Ολοκληρώνει τον κύκλο της η πρωτοβουλία Designers Act

29-09-2020
Η ώρα του απολογισμού έφτασε για την πρωτοβουλία Designers Act αφού ολοκληρώθηκε ο προγραμματισμένος κύκλος των συναντήσεων της 15μελούς ομάδας εκπροσώπησης με τους αντίστοιχους εκπροσώπους της πολιτείας.

Στην επιστολή που συντάχθηκε και παραδόθηκε στην Προεδρία της Ελληνικής Δημοκρατίας και το Γραφείο του ΠΘ, ήδη από τα μέσα Μαΐου ανταποκρίθηκαν άμεσα και οι δύο, αποστέλλοντας τις πρώτες τους απαντήσεις και σχετικούς αριθμούς πρωτοκόλλου. Πιο συγκεκριμένα το γραφείο του ΠΘ προώθησε το αίτημα για έναρξη κύκλου συζητήσεων προς τον κύριο Steve Vranakis, ο οποίος με την ιδιότητα του Chief Creative Officer συναντήθηκε σε δύο περιστάσεις με τα μέλη της πρωτοβουλίας ώστε να διερευνηθούν τρόποι ανάπτυξης της δράσης. Οι συζητήσεις αυτές αφορούσαν μια πληθώρα  θεμάτων, από τον τρόπο επικοινωνίας με τους κρατικούς φορείς και οργάνωσης και διανομής των εργασιών στους συμμετέχοντες, μέχρι τρόπους χρηματοδότησης της όλης προσπάθειας. 

Στην δεύτερη φάση πραγματοποιήθηκαν δυο συναντήσεις με τον Γενικό Γραμματέα Σύγχρονου Πολιτισμού, κ. Ν. Γιατρομανωλάκη, προκειμένου να προχωρήσει η πρωτοβουλία σε μια πιο θεσμική ατζέντα. Στο σημείο εκείνο το κάδρο του Designers Act άρχισε να ανοίγει προς μία διαφορετική από τους αρχικούς σκοπούς κατεύθυνση. Ο Γ.Γ. Σύγχρονου Πολιτισμού, θεώρησε εξαιρετικά σημαντική τη διάθεση του κλάδου να συνεργαστεί με το ελληνικό δημόσιο και πρότεινε την ενοποίησή του κάτω από μια οντότητα ώστε να υπάρξει συνολική και επίσημη αντιπροσώπευση. Σημείωσε επίσης, ότι έχει ήδη στο μυαλό του δυνατότητες συνεργασίας κι ότι προσβλέπει σε συνεργασία με τον σχεδιαστικό κλάδο. Πρότεινε μάλιστα δυο συγκεκριμένες δράσεις που αφορούν στη δημιουργική οικονομία στη χώρα μας. Οι προτάσεις αυτές όμως προϋποθέτουν την συγκρότηση της κοινότητας σε επίσημο σώμα προκειμένου να αποτελεί τον θεσμικό συνομιλητή του κλάδου με το ΥΠΠΟ και να συμβάλει στην ανάπτυξη και την προβολή του δημιουργικού δυναμικού της χώρας.

Η ομάδα εκπροσώπησης έφτασε στο συμπέρασμα ότι στους τέσσερις μήνες των εργασιών της θεωρεί πως εξαντλήθηκε κάθε δυνατή προσπάθεια από μέρους της προκειμένου να γίνει πραγματικότητα ο καταστατικός σκοπός και ο στόχος της πρωτοβουλίας για την παροχή υπηρεσιών και εργαλείων, αφενός για την εξυπηρέτηση του δημοσίου συμφέροντος, την ενίσχυση του Δημόσιου Συστήματος Υγείας, του προσωπικού και των δομών του, καθώς και την ενίσχυση των δομών μεταναστών βοηθώντας παράλληλα στην εξοικονόμηση σημαντικών δημοσίων πόρων, την ώρα που η ίδια μας η χώρα προσπαθεί να μπει σε τροχιά ανάπτυξης.

