναι απλά κλασική, ελληνική μιζέρια…

  • γουατέβερ

    Αγαπητέ Νίκο Π.

    Θα μου επιτρέψεις να πω οτι μάλλον κι έσύ βγάζεις λίγο χολή με τη φράση αυτή. Να σε ενημερώσω λοιπόν, αν και είμαι σίγουρος πως το γνωρίζεις ήδη, πως για να βρεις την παρουσίαση των τριών προτάσεων δε χρειάζεται ελάχιστο, αλλά πολύ ψαξιμο. Πιο συγκεκριμένα, όπως γράφω και πιο πάνω αλλά κανείς δε το σχολίασε λόγω έλλιψης αντεπιχειρήματος,

    “Ειδική τριμελής κριτική επιτροπή, η οποία θα οριστεί από την Οργανωτική Επιτροπή, αποτελούμενη από ανθρώπους εγνωσμένου κύρους από τους χώρους της τέχνης και της επικοινωνίας, θα αναδείξει (3) τρία Σήματα- Σλόγκαν, τα οποία θα δημοσιευθούν. Θα ακολουθήσει παρουσίαση των τριών σημάτων σε ειδική ανοικτή εκδήλωση που θα γίνει για το σκοπό αυτό. Τα τρία σήματα θα υποβληθούν σε ηλεκτρονική ψηφοφορία, η οποία θα λάβει χώρα από 26/12/14 έως 19/01/15 και θα ληφθεί υπόψη στην τελική αξιολόγηση αυτών. ”

    http://www.designmag.gr/tripolis-21/11199

    Αυτό δεν έγινε ποτέ λοιπον. Άρα ίσως θα ήταν πρέπον όποιος δεν έχει πλήρη γνώση, να μην προβαίνει σε σχόλια και χαρακτηρισμούς.

    Ευχαριστώ και καλό μήνα να έχετε.

    Υ.Γ. Άλλο η μιζέρια, άλλο το απυρόβλητο των μεγάλων ονομάτων, και άλλο η αξιοκρατία.

  • Νίκος Μανούσος

    Αγαπητοί, δεν θα κάνω το συνήγορο του Κασσαβέτη, αλλά κάνετε ένα λάθος. Μπερδεύετε τη γραφειοκρατία με την αξιοκρατία. Αξιοκρατία σημαίνει να επικρατήσει το καλύτερο, άσχετα από τη διαδικασία. Αν έχετε υπόψη σας κάποια υποψηφιότητα από τις 17 που κατατέθηκαν καλύτερη από του Κασσαβέτη, τότε να μιλάμε για θέμα αξιοκρατίας. Αλλιώς, ας μιλάμε μόνο για τη γραφειοκρατία της υπόθεσης…

  • evga

    @nikos manousos

    αγαπητέ, έχεις κάποιο link που να παρουσιάζει το σύνολο των προτάσεων ή των 2 φιναλίστ;

    αν ναι, κοινοποίησέ το

  • Νικος Π

    https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xap1/v/t1.0-9/10404267_10153036676737140_5669742493771241005_n.jpg?oh=b171f4eba577d4b88c12e42f81e36197&oe=5554A69B&__gda__=1432843726_788aa32bf26371c336b5e46c9de90622

  • αξιοκρατία ξανά

    Φοβερά επίσημο το link που παραθέτεις Νίκο. Ένα jpeg κάκιστης ποιότητας. Δεν υπήρξε πουθενά ανακοίνωση ούτε των ονομάτων των τριων φιναλίστ, ούτε το σκεπτικό τους ή κάτι άλλο. Ένα ξερό jpeg έριξαν στο site τους, χωρίς καν ένα κείμενο.

  • Νικος Π

    Για να κατηγορήσεις κάποιον χρειάζεται αποδείξεις, εσύ θα έπρεπε να μας αποδείξεις την κατηγορία σου. Το ότι δεν υπάρχει ιντερνετικά δεν είναι απόδειξη. Γι αυτό και δεν βάζω κάποιο άλλο στοιχείο.
    Δεν πρόκειται για απυρόβλητο απλά πριν ανοίξεις το στόμα σου φρόντισε να έχεις αποδείξεις.

