Aν η Κύπρος δεν ήταν μέλος της Ευρωζώνης

07-03-2019

Το 1879, λίγο μετά τη βρετανική κατάληψη της Κύπρου από τους Οθωμανούς, εισήγαγαν την κυπριακή λίρα που ορίστηκε να έχει ακριβώς την ίδια αξία με τη βρετανική λίρα. Αυτή η ισοτιμία ίσχυε μέχρι το 1960 που η Κύπρος έγινε ανεξάρτητο κράτος. Υπήρξε το επίσημο νόμισμα της Κύπρου και εκδιδόταν από την Κεντρική Τράπεζα της Κύπρου ως την αντικατάστασή της από το ευρώ την 1 Ιανουαρίου 2008. Πώς θα ήταν τα πράγματα όμως σήμερα, αν αυτή η μετάβαση δεν είχε συμβεί πριν από 11 χρόνια; Αν η λίρα συνέχιζε να είναι το επίσημο νόμισμα της Κύπρου; 

Στο ερώτημα αυτό αποφάσισε να απαντήσει, τουλάχιστον ως προς το οπτικό του τμήμα, o σχεδιαστής – απόφοιτος του μεταπτυχιακού “Ψηφιακή Τέχνη και Σχεδιασμός” του Πανεπιστημίου Λευκωσίας, Στέλιος Παπαμιχαήλ επανασχεδιάζοντας την κυπριακή λίρα. «Η ιδέα για τον επανασχεδιασμό της σύγχρονης λίρας ήρθε όταν έπεσαν στα χέρια μου κάποιες παλιές κυπριακές λίρες που βρήκα σε ένα συρτάρι» αναφέρει ο ίδιος. 

Το σκεπτικό για το σχεδιασμό της σύγχρονης λίρας δεν ήταν εύκολο καθώς ένα τραπεζογραμμάτιο εμπεριέχει πολλά και διαφορετικά χαρακτηριστικά ασφαλείας, τα οποία πρέπει να προστεθούν, χωρίς να αλλοιώσουν το σχέδιο του χαρτονομίσματος, ενώ το συνολικό σχέδιο του τραπεζογραμματίου, πρέπει να μοιάζει οικείο στον χρήστη και ταυτοχρόνως να υπάρχει μια ομοιογένεια μεταξύ των χαρτονομισμάτων αφού αυτά αποτελούν μια οικογένεια.

«Η δομή του σχεδιασμού, η επεξεργασία των γραμμών, τα διάφορα γλυπτά που κοσμούν τα τραπεζογραμμάτια, αλλά και το στιλ της γραμματοσειράς που έχω επιλέξει σε κείμενο και αριθμούς όλα αυτά συμβάλουν στο να υπάρχει αυτή η ομοιογένεια» αναφέρει ο δημιουργός και συνεχίζει «Είναι φανερή η επιρροή σύγχρονων τραπεζογραμματίων όπως το Ευρώ στο σχεδιασμό μου».

Τα γλυπτά που είναι και το κεντρικό θέμα κάθε τραπεζογραμματίου έχουν τοποθετηθεί με χρονολογική σειρά. Ξεκινώντας από τη μικρότερη αξία δηλαδή τη μία λίρα η οποία έχει εικονογραφηθεί με το αρχαιότερο από τη σειρά των τεσσάρων γλυπτών ως τις είκοσι λίρες όπου υπάρχει το συγκριτικά πιο σύγχρονο.

      

 

Ο Στέλιος Παπαμιχαήλ έχει γεννηθεί στη Λευκωσία, έχει σπουδάσει Γραφική Επικοινωνία στο Πανεπιστήμιο Λευκωσίας και ακολούθως συνέχισε τις σπουδές του στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα του Πανεπιστημίου Λευκωσίας Ψηφιακή Τέχνη και Σχεδιασμός.

2 Responses

  • lio

    @Nikos Sampson. χαχαχαχα
    εγώ άλλο δεν κατάλαβα. γιατί ανέβηκε σαν θέμα στο designmag?
    γιατί σαν δημιουργικό πάσχει από παντού…

  • as

    https://snohetta.com/projects/406-new-banknote-design-for-norges-bank

    Απλα μια κακη αντιγραφη.



Στην περίπτωση που κάποιο σχόλιο περιέχει υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις, οι υπεύθυνοι της ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα να το καταργήσουν μερικώς ή πλήρως. Προς αποφυγή κακόβουλων μηνυμάτων (spam), τα μηνύματα που περιέχουν συνδέσμους προς άλλες ιστοσελίδες θα παραμένουν αφανή μέχρι να εγκριθούν από τους υπεύθυνους του designmag.gr.

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 21-09-2020 [2]

Από την Red Creative τα 55α Δημήτρια

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 04-09-2020 [0]

Η οπτική ταυτότητα του 61ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 17-07-2020 [19]

H νέα ταυτότητα του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 14-05-2020 [6]

Εναλλακτική για μάσκες προσώπου

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 15-04-2020 [1]

Μια γραμματοσειρά εμπνευσμένη από τις ημέρες του Koρωνοϊού

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 29-03-2020 [0]

Επετειακός λογότυπος για το τα 200 χρόνια από το 1821 και από την Αμερικανική Πρεσβεία

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 20-03-2020 [0]

Σλοβένος γραφίστας εμπνέεται από τον COVID-19

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 14-02-2020 [0]

Η νέα ταυτότητα της Aegean

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 10-02-2020 [2]

Η Beetroot σχεδιάζει για τα 200 χρόνια από την έναρξη της ελληνικής επανάστασης

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 22-11-2019 [1]

Εναλλακτικές κινηματογραφικές αφίσες από τον Γιώργο Προμπονά



designmag.gr has been designed by
Beetroot and is powered by WordPress.
Hosted by Apogee Information Systems.
Entries (RSS) and Comments (RSS).