Κλείνοντας την σχετική ανακοίνωση που δημοσιοποιήθηκε προς τα 50 σχεδόν γραφεία και τους 180 επαγγελματίες του χώρου που συγκεντρώθηκαν γύρω από την πρωτοβουλία, η ομάδα εκπροσώπησης καταλήγει: 
«Παρ’ όλο που δεν καταφέραμε να υλοποιήσουμε στο 100% αυτή την φιλόδοξη πρωτοβουλία, εντούτοις, ένα πολύ μεγάλο κέρδος επέστρεψε από αυτήν την προσπάθεια στην κοινότητα των σχεδιαστών, δημιουργώντας ταυτόχρονα ένα ισχυρό προηγούμενο. Αρχικά, η δήλωση παρόντος και ο τεράστιος αριθμός των συναδέλφων από όλους τους χώρους του σχεδιασμού και της επικοινωνίας που συστρατεύτηκαν μέσα σε πολύ λίγο χρόνο από την έναρξη της προσπάθειας, δεν μπορεί, παρά μόνο ελπιδοφόρος να χαρακτηριστεί. Πολλώ μάλλον δε, σε μια παγκόσμια νέα εποχή που η ανάγκη για ενεργοποίηση των κοινωνικών αντανακλαστικών για συλλογική δράση και συγκρότηση με κοινωνικό πρόσημο και όχι υστεροβουλία, μοιάζει πιο επίκαιρη και επιτακτική από ποτέ. Με κάθε τρόπο, με κάθε μέσο!
Παράλληλα όμως, αναδείχθηκε η ίδια η κοινότητα των σχεδιαστών και των επαγγελματιών του χώρου της επικοινωνίας, τόσο σε επίπεδο δυνατοτήτων και ευθύνης όσο και σε θέματα κοινωνικής ευαισθησίας, κάνοντας πολλούς να στρέψουν τα μάτια τους πάνω της, με πιο χαρακτηριστικό, το κάλεσμα της Designer Act στο 1ο Πανευρωπαϊκό Online συνέδριο United for a New Future Conference που διοργανώνει η Ευρωπαϊκή πλατφόρμα Creatives Unite σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή επίτροπο Mariya Gabriel (link).
Επιπλέον, τόσο ο μεγάλος αριθμός μελών της πρωτοβουλίας όσο και οι επαφές με τον κ. Steve Vranakis και τον κ. Ν. Γιατρομανωλάκη, πυροδότησαν και κατέδειξαν ένα νέο εγχείρημα. Την ανάγκη δημιουργίας (η και επαναλειτουργίας) μιας συλλογικής συγκρότησης σε σώμα με επίσημο χαρακτήρα και ιδρυτικό καταστατικό, με τον 2ο να προβαίνει ήδη σε πρόταση για έναρξη δύο συγκεκριμένων εργασιών. Μία συγκρότηση που είμαστε σίγουροι ότι, με τον έναν ή τον άλλο τρόπο, υπήρχε και υπάρχει στο μυαλό πολλών συναδέλφων, τόσο πριν όσο και κατά την συμμετοχή τους στην πρωτοβουλία.
Παρ’ όλα αυτά όμως η όποια διαδικασία απαιτείται για ένα τέτοιο εγχείρημα (κλαδική συγκρότηση), χρήζει μεγαλύτερης μελέτης και ιδιαίτερης προετοιμασίας πολλώ μάλλον δε, δεν αφορά του καταστατικούς σκοπούς της πρωτοβουλίας Designers Act, η οποία και παραμένει πιστή στους αρχικούς της σκοπούς και επιδιώξεις.
Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε όλα τα μέλη της πρωτοβουλίας που από την αρχή ακόμα στήριξαν και συγκροτήθηκαν γύρω από αυτήν την φιλόδοξη προσπάθεια η οποία και παραμένει ενεργή. Ένα μεγάλο ευχαριστώ τόσο στον κύριο Steve Vranakis (Chief Creative Officer for Greece) όσο και τον Γ.Γ. Σύγχρονου Πολιτισμού κύριο Νικόλα Γιατρομανωλάκη, τόσο για την διαθεσιμότητα τους, το ενδιαφέρον και τις προτάσεις τους όσο και για την πολύ σημαντική τους συνεισφορά και στήριξη στην πορεία των ενεργειών της πρωτοβουλίας».
 

