Nέα οπτική ταυτότητα για την ΔΕΗ από την Beetroot

05-10-2020

Η ΔΕΗ εξελίσει τα εργαλεία δημιουργίας ενός φωτεινού και συναρπαστικού μέλλοντος για όλους. Η ΔΕΗ χρειάζεται μια σύγχρονη, πολυδιάστατη οπτική γλώσσα, αποτελεσματική στη χρήση και ευέλικτη σε εφαρμογές, που να σηματοδοτεί το πέρασμα της εταιρίας στο μέλλον.

Η μακρόχρονη πορεία της ΔΕΗ διέπεται από διαχρονικές αξίες, που αγαπήθηκαν από το ελληνικό κοινό. Τα στοιχεία που συνθέτουν το υπάρχον σήμα αποτελούν αναμφίβολα μέρος της σχεδιαστικής κληρονομιάς της. Συνεπώς, η ανάγκη για τολμηρή αλλαγή πρέπει συνυπάρξει με τον σεβασμό στο παρελθόν.

Με σημαντική ιστορία αλλά και συναρπαστικό μέλλον, με αίσθηση σταθερότητας αλλά και διάθεση αλλαγής, με τεχνολογία αιχμής αλλά ταυτόχρονα φιλική για τον άνθρωπο και το περιβάλλον, η ΔΕΗ γίνεται ένα με το μέλλον.

Η της νέα οπτική ταυτότητα συνοψίζεται σε 6 βασικά σχεδιαστικά στοιχεία-εργαλεία:

1. Λογότυπος
Δύο μεγάλες αλλαγές και πολλες μικρές. Η πλάγια κλίση του λογοτύπου αλλάζει, καθώς σήμερα ο συμβολισμός της δυναμικής και της ταχύτητας δεν λειτουργεί με τον ίδιο τρόπο, κάτι που τον καθιστά παρωχημένο. Επίσης, ενώ το σύμβολο του κεραυνού είναι χαραγμένο στο DNA της ΔEH αλλά και στη συνείδηση του κοινού ώς γνώριμο στοιχείο, η υπερ-χρήση του καθώς και η μονοδιάστατη απεικόνιση της ηλεκτρικής ενέργειας με αυτό το καθιστούν ανεπίκαιρο. Συνεπώς, ξεπερνιέται.

Ο νεος λογότυπος αποκτά μία σύγχρονη αλλά και διαχρονική τυπογραφική φόρμα, επανασχεδιασμένη με προσοχή στις λεπτομέρειες ώστε να ξεπερνά τα όρια της γραφής και να λειτουργεί ως σύμβολο άμεσα αναγνωρίσιμο από όλους. Ο κύκλος ένα σχήμα που συμβολίζει την έλικα, τον ήλιο και την αέναη κίνηση, και που προϋπήρχε στο αρχικό σήμα του 1950, κάνει το νέο σήμα αναγνωρίσιμο και εύκολο στη χρήση του. Στα σημεία που ο κεραυνός παλαιότερα διχοτομούσε τον κύκλο τώρα υπάρχει η εναλλαγή των εταιρικών χρωμάτων. Το σύμβολο του κεραυνού είναι παρόν χωρίς να υπάρχει.

Το χρωματικό αυτό δίπολο κάνει αναφορά στην διττή ιδιότητα της ΔΕΗ ως εγγυητή σταθερότητας αλλά και ταυτόχρονα δύναμη πρωτοπορίας και καινοτομίας. Τα δύο ημικύκλια που διαρκώς αλληλοσυμπληρώνονται ενισχύουν την αίσθηση της αέναης κίνησης και της μετάβασης στη νέα εποχή.

2. Τυπογραφία
Χρησιμοποιώντας τα βασικά εταιρικά χρώματα στην πρώτη και τελευταία λέξη μιας παραγράφου δημιουργείται ένας μοναδικός τρόπος απεικόνισης της γραφής που επικοινωνεί με τον πιο απλό τρόπο ένα μήνυμα της ΔΕΗ.

3. Χρώματα
Η υπερ-χρήση γενικά του πράσινου-μπλε χρωματικού κώδικα στην αγορά έχει ως αποτέλεσμα να χάσει την οικολογική υπόστασή του. Μια μετάβαση σε τέτοια χρώματα θα ήταν ξεπερασμένη και αδύναμη. Συνεπώς, γίνεται ανανέωση των βασικών εταιρικών χρωμάτων σε σύγχρονους, αισιόδοξους χρωματικους τόνους επιλεγμένους για να λειτουργούν αποτελεσματικά και στις ψηφιακές εφαρμογές.

4. Φόντα ενέργειας
Η ενέργεια είναι μία αφηρημένη αλλά παράλληλα όμορφη έννοια. Πως όμως οπτικοποιείται η ομορφιά της ενέργειας; Αφαιρετικές συνθέσεις, διαβαθμίσεις χρώματος και φωτός, στατικές ή κινούμενες, έρχονται να απαντήσουν στο παραπάνω ερώτημα και αποτελούν ένα δημιουργικό εργαλείο της οπτικής ταυτότητας.

