Ηθική χρήση του Photoshop απαιτούν οι αρχές στη Βρετανία

03-02-2012
Όπως είναι γνωστό, το Photoshop (και τα άλλα παρεμφερή προγράμματα) διορθώνει ατέλειες, αυξάνει τη διάμετρο του στήθους, σβήνει ελιές, αφαιρεί ραγάδες και κυτταρίτιδα, κ.ο.κ. Ως πού όμως μπορεί να φτάσει χωρίς να θεωρηθεί ότι παραπλανά το κοινό; Η Βρετανική Αρχή Διαφημιστικών Προτύπων (Advertising Standards Authority) αποφάσισε να θέσει τα όρια απαγορεύοντας διαφήμιση του προϊόντος αντιγήρανσης "Revitalift", της γνωστής εταιρείας L'Oreal. Στη διαφήμιση αυτή, παρουσιάζεται σε "γκρο-πλαν" η βραβευμένη με Όσκαρ ηθοποιός Rachel Weisz σε μια φωτογραφία που υποτίθεται ότι αποδεικνύει τα αποτελέσματα που έχει το συγκεκριμένο προϊόν στην καταπολέμηση των συνεπειών του χρόνου στο γυναικείο δέρμα. Στην απόφασή της κατά της μεγαλύτερης εταιρείας καλλυντικών στον κόσμο, η βρετανική αρχή ανέφερε ότι έλαβε υπόψη της ότι «οι καταναλωτές σίγουρα γνωρίζουν ότι σε παρόμοιες φωτογραφίσεις για προϊόντα ομορφιάς ενυπάρχει ως ένα σημείο το χαρακτηριστικό της ωραιοποίησης» και ότι οι διαφημιστές «επιθυμούν να παρουσιάσουν τα προϊόντα τους υπό ένα πιο θετικό πρίσμα χρησιμοποιώντας τεχνικές, όπως η επεξεργασία εικόνων». Η αρχή συνέχισε στο σκεπτικό της λέγοντας ότι αυτή η προσέγγιση «είναι αποδεκτή εφ 'όσον η διαφορά στο αποτέλεσμα δεν φτάνει μέχρι το σημείο να παραπλανά προβάλλοντας υπερβολικά αποτελέσματα ως προς το τι ένα προϊόν είναι ικανό να επιτύχει». Και η αιτιολόγηση καταλήγει «Αν και θεωρήσαμε ότι η εικόνα στην διαφήμιση δεν αλλοίωνε σε υπερβολικό βαθμό τη φωτεινότητα ή τις ρυτίδες του προσώπου της Rachel Weisz, θεωρήσαμε ότι η εικόνα είχε επεξεργαστεί με τρόπο που άλλαζε ουσιαστικά τη χροιά και την υφή του δέρματός της ώστε να φαίνεται πιο ομαλή και πιο ομοιόμορφη". Με βάση αυτό το σκεπτικό η συγκεκριμένη διαφήμιση αποσύρεται από τη βρετανική αγορά

Αριστερά η φωτογραφία... του σκανδάλου - Δεξιά η πραγματική εικόνα

2 Responses

  • PaKa

    Φαντάσου να έβλεπαν στις Ελληνικές πολιτικές αφίσες τι θαύματα κάνουν στους εθνοπατέρες μας τα “προϊόντα” της L’oreal…

  • Ρενάτο Τάτα

    @PaKa το λες αυτό γιατί δεν έχεις δει την τελευταία αφίσα του Αντύπα και της Λαίδης, επί της Βουλιαγμένης.



Στην περίπτωση που κάποιο σχόλιο περιέχει υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις, οι υπεύθυνοι της ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα να το καταργήσουν μερικώς ή πλήρως. Προς αποφυγή κακόβουλων μηνυμάτων (spam), τα μηνύματα που περιέχουν συνδέσμους προς άλλες ιστοσελίδες θα παραμένουν αφανή μέχρι να εγκριθούν από τους υπεύθυνους του designmag.gr.

ΝΕΑ 02-12-2016 [3]

Πέντε τελικά οι υποψήφιοι που περνούν στη δεύτερη φάση για την Εθνική Βιβλιοθήκη

ΝΕΑ 23-11-2016 [1]

Τα αποτελέσματα των 30ων βραβείων Epica

ΝΕΑ 17-11-2016 [0]

Νέα Cyprus Airways σημαίνει και νέα οπτική ταυτότητα

ΝΕΑ 24-10-2016 [0]

Πρώτη επέτειος για το Αρχείο Οπτικής Επικοινωνίας Ελλάδας

ΝΕΑ 19-10-2016 [0]

Δημιουργικό κάλεσμα για τα 10+1 χρόνια του backpacker.gr

ΝΕΑ 14-10-2016 [1]

Και ελληνική παρουσία ανάμεσα στους νικητές του φετινού Poster for tomorrow

ΝΕΑ 29-09-2016 [0]

Ξανά επιτυχίες για την ελληνική συσκευασία στα Pentawards

ΝΕΑ 28-09-2016 [0]

Διαμαρτυρία των Διπλωματούχων του Τμήματος Μηχανικών Σχεδίασης Προϊόντων και Συστημάτων

ΝΕΑ 28-09-2016 [0]

Έλληνας ο νικητής του διαγωνισμού λογοτύπου της Eurojust

ΝΕΑ 26-09-2016 [0]

Οι νικητές του τρίτου διαγωνισμού αφίσας από το Μουσείο Τυπογραφίας



designmag.gr has been designed by
Beetroot and is powered by WordPress
Entries (RSS) and Comments (RSS).