Ιδού ο νέος λογότυπος της Κοζάνης

10-07-2017

Στα τέλη του 2014, ο Δήμος Κοζάνης αποφάσισε ότι είχε έλθει ο καιρός να σχεδιάσει από την αρχή την ταυτότητά του. Χρειάστηκαν δυο χρόνια περίπου για να γίνει η προκήρυξη του διαγωνισμού και μάλιστα σε πρώτη φάση κηρύχθηκε άγονος και χρειάστηκε να προκηρυχθεί ξανά. Αυτή τη φορά η οργάνωση υπήρξε σοβαρότερη, το έπαθλο υπερδιπλασιάστηκε (σε €5.000 από τα €2.000 που ήταν αρχικά) και θεσπίστηκαν χρηματικά έπαθλα για τον δεύτερο και τον τρίτο. Επίσης δημιουργήθηκε εξαμελής κριτική επιτροπή με σημαντικά ονόματα και πλειοψηφία από γνώστες του αντικειμένου. Συγκεκριμένα η κριτική επιτροπή είχε για πρόεδρό της τον Στέργιο Δελιαλή και μέλη της δύο δημοτικούς συμβούλους, έναν εκπρόσωπο του τμήματος Βιομηχανικού Σχεδιασμού του ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας και δυο ακόμα γραφίστες (τους Κωνσταντίνο Καλογήρου και Παντελή Τουτουνόπουλο).

Αυτή η κριτική επιτροπή, αφού εξέτασε τις υποβληθείσες προτάσεις αποφάσισε ότι νικητής του διαγωνισμού είναι ο Γιώργος Βεργουλιάδης με την πρόταση που υπέβαλε, εμπνευσμένη από την πόλη, την ιστορια της, το φυσικό και τον πολιτιστικό της πλούτο. Επικοινωνήσαμε με τον νικητή και μάθαμε ότι η ανάρτηση που κάναμε από αυτές τις σελίδες υπήρξε και η πηγή πληροφόρησής του.  

«Στόχος μου ήταν ο λιτός και αφαιρετικός σχεδιασμός που προσδίδει μεγάλες δυνατότητες χρήσης του λογοτύπου, και παράλληλα συμβαδίζει με τον εκσυγχρονισμό της πόλης, η οποία τα τελευταία χρόνια υλοποίησε έργα (κτίριο δημοτικής βιβλιοθήκη, ανάπλαση κεντρικής πλατείας,κ.α.) τα οποία την κατατάσσουν επάξια δίπλα στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές πόλεις» μας λέει ο Γιώργος Βεργουλιάδης και συνεχίζει «Η πόλη αντιπροσωπεύεται μέσω του αρχιγράμματος Κ (Κοζάνη), η ιστορία της από το ρολόι κορωνίδα στη κεντρική πλατεία αυτής Μ (Μαμάτσιος) -άτυπη ονομασία εκ του ευεργέτη της πόλης-, ο φυσικός της πλούτος από το φυτό κρόκος που καλλιεργείται στην περιοχή και τέλος ο πολιτιστικός πολιτισμός της μέσω των φανών που μέσα στη φλόγα τους εσωκλείουν όλη την πολιτιστική ιστορία του τόπου».

Ο φορμαλισμός των δύο τυπογραφικών στοιχείων Κ & Μ επιτυγχάνεται μέσω της ενοποίησης των απολήξεών τους με οριζόντιες γραμμές καταλήγοντας σε δύο ορθογώνια τρίγωνα σχεδιασμένα απόλυτα γεωμετρικά. Παράλληλα, η αναστροφή του γράμματος «Κ» (Κοζάνη) αποδίδει το γράμμα Μ (Μαμάτσιος), ενώνοντας τα δύο στοιχεία σε ένα σύμβολο, το οποίο “παντρεύεται” με τους στήμονες του κρόκου και τους περίφημους φανούς του πολιτισμού, ολοκληρώνοντας το λογότυπο.

Η γραμματοσειρά που χρησιμοποιήθηκε είναι η Neutraface Text Greek, μια μεγάλη οικογένεια με πολλά βάρη που δύναται να ικανοποιήσει όλες τις τυπογραφικές ανάγκες. Ο σχεδιασμός της από τον Christian Schwartz το 2002, είναι βαθύτατα επηρεασμένος από τις αρχές και τις αρχιτεκτονικές φόρμες του Richard Neutra. Οι απολήξεις αυτής, συνδέονται άρρηκτα με το γωνιώδες λογότυπο, συμπληρώνοντας το γεωμετρικά φορμαλιστικό σύμβολο «ΚM».

