Web τυπογραφία και η Adobe

05-10-2011

Ένα από τα βασικά θέματα συζήτησης ανάμεσα σε όσους έχουν ασχοληθεί έστω και λίγο με το web design είναι το θέμα των διαθέσιμων γραμματοσειρών. Παλιότερα ο περιορισμένος αριθμός “web-safe” γραμματοσειρών έφερνε πονοκέφαλο σε σχεδιαστές, αλλά και πελάτες. Κατά καιρούς χρησιμοποιήθηκαν διάφορες πατέντες για να ξεπεραστεί αυτό το κενό, από χρήση (rendered στο Photoshop) εικόνων μέχρι και διαφόρων τεχνικών javascript που εν μέρη έκαναν αυτό υπόσχονταν αλλά με διάφορα τεχνικά προβλήματα.

Τα τελευταία χρόνια μια από τις πιο δημοφιλείς υπηρεσίες που έφερνε “πραγματικές” γραμματοσειρές στο web design είναι το Typekit. Ένα τόσο εύκολο εργαλείο που χρειαζόταν να προσθέσεις απλώς μερικές γραμμές κώδικα και μετά να επιλέξεις από τις διαθέσιμες γραμματοσειρές. Φέτος έφτασε να υποστηρίζει περίπου 250.000 site.

Πριν ένα χρόνο το Typekit έκλεισε μια μεγάλη συνεργασία με την Adobe, η οποία του πρόσφερε ένα μεγάλο αριθμό από οικογένειες γραμματοσειρών, όπως η Adobe Garamond, η News Gothic, η Myriad, η Minion κλπ. Αυτή η συνεργασία φαίνεται πήγε καλά και τελικά η Adobe αγόρασε το Typekit. Σύμφωνα με το CEO Jeffrey Veen, «το Typekit θα παραμείνει προς το παρόν ξεχωριστό προϊόν» ενώ προσθέτει, «η ομάδα μας θα μείνει ως έχει, και είμαστε ενθουσιασμένοι που θα δουλέψουμε πάνω σε ακόμα πιο εύκολους τρόπους να ενσωματώσουμε τα web fonts στη δουλειά σας».

Οι αντιδράσεις σ’ αυτή την είδηση είναι ποικίλες, καθώς είναι γνωστή η περίεργη πρακτική της Adobe με τις εταιρείες που αγοράζει, αλλά σε κάθε περίπτωση είναι κάτι ελπιδοφόρο ως νέο. Ο αυτοαποκαλούμενος και “typomaniac” Erik Spiekermann πιστεύει ότι αυτή είναι μια έξυπνη κίνηση και θα βοηθήσει το επάγγελμα.

Φυσικά, το Typekit δεν είναι η μοναδική λύση για το θέμα των web fonts. Πολλοί εξακολουθούν να χρησιμοποιούν το Cufon. Επίσης, μια εξαιρετική προσπάθεια έκανε και η Google προσφέροντας δωρεάν ορισμένες γραμματοσειρές, ενώ υπάρχουν ακόμη το Font Squirrel αλλά και το Font Deck στο οποίο, μάλιστα, μπορεί να βρει κανείς και ελληνικές γραμματοσειρές από την Parachute.

Με την εμφάνιση της HTML5 και την συνεχή αναβάθμιση των CSS, εξελίξεις όπως αυτή θα βοηθήσουν σίγουρα τους σχεδιαστές να παρουσιάσουν και στο web design εξαιρετικές δουλειές χωρίς τεχνικούς περιορισμούς σε βασικά στοιχεία του σχεδιασμού όπως η τυπογραφία.

Nassos K.



Στην περίπτωση που κάποιο σχόλιο περιέχει υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις, οι υπεύθυνοι της ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα να το καταργήσουν μερικώς ή πλήρως. Προς αποφυγή κακόβουλων μηνυμάτων (spam), τα μηνύματα που περιέχουν συνδέσμους προς άλλες ιστοσελίδες θα παραμένουν αφανή μέχρι να εγκριθούν από τους υπεύθυνους του designmag.gr.

ΆΡΘΡΑ 15-09-2017 [7]

Ενέργεια κατά της κατάργησης του τμήματος Γραφιστικής στο Τ.Ε.Ι. Αθηνών

ΆΡΘΡΑ 11-05-2017 [1]

Καλλιόπη Αποστολίδου: Το να μένεις στάσιμος σκοτώνει το πνεύμα και τη φαντασία

ΆΡΘΡΑ 05-05-2017 [1]

Μ. Μπότης: To ελληνικό design δεν είναι απλά καλό

ΆΡΘΡΑ 13-04-2017 [0]

Απολογισμός για το τρίτο Graphic Stories Cyprus

ΆΡΘΡΑ 23-01-2017 [0]

Εθνική Βιβλιοθήκη: 6 γρίφοι για δυνατούς λύτες

ΆΡΘΡΑ 08-08-2016 [0]

Τι απέγιναν τα «Ιχνη Εμπορίου»;

ΆΡΘΡΑ, ΝΕΑ 27-05-2016 [0]

Έλληνες: οι καλύτεροι σχεδιαστές συσκευασίας στον κόσμο

ΆΡΘΡΑ, ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 20-05-2016 [11]

H οπτική επικοινωνία του Δήμου Κέας από τον Γιάννη Καρλόπουλο

ΆΡΘΡΑ, ΝΕΑ 29-03-2016 [0]

Τι αποφάνθηκαν οι Νεοζηλανδοί για τη σημαία τους

ΆΡΘΡΑ 04-03-2016 [0]

FITC Amsterdam 2016



designmag.gr has been designed by
Beetroot and is powered by WordPress
Entries (RSS) and Comments (RSS).