Καλλιόπη Αποστολίδου: Το να μένεις στάσιμος σκοτώνει το πνεύμα και τη φαντασία

11-05-2017

Σε μια εποχή που όλα έχουν γίνει δύσκολα και που πιο συγκεκριμένα ακόμη οι δρόμοι για τους νέους ανθρώπους μοιάζουν γεμάτοι με εμπόδια, ο θεσμός των Ελληνικών Βραβείων Γραφιστικής και Εικονογράφησης συνεχίζει να στηρίζει τη νεανική δημιουργικότητα και να συνδράμει στην αρωγή και την ανάδειξή της.
Μέσω της κατηγορία “Νέοι Δημιουργοί” τα ΕΒΓΕ στηρίζουν εδώ και 16 χρόνια δημιουργούς μέχρι 25 ετών, που βρίσκονται στο ξεκίνημα τους ή ακόμα και λίγο πριν από αυτό, που ψάχνουν, που ανησυχούν, που ξεχωρίζουν, που δεν φοβούνται να αναμετρηθούν, να πειραματισθούν και να πάρουν ρίσκα.
Μέχρι εδώ όλα καλά. Τι γίνεται, όμως, μετά; Πως εξαργυρώνεται αυτή τους η επιτυχία; Με αφορμή την τελετή απονομής των ΕΒΓΕ 2017 που πραγματοποιήθηκε τον περασμένο μήνα, αναζητήσαμε παλαιότερους νικητές της κατηγορίας νέων δημιουργών. Την περασμένη εβδομάδα μιλήσαμε με τον Μίλτο Μπότη.
Αυτή την εβδομάδα συζητάμε με την Καλλιόπη Αποστολίδου που είχε βραβευθεί στα ΕΒΓΕ 2015 και έχει ολοκληρώσει το μεταπτυχιακό πρόγραμμα Οπτικής Επικοινωνίας του Κολλεγίου Βακαλό που είναι επικυρωμένο από το κρατικό βρετανικό Πανεπιστήμιο του Derby και οδηγεί στην απονομή του πτυχίου ΜΑ Visual Communication από το εν λόγω Πανεπιστήμιο, για να μας πει τα συμπεράσματά της.

Ποιες ήταν οι προσδοκίες σου όταν κατέθετες τη συμμετοχή σου στα Βραβεία ΕΒΓΕ;
Δεν είχα ιδιαίτερες προσδοκίες. Το εξέλαβα σαν μια πρόκληση και ευκαιρία για να δείξω τη δουλειά μου, και έτσι επικεντρώθηκα κυρίως σε αυτό το κομμάτι. Το αποτέλεσμα για εμένα ήταν μια όμορφη έκπληξη!

Η βράβευσή σου περιλάμβανε μια ολική υποτροφία για το μεταπτυχιακό πρόγραμμα του Κολλεγίου Βακαλό. Ανταποκρίθηκαν στις απαιτήσεις σου αυτές οι σπουδές, όσον αφορά το περιεχόμενο, τον τρόπο διδασκαλίας και την επικοινωνία με τους διδάσκοντες και το προσωπικό; Τι αποκόμισες από το πρόγραμμα;
Το μεταπτυχιακό πρόγραμμα αφορούσε το «Visual Communication Design», που συμπωματικά ήταν και ο τομέας στον οποίο ήθελα να συνεχίσω τις σπουδές μου. Εκείνη τη χρονική περίοδο ήμουν στη διαδικασία αναζήτησης ενός αντίστοιχου μεταπτυχιακού προγράμματος και η υποτροφία ήταν πραγματικά ένα δώρο. Σε αυτές τις οικονομικές συγκυρίες, τέτοιου είδους έπαθλα αποτελούν πραγματικές ευκαιρίες. Όσον αφορά το πρόγραμμα σπουδών, ανταποκρίθηκε επαρκώς στις προσδοκίες μου. Ο τρόπος διδασκαλίας, η δομή των μαθημάτων και η μεθοδολογία που ακολουθήθηκε από τους καθηγητές, τόσο στο θεωρητικό όσο και στο πρακτικό κομμάτι, ήταν ικανοποιητικού επιπέδου, πόσο μάλλον αν αναλογιστεί κανείς ότι το συγκεκριμένο πρόγραμμα δεν απευθύνεται αποκλειστικά σε γραφίστες. Και αυτό είναι και το ενδιαφέρον: το γεγονός ότι ήρθα σε επαφή με άτομα από διαφορετικούς κλάδους, με διαφορετικό τρόπο αντίληψης, που ξέφευγε από τα όρια του αυστηρά γραφιστικού, δίνοντάς μου και εμένα τη δυνατότητα να δω με μία άλλη ματιά κάποια πράγματα. Τα μαθήματα γίνονταν με αρκετά βατό τρόπο και η βοήθεια των καθηγητών ήταν σημαντική, ακόμα και για όσους είχαν βασικές ελλείψεις σε γραφιστικά ζητήματα. Τέλος αυτό που αποκόμισα κυρίως είναι η σωστή διαδικασία μέσα από την οποία διεκπαιρεώνεται ένα project. Από τη μεθοδολογία, τη θεωρητική έρευνα μέχρι την υλοποίηση.

