Ελληνικές συσκευασίες ελαιολάδου: πρωτοποριακό design ή υπερβολή;

11-12-2014

Τα τελευταία χρόνια, τα χρόνια της κρίσης, έχουμε όλοι δει μια ραγδαία αύξηση ενδιαφέροντος από πλευράς των μικρών και μεσαίων παραγωγών σε ό,τι αφορά την οπτική τους ταυτότητα, και ιδιαίτερα το σχεδιασμό των συσκευασιών τους. Αναζητώντας αγορές εκτός Ελλάδας, απευθύνθηκαν στους ειδικούς (βλ. δημιουργικά γραφεία) ζητώντας εκείνη τη συσκευασία που θα κάνει το προϊόν τους να ξεχωρίζει στα ράφια των καταστημάτων και των delicatessen του εξωτερικού.

Κάπως έτσι, η συσκευασία ελαιολάδου έγινε ένα πεδίο δόξης λαμπρό για τους σχεδιαστές, κι αυτό είχε πολλαπλά αποτελέσματα: από τη δημιουργία ειδικής κατηγορίας στα ΕΒΓΕ, μέχρι άρθρα στον τύπο του εξωτερικού. Δίπλα σε αυτές τις επιτυχίες όμως, δεν έλειψε και ο αντίλογος: “υπερβολή” είπαν κάποιοι, “απώλεια ελληνικότητας” κάποιοι άλλοι, “αυξημένο κόστος”, “καμία συνάφεια συσκευασίας-περιεχομένου” και άλλα πολλά.

Τι τελικά ισχύει; Είναι ο συγκεκριμένος τομέας μια ευκαιρία για την προβολή προς τα έξω όχι μόνο του περιεχομένου, αλλά και του σχεδιαστή της συσκευασίας; Ή μήπως χάσαμε το δρόμο και κάνουμε design για το design;

Απάντηση στο θέμα αυτό θα επιχειρήσουν να δώσουν από τη μία  πλευρά ο Κώστας Καπαρός (mousegraphics) και από την άλλη ο Γιάννης Καρλόπουλος, συζητώντας μεταξύ τους και μαζί με το κοινό του designAthens, αυτό το Σάββατο, στις 13/12.

300

Το πρώτο designAthens, διοργανώνεται από το περιοδικό +Design, στο Αμφιθέατρο του Μουσείου Μπενάκη στην Πειραιώς στις 13 & 14 Δεκεμβρίου 2014.
Εισιτήρια για το designAthens μπορείτε να αγοράσετε στην τιμή προπώλησης (με σημαντική έκπτωση) μέχρι εξαντλήσεων αποθεμάτων, είτε online είτε τηλεφωνικώς στο 2109523617.

2 Responses

  • George Magkas

    Χαχα!
    Ωραίο θέμα και ομιλητές
    Μπράβο σε αυτούς που το σκέφτηκαν (είστε ωραία τρολάκια)

  • Christina

    Πολύ, πολύ ενδιαφέρων θέμα, παρά τις ευφάνταστες συσκευασίες του ελληνικού λαδιού τα προϊόντα μας είναι 1α στις “δαχτυλιές” ήτοι το πιάνει στα χέρια του ο καταναλωτής για να δει τι είναι και τελικά παίρνει το ιταλικό λάδι (σύμφωνα με έρευνα της nielsen).



Στην περίπτωση που κάποιο σχόλιο περιέχει υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις, οι υπεύθυνοι της ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα να το καταργήσουν μερικώς ή πλήρως. Προς αποφυγή κακόβουλων μηνυμάτων (spam), τα μηνύματα που περιέχουν συνδέσμους προς άλλες ιστοσελίδες θα παραμένουν αφανή μέχρι να εγκριθούν από τους υπεύθυνους του designmag.gr.

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ 08-09-2018 [0]

Typographic Days 2018 τον Σεπτέμβριο στην Λεμεσό

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ 23-08-2018 [0]

Στα τέλη Νοεμβρίου το Digitized18

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ, ΝΕΑ 03-08-2018 [0]

Μια διεθνής Τριενάλε Αφίσας, γεννιέται στην Κύπρο

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ 03-07-2018 [0]

Ετήσια έκθεση έργων σπουδαστών του ΑΚΤΟ

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ 19-06-2018 [0]

Eκδήλωση για τον Δημήτρη Πικιώνη στην Εθνική Βιβλιοθήκη

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ 18-06-2018 [0]

Τον Οκτώβριο στο Athens Metropolitan Expo το ραντεβού για την 16η Syskevasia

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ 14-06-2018 [0]

Σεμινάρια χαρακτικής και ντιζάιν στη Βωβούσα

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ 12-06-2018 [0]

Πανελλήνιο Συνέδριο Γραφικών Τεχνών στα Ιωάννινα

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ 11-06-2018 [0]

Good Ντιζάιν Greece Exhibition 2018 στο ΕΜΣΤ

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ 05-06-2018 [0]

Διεθνές συνέδριο από το Hellenic Design Centre στην Θεσσαλονίκη



designmag.gr has been designed by
Beetroot and is powered by WordPress.
Hosted by Apogee Information Systems.
Entries (RSS) and Comments (RSS).