9 Responses

  • Θανάσης

    Τελικά, πόσες κοτσάνες μπορει να κάνει ο κλάδος;

    Αυτο το ρητορικό ερώτημα, μαστίζει τις νεες γενιές σχεδιαστών εδω και χρόνια. Αλλά το πιο αποκαρδιωτικό είναι η αρτιοσκληρωτική στάση του κλάδου – χωρίς Ενωση πλεον – η γραφειοκρατική του στάση, η ουσιαστικά μηδενική αυτοδιάθεση, αλλά καλά κρυμμένη πίσω απο το σκήνωμα της οργάνωσης και του πολιτικά ορθού (επικοινωνιακά) δρόμου.

    Είναι τραγικό, εαν όχι γελοίο, οι επαγγελματίες του κλάδου να είναι τόσο δύσκαμπτοι και δυσκοίλιοι, όπως το σύστημα στο οποίο προσπαθούν να εισέλθουν, ενώ ο στόχος είναι να βοηθήσει η οπτική επικοινωνία το κοινό.

    Να είστε σίγουροι συνάδελφοι, οτι 3-4 από την επιτροπή αυτή, έχουν ήδη αποκομίσει εχέγγυα για μελλοντικές προσωπικές συνεργασίες. Οι υπόλοιπο, να ζήσετε να το θυμόσαστε.

    Μεγάλο κρίμα, η δυσκινησία της πρωτοβουλίας, να δικαιολογεί έμμεσα την αποστασιοποίηση απο την πραγματική αρωγή της οπτικής επικοινωνίας.

    Εν ολίγοις και με απλά λόγια:

    – Τι εγινε με εκείνο το πρωτουβουλιακό σχήμα για τον Covid;
    – Ε προσπάθησαν και τελικά τίποτε
    – Πόσο καιρό είχαν που προσπαθούσαν;
    – 4 μήνες, με αρχή, στα τέλη του lockdown
    – και; τίποτε;
    – Ε, προσπάθησαν λεμε. Αλλά η αυτοδιάθεση, πρέπει να γίνει νομικά ορθά και με τις τυπικές διαδικασίες ωστε να ειναι συννομη και αναγωρισμένη.
    -Ναι, αλλά έτσι χάθηκε ο ουσιαστικός χρόνος σχεδιασμου γιατι το χασαν το τρένο και επισης…η αυτοδιάθεση δεν συνεπάγεται και συγχρονικότητας με το εκάστοτε συμβάν;

    – Ειπαμε, προσπάθησαν
    – Ναι αλλα οι Ισπανοί το έκαναν τσακ μπαμ
    – Εμ, ειδες, το κράτος μας πόσο αργοκίνητο είναι;

    Και κλείνω λεγοντας: Ξυστε τον πατσά, σχεδιάστε ασπρόμαυρα, θεοποιήστε foundries, κάντε καρτέλ μεταξύ σας, αλληλοσπαραχθείτε τελικά, αλλά μην κρύβεστε πίσω από οργανωσιακές αερολογίες, θεωρητικοποιημένες αμπελοφιλοσοφίες συμπραξης και πρακτικά συζητήσεων, γιατί η αυτοδιάθεση και αυτενέργεια είναι έννοιες που μάλλον δεν τις κατέχετε ιδιαίτερα.

  • B/W Lives Matter

    “Σχεδιάστε ασπρόμαυρα.”
    Ακόμα χαμογελάω, Θανάση.

  • Που’σαι

    Κλασικός νεοέλληνας
    Μια ζωή γκρίνια, μια ζωή μαυρίλα.
    Μια ζωή αυτοί που δεν κάνουν τίποτα ρίχνουν λάσπη σε αυτούς που κάνουν. Κάπως έτσι πήγαμε μπροστά ως χώρα.

  • Μαριλίζα Κατσάρκα

    Είπε ο «Θανάσης» (που δεν έχει το θάρρος να αποκαλύψει ούτε την ταυτότητα του) για κάποιους συναδέλφους που βγήκαν μπροστά με ονοματεπώνυμο.

    Καλά πας Θανάση…

    _____

    Συγχαρητήρια σε όλους των designersact. Ήθος!

  • «Πετρος»

    @Θανασης
    Σε πολλα απ´αυτα που γραφεις εχεις δικιο. Λιγο αυστηρος εισαι αλλα οκ…

    Δεν ειναι παντως και λιγοι αυτοι που πιστευαν οτι τιποτε δε προκειται να βγει απ´αυτην την κινηση. Ή μαλλον κατι θα βγει αλλα για λιγους…

  • Ντέιβιντ Γκαρσόν

    Βρε @Μαριλίζα.
    Ο «Θανάση»ς σού αποκάλυψε την ταυτότητά του.
    «Θανάση» θέλει να τον λένε, «Θανάση» να τον λες.