Κατά τη διάρκεια των μεταπτυχιακών σπουδών σου εργαζόσουν επαγγελματικά; Εάν ναι, πώς κατάφερες να ανταποκριθείς με συνέπεια στις απαιτήσεις αφενός της εργασίας σου αφετέρου ενός μεταπτυχιακού προγράμματος εντατικού ρυθμού; Επηρέασε η απόκτηση του Master τον τρόπο με τον οποίο σε αντιμετωπίζουν στο επαγγελματικό ή κοινωνικό περιβάλλον σου;
Κατά τη διάρκεια του μεταπτυχιακού εργαζόμουν επαγγελματικά, και η σωστή διαχείριση του χρόνου αποτέλεσε τη μεγαλύτερη πρόκληση. Ευτυχώς υπήρχε μεγάλη κατανόηση και από την εταιρεία που εργάζομαι, και για όσο διήρκησε το μεταπτυχιακό εργαζόμουν part-time, οπότε αυτό μου έδινε μια ανάσα και τη δυνατότητα να φτιάξω ένα πρόγραμμα που να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις τόσο της εργασίας μου, όσο και του μεταπτυχιακού. Η έννοια του Master όπως την αντιλαμβάνομαι εγώ, είναι να ξεφύγεις λίγο από τα όρια του Bachelor και να πας τις δυνατότητές σου ένα βήμα παραπέρα. Είναι μια ευκαιρία για προσωπική εξέλιξη. Θεωρώ όμως πως αυτό που μετράει στην επαγγελματική ανέλιξη, είναι το ταλέντο και πολύ περισσότερο η σκληρή δουλειά. Σίγουρα όμως ένα επιπλέον χαρτί, σε αυτό το τόσο ανταγωνιστικό περιβάλλον, βοηθάει ώστε να σου δοθούν παραπάνω ευκαιρίες.

Ποιες είναι οι επιθυμίες και τα μελλοντικά σου σχέδια στον επαγγελματικό τομέα; Πώς βλέπεις τη γραφιστική, και γενικότερα το Design, στην Ελλάδα;
Το να μένεις στάσιμος σκοτώνει το πνεύμα και τη φαντασία. Πιστεύω ότι ένας τρόπος για να εξελίξω τη σκέψη και τις γνώσεις μου είναι μέσα από τον πειραματισμό με διαφορετικές κουλτούρες. Για αυτόν το λόγο τα μελλοντικά μου σχέδια είναι να ταξιδέψω, ώστε να έχω την ευκαιρία να γνωρίσω και να συνεργαστώ με σχεδιαστές από διαφορετικούς πολιτισμούς. Η γραφιστική στην Ελλάδα θεωρώ πως είναι σε πολύ καλό επίπεδο, και συνεχώς εξελίσσεται. Υπάρχουν εξαιρετικές δουλειές και καταξιωμένοι designers, με διεθνή αναγνώριση. Πολλές φορές όμως παρατηρείται εμπάθεια και άκρατος ανταγωνισμός, που δυσχεραίνουν τη συνεργασία, τη δημιουργικότητα και τη μετάδοση γνώσης. Αλλά αυτά είναι χαρακτηριστικά που εντοπίζονται πλέον σε όλους τους επαγγελματικούς κλάδους.

One Response

  • τροβαδούροςτουελληνικούντησάιν

    είσαι νινί ακόμα
    είσαι νινί ακόμα
    δεν ξέρεις πως χαϊδεύουνε
    και πως φιλούν στο στόμα



Στην περίπτωση που κάποιο σχόλιο περιέχει υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις, οι υπεύθυνοι της ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα να το καταργήσουν μερικώς ή πλήρως. Προς αποφυγή κακόβουλων μηνυμάτων (spam), τα μηνύματα που περιέχουν συνδέσμους προς άλλες ιστοσελίδες θα παραμένουν αφανή μέχρι να εγκριθούν από τους υπεύθυνους του designmag.gr.

ΆΡΘΡΑ 15-09-2017 [7]

Ενέργεια κατά της κατάργησης του τμήματος Γραφιστικής στο Τ.Ε.Ι. Αθηνών

ΆΡΘΡΑ 05-05-2017 [1]

Μ. Μπότης: To ελληνικό design δεν είναι απλά καλό

ΆΡΘΡΑ 13-04-2017 [0]

Απολογισμός για το τρίτο Graphic Stories Cyprus

ΆΡΘΡΑ 23-01-2017 [0]

Εθνική Βιβλιοθήκη: 6 γρίφοι για δυνατούς λύτες

ΆΡΘΡΑ 08-08-2016 [0]

Τι απέγιναν τα «Ιχνη Εμπορίου»;

ΆΡΘΡΑ, ΝΕΑ 27-05-2016 [0]

Έλληνες: οι καλύτεροι σχεδιαστές συσκευασίας στον κόσμο

ΆΡΘΡΑ, ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 20-05-2016 [11]

H οπτική επικοινωνία του Δήμου Κέας από τον Γιάννη Καρλόπουλο

ΆΡΘΡΑ, ΝΕΑ 29-03-2016 [0]

Τι αποφάνθηκαν οι Νεοζηλανδοί για τη σημαία τους

ΆΡΘΡΑ 04-03-2016 [0]

FITC Amsterdam 2016



designmag.gr has been designed by
Beetroot and is powered by WordPress
Entries (RSS) and Comments (RSS).