  • Μαρία Μαγουλά

    Το σήμα είναι ωραίο εΙΚΑΣΤΙΚΆ. Έχει γραφτεί ένα τεράστιο κείμενο παραπάνω για να με πείσει για το ασαφές στοιχείο της τέχνης που μπορεί να πάρει ό,τι φόρμα θέλει μες στο κεφάλι του καθενός μας.
    Τα Λογότυπα δεν είναι τέχνη. Είναι τυπογραφία σε σύνθεση με εικαστικό στοιχείο. (Γραφιστική). Αν αρχίσουμε να θεωρούμε το κάθε αδιευκρίνηστο, ασαφές και δίχως συγκεκριμένο σκεπτικό Εικαστικό στοιχείο που έχει ενδιαφέρον σαν ΣΗΜΑ – Λογότυπο Τότε να επανεκκινήσουμε το τί σημαίνει γραφιστική.
    Για Ποιόν Λόγο το Παραπάνω Λογότυπο δεν μπορεί να υποβληθεί σαν Καλαμάτα Πολιτιστική Πρωτεύουσα; ή Λάρισα; ΦΥΣΙΚΑ ΚΑΙ ΜΠΟΡΕΙ. Επειδή το Λογότυπο αυτό είναι τόσο ασαφές που δεν προσδιορίζει για Ποιόν έχει σχεδιαστεί.

  • Μαρία Μαγουλά

    Κοινώς: δεν έχει Ιδιαίτερο χαρακτήρα το παραπάνω που να προσδιορίζει την Έννοια για την οποία γεννήθηκε σαν λογότυπο. (Τρίπολη). Δεν σχεδιάζουμε ποτέ ένα λογότυπο που θα μπορούσε να είναι εφαρμόσιμο σε χίλιους δυο άλλους φορείς, ή εταιρείες. ΝΟΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟ. Γι΄αυτό δεν πάμε ποτέ με τόσο ασαφή – φλου αρτιστικ λογότυπα αλλά με ειδικό σκεπτικό που χαρακτηρίζει κάποιον μοναδικά. Δεν είναι το σήμα που κάνει μοναδικό κάποιον, είναι ο κάποιος για τον οποίον σχεδιάζεται το σήμα που θα προσδώσει κάποιο ειδικό χαρακτηριστικό του σε ένα εικαστικό και ΘΑ ΤΟΥΣ ΚΑΝΕΙ ΜΑΖΙ μοναδικό στοιχείο. Όχι ένας γραφισμούλης από κάτω σαν Τρίπολη. Καλύτερο θα΄ταν ως Κνωσσός -Φαιστός με το μίτο τους.

  • Μαρία Μαγουλά

    Επίσης, μήπως εντυπωσιάζεστε κάποιοι υπερβολικά εύκολα επειδή είδατε μερικές εφετζίδικες χρωματιστές εφαρμογές; Για ξανακοιτάξτε το σήμα δίχως τις εφαρμογές του και αναρωτηθείτε αν πληρεί βασικές προυποθέσεις σχεδιασμού σήματος-λογοτύπου. Μοναδικότητα.

    Μοναδικότητα σημαίνει ότι αν του βάλω από κάτω οποιαδήποτε άλλη περιγραφή (πελάτη) δεν στέκει ως σήμα, παρά μόνο γι΄αυτόν για τον οποίον σχεδιάστηκε. Ισχύει;

  • Μαρία Μαγουλά

    Παρατηρώντας αυτόν τον διαγωνισμό τόσο όσον αφορά στο λογότυπο της Λάρισας όσο και για το λογότυπο της Τρίπολης ως πιθανές Πολιτιστικές Πρωτεύουσες έχω να συνοψίσω τα εξής:

