Αφαιρετική Φόρμα. Τέχνη και Design στην Ελλάδα του 1950 και 1960

18-12-2019

Η Αγγελική Αντωνοπούλου σε συνεργασία με την Πέγκυ Λούτου (Artefacts of Value), μέλος του σωματείου Αρχαιοπωλών και Εμπόρων Έργων Τέχνης, συνδιοργανώνει την έκθεση «Αφαιρετική Φόρμα. Τέχνη και Design στην Ελλάδα του 1950 και 1960» που θα διαρκέσει μέχρι την 1η Φεβρουαρίου 2020.

Η αίθουσα τέχνης μετατρέπεται σ’ ένα πολλαπλό αρθρωτό εσωτερικό χώρο κατοικίας του 1950-1960. Ο επισκέπτης έχει την δυνατότητα να δει συνδυαστικά και συγκριτικά ζωγραφικά έργα και γλυπτά σημαντικών Ελλήνων εκπροσώπων της μεταπολεμικής Αφαίρεσης. Τα έργα πλαισιώνονται με έπιπλα (Βαράγκης), φωτιστικά (Gaetano Sciolari), αντικείμενα design, χειροποίητα χαλιά, βιβλία και κείμενα που αναφέρονται σε σημαντικά γεγονότα της περιόδου.

Την περίοδο 1950-1960 τοποθετούνται οι πρώτες εμφανίσεις καθαρά Αφαιρετικής – μη εικονικής μεταπολεμικής τέχνης. O Γιάννης Σπυρόπουλος, έχοντας κατακτήσει την αφαιρετικότητα, από το 1954, αρχίζει σταδιακά την μετάβαση του στην Αφαίρεση και το 1960 εκπροσωπεί την Ελλάδα στην 30η Biennale της Βενετίας, όπου αποσπά, από κοινού με τον Ιταλό, Zoran Antonio Mušič, το Βραβείο UNESCO.

Παράλληλα, τις εκφραστικές δυνατότητες της Αφαιρετικής Φόρμας εδραίωσαν με πάθος καλλιτέχνες όπως ο Νίκος Κεσσανλής, ο Βλάσσης Κανιάρης, ο Δημήτρης Κοντός, ο Βαλέριος Καλούτσης, η Ναυσικά Πάστρα, η Χρύσα Ρωμανού, ο Ντίκος Βυζάντιος, ο Χρίστος Καράς, ο Γεράσιμος Σκλάβος, ο Κώστας Τσόκλης, ο Κώστας Κουλεντιανός, ο Θάνος Τσίγκος κ.α. Τέλος, καλλιτέχνες όπως ο Κωνσταντίνος Γιαννακό πειραματιζόμενοι, προσπάθησαν να ενσωματώσουν αφαιρετικές φόρμες στην Τέχνη τους.

Η Αφαίρεση δεν είναι αδυναμία του καλλιτέχνη να αναπαραστήσει νατουραλιστικά τον κόσμο, αλλά αποτελεί μια συνειδητή επιλογή αλλαγής στην αντίληψη του χώρο και του χρόνου, σαν πεδίο ενέργειας και απόδοσης του αόρατου ως ανεπαίσθητα ορατού. Αποτελεί μια προσπάθεια απελευθέρωσης του πνεύματος και στηλίτευσης της πολιτικής και κοινωνικής αστάθειας της εποχής μέσω της αιρετικής φόρμας και της ορμητικής πινελιάς σε μια Ελλάδα νεωτερική και συγχρόνως παράδοξα οπισθοδρομική.

Συμμετέχουν:
Ντίκος Βυζάντιος, Γιάννης Γαΐτης, Κωνσταντίνος Γιαννακό, Βαλέριος Καλούτσης, Βλάσσης Κανιάρης, Χρίστος Καράς, Νίκος Κεσσανλής, Αλέκος Κοντόπουλος, Δημήτρης Κοντός, Κώστας Κουλεντιανός, Γιάννης Μαλτέζος, Ναυσικά Πάστρα, Χρύσα Ρωμανού, Γεράσιμος Σκλάβος, Γιάννης Σπυρόπουλος, Κώστας Τσόκλης.

Χώρος: Αριστοφάνους 20, Ψυρρή, 105 54 Αθήνα
Διάρκεια: 13/12/2019 – 01/02/2020
Ώρες λειτουργίας: Τετ. – Παρ. 2:00 – 8:00 μμ. και Σάββατο 12:00 – 4:00 μμ.



Στην περίπτωση που κάποιο σχόλιο περιέχει υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις, οι υπεύθυνοι της ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα να το καταργήσουν μερικώς ή πλήρως. Προς αποφυγή κακόβουλων μηνυμάτων (spam), τα μηνύματα που περιέχουν συνδέσμους προς άλλες ιστοσελίδες θα παραμένουν αφανή μέχρι να εγκριθούν από τους υπεύθυνους του designmag.gr.

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ 07-10-2020 [0]

Έκθεση street art με καλλιτέχνες από την Ελλάδα και την Ιταλία

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ 30-09-2020 [0]

Σειρά σεμιναρίων βιβλιοδεσίας

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ 10-07-2020 [0]

Ο ρόλος του design μπροστά στην κατάσταση του Covid-19 σε διαδικτυακό συνέδριο

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ 07-07-2020 [1]

Διαδικτυακό το φετινό Athens Digital Arts Festival

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ 01-07-2020 [1]

Αναζητώντας την ομορφιά ξορκίζοντας το ζόφο

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ 23-06-2020 [0]

When Law goes pop(!)

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ 22-06-2020 [0]

Υπάρχει ένα shibui και για εσάς

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ 02-06-2020 [0]

Με διαδικτυακή “τελετή” η ανακοίνωση των αποτελεσμάτων των ΕΒΓΕ 2020

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ 20-02-2020 [0]

Συνέδριο Γραφιστικής και Οπτικής Επικοινωνίας Κύπρου, Graphic Stories Cyprus 6

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ 04-02-2020 [0]

Έβδομη χρονιά για τα σεμινάρια και εργαστήρια μεταξοτυπίας P.I.Y.



designmag.gr has been designed by
Beetroot and is powered by WordPress.
Hosted by Apogee Information Systems.
Entries (RSS) and Comments (RSS).