    Πιστεύεις ειλικρινά ότι σε τέτοιους καιρούς της παγκόσμιας εξάπλωσης των κοινωνικών μέσων και υπηρεσιών, όπου η (φαινομενική) ανωνυμία έχει εξκαθιδρυθεί διάπλατα, το «Κατσάρκα» προσδίδει ένα πιο ηθικά σωστό βάρος στο «Μαριλίζα»;
    Αυτά που γράφει o «Θανάσης» να κρίνεις.

    Αν ο «Θανάσης» είχε το, κατά την άποψη τη δική σου και πολλών άλλων, αντίστοιχο επώνυμο, η γνώμη του θα μετρούσε παραπάνω;
    Δηλαδή, μία άποψη με ονοματεπώνυμο θα γινόταν και αυτομάτως πιο σωστή (ως προς την «αλήθεια» καθαυτή);

    Αν ήξερες το επώνυμό του, τον τόπο γέννησης του, τον ΑΦΜ του, την διεύθυνσή του στον Άγιο Σώστη (μετακόμισε την εποχή, όταν προσλήφθηκε ο Vranakis™ από τον Κούλη, αλλά δεν γνωρίζω γιατί), ποια γκόμενα έχει, με ποιον την απάτησε (ναι, παίζει και στα δυο ταμπλώ), ποιους αριθμούς Τζόκερ παίζει (σταθερά τους ίδιους εδώ και χρόνια, μακάρι να του κάτσει), γιατί του ήρθε να κάνει φέτος διακοπές στην Κέρκυρα και όχι στην Χαλκιδική, κ.ο.κ., όλα αυτά θα έδιναν περισσότερη ειλικρίνεια στο σχόλιό του; Κι αν ναι, να αναρωτηθείς γιατί το πιστεύεις αυτό;

    Γιατί η γνώμη κάποιου με ονοματεπώνυμο μετράει (ως προς την ορθότητα των απόψεων!) παραπάνω από κάποιον με ψευδώνυμο, με λίγα λόγια προσωπικά άγνωστο για πολλούς;

    Δεν πιστεύω ότι πάει έτσι.
    Δεν λειτουργεί μια δημοκρατική κοινωνία έτσι.

    Σε αυτήν την χώρα (περισσότερο με την γεωγραφική σημσία της λέξης) σίγουρα θα έχει πέσει στην αντίληψή σου, ότι τόσες δεκαετίες κυρίως μας δουλεύουν (και συνεχίζουν), όχι οι ανώνυμοι, αλλά κάποιοι που προβάλλουν τα ονοματεπώνυμά τους.
    Αυτό πάλι δεν σημαίνει ότι όσοι έχουν «ονοματέπωνυμο» το κάνουν.
    Απλά είναι κάτι στο οποίο μπορείς να πατήσεις για να καταλάβεις ότι το όνομα δεν είναι κάτι στο οποίο μπορείς να βασιστείς ως προς την ποιότητα και «σωστότητα» των εκφραζόμενων απόψεων.

    Γενικώς, οι μαζικές προσπάθειες είναι θετικές.
    Όταν υπάρχει συνέχεια.
    Και φέρνουν αποτέλεσμα.
    Και είναι πραγματικά κινήματα βάσης (βλ. grassroots movements).
    Από κάτω προς τα πάνω, χωρίς συγκεκριμένη δομή, χωρίς ιεραρχία, σε εθελοντική βάση και με τοπικό χαρακτήρα.
    Λειτουργεί κυρίως σε πιο «αγαθές» και «αθώες» κοινωνίες από την ατομιστική δική μας.

    Αλλά κανένας (μάλλον) δεν ισχυρίζεται ότι το «Designers Act» ξεκίνησε ως κίνημα βάσης.
    Ξεκίνησε στο μυαλό κάποιου γνωστού σχεδιαστή, ο οποίος έκανε αυτά που ήταν στις δυνατότητές και στις ικανότητές του για να οργανώσει μια στρατιά συνανθρώπων που θα βοηθούσε να συνεισφέρει στις επικοινωνιακές ανάγκες της πολιτείας (όχι αυτήν του Πλάτωνα).