    Αδυναμίες Λογοτύπων:
    1. Λάρισα
    Είναι παλιομοδίτικο (θα μπορούσε να έχει σχεδιαστεί πριν 15-20 χρόνια).
    Είναι ασχεδίαστο ( δεν συνδέει αρμονικά και με καλή αισθητική τα επιμέρους εικαστικά και τυπογραφικά του στοιχεία).
    Είναι πολύπλοκο στην Οπτική του επικοινωνία και δεν καθοδηγεί τη ματιά του παρατηρητή σε προτεραιότητες που πρέπει να σαρώσει άμεσα και να αποκωδικοποιηθούν σαν μήνυμα.
    2. Τρίπολη
    Δεν διέπεται από βασικές αρχές σχεδιασμού σήματος λογοτύπου, τόσο στην οπτική του επικοινωνία όσο και στο βασικό αξίωμα του τί σημαίνει λογότυπος με Μοναδική σηματοδότηση για τον πελάτη που σχεδιάστηκε αναδεικνύοντας ΑΜΕΣΑ στον παρατηρητή ότι μιλά για την Τρίπολη και όχι για άλλο πράγμα. Καταργήθηκαν σε αυτό βασικές στρατηγικές αρχές για το τί είναι Οπτική επικοινωνία και σχεδιασμός Εταιρικής ΤΑΥΤΟΤΗΤΑΣ.

    ΑΔΥΝΑΜΙΕΣ ΜΑΣ ΣΑΝ ΜΕΛΗ ΤΗΣ Ε.Ε.
    1. Ως προς τους δημιουργούς των επιλεγμένων σημάτων αναρωτιέμαι Ποιά στο Καλό Σχολή Γραφιστικής Τελείωσαν ώστε στο πέρασμα του χρόνου ως Επαγγελματίες Αναίρεσαν Βασικές Αρχές της Γραφιστικής (ως προς την Τρίπολη) και δεν δόμησαν οργανωμένη Εικόνα (ως προς τη Λάρισα).
    2. Ως προς τις Κριτικές επιτροπές τα πράγματα είναι Πιο Σοβαρά. Πέρα απ΄τις τιτλοφορίες τους ως αναγνωρισμένους από κάποιον (π.χ. την Πολιτεία) οι επιλογές τους δείχνουν έλλειψη ΓΝΩΣΗΣ για το τί σημαίνει λογότυπος και ειδικότερα τί σημαίνει Λογότυπος Ευρωπαικών Προδιαγραφών. Δείχνουν σαν να μην έχουν εργασιακή εμπειρία ούτε μια μέρα στον Ιδιωτικό Τομέα (άρα δεν έχουν δουλέψει ποτέ σε σοβαρές συνθήκες) και να μην έχουν επίγνωση Στρατηγικής Λογοτύπου (άρα καμία επαφή με Πολυεθνικές που αν μη τί άλλο είναι “σχολεία” ως προς το μάρκετινγκ και την Επικοινωνία).

    Για τους παραπάνω λόγους έχω με θλίψη να κάνω ένα ευρύτερο σχόλιο:
    Είμαστε άξιοι της τύχης μας, καθώς οι παραπάνω δουλειές για να αναδείξουν σοβαρή εικόνα για Πολιτιστική Πρωτεύουσα χρειάζονται την Εποπτεία των Θεσμών, απ΄ότι φαίνεται.

  • Μαρία Μαγουλά

    υ.γ. Ευθύνη μεγαλύτερη βέβαια έχουν οι δεύτεροι. Οι Κριτικές Επιτροπές που αν εντόπισαν κάποια ενδιαφέροντα στοιχεία στις Προτάσεις, που τελικά εγκρίθηκαν, δεν ζήτησαν τις πρέπουσες διορθώσεις πριν τις Προβάλουν στα media. Αυτό δείχνει ότι δεν ξέρουν και να συνεργάζονται παραγωγικά και δημιουργικά με τους γραφίστες (δημιουργούς).

