Παρέμβαση της ΕΓΕΚ στο Υφυπουργείο Τουρισμού της Κύπρου

18-05-2020

Την προσοχη και το ενδιαφέρον των κυπριακών ΜΜΕ τράβηξε η παρέμβαση της ΕΓΕΚ (Ένωση Γραφιστών & Εικονογράφων Κύπρου) αναφορικά με την προκήρυξη για τον σχεδιασμό του λογοτύπου και σλόγκαν της Τουριστικής Κύπρου. Η ΕΓΕΚ ορθώς ενεργώντας με το καλό του χώρου κατά νου, εξέφρασε τη διαφωνία της με τους γενικότερους όρους της προκήρυξης, τόσο για το θέμα πνευματικών δικαιωμάτων όσο και για θέματα που αφορούν τη χρονική προθεσμία και την κριτική επιτροπή.

Παρά το γεγονός αυτό, έως τώρα τουλάχιστον η διεύθυνση, δεν προέβει σε καμία τροποποίηση της προκήρυξης, με αποτέλεσμα η ΕΓΕΚ παροτρύνει τα μέλη της και τα μέλη της κοινότητας, να εξετάσουν προσεκτικά τους όρους της προκήρυξης και ακολούθως να πράξουν κατά βούληση.

Αναλυτικά, τα σημεία που το ΔΣ έθειξε στην επιστολή του ήταν τα εξης:

Σκεπτικό:
Η περιγραφή/brief της εργασίας δεν μπορεί να θεωρηθεί επαρκής, εφόσον το πρώτο στάδιο σχεδιασμού καθορίζεται μέσα από μια εποικοδομητική ανταλλαγή ιδεών και σκέψεων, ούτως ώστε να υπάρχει μια ολοκληρωμένη εικόνα του project και των στόχων του για τον οποιονδήποτε καλείται να αναλάβει την διεξαγωγή του έργου.

Χρονικό Πλαίσιο:
Ο περίπου ένας μήνας που δίνεται ΔΕΝ ανταποκρίνεται στο μέγεθος ή/και την απαιτούμενη ποιότητα της δουλειάς που ζητείται μέσα από τον διαγωνισμό.

Ανοιχτός διαγωνισμός:
Για την δημιουργία και διεκπεραίωση μιας εταιρικής ή οποιασδήποτε άλλης ταυτότητας ο διαγωνισμός θα πρέπει να απευθύνεται ΜΟΝΟ σε επαγγελματίες του κλάδου, ή να διερευνηθεί και το ενδεχόμενο του κλειστού διαγωνισμού για να διασφαλιστεί η ποιότητα του τελικού αποτελέσματος.

Κριτική επιτροπή:
Δεν υπάρχει παρουσία επαγγελματία γραφίστα ή του οποιουδήποτε σχετικού με τον κλάδο. Ως ΕΓΕΚ προτείνουμε σε όλους τους οργανισμούς να συμπεριλαμβάνουν τουλάχιστον έναν επαγγελματία γραφίστα στην εν λόγω επιτροπή. Ένας επαγγελματίας θα συμβάλει με τέτοιο τρόπο ώστε η επιλογή να γίνει έχοντας κατά νου τόσο την χρήση, την εφαρμοσιμότητα αλλά και την διαχρονικότητα του οποιοδήποτε λογοτύπου. Με τον τρόπο αυτό θα διασφαλιστεί ένα αποτέλεσμα το οποίο θα αντικατοπτρίζει και θα αντιπροσωπεύει ένα τέτοιο μεγάλο οργανισμό.

Πνευματικά Δικαιώματα:
Στην περίπτωση που τα πνευματικά δικαιώματα δίνονται/πωλούνται στον πελάτη, τότε η αμοιβή, όσον αφορά καθαρά στην ταυτότητα, θα πρέπει να αναθεωρηθεί περαιτέρω.

και τέλος,

Δικαίωμα τροποποίησης και αλλαγής του λογότυπου:
Με βάση το σημείο 8.1, πιστεύουμε ότι οποιαδήποτε τροποποίηση, αλλαγή ή ανασχεδιασμός της νικητήριας πρότασης, πρέπει να γίνει από τον δημιουργό του. Η “άντληση” στοιχείων από άλλες προτάσεις θεωρείται στον κλάδο μας αντιδεοντολογική και είναι μια πρακτική που δεν χρησιμοποιείται από επαγγελματίες, πόσο μάλλον σε επίπεδο του να γίνει ανάμειξη στοιχείων από έργο διαφόρων ατόμων. Από την στιγμή που θα έχει επιλεγεί μια πρόταση για την αρτιότητά της, τότε πιστεύουμε ότι ο ίδιος επαγγελματίας διαθέτει τις γνώσεις και τις δεξιότητες για να τελειοποιήσει την πρόταση που ο ίδιος υπέβαλε. Το σημείο 8 της προκήρυξης, φανερώνει και την αδυναμία του ανοιχτού διαγωνισμού, δηλαδή να επανασχεδιαστεί το λογότυπο -που θα επιλεγεί- με βάση τις τελικές επιλογές που θα υπάρξουν. Ο ανοιχτός διαγωνισμός δεν αποσκοπεί πουθενά, εαν στο τέλος θα γίνει επανασχεδιασμός της επιλογής με δανεισμένα στοιχεία από δουλειά άλλων δημιουργών!



Στην περίπτωση που κάποιο σχόλιο περιέχει υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις, οι υπεύθυνοι της ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα να το καταργήσουν μερικώς ή πλήρως. Προς αποφυγή κακόβουλων μηνυμάτων (spam), τα μηνύματα που περιέχουν συνδέσμους προς άλλες ιστοσελίδες θα παραμένουν αφανή μέχρι να εγκριθούν από τους υπεύθυνους του designmag.gr.

ΝΕΑ 08-07-2020 [1]

Mια αφοπλιστικά ειλικρινής προκήρυξη από την Κύπρο

ΝΕΑ 06-07-2020 [3]

Tα αποτελέσματα των βραβείων Ermis Branding and Design 2020

ΝΕΑ 27-06-2020 [0]

‘Εφυγε από τη ζωή ο θρυλικός Milton Glazer

ΝΕΑ 24-06-2020 [1]

H πρωτοβουλία Designers Act τραβά την προσοχή της ΕΕ

ΝΕΑ 17-06-2020 [0]

Aνακοινώθηκαν τα αποτελέσματα των φετινών βραβείων D&AD

ΝΕΑ 11-06-2020 [0]

Αυλαία για τα ΕΒΓΕ 2020

ΝΕΑ 04-06-2020 [0]

Νέος τόμος ΗΥΦΕΝ

ΝΕΑ 28-05-2020 [0]

Διαχείριση σχεδιασμού στην οπτική επικοινωνία το νέο βιβλίο του Βαγγέλη Χατζηθεοδώρου

ΝΕΑ 20-05-2020 [0]

Oι ελληνικές διακρίσεις στα dieline 2020



designmag.gr has been designed by
Beetroot and is powered by WordPress.
Hosted by Apogee Information Systems.
Entries (RSS) and Comments (RSS).