5. Σχήματα-φόρμες
Τελικά, το δυναμικό και “αιχμηρό” σχήμα του κεραυνού εξομαλύνεται. Χάνει την κυρίαρχη του θέση ως βασικό στοιχείο του λογοτύπου, γίνεται πιο φιλικό και μετατρέπεται πλέον σε ένα χρήσιμο και ευέλικτο συμπληρωματικό σχεδιαστικό στοιχείο. Με νέους κανόνες σύνθεσης και λειτουργικά πλέγματα που δημιουργούν κανάβους που προέρχονται από τα νέα αυτά εργαλεία.

6. Εικονίδια
Ένα σύστημα εικονιδίων με ανισόπαχες γραμμές, ακολουθεί την σχεδιαστική γλώσσα του λογοτύπου. Με κυκλικά σχήματα, χαρακτηριστικές κλίσεις και διακριτικά στρογγυλεμένες λεπτομέρειες, τα εικονίδια αυτά συμβαδίζουν απόλυτα με το συνολικό οικοσύστημα της οπτικής ταυτότητας.

Το rebranding της ΔΕΗ είναι μέρος του διαγωνισμού για την επικοινωνία της ΔΕΗ που ανέλαβε η DDB Athens και υλοποίησε σε συνεργασία με τη Beetroot.

YouTube Preview Image

         

13 Responses

  • Θανασης

    Meh

  • ΕΥΔΑΠ/ΝΔΦΚ

    Η Beetroot πλήρωσε από 17.10.2019 μέχρι 22.06.2020 μόνο 68 ευρώ για τη ΔΕΗ;

  • Κωστής

    Δεν ξέρω που να πρωτοσταθώ. Στο κείμενο που συνοδεύει την εργασία ή στο τελικό αποτέλεσμα. Ποτέ τόσα πολλά λόγια δεν περιγράψαν… το απόλυτο τίποτα. Καλογυαλισμένο (και ως εκεί, λες και πλεόν αυτό ειναι το ζητούμενο) αλλά άτολμο σαν εξέλιξη. Οk, μετά και το ΕΜΣΤ ίσως τελικά ζούμε τον θάνατο του σοβαρού design thinking και αναβιώνει η μαρκετινιστική επεξήγηση του λαμπερού.. τίποτα.

    Βέβαια και η νέα ΔΕΗ ίσως δεν είναι τίποτα καινούργιο.

  • Mike Mark

    Πολύ ωραία δουλειά. Ειδικα το πως χρησιμοποιησαν τον κευρανό. Κλάσσικ.

    Δεν ξέρω γιατί τα σχόλια εδώ μπορούν να συνοδευτούν με το hashtag #χολή

  • Μάρκι Μάικι

    Ίσως γιατί και το δικό σου σχόλιο θα μπορούσε να συνοδευτεί με hashtag #σάλιο;

    (Πρέπει να πέφτουμε σε τέτοιο επίπεδο, φίλε; Εσένα σου αρέσει, τον Θανάση κι εμένα δεν μας ενοχλεί, ο Κωστής έχει διάφορα άλλα θέματα και, όπως λέει, δεν ξέρει που να πρωτοσταθεί. Ας αφήσουμε τα υπονοούμενα για τους «συνσχολιαστές» μας.)

  • Αλέξανδρος Α Λάβδας

    Για μένα το παλαιό σήμα ήταν πολύ χαρακτηριστικό τής εποχής του, βλέποντάς το σκεφτόταν κανείς αμέσως ότι είχε φτιαχτεί κάποτε στα μέσα τού 20ου αιώνα. Το καινούργιο είναι…ένας κύκλος – με έναν ίσως μόλις ορατό κεραυνό, αν βλέπω καλά. Απολύτως ουδέτερο και αδιάφορο – το απόλυτο τίποτε. Δεν υπήρχε κανείς λόγος να αλλάξει.

  • WTF

    “1. Δύο μεγάλες αλλαγές και πολλες μικρές. Η πλάγια κλίση του λογοτύπου αλλάζει, καθώς σήμερα ο συμβολισμός της δυναμικής και της ταχύτητας δεν λειτουργεί με τον ίδιο τρόπο, κάτι που τον καθιστά παρωχημένο. Επίσης, ενώ το σύμβολο του κεραυνού είναι χαραγμένο στο DNA της ΔEH αλλά και στη συνείδηση του κοινού ώς γνώριμο στοιχείο, η υπερ-χρήση του καθώς και η μονοδιάστατη απεικόνιση της ηλεκτρικής ενέργειας με αυτό το καθιστούν ανεπίκαιρο. Συνεπώς, ξεπερνιέται.”

    Δλδ αλλαξατε το DNA της ΔEH… ω ρε μπραβο! Μηπως να βοηθησετε και με το εμβολιο για τον Covid ρε παιδια.

    Οκ, ήταν παλιός, ήθελε μια ανανέωση, είχε όμως ‘κάτι’, ήταν αναγνωρίσιμος και κουβαλούσε ιστορία. Εσείς καταφερατε να τον κάνετε εντελώς αδιάφορο και βαρετό!

    Οι εφαρμογές είναι ωραίες πάντως.

