Επανασχεδίασε η Red Creative το λογότυπο του ΑΠΘ;

18-09-2018

Το Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, το δεύτερο χρονικά ελληνικό πανεπιστήμιο, ιδρύθηκε τον Ιουνίο του 1925 και δύο δεκαετίες αργότερα, το 1952, μετά από εισήγηση του τότε Πρύτανη Μαρίνου Σιγάλα και απόφαση της Συγκλήτου, μετονομάστηκε,  σε Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Η αλλαγή του ονόματος όμως, δεν συνοδεύτηκε από αντίστοιχη αλλαγή λογοτύπου, με αποτέλεσμα η σφραγίδα-έμβλημα του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, η οποία απεικονίζει τον πολιούχο της πόλης, Άγιο Δημήτριο, να συνοδεύει έως σήμερα το πανεπιστήμιο που φέρει το όνομα ενός από τους σημαντικότερους φιλοσόφους στην ανθρώπινη ιστορία.

Όταν πριν λίγο καιρό όμως, οι υπεύθυνοι του Αριστοτέλειου αποφάσισαν τη δημιουργία μιας σειράς αναμνηστικών αντικειμένων προς πώληση (ίσως και τη δημιουργία ενός gift shop), έγινε προφανές ότι αυτό δεν θα μπορούσε να γίνει με τον υπάρχοντα λογότυπο. Κρίθηκε λοιπόν αναγκαίος ο ανασχεδιασμός του λογότυπου του ΑΠΘ και δημιουργία οπτικής ταυτότητας προκειμένου να χρησιμοποιηθεί αποκλειστικά σε εφαρμογές εμπορικής χρήσης για την παραγωγή σειράς αναμνηστικών (merchandising). Η εργασία αυτή ανατέθηκε στην Red Creative.

O λογότυπος που σχεδιάστηκε είναι σοβαρός, γεωμετρικός και λιτός. Πρόκειται για τέσσερα νοητά ομόκεντρα τετράγωνα, το τέταρτο εκ των οποίων πλαισιώνει τα τρία εσωτερικά τετράγωνα, που σχηματίζουν τα αρχικά γράμματα του ΑΠΘ. Έτσι επιχειρείται να απεικονισθεί η έννοια του campus ως αυτόνομου συστήματος, του Πανεπιστημίου ως κεντρικού σημείου αναφοράς στον οικοδομικό, κοινωνικό, πολιτιστικό και οικονομικό ιστό της Θεσσαλονίκης. Τα στοιχεία που συνθέτουν το νέο λογότυπο εξελίσσονται και δημιουργούν γεωμετρικές συνθέσεις οι οποίες οπτικοποιούν τις έννοιες: διαρκής κίνηση/εξέλιξη, διαφορετικότητα, σταθερότητα, συλλογικότητα.

Στο ερώτημα λοιπόν που θέτει ο τίτλος του άρθρου η απάντηση είναι αρνητική: η γνωστή σφραγίδα με τον Άγιο Δημήτριο παραμένει σαν επίσημος λογότυπος του ΑΠΘ. Αποτελεί όμως ευχή μας το παράδοξο αυτό σχήμα να εγκαταληφθεί και οι πρυτανικές αρχές να πάρουν την αυτονόητη (και δυστυχώς “γενναία”) απόφαση να τον αντικαταστήσουν με κάτι περισσότερο αρμοστό. Γιατί όχι με αυτόν εδώ τον λογότυπο που σχεδιάστηκε για τις εμπορικές ανάγκες του πανεπιστημίου;

 
 
YouTube Preview Image



Στην περίπτωση που κάποιο σχόλιο περιέχει υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις, οι υπεύθυνοι της ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα να το καταργήσουν μερικώς ή πλήρως. Προς αποφυγή κακόβουλων μηνυμάτων (spam), τα μηνύματα που περιέχουν συνδέσμους προς άλλες ιστοσελίδες θα παραμένουν αφανή μέχρι να εγκριθούν από τους υπεύθυνους του designmag.gr.

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 19-10-2018 [2]

Από τη MILK η νέα εικόνα της MISKO

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 12-09-2018 [2]

Ο Βασίλης Μαρματάκης πίσω από την αφίσα και της νέας δουλειάς του Γιώργου Λάνθιμου

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 11-09-2018 [2]

Νέα ταυτότητα για τον ΣΚΑΪ από την ΝΟΜΙΝΤ

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 31-07-2018 [1]

Mε ανανεωμένη ιστοσελίδα η Kommigraphics

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 21-07-2018 [0]

Νέα ιστοσελίδα για την Semiotik Design Agency

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 06-07-2018 [0]

Η AG Design Agency ανανεώνει την ταυτότητα της Viva Wallet

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 05-07-2018 [0]

Η δουλειά του Comeback Studio για το Netflix

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 04-07-2018 [0]

Η typical. δημιουργεί για το ελληνικό περίπτερο στη Biennale της Βενετίας

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 08-06-2018 [0]

Σχεδιασμός για τα My Greek Soap από τον Ιωάννη Εργελετζή.



designmag.gr has been designed by
Beetroot and is powered by WordPress.
Hosted by Apogee Information Systems.
Entries (RSS) and Comments (RSS).