  • Μαρία Μαγουλά

    Όλοι οι διαγωνισμοί λογοτύπου έχουν σαν ζητούμενο να δίνει το σήμα χαρακτηριστικό στίγμα μοναδικότητας, χροιά, αυτού που επικοινωνείται.
    Δεν υπάρχει σοβαρός διαγωνισμός που να μην έχει ζητούμενο το παραπάνω. Το λογότυπο να υπογραμμίζει ένα Χαρακτηριστικό στοιχείο κάποιας Περιοχής, αυτό που στρατηγικά θέλει η Περιοχή να προβληθεί σαν προνομιακό της στοιχείο έναντι ανταγωνισμού.

    Η αναγνωρισιμότητα ενός λογοτύπου οφείλει να Βασίζεται στην παραπάνω Αρχή και όχι στην επαναληψιμότητα του σήματος με Πολυμέσα, δηλαδή: βομβαρδισμό του καταναλωτή με άπειρες κοστοβόρες εφαρμογές ώστε να αποτυπωθεί σαν Αναγνωρίσιμο στη συνείδηση των δεκτών. (θεατών του). Το δεύτερο αποτελεί τρόπο επικοινωνίας για κακές δουλειές που όμως υποστηρίζονται από χρήματα για πολλαπλές εφαρμογές τους διαμέσω οπτικής βίας του καταναλωτή και όχι διαμέσω βασικών αρχών της γραφιστικής ώστε το αποτέλεσμα αισθητικά να πληρεί κάποια κριτήρια οπτικής επικοινωνίας.

  • Μαρία Μαγουλά

    Οι 7 αυλοί, δεν αναγνωρίζονται παρά μόνο στη φαντασία όποιου σύνταξε το κείμενο αιτιολόγησης της επιλογής λογοτύπου (πιο πολύ μοιάζει με τυρολέζικο ακκορντεόν). Δεν ξέρω για ποιόν λόγο αν υποθέσουμε ότι ο αυλός πάει να επικοινωνήσει Πολιτιστικό χαρακτηριστικό της περιοχής πρέπει να επαναλαμβάνεται 7 φορές και όχι 1 και Αφαιρετική, Λιτή και Αναγνωρίσιμη δίχως ένα κείμενο 2 σελίδων για να μας πείσει για κάτι που δεν φαίνεται. Το εικαστικό στοιχείο δεν είναι άσχημο ως προς το γεγονός ότι είναι κάπως μοντέρνο. Όμως παραείναι πολύπλοκο για να διαθέτει ΟΥΣΙΑ σύγχρονης εικαστικής απεικόνισης (modernity).

    Λέει στο κείμενο: “Η ουσία της παράστασης του σήματος δε βρίσκεται αποκλειστικά στη μορφή του, αλλά κυρίως στην ενέργεια που συσσωρεύεται στην οργανική σχέση του ανθρώπου με την ύλη του κόσμου. ”

    Παρακαλώ όποιον έχει σπουδάσει γραφιστική και οπτική επικοινωνία να μας εξηγήσει την Συσσώρευση Ενέργειας ως Στρατηγική λογοτύπου.

  • Μαρία Μαγουλά

    Αν είναι πειστικός αρκετά όποιος μας εξηγήσει για την συσσώρευση ενέργειας ως στρατηγική λογοτύπου ΜΑΣ ΕΧΕΙ ΛΥΣΕΙ ΚΑΘΕ ΜΑΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑ για να πουλάμε λογότυπα με ό,τι στο καλό μας έρχεται στο κεφάλι, το δικό μας αποκλειστικά, και αυτό δεν λαμβάνει υπόψιν του να επικοινωνείται το ίδιο ακριβώς πράγμα σε όσους το βλέπουν. Οπτική σηματοδότηση λέγεται αυτό, ή οπτική επικοινωνία και συνδέει το υποσυνείδητο όλων των ανθρώπων στην ίδια έννοια. Γι΄αυτό πρέπει να είναι λιτό και όχι για λόγους design. Επειδή less is more.