    Όπως είχε το δικαίωμα να το ξεκινήσει, έχει και το δικαίωμα να το σταματήσει (πλέον ως ομάδα εκπροσώπησης που ορίστικε δημοκρατικά από 167 επαγγελματίες και 43 δημιουργικά γραφεία που συμμετείχαν στην προσπάθεια, θέλω να πιστεύω).
    Δυστυχώς σε μια τέτοια αδόκιμη προσπάθεια που συμμετέχουν τόσοι συντελεστές που σε έχουν πιστέψει, γίνεσαι και υπόλογος και ευάλωτος σε κριτική (δρα όπως ένας καθρέφτης της κοινωνίας) που θα σου εξασκηθεί.

    Μακάρι μελλοντικά να δώσει το κράτος παραπάνω σημασία (bling bling basically) σε αυτούς που εκπροσωπούνταν από τους Designers Act.
    Αλλά και σε άλλους.
    Και μακάρι να ξαναγίνει η Ένωση Γραφιστών.
    Έχει περάσει αρκετός καιρός για να ξεχαστούν οι λόγοι για τους οποίους καταργήθηκε.

    Τέλος, τρία πράγματα ακόμη.
    1. Δεν έχω καταλάβει πως ακριβώς θα γινόταν η ανάθεση και ο διαμοιρασμός δουλειών για τον COVID-19.
    Π.χ. η πολιτεία, μέσω Vranakis™, θέλει λογότυπο για την εκστρατεία «#ΒγαίνουμεΣτουςΔρόμους» (στην περίπτωση που θα κερδίσουμε την μάχη με τον κορονοϊό) και για κάποιους λόγους δεν θέλει να το τρέξει η Initiative (κατ’ εξαίρεση) και ο Γιατρομανωλάκης (του εύχομαι να μείνει μέχρι τότε στη θέση αυτή) συζητάει με D.A. liaison (Onomateponymo από ομάδα εκπροσώπησης) για τον τρόπο που θα γίνει ο λογότυπος (γραμματοσειρά Product Sans, χρώματα μπλε, κόκκινο, κίτρινο, πράσινο).
    Πως θα φανταζόσασταν να έφτανε μια τέτοια δουλειά να γινόταν από το γραφείο AdSoyad (όχι AnyOnomateponymo) στον Εχίνο της Ξάνθης χωρίς να «παρενέβαινε» κάποιος πιο φιλόδοξος και καλύτερα διασυνδεδεμένος Onomateponymo στην πορεία;

    2. Σε αυτούς που κλωτσάνε με τον «Θανάση» (δεν τον γνωρίζω, υγεία να έχει το παιδί) και τη λίγο άτσαλη «κριτική» του: Ever heard of “Groupthink”?
    Και @Που’σαι, που ‘σαι!
    «Μια ζωή αυτοί που δεν κάνουν τίποτα ρίχνουν λάσπη σε αυτούς που κάνουν.»
    Για πες μας ποιο είναι το αποτέλεσμα αυτών που κάνουν.
    (Πάντως, ορθολογιστικά, και να πετάς λάσπη, κάτι είναι κι αυτό.)
    Ελπίδα είχαμε πριν, ελπίδα έχουμε και τώρα.

    3. “Update”? Τι έγινε με το εγχώριο «ενημέρωση», μωρέ;
    Too Greek, errr, Hellenic?
    Ελπίζω να υποστηρίζεται η γραπτή χρήση των Αγγλικών και orally.

  • Σαμυ

    @Ντέιβιντ Γκαρσόν Ναι.

  • Ντέιβιντ Γκαρσόν

    Ναι σε όλα, Σαμάνθα;
    Είσαι εύκολη.