  • pass

    Το σήμα μπορώ να το δω θετικά μόνο στο βαθμό που επιτέλους αντικαθιστά το υφιστάμενο “πλάγιο” το οποίο βρίσκω ό,τι πιο άθλιο έχει κυκλοφορήσει στην ελληνική αγορά σχετικά με δημόσιους φορείς εδώ και πολλά χρόνια. Όταν το πρωτοκυκλοφόρησαν “εκσυγχρονίζοντας” το ιστορικό έμβλημα του ’50, είχα νιώσει πολύ άσχημα, είχα σχεδόν θυμώσει. Και το ίδιο αισθανόμουν κάθε φορά έκτοτε που έπαιρνα το λογαριασμό και το έβλεπα επάνω. Με μια δόση υπερβολής, ήταν από μόνο του λόγος να φύγεις από τη ΔΕΗ. Εν ολίγοις, το νέο σήμα είναι καλύτερο από το υπάρχον, αλίμονο, αλλά μέχρι εκεί. Όσο για το κείμενο, είναι απλά τραγικό. Και τα περί κεραυνού κ.λπ. ακούγονται τόσο… δεν έχω καν το κουράγιο να γράψω άλλα…

  • asteroidgr

    Κι όμως τελικά το αιχμηρό και το δυναμικό ύφος έπρεπε να διατηρηθεί_μιλάμε για ενέργεια. Τώρα είναι πολύ soft και άνευρο, θα μπορούσε να είναι για το νερό, την ΕΥΔΑΠ (κυκλικό logo) και εκεί.

  • nitpicking

    Σχετικά με το/ν λογότυπο, όσον αφορά την αισθητική πλευρά του αποτελέσματος, περί ορέξεως… Από «τεχνικής» πλευράς, πάντως, βλέπω δύο «λάθη» (σύμφωνα με αυτά που μου έχουν μάθει και θεωρώ σωστά). Το πρώτο είναι ότι στον σχεδιασμό των γραμμάτων, για λόγους «οπτικής διόρθωσης», το πάχος της οριζόντιας θα έπρεπε να είναι μεγαλύτερο από το πάχος της κάθετης ενώ στην εικόνα, που δείχνει τη δομή του λογοτύπου, (εικ. 8) δηλώνεται ότι είναι το ίδιο (Α). Το δεύτερο «λάθος» είναι ότι τα δύο ημικύκλια δηλώνονται μόνο από το χρώμα, κάτι που θα κάνει προβληματική την απόδοσή του στη μονοχρωμία και σε άλλες εφαρμογές (πχ. χάραξη πάνω σε μέταλλο) που στην περίπτωση της ΔΕΗ είναι πολύ συχνές.

  • nitpicking

    Εκ παραδρομής έγραψα το αντίστροφο στα πάχη των γραμμών. Το πάχος της κάθετης πρέπει να είναι μεγαλύτερο από το πάχος της οριζόντιας, ώστε να φαίνονται ισόπαχες. Mea culpa

  • Σωτήρης

    @Κωστής
    +1

  • Erom

    Προβλέπω το μπλε πορτοκαλί στον κύκλο με κακή σύμπτωση από το τυπογραφείο να οδηγεί σε άλλο λογότυπο… Πέρα όμως από αυτά, το θέμα είναι ότι σε τέτοιου επιπέδου project καλό θα ήταν να είχαμε ανοιχτό διαγωνισμό, έκθεση με όλα τα γραφεία που πήραν μέρος κλπ. Επίσης πότε θα κάνει ξαστεριά να δούμε και κανένα άλλο γραφείο στις κρατικές δουλειές;



Στην περίπτωση που κάποιο σχόλιο περιέχει υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις, οι υπεύθυνοι της ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα να το καταργήσουν μερικώς ή πλήρως. Προς αποφυγή κακόβουλων μηνυμάτων (spam), τα μηνύματα που περιέχουν συνδέσμους προς άλλες ιστοσελίδες θα παραμένουν αφανή μέχρι να εγκριθούν από τους υπεύθυνους του designmag.gr.

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 19-10-2020 [1]

Από την AG Design Agency η νέα ιστοσελίδα του Γαλλικού Ινστιτούτου

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 09-10-2020 [1]

Πώς η Lauren βρήκε μια θέση εργασίας

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 06-10-2020 [4]

Aναταραχή στην Ξάνθη με αφορμή… μια αφίσα

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 05-10-2020 [0]

Νέα γραμματοσειρά τίτλων από τους Όμηρο Παναγίδη και Βασίλη Γεωργίου

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 21-09-2020 [2]

Από την Red Creative τα 55α Δημήτρια

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 04-09-2020 [1]

Η οπτική ταυτότητα του 61ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 17-07-2020 [19]

H νέα ταυτότητα του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 14-05-2020 [6]

Εναλλακτική για μάσκες προσώπου

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 15-04-2020 [1]

Μια γραμματοσειρά εμπνευσμένη από τις ημέρες του Koρωνοϊού



designmag.gr has been designed by
Beetroot and is powered by WordPress.
Hosted by Apogee Information Systems.
Entries (RSS) and Comments (RSS).