Οι δέκα εντολές της τυπογραφίας

24-04-2014

Τον πίνακα αυτόν, τον βρήκαμε στο designmatic, τον μεταφράσαμε και σας τον παραθέτουμε πιο κάτω.
Αν έχετε κι εσείς κάποιες τυπογραφικές συμβουλές βάση της εμπειρίας που έχετε αποκομίσει, μη διστάσετε να τις μοιρασθείτε στο χώρο των σχολίων.

font-infography2

 

Για τους μη γνωρίζοντες, το GHOTMS είναι κατηγοριοποίηση γραμματοσειρών (αρχικά Geometric, Humanist, Old Style, Transitional, Modern, Slab Serifs).

5 Responses

  • Διάνα Ποικιλίδου

    Εξαιρετικές οι συμβουλές σας!! Και πολύ χρήσιμες!!

    Μια και μας προτρέψατε, ας δώσω κι εγώ λίγη από την εμπειρία μου και τις γνώσεις μου, που ελπίζω να χρησιμεύσουν σε όσους δεν γνώριζαν κάτι απο τα παρακάτω:

    – Μη βάζετε serif γραμματοσειρές (δίπαχα) σε τρέχον κειμενο πάνω απο 2-3 αράδες και κυρίως οταν το μέγεθος των γραμμάτων ειναι μικρό! Ειναι εξαιρετικά κουραστικό, δυσανάγνωστο και δεν θα κανει κανεις τον κόπο να το διαβάσει!
    – Καλύτερα να ειναι τα γράμματα 2 οφθαλμούς (size) μικροτερα και πιο αραιές οι αράδες μεταξύ τους (leading)! Ειναι πιο ευανάγνωστο και πιο ξεκουραστο το κειμενο.
    – Μη χρησιμοποιείται περίπλοκες, περίτεχνες, βαριές γραμματοσειρές εκτός κι αν προκειται για μια-δυο λέξεις που παίζουν ίσως και το ρόλο λογότυπου.
    – Μην έχετε τον “φόβο του κενού” !!! Αφήστε το layout σας να “αναπνέει” χωρίς να το πήζετε!!! Θα ειναι πιο ανάλαφρο και πιο “φιλικό” προς τον αναγνώστη/καταναλωτή.
    – Οταν εχετε να προωθήσετε πολλές πληροφορίες, καλύτερα να “σπατε” μερικές απο αυτές σε spot για να μην κουράζεται ο αναγνώστης απο τοοονους τρέχον κειμενο και να μπορεί ο εγκέφαλος να αποτυπώνει καλύτερα.
    – Προσέχετε τους συνδυασμόυς των χρωμάτων! Υπάρχουν συνδυασμοί χρωμάτων που οταν ειναι το ενα πανω ή μεσα στο άλλο “λασπώνουν” στο μάτι και προκαλουν αποστροφή και άρνηση αποτυπωσης της πληροφορίας στον εγκέφαλο.
    – Προσοχή στα χρώματα που χρησιμοποιείτε σε κάθε “προϊόν” και ειδος! Υπάρχουν τα “φαγώσιμα” χρώματα, τα “δυναμικά”, τα “ατμοσφαιρικά” κ.λπ….
    – Αποφευγετε να χρησιμοποιείτε μαύρο ή γκρι χρώμα (η ακαθόριστα καφέ και το χρώμα της σκουριάς) σε οτι εχει να κανει με ΦΑΓΗΤΟ! Τουλάχιστον, μην τα χρησιμοποιείτε σε μεγάλη έκταση αλλά ως πινελιά. Ο εγκέφαλος αντιδρά αρνητικά αν το θέμα ειναι προς βρώσιν!!!
    – Για να πετύχετε στην εκτύπωση ενα μικρό ή μεγάλο ΜΑΥΡΟ φόντο με καθαρό ντουρο μαύρο τόνο, δεν αρκεί μόνο το Κ= 100% (Κ=Κatram=Black). Προσθέστε και 20% Cyan!!! To μαύρο σας θα είναι δυνατό!
    – Τα μαύρα αντικειμενα/γραμμές/κείμενα, φροντίστε να προέρχονται απο 100% BLACK (K) και οχι απο αλλα ποσοστά του CMYK! Αλλιώς στην εκτύπωση (ειδικά offset) θα βγαίνουν (ειδικά τα λεπτά αντικείμενα) σαν “κουνημένα” και “λασπωμένα”.