«Η σχεδιαστική απλότητά του σε μονοχρωμία εξυπηρετεί στην εύστοχη τοποθέτησή του σε τυπογραφικά ή ψηφιακά μέσα καθώς και σε ιδιαίτερες κατασκευές (όπως σφραγίδα), ανάλογα με τις απαιτήσεις του Δήμου» καταλήγει ο νικητής του διαγωνισμού.

Για την ιστορία αξίζει να αναφερθούν και και οι δύο πρώτοι επιλαχόντες

Δεύτερη Θέση: Διαμαντίδης Χρήστος

Τρίτη Θέση: ΜΜS Διαφημιστική – Κεραμίτσης Νικόλαος

5 Responses

  • κάπταιν παπάτζερ (ο πολυσαλτσαγιατοτίποτας)

    “Ο φορμαλισμός των δύο τυπογραφικών στοιχείων Κ & Μ επιτυγχάνεται μέσω της ενοποίησης των απολήξεών τους με οριζόντιες γραμμές καταλήγοντας σε δύο ορθογώνια τρίγωνα σχεδιασμένα απόλυτα γεωμετρικά. Παράλληλα, η αναστροφή του γράμματος «Κ» (Κοζάνη) αποδίδει το γράμμα Μ (Μαμάτσιος), ενώνοντας τα δύο στοιχεία σε ένα σύμβολο, το οποίο “παντρεύεται” με τους στήμονες του κρόκου και τους περίφημους φανούς του πολιτισμού, ολοκληρώνοντας το λογότυπο”…

    Το διαβάζει κι αυτό η κυρα-Φωφώ η λόκαλ κι αφού ήδη έχει δει το λουλουδάτο λογότυπο, μονολογεί: “Οh, really?”

  • λιουτέναντ παπάτσερ (ο αλληδουλειαδενεχωνακανος)

    Που’σουνα ρε φιλαράκο;
    Είχαν περάσει δυο μέρες που έχει βγει το άρθρο κι εσύ δεν είχες γράψει τίποτα. Ανησυχήσαμε όλοι για την υγεία σου. Καταλαβαίνεις…

  • μερσι

    εδω που τα λεμε εχει ενα δικιο ο καπταιν… (και χιουμορ)

  • MarkG

    Αξιολογη και η διαδικασια και το αποτελεσμα. Παραδειγμα και για αλλους δημους.

  • Σταύρος

    Μιά παρατήρηση. Λέτε: “Επίσης δημιουργήθηκε εξαμελής κριτική επιτροπή με σημαντικά ονόματα και πλειοψηφία από γνώστες του αντικειμένου.” Από που προκύπτει η πλειοψηφία. Στην εξαμελή επιτροπή, εκτός των κυρίων Δελιαλή και Καλογήρου οι υπόλοιποι με βάση ποιο κριτήριο ειναι γνώστες του αντικειμένου?



Στην περίπτωση που κάποιο σχόλιο περιέχει υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις, οι υπεύθυνοι της ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα να το καταργήσουν μερικώς ή πλήρως. Προς αποφυγή κακόβουλων μηνυμάτων (spam), τα μηνύματα που περιέχουν συνδέσμους προς άλλες ιστοσελίδες θα παραμένουν αφανή μέχρι να εγκριθούν από τους υπεύθυνους του designmag.gr.

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 18-09-2018 [0]

Επανασχεδίασε η Red Creative το λογότυπο του ΑΠΘ;

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 12-09-2018 [2]

Ο Βασίλης Μαρματάκης πίσω από την αφίσα και της νέας δουλειάς του Γιώργου Λάνθιμου

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 11-09-2018 [2]

Νέα ταυτότητα για τον ΣΚΑΪ από την ΝΟΜΙΝΤ

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 31-07-2018 [1]

Mε ανανεωμένη ιστοσελίδα η Kommigraphics

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 21-07-2018 [0]

Νέα ιστοσελίδα για την Semiotik Design Agency

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 06-07-2018 [0]

Η AG Design Agency ανανεώνει την ταυτότητα της Viva Wallet

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 05-07-2018 [0]

Η δουλειά του Comeback Studio για το Netflix

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 04-07-2018 [0]

Η typical. δημιουργεί για το ελληνικό περίπτερο στη Biennale της Βενετίας

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 08-06-2018 [0]

Σχεδιασμός για τα My Greek Soap από τον Ιωάννη Εργελετζή.

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 30-05-2018 [0]

Μια ακόμα αφίσα για το Athens Open Air Film Festival από τον Βασίλη Μέξη



designmag.gr has been designed by
Beetroot and is powered by WordPress.
Hosted by Apogee Information Systems.
Entries (RSS) and Comments (RSS).