  • Μαρία Μαγουλά

    Αν είναι πειστικός αρκετά όποιος μας εξηγήσει για την συσσώρευση ενέργειας ως στρατηγική λογοτύπου ΜΑΣ ΕΧΕΙ ΛΥΣΕΙ ΚΑΘΕ ΜΑΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑ για να πουλάμε λογότυπα με ό,τι στο καλό μας έρχεται στο κεφάλι, το δικό μας αποκλειστικά, και αυτό δεν λαμβάνει υπόψιν του να επικοινωνείται το ίδιο ακριβώς πράγμα σε όσους το βλέπουν. Οπτική σηματοδότηση λέγεται αυτό, ή οπτική επικοινωνία και συνδέει το υποσυνείδητο όλων των ανθρώπων στην ίδια έννοια. Γι΄αυτό πρέπει να είναι λιτό και όχι για λόγους design. Επειδή less is more.
    Το να επικοινωνείται σε κάθε άνθρωπο διαφορετικό πράγμα σημαίνει ότι δεν έχει σχεδιαστεί επικοινωνιακό σύμβολο σε κοινή γλώσσα. Στη γλώσσα της Εικόνας.

  • Μαρία Μαγουλά

    Μετά να μας εξηγήσει για ποιόν λόγο η Συσσώρευση ενέργειας στην οργανική σχέση του ανθρώπου με την ύλη του κόσμου δεν περιγράφει σαν Πολιτιστική Πρωτεύουσα από κάτω τους Δελφούς για να΄χουμε και λιγάκι Μεταφυσική στο πόνημα. (γελάω).

  • Μαρία Μαγουλά

    Τεχνικά δεν έχω ξαναδεί λογότυπο σχεδιασμένο με 8 χρώματα. Λογότυπο Ευρωπαικής εμβέλειας που θα εφαρμόζεται μόνο με τετραχρωμία.

  • Μαρία Μαγουλά

    6+ πλακάτα χρώματα τυπώνονται μόνο στην Ατλάντα. Υποψιάζομαι ότι αν η Αρκαδία-Τρίπολη εγκριθεί σαν Πολιτιστική πρωτεύουσα για να διασφαλίσει χρωματικές προδιαγραφές λογοτύπου θα΄χει προβληματάκια να πληρώσει τις εκτυπώσεις της λόγω capital controls.

  • Μαρία Μαγουλά

    Παρακαλώ τους γραφίστες που ενθουσιάστηκαν και έγραψαν ότι τους αρέσει το λογότυπο που πληρώθηκε πολύ καλά για τα σημερινά δεδομένα (του Εθνικού Θεάτρου πληρώθηκε μόνο 1000 ευρώ) να περιγράψουν με δικά τους λόγια πως θα υλοποιηθεί με Ποιοτικές Προδιαγραφές Λογότυπος που έχει σχεδιαστεί με 8 πλακάτα; Αν έχουν ξανασυναντήσει στην επαγγελματική τους ζωή 8 πλακάτα για λογότυπο. Κι αν έχουν ξαναδεί να βραβεύεται κάτι που δεν μπορεί σωστά να είναι υλοποιήσιμο παρά μόνο σαν τσαπατσοδουλειά λογοτυπικής τετραχρωμίας.

  • Μαρία Μαγουλά

    Έγραψα δέκα μηνύματα και τελικά καταλαβαίνω ότι για το θέμα των Επιτροπών Βράβευσης στο Επαρχιακό δίκτυο ίσως να΄πρεπε να επιληφθεί του θέματος η Ένωση Γραφιστών Ελλάδας και να απαιτήσει να απαρτίζονται οι επιτροπές αυτές και από αληθινούς γραφίστες και σοβαρούς επαγγελματίες του χώρου για να μην γινόμαστε διεθνώς ρεζίλι, και να μην πετιούνται λεφτά για συμμετοχές Πόλεων μάταια ενώ τα πληρώνουμε με αίμα στην ελλαδίτσα. Δεν είναι δυνατόν οι Επιτροπές Βράβευσης στην επαρχία να απαρτίζονται από εικαστικούς (κατά τα λεγόμενά τους) και από κανέναν Ειδικό σε θέματα Στρατηγικής, Επικοινωνίας, και με Γνώσεις Τυπογραφίας για το τί είναι υλοποιήσιμο μες στη γραφιστική. Ωστόσο το παράδειγμα μπορεί να μην είναι υλοποιήσιμο με ποιοτικές προδιαγραφές αλλά κάποιος μη-ευσυνείδητος επαγγελματίας γραφίστας το “πούλησε” για καλή δουλειά και πληρώθηκε αδρά.