  • Κostis

    K=Katram=Black???!!

  • Άλλο το ντιζαϊνομάντικ κι άλλο το ντιζαϊνομάτικ!

    Ο πίνακας θυμίζει τις πολύ χρήσιμες, αλλά μη εφαρμοσμένες, συμβουλές που έδινε τότε ο Κωστόπουλος στα Κλικ και Nitro για το πώς να ρίξεις π.χ. μια δίμετρη Σκανδιναβέζα (κι ας ψώνιζες ακόμα λόγω γονιδίων στα SAM 0-13).
    Όπως δείχνει, το μέλλον βρίσκεται τελικά στα πρωινάδικα.

    Καλό κι αυτό με το K=Katram=Black. Δηλαδή πάει το K=Key;

  • soffia

    Οι serif είναι πολύ πιο ευανάγνωστες σε πολύ κείμενο, όπως ένα βιβλίο ή μια εφημερίδα ( χωρίς μεγάλο κοντράστ βέβαια ). Όχι πως απορρίπτω και sans serif λύσεις αλλά σίγουρα το αντίθετο δεν είναι νόμος.

  • Colorgraphicz

    Great typography tips!



Στην περίπτωση που κάποιο σχόλιο περιέχει υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις, οι υπεύθυνοι της ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα να το καταργήσουν μερικώς ή πλήρως. Προς αποφυγή κακόβουλων μηνυμάτων (spam), τα μηνύματα που περιέχουν συνδέσμους προς άλλες ιστοσελίδες θα παραμένουν αφανή μέχρι να εγκριθούν από τους υπεύθυνους του designmag.gr.

ΔΙΑΦΟΡΑ 27-01-2017 [0]

Συνδρομές μελών της Ένωσης Γραφιστών Ελλάδας για το 2017

ΔΙΑΦΟΡΑ 25-10-2016 [0]

Ολοκληρώθηκε με επιτυχία το Toolkit Designers Meeting 2016

ΔΙΑΦΟΡΑ 12-10-2016 [0]

Ανοιχτή πρόσκληση για συμμετοχή στην έκθεση της Στέγης “Tomorrows”

ΔΙΑΦΟΡΑ 10-10-2016 [0]

Σε διαβούλευση ο φάκελος των ανοικτών διαγωνισμών από την Ένωση Γραφιστών

ΔΙΑΦΟΡΑ 20-07-2016 [0]

Post-nostalgia: το Design συναντά την ουτοπία

ΔΙΑΦΟΡΑ 18-04-2016 [14]

Ψηφίστε το καλύτερο ΕΒΓΕ της φετινής τελετής

ΔΙΑΦΟΡΑ 06-04-2016 [1]

Θυμάστε το λογότυπο που δεν τόλμησε η ΗΡ να εγκρίνει;

ΔΙΑΦΟΡΑ 28-03-2016 [0]

Πρωτοβουλία διαμαρτυρίας εναντίον εκπαιδευτικού οργανισμού

ΔΙΑΦΟΡΑ 26-01-2016 [0]

100 χρόνια Bauhaus, η επέτειος ενός κινήματος που άλλαξε τον κόσμο.

ΔΙΑΦΟΡΑ 04-01-2016 [0]

H γραφιστική στο φετινό Αthens Voice Choice



designmag.gr has been designed by
Beetroot and is powered by WordPress
Entries (RSS) and Comments (RSS).