Η πρώτη διαδραστική αφίσα ενάντια στην φτώχεια

24-06-2014

Η χρησιμότητα του “κοινωνικού design” έχει πολλές φορές συζητηθεί στο παρελθόν.
Ακόμη περισσότερες φορές έχει συζητηθεί η αποτελεσματικότητα της διαφήμισης ως μέσου προώθησης σκοπών κοινωνικού, και όχι μόνον, ενδιαφέροντος.
«Καλό είναι να ευαισθητοποιούμε το ευρύ κοινό», λένε πολλοί, «όμως τι απτό αντίκτυπο έχουν οι διάφορες δράσεις στην πραγματικότητα των ανθρώπων;».

Και να που η απάντηση ήλθε από τους δημιουργούς της γερμανικής Kolle Rebbe, οι οποίοι συνέλαβαν και πραγματοποίησαν μια πρωτότυπη δράση, που απέφερε άμεσα αποτελέσματα:
Ουσιαστικά, ενέταξαν δύο οθόνες κι ένα μηχανισμό ανάγνωσης πιστωτικών καρτών μέσα σε μια διαδραστική αφίσα (η οποία τοποθετήθηκε σε αεροδρόμια) και προσκάλεσαν το κοινό, να “ταΐσει” οικογένειες στο Περού, ή να “απελευθερώσει” από τα δεσμά τους παιδιά στις Φιλιππίνες.

Στην πράξη, κάθε φορά που κάποιος περνούσε την πιστωτική του κάρτα, δώριζε δύο ευρώ για τους σκοπούς της φιλανθρωπικής οργάνωσης Misereor, και έβλεπε την κίνησή του να έχει ορατό αποτέλεσμα (έκοβε μια φέτα ψωμί ή τα δεσμά από τα χέρια ενός παιδιού).

Επιπλέον, η όλη δράση φιλοδοξούσε να έχει και επαναλαμβανόμενο αποτέλεσμα: Όταν ύστερα από κάποιες μέρες οι δωρητές λάμβαναν το λογαριασμό της κάρτας τους, σε αυτόν υπήρχε ενημέρωση σχετικά με το πώς θα μπορούσαν, σε περίπτωση που το επιθυμούσαν, η δωρεά τους να αποκτήσει μόνιμο χαρακτήρα, με δύο (ή περισσότερα) ευρώ να δωρίζονται κάθε μήνα σε κοινωφελείς σκοπούς.

YouTube Preview Image

Misereor_PlaCard2-1024x723 Misereor_PlaCard7-1024x723

 

 

7 Responses

  • Θανάσης

    Τέλειο!!!!!

  • Maria P.

    …τέτοιες δουλειές βλέπεις και μετά αναρωτιέσαι τι κάνεις εσύ….

  • Γρηγόρης

    ΑΥΤΟ ΜΑΛΙΣΤΑ. Το λες “social design”. Όχι τα άλλα τα δήθεν που το μόνο που έχουν για σκοπό είναι την προβολή του δημιουργού τους.

  • AndyNew

    Ένα μεγάλο Μ-Π-Ρ-Α-Β-Ο και τίποτα άλλο λιγότερο .. !!
    Πραγματικά είναι απίστευτη ιδέα και υλοποίηση … συγχαρητήρια στους δημιουργούς.

  • Γαρυφαλιά Θανάσαινα

    Εξαιρετική ιδέα

  • Δημήτρης Ευαγγέλου

    φοβερό!

  • Grammar Nazi

    “Η φτώχεια θέλει καλοπέραση.”
    Η λέξη “φτώχεια” απ’ την άλλη θέλει βασικές γνώσεις ορθογραφίας.
    Καλή καρδιά!



Στην περίπτωση που κάποιο σχόλιο περιέχει υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις, οι υπεύθυνοι της ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα να το καταργήσουν μερικώς ή πλήρως. Προς αποφυγή κακόβουλων μηνυμάτων (spam), τα μηνύματα που περιέχουν συνδέσμους προς άλλες ιστοσελίδες θα παραμένουν αφανή μέχρι να εγκριθούν από τους υπεύθυνους του designmag.gr.

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 26-04-2019 [3]

Η polkadot φρεσκάρει το Ποτάμι

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 19-04-2019 [0]

Στο Κόκκινο από την Komodo Design Studio

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 04-04-2019 [1]

Νέος λογότυπος για την ΓΣΕΒΕΕ από την Somethink*

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 27-03-2019 [1]

Φεστιβάλ ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 07-03-2019 [2]

Aν η Κύπρος δεν ήταν μέλος της Ευρωζώνης

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ, ΝΕΑ 07-02-2019 [1]

Νέα τουριστική ταυτότητα για το Ηράκλειο Κρήτης

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 09-01-2019 [0]

Νέα ταυτότητα για τους ΑΝΕΛ

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 31-12-2018 [0]

Η Design Ambassador και το Cursor Design παρουσιάζουν τους δώδεκα Θεούς του Ολύμπου

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 10-12-2018 [0]

Το Susami Creative Agency για την Μπιενάλε της Αθήνας

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 02-12-2018 [0]

Νέα τουριστική ιστοσελίδα για τον Δήμο Αγίου Νικολάου Κρήτης



designmag.gr has been designed by
Beetroot and is powered by WordPress.
Hosted by Apogee Information Systems.
Entries (RSS) and Comments (RSS).