  • pass

    Ναι κι από μένα, σχεδόν σε όλα

    γιατί δεν τα κατάλαβα όλα 🙂

    Πάντως, αν κάποιος πίστευε ότι μια πρωτοβουλία με τόσα πολλά λειτουργικά προαπαιτούμενα και τόση διαχειριστική γραφειοκρατία, είχε έστω και ελάχιστες πιθανότητες να καρποφορήσει κάπως, κάποτε, τότε είναι υπερβολικά αφελής ή επικίνδυνα άσχετος. Ή απλά πονηρός

    Ο πήχης –όχι ο δημιουργικός, ο λειτουργικός– μπήκε από την αρχή απαράδεκτα ψηλά (ακατανόητο το γιατί), ώστε δεν υπήρχε καμία ελπίδα για παραγωγικό αποτέλεσμα, ούτε καν ως άσκηση επί χάρτου

    Το ερώτημα είναι, πέρα από την ηθική συμβολική αξία της πρωτοβουλίας, αν έχουμε την πολυτέλεια να σπαταλάμε ενέργεια σε τέτοια αδιέξοδα φαραωνικά εγχειρήματα, τη στιγμή που δεν είμαστε άξιοι να διατηρούμε μια στοιχειώδη έστω κλαδική οργάνωση. Αν θέλουμε να πάρουμε από την εμπειρία αυτή ένα μάθημα ως σχεδιαστική κοινότητα (που δε νομίζω ότι θέλουμε, δυστυχώς) ας είναι η συνειδητοποίηση ότι, εν τέλει, δεν θα καταφέρουμε να προσφέρουμε ο,τιδήποτε στην κοινωνία, εάν πρώτα δεν προσφέρουμε κάτι στην κοινότητα. Το αισιόδοξο σενάριο θέλει μια μερίδα συναδέλφων να αντιλαμβάνονται μεγαλύτερο και σπουδαιότερο το έργο τους και τον ρόλο τους και το κέρδος τους, όταν λειτουργούν ως υπεύθυνα μέλη μιας επαγγελματικής ομάδας, με προγραμματικό σχεδιαστικό και επιστημονικό υπόβαθρο και νομιμοποίηση. Ρεαλιστικά βέβαια, καλύτερα να προσγειωθούμε στην ωμή πραγματικότητα που είναι μπίζνα και φράγκα και γλυκιά ζωή.

    Την ώρα που μερικοί αιθεροβάμωνες γραφίστες δουλεύουν (ποικιλοτρόπως) για την κοινωνία, κάποιοι άλλοι διακεκριμένοι σχεδιαστές κάνουν (ποικιλοτρόπως) περιουσία. Με τα ίδια ακριβώς πινέλα – σόρυ, ποντίκια. Δεν είναι κακό αυτό, απλά να λέμε τα πράγματα με τ’ όνομά τους

    Υπάρχει και υστεροβουλία με κοινωνικό πρόσωπο. Αμ πώς



Στην περίπτωση που κάποιο σχόλιο περιέχει υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις, οι υπεύθυνοι της ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα να το καταργήσουν μερικώς ή πλήρως. Προς αποφυγή κακόβουλων μηνυμάτων (spam), τα μηνύματα που περιέχουν συνδέσμους προς άλλες ιστοσελίδες θα παραμένουν αφανή μέχρι να εγκριθούν από τους υπεύθυνους του designmag.gr.

ΝΕΑ 23-10-2020 [0]

Οι ελληνικές επιτυχίες στα Red Dot Design Awards 2020

ΝΕΑ 22-10-2020 [0]

Η Airbnb αναθέτει στον Ive τον επανασχεδιασμό της

ΝΕΑ 20-10-2020 [0]

Με ψηφοφορία κοινού ο νέος λογότυπος της Εταιρείας Τουρισμού Δ. Μακεδονίας

ΝΕΑ 15-10-2020 [4]

Παρέμβαση των συνδικαλιστών της ΔΕΗ για το rebranding της εταιρείας

ΝΕΑ 14-10-2020 [2]

Η Άρτα και τα Γιάννενα… στην Αρκαδία

ΝΕΑ 08-10-2020 [1]

H Google επανασχεδιάζει την ταυτότητα της σουίτας της

ΝΕΑ 25-09-2020 [0]

Κατάλογος νικητών και merchandise ΕΒΓΕ 2020

ΝΕΑ 25-09-2020 [0]

Το branding στην εποχή της πολιτικής ορθότητας

ΝΕΑ 24-09-2020 [0]

Οι ελληνικές επιτυχίες στα pentawards 2020



designmag.gr has been designed by
Beetroot and is powered by WordPress.
Hosted by Apogee Information Systems.
Entries (RSS) and Comments (RSS).