  • bbzntoig

    άσε μας ρε Μαρία που δουλέψεις λίγο σε διαφημιστική και το καβάλησες, και τώρα κάθεσαι και γράφεις ιστορίες.
    Ποια 8 πλακάτα; στο 90′ έχεις μείνει;

  • Τριπολίτης

    Το λογότυπο είναι καταπληκτικό πολλά συγχαρητήρια στον κ. Κασσαβέτη.
    Κυρία Μαρία Μαγουλά, παρουσιάζετε ως ειδήμων, αλλά δυστυχώς, αυτά που γράφετε είναι εσφαλμένα. Θα σταθώ μόνο σε ένα σημείο… το Λογότυπο το συγκεκριμένο είναι μοναδικό, δεν θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί από κάποια άλλη πόλη, παρά μόνο για την Τρίπολη. Αυτό που βλέπετε συμβολίζει τον αυλό του θεού Πάνα, που ΩΣ ΓΝΩΣΤΟΝ ζούσε στα δάση της Αρκαδίας… και σε συνδυασμό με την προώθηση του Αρκαδικού Ιδεώδους, ως κύριο σημείο του φακέλου της υποψηφιότητας της Τρίπολης, το συγκεκριμένο λογότυπο, είναι και μοναδικό και καταπληκτικό σαν σύλληψη ιδέας και φυσικά μόνο την Τρίπολη θα μπορούσε να αφορά!



Στην περίπτωση που κάποιο σχόλιο περιέχει υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις, οι υπεύθυνοι της ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα να το καταργήσουν μερικώς ή πλήρως. Προς αποφυγή κακόβουλων μηνυμάτων (spam), τα μηνύματα που περιέχουν συνδέσμους προς άλλες ιστοσελίδες θα παραμένουν αφανή μέχρι να εγκριθούν από τους υπεύθυνους του designmag.gr.

ΝΕΑ 22-01-2017 [0]

Μια έκδοση για τα 70 χρόνια δημιουργίας ελληνικών κινουμένων σχεδίων

ΝΕΑ 20-01-2017 [0]

Έχετε κάποια ιδέα για έκθεση;

ΝΕΑ 02-12-2016 [3]

Πέντε τελικά οι υποψήφιοι που περνούν στη δεύτερη φάση για την Εθνική Βιβλιοθήκη

ΝΕΑ 23-11-2016 [1]

Τα αποτελέσματα των 30ων βραβείων Epica

ΝΕΑ 17-11-2016 [0]

Νέα Cyprus Airways σημαίνει και νέα οπτική ταυτότητα

ΝΕΑ 24-10-2016 [0]

Πρώτη επέτειος για το Αρχείο Οπτικής Επικοινωνίας Ελλάδας

ΝΕΑ 19-10-2016 [0]

Δημιουργικό κάλεσμα για τα 10+1 χρόνια του backpacker.gr

ΝΕΑ 14-10-2016 [1]

Και ελληνική παρουσία ανάμεσα στους νικητές του φετινού Poster for tomorrow

ΝΕΑ 29-09-2016 [0]

Ξανά επιτυχίες για την ελληνική συσκευασία στα Pentawards

ΝΕΑ 28-09-2016 [0]

Διαμαρτυρία των Διπλωματούχων του Τμήματος Μηχανικών Σχεδίασης Προϊόντων και Συστημάτων



designmag.gr has been designed by
Beetroot and is powered by WordPress
Entries (RSS) and Comments (RSS).