Η αφίσα για το 60ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης

21-06-2019

Tον Ελληνοαμερικάνο εικονογράφο Τζον Μαυρουδή εμπιστεύθηκαν φέτος οι άνθρωποι του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης για τον σχεδιασμό της αφίσας του 60ου φεστιβάλ. Ο Τζον Μαυρουδής διακρίνεται για το ύφος του που συνδυάζει ποπ αισθητική με πολιτική αιχμή. Συνεργάζεται για τον σχεδιασμό εξωφύλλων σε εκδόσεις όπως ο ΤΙΜΕ και ο New Yorker και μάλιστα δύο από τα εξώφυλλά του έχουν ανακηρυχθεί Magazine Cover of the Year από την αμερικανική Society Of Magazine Editors. Ο Ελληνοαμερικάνος σχεδιαστής απέκτησε διεθνή φήμη χάρη στη δουλειά του για το περιοδικό ΤΙΜΕ, που απεικόνιζε τη Δρ. Κριστίν Μπλάζεϊ Φορντ, σχεδιασμένη από περίφημα αποφθέγματά της.

Αυτή την τεχνοτροπία που έκτοτε έχει επαναλάβει και σε άλλες ευκαιρίες, χρησιμοποίησε και για το πρότζεκτ του Φεστιβάλ της Θεσσαλονίκης. «Το πρόσωπο στην αφίσα είναι ο θεατής του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης. Κουβαλάει μέσα του ταινίες, στιγμές, ανθρώπους, ιδέες από τα 60 χρόνια του Φεστιβάλ» λέει ο ίδιος περιγράφοντας τη συγκεκριμένη δουλειά, και συνεχίζει. «Εδώ, στέκεται ένα λεπτό και μας χαρίζει μια πόζα, πριν προχωρήσει στο μέλλον της διοργάνωσης. Οι μορφές είναι αγγελικές, σύμβολα καλοσύνης. Μάς υπενθυμίζουν ότι όσο περισσότερο κατανοούμε το διαφορετικό στη ζωή, τόσο περισσότερο καταλαβαίνουμε ότι ο άλλος δεν απέχει από εμάς. Μου αρέσει το γραμματόσημο ως πλαίσιο γιατί είναι ένα διεθνές σύμβολο επικοινωνίας. Αυτό ακριβώς κάνει και το Φεστιβάλ. Δίνει φωνή σε κινηματογραφιστές από την Ελλάδα και ολόκληρο τον κόσμο. Το έχω χρησιμοποιήσει σε έργα μου, αλλά νιώθω ότι εδώ βρίσκει το ιδανικό του».

 

4 Responses

  • Χονδρός Σέντερ

    Όταν τα «powerful quotes» του πρωτότυπου κειμένου γίνονται «περίφημα αποφθέγματα».

    (Για την ιστορία: Η καθηγήτρια Κριστίν Μπλάζεϊ Φορντ είχε κατηγορήσει τον τότε υποψήφιο για το Ανώτατο Δικαστήριο των ΗΠΑ, και τελικά νυν δικαστή του, Μπρετ Κάβανο ότι της είχε επιτεθεί σεξουαλικά πριν από 37 χρόνια, όταν και οι δύο ήταν μαθητές λυκείου. Αυτά τα «περίφημα αποφθέγματα», για άλλους «δυνατές δηλώσεις/φράσεις», ακούστηκαν στην κατάθεσή της στην Επιτροπή της Γερουσίας το φθινόπωρο του 2018.)

    Ας μου επιτραπεί και η ανακήρυξη ότι η ορθή γραφή της λέξης «ανακυρηχθεί» είναι «ανακηρυχθεί», όπως και η ρητορική ερώτηση, γιατί στο κείμενο που ακολουθεί τις εικόνες επαναλαμβάνονται πολλές πληροφορίες που μας έχουν δοθεί στην πρώτη παράγραφο.

    Επίσης πιστεύω ότι μοιράζομαι με πολλούς αναγνώστες την απορία για το πώς τελειώνει η τελευταία πρόταση του κειμένου «Περισσότερα για τη δουλειά του στο».

  • designmag

    Εχετε σε όλα δίκιο
    Η εκδοχή του κειμένου που δημοσιεύθηκε δεν ήταν η τελική/σωστή.

  • Νίκος Ασημακόπουλος

    Πισωγύρισμα για το φεστιβάλ που έδειξε τα τελευταία χρόνια να κάνει βήματα προς την σωστή κατεύθυνση.

    «Μου αρέσει το γραμματόσημο ως πλαίσιο γιατί είναι ένα διεθνές σύμβολο επικοινωνίας. Αυτό ακριβώς κάνει και το Φεστιβάλ. Δίνει φωνή σε κινηματογραφιστές από την Ελλάδα και ολόκληρο τον κόσμο. Το έχω χρησιμοποιήσει σε έργα μου, αλλά νιώθω ότι εδώ βρίσκει το ιδανικό του»

    Ασχολίαστη η τεκμηρίωση…

  • Νικος Μπέης

    ☠@@!!✗><!☠@



Στην περίπτωση που κάποιο σχόλιο περιέχει υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις, οι υπεύθυνοι της ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα να το καταργήσουν μερικώς ή πλήρως. Προς αποφυγή κακόβουλων μηνυμάτων (spam), τα μηνύματα που περιέχουν συνδέσμους προς άλλες ιστοσελίδες θα παραμένουν αφανή μέχρι να εγκριθούν από τους υπεύθυνους του designmag.gr.

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 06-09-2019 [1]

Oι Έλληνες Πρόσκοποι γιορτάζουν 110 χρόνια παρουσίας

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 23-07-2019 [3]

Το Re-Branding της Aegean και της Olympic Air από την Kommigraphics

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 17-07-2019 [0]

Η Αφίσα του 25ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 07-06-2019 [2]

To Burger Fest από την The Birthdays Design

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 26-04-2019 [4]

Η polkadot φρεσκάρει το Ποτάμι

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 19-04-2019 [0]

Στο Κόκκινο από την Komodo Design Studio

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 04-04-2019 [1]

Νέος λογότυπος για την ΓΣΕΒΕΕ από την Somethink*

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 27-03-2019 [1]

Φεστιβάλ ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 07-03-2019 [2]

Aν η Κύπρος δεν ήταν μέλος της Ευρωζώνης



designmag.gr has been designed by
Beetroot and is powered by WordPress.
Hosted by Apogee Information Systems.
Entries (RSS) and Comments (RSS).