Σε εξέλιξη σήμα Μακεδονικών προϊόντων από τον ΣΕΒΕ

23-10-2019

Σε συνάντηση που πραγματοποιήθηκε χθες, Τρίτη 22 Οκτωβρίου, η διοίκηση του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος παρουσίασε στον πρωθυπουργό κ. Κυριάκο Μητσοτάκη σήμα το οποίο έχει πρόθεση να διαθέσει σε όλους τους επαγγελματικούς φορείς της Β. Ελλάδος ώστε ώστε να χρησιμοποιείται για ποιοτικά προϊόντα και υπηρεσίες, που έχουν αναφορά στην Μακεδονία και στη μακεδονική γη. Στόχος της κίνησης αυτής είναι να δοθεί μια απάντηση στις ανησυχίες για τις επιπτώσεις της Συμφωνίας των Πρεσπών στη διεθνή εμπορική τύχη των μακεδονικών προϊόντων, αφού είναι δεδομένη η σύγχυση με τα προϊόντα της Βορείου Μακεδονίας (θυμίζουμε ότι η συμφωνημένη διατύπωση για τα προϊόντα της εκ βορά γείτονος είναι “μακεδονικά” και όχι “βορειο-μακεδονικά”.

Επιδίωξη του ΣΕΒΕ είναι η επίσημη υιοθέτηση του σήματος από το ελληνικό Υπουργείο Εξωτερικών, ώστε από την αρχή να υπογραμμίζεται το κύρος του. Το σήμα δημιουργήθηκε με την αρωγή της εταιρίας μέλους του ΣΕΒΕ fotone και συνοδεύεται από κανονισμό χρήσης, στον οποίο προβλέπονται όροι και προϋποθέσεις για τη χρήση του σήματος, καθώς θα υπάρχουν πιστοποιήσεις.

Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση του ΣΕΒΕ το “σήμα – σφραγίδα” συνδέεται με τα ακόλουθα δύο δεδομένα:
• Πρώτον, το εικαστικό σκέλος. Το λογότυπο οφείλει να είναι ευανάγνωστο, χωρίς περιττά στοιχεία, ευέλικτο, πρωτότυπο, διαχρονικό. Πρέπει να μην προσδιορίζει άμεσα συγκεκριμένο προϊόν ή υπηρεσία. Τεχνικά, δεν πρέπει να περιορίζεται, ούτε να περιορίζει τη μέθοδο εκτύπωσης, ούτε να την επιβαρύνει οικονομικά, γι’ αυτό χρησιμοποιήθηκε μόνο το μπλε χρώμα, που παραπέμπει στην ελληνικότητα. Πρέπει να μπορεί να χρησιμοποιείται ακόμη και σε πολύ μικρές διαστάσεις και να παραμένει αναγνωρίσιμο, αλλά ταυτόχρονα και διακριτικό. Συνοδεύει το όνομα και την εικόνα του κάθε μακεδονικού brand, οπότε πρέπει να αντικατοπτρίζει τις αξίες του και να του προσδίδει το κύρος που αρμόζει.
Το ζητούμενο για το λογότυπο είναι να παραπέμπει σε κάτι αμιγώς ελληνικό και αναγνωρίσιμο, χωρίς αυτό να συνδέεται με πολιτικές παραμέτρους. Με αυτά τα δεδομένα η επιλογή της χρήσης του πεζού γράμματος “μ” ως βασικό σχεδιαστικό όχημα έγινε αφενός επειδή είναι αναγνωρίσιμο διεθνώς ως ελληνικό, αφού χρησιμοποιείται παγκοσμίως ως μαθηματικό σύμβολο, και αφετέρου διότι αισθητικά ασκεί μια γοητεία, ως στοιχείο που υπάρχει μόνο στην ελληνική γραφή.
• Δεύτερον, το σύνθημα «Macedonia. The Divine Great Land». Η συγκεκριμένη φράση συνδυάζει το Great (παραπομπή στον Μ. Αλέξανδρο) και το Divine (Θεοί του Ολύμπου και ελληνική μυθολογία). Ειδικότερα η λέξη «divine» είναι εξαιρετικά αναγνωρίσιμη διεθνώς. Αγγλικά: divine. Γαλλικά: divin. Λατινικά: divina. Ιταλικά: divine. Ισπανικά divina. Πορτογαλικά divino. Πρόκειται για γλώσσες οι οποίες μιλιούνται επισήμως είτε ως πρώτη, είτε ως δεύτερη από δύο δισεκατομμύρια κατοίκους του πλανήτη, ενώ είναι βέβαιον ότι κάποιος μπορεί να συνεννοηθεί με μία από αυτές σχεδόν σε κάθε γωνιά της Γη.

Το αποτέλεσμα της παρουσίασης ήταν να αποδεχθεί την ιδέα το υπουργείο Εξωτερικών, με την προϋπόθεση όμως ορισμένων (συγκεκριμένων) αλλαγών. Αυτό που φαίνεται να έχει συμφωνηθεί ότι το «Macedonia» θα μετατραπεί σε «Μakedonia», ενώ η λέξη «Divine» στη φράση «The Divine Great Land» θα αντικατασταθεί με τη λέξη «Greek». Αξίζει να σημειωθεί ότι τις τροποποιήσεις στο σήμα θα επιμεληθεί το εικαστικό τμήμα του υπουργείου Εξωτερικών, ενώ για τις πιθανές αλλαγές οι υπεύθυνοι θα αναμένουν την κατάθεση παρατηρήσεων και από τις τρεις μακεδονικής περιφέρειες.

 

One Response

  • Νικος Μπέης

    ότι να’ ναι…



Στην περίπτωση που κάποιο σχόλιο περιέχει υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις, οι υπεύθυνοι της ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα να το καταργήσουν μερικώς ή πλήρως. Προς αποφυγή κακόβουλων μηνυμάτων (spam), τα μηνύματα που περιέχουν συνδέσμους προς άλλες ιστοσελίδες θα παραμένουν αφανή μέχρι να εγκριθούν από τους υπεύθυνους του designmag.gr.

ΝΕΑ 23-10-2020 [0]

Οι ελληνικές επιτυχίες στα Red Dot Design Awards 2020

ΝΕΑ 22-10-2020 [0]

Η Airbnb αναθέτει στον Ive τον επανασχεδιασμό της

ΝΕΑ 20-10-2020 [0]

Με ψηφοφορία κοινού ο νέος λογότυπος της Εταιρείας Τουρισμού Δ. Μακεδονίας

ΝΕΑ 15-10-2020 [4]

Παρέμβαση των συνδικαλιστών της ΔΕΗ για το rebranding της εταιρείας

ΝΕΑ 14-10-2020 [2]

Η Άρτα και τα Γιάννενα… στην Αρκαδία

ΝΕΑ 08-10-2020 [1]

H Google επανασχεδιάζει την ταυτότητα της σουίτας της

ΝΕΑ 29-09-2020 [9]

Ολοκληρώνει τον κύκλο της η πρωτοβουλία Designers Act

ΝΕΑ 25-09-2020 [0]

Κατάλογος νικητών και merchandise ΕΒΓΕ 2020

ΝΕΑ 25-09-2020 [0]

Το branding στην εποχή της πολιτικής ορθότητας

ΝΕΑ 24-09-2020 [0]

Οι ελληνικές επιτυχίες στα pentawards 2020



designmag.gr has been designed by
Beetroot and is powered by WordPress.
Hosted by Apogee Information Systems.
Entries (RSS) and Comments (RSS).