Ελληνικές συσκευασίες ελαιολάδου: πρωτοποριακό design ή υπερβολή;

11-12-2014

Τα τελευταία χρόνια, τα χρόνια της κρίσης, έχουμε όλοι δει μια ραγδαία αύξηση ενδιαφέροντος από πλευράς των μικρών και μεσαίων παραγωγών σε ό,τι αφορά την οπτική τους ταυτότητα, και ιδιαίτερα το σχεδιασμό των συσκευασιών τους. Αναζητώντας αγορές εκτός Ελλάδας, απευθύνθηκαν στους ειδικούς (βλ. δημιουργικά γραφεία) ζητώντας εκείνη τη συσκευασία που θα κάνει το προϊόν τους να ξεχωρίζει στα ράφια των καταστημάτων και των delicatessen του εξωτερικού.

Κάπως έτσι, η συσκευασία ελαιολάδου έγινε ένα πεδίο δόξης λαμπρό για τους σχεδιαστές, κι αυτό είχε πολλαπλά αποτελέσματα: από τη δημιουργία ειδικής κατηγορίας στα ΕΒΓΕ, μέχρι άρθρα στον τύπο του εξωτερικού. Δίπλα σε αυτές τις επιτυχίες όμως, δεν έλειψε και ο αντίλογος: “υπερβολή” είπαν κάποιοι, “απώλεια ελληνικότητας” κάποιοι άλλοι, “αυξημένο κόστος”, “καμία συνάφεια συσκευασίας-περιεχομένου” και άλλα πολλά.

Τι τελικά ισχύει; Είναι ο συγκεκριμένος τομέας μια ευκαιρία για την προβολή προς τα έξω όχι μόνο του περιεχομένου, αλλά και του σχεδιαστή της συσκευασίας; Ή μήπως χάσαμε το δρόμο και κάνουμε design για το design;

Απάντηση στο θέμα αυτό θα επιχειρήσουν να δώσουν από τη μία  πλευρά ο Κώστας Καπαρός (mousegraphics) και από την άλλη ο Γιάννης Καρλόπουλος, συζητώντας μεταξύ τους και μαζί με το κοινό του designAthens, αυτό το Σάββατο, στις 13/12.

300

Το πρώτο designAthens, διοργανώνεται από το περιοδικό +Design, στο Αμφιθέατρο του Μουσείου Μπενάκη στην Πειραιώς στις 13 & 14 Δεκεμβρίου 2014.
Εισιτήρια για το designAthens μπορείτε να αγοράσετε στην τιμή προπώλησης (με σημαντική έκπτωση) μέχρι εξαντλήσεων αποθεμάτων, είτε online είτε τηλεφωνικώς στο 2109523617.

2 Responses

  • George Magkas

    Χαχα!
    Ωραίο θέμα και ομιλητές
    Μπράβο σε αυτούς που το σκέφτηκαν (είστε ωραία τρολάκια)

  • Christina

    Πολύ, πολύ ενδιαφέρων θέμα, παρά τις ευφάνταστες συσκευασίες του ελληνικού λαδιού τα προϊόντα μας είναι 1α στις “δαχτυλιές” ήτοι το πιάνει στα χέρια του ο καταναλωτής για να δει τι είναι και τελικά παίρνει το ιταλικό λάδι (σύμφωνα με έρευνα της nielsen).



Στην περίπτωση που κάποιο σχόλιο περιέχει υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις, οι υπεύθυνοι της ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα να το καταργήσουν μερικώς ή πλήρως. Προς αποφυγή κακόβουλων μηνυμάτων (spam), τα μηνύματα που περιέχουν συνδέσμους προς άλλες ιστοσελίδες θα παραμένουν αφανή μέχρι να εγκριθούν από τους υπεύθυνους του designmag.gr.

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ 18-11-2019 [0]

Ημέρες βιβλιοδετείων στην Αθήνα για δεύτερη χρονιά

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ 14-11-2019 [0]

Το Service Design στο ελληνικό δημόσιο

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ 12-11-2019 [0]

Συνέδριο από την Ένωση Γραφιστών & Εικονογράφων Κύπρου τον Δεκέμβριο

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ 05-11-2019 [0]

To DesignAthens6 μας ζητά να παρουσιάσουμε τα λάθη μας

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ 28-10-2019 [0]

Το ADAF επεκτείνει την πραγματικότητα στο Ίδρυμα Ευγενίδου

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ 25-09-2019 [0]

The Great Crack από το Komodo design studio

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ 20-09-2019 [0]

Aτομική έκθεση του Βασίλη Γκογκτζιλά στην γκαλερί Ρω

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ 17-09-2019 [0]

Ξεκίνησε η προπώληση εισιτηρίων για το Digitized 2019

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ 26-06-2019 [0]

Για τρίτη χρόνια εργαστήρια χαρακτικής στην Βωβούσα!

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ 12-06-2019 [0]

Πλησιάζει η ώρα για το 7o ICTVC στην Πάτρα



designmag.gr has been designed by
Beetroot and is powered by WordPress.
Hosted by Apogee Information Systems.
Entries (RSS) and Comments (RSS).